Juu, nuo on ollut myynnissä jo jonkin aikaa, ainakin tuo moottorikonversio. Itseäni ei vain ole kiinnostanut tuo moottori, koska se ei anna minun käyttööni mitään lisähyötyä. Trialissa nykyisenkin moottorin tehot on liikaa, ehkä mieluummin nelari siihan tarkoitukseen. Crossiradalla kulkupuoli riittää myös vakiokoneella vallan mainiosti, vielä kun laittaa välitykset kohdalleen.
Siitä LST:n kestävyydestä. En tiedä mistä kohdin LST näyttää heikolta verrattuna muihin, mutta vakionakin se on kestävä suhteessa niihin monsuihin, mitä minä olen nähnyt. Tähän asti minulla ei ole yksikään monsu kestänyt Imatran crossiradalla vakiokuntoisena 5 tuntia kunnon ajoa. LST kesti muuten, paitsi korin takaosa kärsi vaurioita. Kyosho oli pohjanoteeraus. Hajosi joka kerta alle puolen tunnin...
Omissa "virityksissä" olen kestävyyden lisäksi pyrkinyt pääosin nopeuden lisäämiseen radalla tai maastossa. Eli lisää säädetävyyttä yms. asioita. Vakionakin LST on monsuluokassa aika nopea crossiradalla, ei tietenkään pärjää oikeille crossareille, mutta useimmat monsut se peittoaa. Siihen on monta syytä. Iskuknvaimennus on vakiona parasta mitä Monsuissa on. Auto on hyvin leveä suhteessa korkeuteen, mikä auttaa mutkissa. LST hyppää erittäin tasapainoisesti, ja asennon säätö on helppoa. Ohjaus, jarru ja kaasuservoissa riittää puhtia ihan eritavalla kuin yleensä. Radiot on hyvät (JR-Graupner XS-6 Pro), missään muussa Monsussa ei ole vastaavia radiolaitteita ratakäyttöön.
Eli, välttämättä autoa ei tarvitse viritellä, ei edes radioiden osalta. Mutta ainahan ahneus iskee, ja vauhtia pisää saada lisää, vaikka siihen yksi 500,- seteli menisikin... Olisikohan hiilikuituinen runko hyvä :lol: