Onpas paljon kysymyksiä! Hyvä!
Jokkissäännöt on käsittääkseni muutoin samat kuin viime kaudella, mutta puhetta on ollut kytkimen vapauttamisesta (ei muuta etua, kun että kestää pidempään = tullee halvemmaksi pitkässä juoksussa) Sauli voi tähän täydentää jos on muita muutoksia.
Rookie-luokkaa ollaan ihan oikeasti tekemässä, ja jos kiinnostus on tästä äkkiä tulkittuna kohtalaisen hyvää luokkaa niin sehän antaa hommalle vain lisää vauhtia. Pääasia bensa-autoilua eteenpäin vieville olisi saada kisoihin lisää osallistujia. Kilpailijat tekevät kilpailut. Ja Saul.
Säännöt pohjaavat vahvasti Outlaw-sääntöihin (vapaat), mutta luultavasti tarkastamme niitä lähinnä nostajien turvallisuuteen vaikuttavien asioiden osalta (näkyvät rattaat ja pakoputki). Pakoputken osalta esimerkiksi HPI Baja 5Bn haasteet ovat tiedossa ja pyrimme ratkaisemaan asian siten, että kaikkien automallien on kohtalaisen helppo täyttää säännöt ja päästä mukaan ilman suuria kustannuksia (esim putken sukittaminen tms.) Suurin yksittäinen hankinta tullee olemaan ponderi. Vuokrapondereita on muutama?
Osallistuminen on ollut kilpailukohtaista. Viidestä kisasta on laskettu neljän parhaiten menneen pisteet yhteen, mutta kaikki tällaiset nyanssit on vielä täysin sopimatta Rookie-luokan osalta. Pointtina kuitenkin, että kaikkiin kisoihin ei ole pakko osallistua. Toivottavaa toki on, että mahdollisimman moneen pääsisi paikalle. Ihan vaan että pääsee ohittamaan sen kaverin joka viimeksi sijoittui pykälän paremmin kuin sinä
Kukin kykyjensä mukaan.
Ja ilman muuta mukaan vaan!