Viittaa vahvasti polttoaineeseen. Joissakin polttoaineissa käytettävä öljy muodostaa määrätyssä lämpötilassa siirappimaisen kalvon sylinteriin, jolloin mäntä saattaa jymähtää tiukassa koneessa kerralla jumiin. En muista missä polttoaineissa tätä ongelmaa on, mutta kokemuksesta tiedämme että ainakaan seuraavissa kilpapolttoaineissa ei tätä ongelmaa ole ollut(aakkos-, ei paremmuusjärjestyksessä), Byron, O´Donnell, Power-Save-Racing, Tornado ja Werks. Niitä saattaa olla muitakin hyviä merkkejä, mutta näistä on omat kokemukset.
Ota kansi auki ja kokeile painaa mäntää alas. Huomaat kyllä heti jos sylinteri on tahmean kalvon peitossa. Väkisin ei kannata mäntää painaa, vaan esim. laittamalla männän päälle muutama tippa edellä mainituista polttoaineista liukenee siirappi noin puolessa tunnissa.
Jos vika on polttoaineessa, kuten epäilen, ja haluat kuitenkin jatkaa nykyisen polttoaineen käyttöä, niin voit lähettää koneen meille JP-Nitro Racingille sisäänajoon, koska sisäänajon jälkeen se toimii millä polttoaineella tahansa. Sisäänajon teemme omalla polttoaineellamme (Power-Save-Racing 16% tai 25%).