Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - -Juho-

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 24
61
Kyosho / Vs: Ultima SC6 Kit
« : 08.02.15 - klo: 18.41 »
Pitihän se minunkin hankkia tällainen, kun tuli sopivasti käytettynä myyntiin.
Joiltain osin noudattelee vanhaa mallia ja olikin helppo käydä läpi, tietyllä tapaa tutun oloinen auto.
Setuppi Tikkurilassa hyvin pitkälti Miron kanssa samanlainen. Suurimmat erot ratasdiffi 30k ja nopari akkujen ja moottorin välissä. Etuiskarit pystyssä ulkona nelireikäisessä tornissa ja öljykin vähän jäykempi.
Ajoltaan onkin sitten erilainen, keskimoottorisena nimittäin kääntyy ja pitää mutkanopeutta yllä ihan eri tavalla kuin vanha.
Ekoista kisoista tällä vehkeellä tulikin voitto pitkän ajotauon päätteeksi!


62
Kiitokset järjestäjille ja kanssakilpailijoille!

Mukavaa oli kisata pitkästä aikaa, eikä tauko näköjään pahaa tehnyt.
Viime maaliskuun Nokian SC-kisan jälkeen olin ajanut M8 SM:t Lavangossa ja yhden illan nelkkukrossilla Tikkurilassa...
Tiistaina sain uuden auton käsiini ja pari kertaa ehti käydä radalla säätöjä hakemassa ja palauttamassa mieleen ajamista.
Alkuerissä olikin tiukkaa vääntöä Miron ja Mikon kanssa, mutta onnistuin saamaan TQ:n kuitenkin. Viimeiseen alkuerään vaihdoin vielä ihan uudet renkaat alle, meinasi olla vähän haastavaa...
Finaaleissa pääsikin sitten ajamaan omaa ajoa, ensimmäisessä Miro rikkoi autonsa jo lämmittelyssä, joten ei ollut heti takana haastajaa ja vauhti parani joka lähdössä.
Rata oli oikein mieleinen ja autokin saatiin finaaleihin hyvään iskuun, omalle kohdalle ajo oli rehtiä ja siistiä, muutamissa tilanantohetkissä oli vähän ohjelmaa, mutta niistäkin selvittiin.

Hyvä fiilis jäi kisoista ja aloin jo pohtimaan kahta seuravaa sarjakisaa, pitäisikö sittenkin..

Lopuksi vielä isot kiitokset Hokelle ja Hobbyfactorylle säätöavusta ja osista, ilman ei olisi selvitty  :wink:

Juho #2
Kyosho Ultima SC6

63
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« : 29.12.14 - klo: 17.53 »
Tunnetun valmistajan takavetoa haetaan ja tarjolla team c ja slash. Haussa varmaan Durango/Asso/Kössö/Losi-linjalta jotain, kuvittelisin...

64
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pk / 4pks
« : 26.10.14 - klo: 16.39 »
Muistaakseni hankin 3pk:n näytön Saksasta Robbelta suoraan. Sieltä varmaan kannattaa ainakin kysyä.

edit: Norjasta löytyi tällainen

65
Yleinen keskustelu / Vs: Ohjauspalat customiin
« : 18.10.14 - klo: 20.51 »
Esimerkiksi Kyoshon Infernoissa on Mad Forcen akseleihin sopivia knuckleja.
Tuosta päättelin, että olisi kpi mädissäkin..
Eli 7.5/777/gt Infernoista ei sovi mädiin, kun niissä on kpi? Mp9:stäkö sopii?

66
Yleinen keskustelu / Vs: Ohjauspalat customiin
« : 18.10.14 - klo: 16.33 »
Suurin ongelma tuossa taitaa olla caster, joka kallistaa pyörää käännöksessä, ei niinkään camber.
Mad Forcen/Infernon (7.5/777) ohjauspalassa on myös jonkinmoinen king pin kulma, eli ohjauspalan yläruuvi on sisempänä, kuin alaruuvi. Suorempiakin ohjauspaloja löytyy krossareista.
 Linkin ohjauspala on Inferno mp9:iin. Ei käy ainakaan mad forcen akseliin ja tässä on ylä ja alaruuvi kohtisuorassa linjassa akseliin (kpi 0 astetta)  Muistaakseni JQ Yellow editionissa on myös nolla kpi, ei toki käy suoraan mihinkään valmiiseen akseliin sekään.

edit:Mädin ja infernon ohjauspalat onkin eri...

67
Lauantain finaalit: https://www.youtube.com/watch?v=bJ9B7pVYblM
Klo 11 Suomen aikaa starttaavassa 1/8 A-finaalissa mukana JQ ja Leino

68
Tämän päivän stream löytynee täältä: https://www.youtube.com/watch?v=Pg9dLmqbNZ4

69
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 19.04.14 - klo: 22.01 »
Kyosholtakin on tullut 69-spurri, jos se sopisi team c:hen? Assoonhan on omia ja Jconceptsilla, rw:llä ym. jotain..

70
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 15.02.14 - klo: 21.58 »
Mihin aikaan huomenna sunnutaina aukee ovet? Pääseekö jo aamupäivällä ajamaan, ehkä 10:00 aikoihin?

Nimenhuudossa lukee 10.30 Auki...
http://pksrca.nimenhuuto.com/events/4560622

71
Mutta video on poistettu?

72
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 06.02.14 - klo: 23.09 »
Jos siinä on samoja ominaisuuksia kuin "sisarmalli RT6" truckissa, niin varsin mielenkiintoinen peli.

http://www.kyoshoamerica.com/ULTIMA-RT6-Stadium-Truck-Kit_p_22829.html

Alurunko, pyörien pikakiinnitys akseleihin... jos voimansiirto ja tukivarret on kestävät niin tossahan vois olla ihan mielenkiintoinen peli!

Pyörien pikakiinnitys on ollut jo edellisessä trukissa, rt5:ssä, tuskin tulee sc:hen.
Jos arvata pitää niin keskimoottorimahdollisuus on jokseenkin varma, kuten muissa "kutosissa". Alupohjakin todennäköinen..
Voimansiirto ei voi paljon poiketa SC/RB6/RT6 osastosta, eiköhän siellä ole sama aski ja diffi/slipperi. Muoviosat on ainakin rb6:ssa olleet jotenkin tuhdimman oloisia vs. rb5...
Ranskassa näkyy olevan ennakkotilattavissa suolaiseen 449€ hintaan. Toimituspäiväksi mainitaan maaliskuun 15.

73
Kiitoksia vaan täältäkin järjestäjille ja kilpailijoille!

Ennen kisaa jo odotin, että keskimoottori-Durangoja vastaan tulee olemaan kova työ pitävällä radalla..
Kössöön tuli värkättyä keulaan vakaaja, joka helpotti suoran lopussa varsinkin ja muutenkin auto oli tasapainoisen tuntuinen, joten suht hyvällä luotolla kisaan lähdettiin.

Treenit ajelin käytetyillä renkailla ja ekaan alkuerään laitoin sitten ihan uuden setin minipinejä ja odotetusti pitoa tuli reilusti lisää, joutui varomaan ettei kippaa..
Laitinen ajoi edellisessä erässä hyvän tuloksen ja siihen pitäisi vastata... Starttasin omassa erässä viimeisenä ja jättäydyin startissa reilusti, että olisi vähän tilaa edellä. Tasaisen varmaa ajoa koko erä ja tulos oli kuin olikin puolisen sekuntia Mikkoa parempi!
Toisessa ae:ssä sitten Mikko paransi tulosta kuusi sekuntia, tiukkaa tekisi onnistuisinko vastaamaan..
Taas jättäydyin reilusti ja lähdin tekemään omaa suoritusta.. Kuulutuksissa mainittiin muutaman kerran minun olevan ainoa meidän erästä jolla ennuste 15 kierrosta, sekunneista ei puhuttu (onneksi?). Olin maalissa aivan varma, ettei tulos olisi parempi kuin Mikolla, oli sen verran kova aika! Eroa olikin vain 0,3 sekuntia ja minun hyväkseni! Kolmannen alkuerän ajelin sitten vanhoilla renkailla, jotta finaaleihin jäisi reilummin nappulaa, siitä ei ihmeellistä tulostakaan tullut.

Ensimmäisessä finaalissa olikin sitten todella tiukkaa kilpa-ajoa ja Mikko ohitti vielä näytöstyyliin kääntöpöydällä.. Maalissa 2.
Toisessa finaalissa olikin tapahtumia enemmän, kaadoin jääden vissiin neljänneksi ja kova yritys ajaa kärki kiinni. Mikko ja Teemu hoitivat keskenään itsensä pois välistä ja Max olisi ajettava kiinni.. Viimeisellä kierroksella olinkin ihan kontissa kiinni ja kerran tökkäisinkin, jossa ilmeisesti Maxilla jäi kori huonosti (Sorry!) ja onnistuin ohittamaan viimeisellä kierroksella Maxin kääntöpöydällä ja finaalivoitto!
Kolmannessa Max ja Teemu kumpikin kontissa kiinni koko finaalin ajan.. Jotenkin sain pidettyä hermoni kasassa ja toinen finaalivoitto ja hyvä tulos.
Viimeiseen finaaliin Mikolla oli vielä mahdollisuus hoitaa kisan voitto ajamalla parempi tulos, jolloin tasapisteissä hän voittaisi. Itseltä muutama kaato ja muutakin herpaantumista ja sitten tuskallinen viisiminuuttinen odottaen tuleeko Mikko ekana maaliin ja mikä on tulos... Yritin kuitenkin ajaa kovaa, jos vaikka kärjessä kaadetaan.. No Mikkohan sen voitti, mutta tulos nelisen sekuntia minua huonompi, joten voitto varmistui!

Mahtavaa kilpa-ajoa ja tasaista vääntöä, kiitos kilpakumppaneille!
Autoon en tehnyt mitään koko päivänä ja setuppi-muutokset Turun jälkeen rajoittuivat tuohon etuvakaajan lisäämiseen, jonka kyhäsin Lazerin vakaajasta ja sekalaisista linkinpäistä. Ehtii sitä näköjään takamoottorillakin jotenkin..vielä..
Huoli renkaiden kestävyydestäkin onneksi oli aiheeton, uudet on nyt sopivasti sisäänajetut muihin kilpailuihin.
Vaasa jää omalta osalta valitettavasti väliin, joten Turussa jatkuu taas..

Thanks guys :afro:
#2 Juho

74
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 03.02.14 - klo: 15.22 »
Kuski on kahlannu lumeen ottamaan kuvan ku boggeri ei oo pitäny kurvissa ja letukka on menny pöpelikköön..  :afro:

75
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 31.01.14 - klo: 13.29 »
Olikohan niin, että säännöissä puhutaan etu- ja takarenkaista, ei vetävistä, jolloin etuvetosella ei tee käytännössä mitään..

76
Voisiko sallia suurempien kuvien lataamisen kuin puolen megan kokoisia?

Miten olisi tämän asian kanssa?
Minä kiersin "ongelman" laittamalla kuvat aijaa.com:iin. Ei paljon hankalampaa ollut, kuin suoraan kuvien lisääminen. Myynti-ilmoituksissa ainakin riittävä palvelu, vaikka kuvat palvelimilta katoaisivatkin joskus..

77
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 17.01.14 - klo: 14.39 »
Hyvä kysymys, ajoin eilen ensimmäisen kerran Tiksissä kisojen jälkeen ja hyvinhän se tuntuu toimivan. Renkaana tän vuotiset, joissa reilusti nappulaa. Slicksillä ajaminen menee välillä vähän vaikeaksi, vaikka pitoa olisikin enemmän... Taka-camberia on varmaan enemmän, kuin lapussa, hauskempi luisutella   :afro:

78
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 27.11.13 - klo: 15.41 »
Nyt on vannetietäjille tarjolla 10 pistettä ja papukaijamerkki. Tilasin jotkut losin truggy vanteet koska niiden kerrottiin olevan zero offset vanteet. Pakkauksessaki lukee että "0 offset", mutta kyllä tuo kiinnityskohta on kaukana vanteen keskilinjasta. Millä periaatteella tuo offset muka on saatu nollaksi sitten? Vanteiden valmistajan tuotenumero on losa7746. Kiitoksia avusta!
1/8 Truggyissa on kahta eri offsetia käytössä, ns. zero/standard ja half offset, joista jälkimmäinen leventää autoa reilummin...
Mitään yhteyttä todelliseen mittaan noilla nimillä ei taida olla.

79
Hyviä (kalliita) Mugen ja Kyosho nyt ainakin.
12.9 teräsruuvit on kylläkin kestävämpiä ja huomattavasti edullisempia.

80
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 22.11.13 - klo: 16.20 »
Onhan siinä tuo kysymysmerkki perässä.. Olisiko kuitenkin vain yksi kokeilu monien muiden joukossa, onhan Hara ajanut viimeaikoina Mugenilla ja Kyoshollakin.

81
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 08.11.13 - klo: 12.09 »
Rtr:ään ei Durangon diffit sovi mitenkään yksinkertaisesti, spurri kun kun on käytännössä suoraan takaboksissa. Fs:ssä on molemmissa päissä kardaanit, niin on melko simppeli toteuttaa.

82
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 05.11.13 - klo: 02.16 »
Tuollaisilla säädöillä tuli ajeltua Turun kisa. Eka kisa jossa isot iskarit, öljyt ei ehkä ihan optimit.
Aikaisemmin pikkuiskareissa tuli käytettyä 3b mäntää molemmissa päissä ja 450/400 öljyjä ja 75/70 jousia.
Diffiöljy oli tippa 30k ja loput 100k, mutta se löystyy ajossa aika pian, joten lienee 30-50k kisassa ollut..
Toivottavasti jollekin tuosta on hyötyä. Niin ja renkaat oli viittä vaille sliksit...

83
Kiitoksia täältäkin järjestäjille ja kisailijoille, kaikki tuntui menevän mutkattomasti ja fiilis oli hyvä!
Rata oli ennakkokuvien perusteella aika syheröinen, mutta takavedolla ainakin lopulta suht helppo, kovavauhtisia mutkia ei juuri ollut. Neloshypyt keskellä taisi olla paikka jossa virheet tuli pääasiassa.
Oma kisa meni jotakuinkin täydellisesti, auto tuntui hyvältä jo kotiradalla parin päivän testailujen jälkeen.

Treeneissä kokeilin paria eri rengasta ja ekaan alkuerään laitoin kaikista kuluneimman setin, joka olikin sitten selkeästi paras vaihtoehto, autoon oli 100% luotto ja tulosta tuli. Ajo oli Tuupin a-finaaleissa tosi siistiä (mitä omalle kohdalle osui) ja tilaa tuli kun sitä tarvittiin, kiitos siitä kaikille! Viimeisessä finaalissa Tervon kanssa mielettömän hyvää vääntöä ja kyllähän sieltä ohituspaikka viimein aukesi :wink:
Mitään säätöjä tai korjauksia yhtä ohjauspalaa lukuunottamatta en tehnyt koko päivänä, Kyosho ja Orion toimi kuin kello ja Red Bull antoi siivet  :grin:
Suurkiitos myös Hobbyfactorylle teknisestä tuesta ja varaosapalvelusta!

Joensuu jäänee omalta osalta väliin, joten helmikuussa jatkuu Tikkurilassa..

84
Booking not possible sanoo MyRcm.  Vieläkö pääsisi mukaan?

85
Finaalit Youtubessa:

2013 IFMAR 1:10 Off-Road Worlds: 4WD Buggy (A1 Main)
2013 IFMAR 1:10 Off-Road Worlds: 4WD Buggy (A2 Main)
2013 IFMAR 1:10 Electric Off-Road Worlds (4WD) A3 Main

Aika yllätysnimi voitti..
Naoto yritti pitkänä hyppyihin lopussa, ihan mahdollinen ohitus olisi ollut, mutta osui.. Päästi kyllä Hartsonin takas edelleen.

86
Ei sitä taida mistään löytyä,  mutta muistaakseni sanoivat,  että klo 8.00 a-finaalin harjoitus, 10.15 a1, jonka jälkeen alemmat finaalit ja lopuksi a2 ja a3 jos kelit sallii.  Jonkin moinen sateen mahdollisuus taas ilmassa...

87
Finaalipäivä alkaa 15.30 paikallista aikaa harjoituskierroksella, jonka jälkeen alemmat finaalit yhtenä ja A-finaali kolmena..

88
Yleinen keskustelu / Vs: RC-työkalut ja varusteet
« : 14.09.13 - klo: 17.08 »
Biltemassa on ainakin ollut jonkinlainen setti tarjolla.
Omat sain hammaslääkäriltä kysymällä. He ainakin säästivät käytöstä poistettuja askartelijoille.

89
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 08.09.13 - klo: 23.00 »
Ettei olisi värinämoottori?
Virta katkeaa myös jos latausplugi on paikoillaan, kannattanee tutkia ettei latausliittimessä ole mitään fyysistä vikaa.

90
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 01.09.13 - klo: 23.36 »
Nostetaanpas tätäkin aihetta vähän esiin täältä.

Tuli puheeksi pienoinen osallistujapula luokassa ja -Jari-:lla tarjolla oli laina-autokin, niin päätin lähteä kokeilemaan ihan hupi-mielessä luokkaa Kouvolan kisaan...

Ekan kerran eläissäni ajoin ko. autolla pari viikkoa ennen kouvolan kisoja Tattiksella muutaman tankin ja yllätyin kuinka looginen ja helppo auto oli ajaa, toki se oli valmiiksi säädetty toimivaksi, vähän vaihteen ja moottorin hienosäätöä vain.
Toisen kerran käytiin vielä torstaina ennen kisaa Tattiksella, vähän totuttelemassa lisää autoon. Ratakin oli vähän liukkaampi, joka oikeastaan olikin ihan hyvä juttu, sai tuntumaa erilaiseen pitoon.

Lauantaina sitten kisaan ja vapaat harjoitukset ihan mukavasti rataan tutustuen ja auton pitoon ym.
Pari ensimmäistä alkuerää meni ilman isompia virheitä, kolmannessa? auto tosi liukas takapäästä, eikä näkyvää vikaa missään.. Viimeisessä meni vastariakun johto poikki ja se jäi kesken.

Semiin startti nelospaikalta ja auto edelleen liukkaan tuntuinen.. Kolmisen minuuttia jäljellä semiä taisin olla neljäntenä kun tuli aivopieru ja ajoin letkuun, jonka seurauksena takaa tukivarsi poikki... Onneksi tulos riitti silti vielä kymmenenteen sijaan ja finaalipaikka tuli!

Auto mekattiin kuntoon kolarin jäljiltä ja ennen lämmittelyä autoon sähköt päälle ja servo kääntää pyörät heti vinoon.. Hetken ihmettely ja muovinen servovarsi on pyörähtänyt servossa kolarissa.. Siispä otettiin tekninen kymppi ja ehdin vaihtaa osan ja pääsin ajoissa starttiin mukaan! Lähtöruutu 11.
Finaalissa yritin vain malttaa ajaa rauhallisen varmasti ja isompia taisteluja sijoituksista ei ollut auto toimi taas, kuten pitää ja takapään venkoilut oli poissa! Ilmeisesti tukivarsi oli ollut jonkin aikaa jo murtunut tms, kun sen vaihdolla tuli kuntoon. Pikkuhiljaa sijoitus nousi finaalin edetessä ja maaliin tultiin viidentenä, mukä oli kyllä hurjasti yli odotusten, tuskin tuntia ennen kisaa autolla ajaneena!

Tosi positiivinen maku jäi luokasta, vaikkakin tulin vähän valmiiseen pöytään, kun Jartsa oli auton laittanut kuntoon ja säätöihin ja renkaitakin oli valmiina sorvattuna ja vähän ajettujakin. Ainoat mekkaukset aamun iskareiden öljynvaihdon lisäksi oli omien törmäilyiden vaurioiden korjailut, renkaan vaihdot ja vastariakun latailu.
Renkaiden sorvaukseen ja auton säätöihin saa aivan varmasti neuvoja muilta kuskeilta ja sorvia lainaksikin jostain, joten en olisi huolissani kummastakaan. Pksrca:ltakin ko. kapistus löytyy.

Jos ensi kesänä rataluokkaa polttiskrossin lisäksi ajan, niin tp-10 on kyllä ihan ykkösvaihtoehto, auto on ajettavuudeltaan niin mainio ja helppo, eikä kustannuksetkaan karkaa käsistä..

Edellisen sivun kokemus-kirjoitteluissa oli pointtia, kannattaa vilkaista.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 24