Ei kannata, ei yksinkertaisesti kestä.
Ft/käytetty päivitetty sharkki vaan suoraan alle, niin pääsee nauttimaan ajamisesta mekkaamisen sijaan
Tulee kyllä kieltämättä kalliimmaksi näin aluksi, mutta et varmasti tule katumaan. Ite sain koko viime talven aikana rikki vaan yhden iskarinvarren ja yhden alatukivarren, eikä ollut kiinni siitä etten olisi yrittänyt :p Toi siis ompun radalla, ja harjattomalla ft buggyllä.
Vakiossa ei kestä ohjauspalat, vetarit tai diffit. Eli niin että sais kestämään niin tarvis ainakin teräsvetarit (ei alumiini..), kuuladiffit ja alumiiniset ohjauspalat. Joka tulee kalliimmaks kun ft, jos ostaa lrp/duratrax laatuosia. Ft:ssä onkin sitten myös vähän hiilikuitua, ja muita pieniä parannuksia
Vakion tekniikka on myös aika surkea, akulla tai laturilla ei tee mitään, kone on muuten ihan hyvä mutta kuumuu paljon ja toimii sen ajan minkä toimii, joka voi olla kymmenestä akullisesta vaikka sataan. Radiot eivät ole kummoset, ja noparilla et tee mitään jos siirryt harjattomaan.
Servoksi kelpaa melkeinpä minkä tahansa merkin vakiokokoinen servo, mistä pitää dremelöidä "kiinnikkeet" pois.
Kone/noparisetiksi suoraan harjaton, eipä tarvii huoltaa konetta ja tehoa/ajoaikaakin on enemmän. Koneeksi joko 380 kokoinen sisäpyörijä, tai sitten ulkopyörijä. Toi 380 on suurin mikä mahtuu bolttiksena, ja se on ainoa mikä jaksaa liikuttaa autoa nykimättä, ja ajettavuus on muutenkin ihan eri luokkaa kun noissa pienissä. Poikkeuksena
Novakin Moongoose, mistä ei itelläni ole kokemusta mutta toimii kuulemma hyvin.
Jos et osta moongoosea, ja kone syö alle 25A niin voin suositella lämpimästi Mamba 25 säädintä, toiminu monella moitteetta. Castlella on itseasiassa myös 30A kestävä säädin 1/18 autoihin, joka oletettavasti on samaa asiallista laatua.
Akku riippuu hyvin pitkälti muusta setupista, mutta suosittelen jokatapauksessa lipoa. Sillä saat mukavasti ajoaikaa, ja se on kevyempi kun nimhi. Ei syty palamaan jos vaan käsittelet sitä järkevästi, ja on lipo laturi mieluiten tasurin kanssa käytössä. Ite testailen noita A123 1100mAh lifejä, mutta on vasta yks ajokerta radalla takana niin en uskalla vielä suositella
Prkeleen kirotusvihreet..