Kirjoittaja Aihe: Pienet kysymykset ja neuvot.  (Luettu 276354 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #750 : 28.11.05 - klo: 22.14 »
ei se pakkanen muuta hallaa tee kun sen, että kone kuluu nopeammin kun käy suuria kierroksia kylmänä. Kunnolla kun toppaa että lämmöt pysyy ylhäällä myös koneen alakerrassa niin kyllä sillä ajella voi. Tietenkin se lumi haittaa tekee sähköille ja pakkanen hyydyttää akkuja + servoissa saattaa tulla sisälle kosteutta. Mutta riskejä on otettava
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #751 : 28.11.05 - klo: 22.16 »
Kysyn ihan sen takii vaan, koska moottori on ihan uus, mutta servot on huonoja, joten ei oo välii meneekö servot rikki :roll: Vastari taas on sähköistä kallein, maksaa paljon, koska on kiteetön :|
- Tapsa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #752 : 28.11.05 - klo: 22.46 »
Jos kone on uusi ja siitä välität niin et missään nimessä mene talvella ajamaan. Moottori on suunniteltu lämpimiin keleihin.
Vaatii optimilämmön toimiakseen parhaiten ja säilyen pisimpään...
Kylmällä ilmalla tuota optimilämpöä ei voi saavuttaa kuin kääntämällä konetta piikille jolloin taas kone ei saa tarpeeksi voitelua.

Optimilämmön kone vaatii sen takia että oikeassa lämmössä sylinteri laajenee oikeaan muotoonsa... Mikäli kone käy liian viileänä ei sylinteriputki ole laajentunut tarpeeksi jolloin se kuluu enemmän.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #753 : 28.11.05 - klo: 22.54 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Kylmällä ilmalla tuota optimilämpöä ei voi saavuttaa kuin kääntämällä konetta piikille
Voisin väittää toista eli kuumempi tulppa ja foliota koneen ympärille niin kyllä se kestää... Lunta vaan ei saisi kauheesti koneen päälle lentää...

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #754 : 29.11.05 - klo: 00.33 »
Kyllä se kone kestää, Foliota vaan niin kestää. Eipä nuo koneet nyt niin kalliita ole, ja ei se sillee 5min ajo hajoa. Voisin melkein veikata että jos ajat vaikka 3 kertaa viikossa ja aina 30min niin ei se koko talven aikana hajoa se kone jos sulla on kuuma tulppa, säädöt samat kuin kesällä ja foliota
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #755 : 29.11.05 - klo: 01.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Kylmällä ilmalla tuota optimilämpöä ei voi saavuttaa kuin kääntämällä konetta piikille
Voisin väittää toista eli kuumempi tulppa ja foliota koneen ympärille niin kyllä se kestää... Lunta vaan ei saisi kauheesti koneen päälle lentää...


Ei mitään valiä mitä voit väittää...
Miten saat koneen tasaisesti lämpimäksi?
Miten saat kylmän polttoaineen jäähdyttävän vaikutuksen pienemmäksi?

Se saa kyllä toimimaan mutta et todellakaan saa konetta yhtä terveellisesti toimimaan kuin keleillä mihin ne on suunniteltu.

Kuten sanoin. Jos kone on uusi ja haluaa pitää sen mahdollisimman hyvänä niin EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA AJETA SILLÄ TALVELLA.
Kylmällä saat koneen erittäin nopeasti väljäksi mutta jos ei kiinnosta niin ihan vapaasti.
Jos kysytään mitä haittaa kylmästä ilmasta on niin minä vastaan.
Vastaukset saatu... tehkää omat päätökset miten koneitanne käsittelette, mutta ette jumankauta mee sanomaan kellekkään ettei siitä mitään haittaa ole, koska se on &/%¤&%puhetta.

Itse en omia koneitani pakkasella käynnistäisi ellei makseta koko koneen arvoa.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #756 : 29.11.05 - klo: 01.53 »
No joo enhän mä väittäny että sen täydellisen luotettavasti sais kestämään mutta patentteja voi tehdä...

Kesälläkään kone tuskin on ihan tasalämpönen, ja bensaletkun voi laittaa kiertämään kannen välistä jolloin bensa lämpenee...

Noh, se siitä, tehkää miten tykkäätte. Toiset ajaa, toiset ei, mun autot on pysyny ehjänä vaikka oon talvella ajanutkin...

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #757 : 29.11.05 - klo: 02.21 »
Tottakai se auto kuluu viileempänä. Se kuluu jopa siitä jos sen käynnistää 10 asteisessa ilmassa, kun sen vois vaikka hiustenkuivaajal kuumentaa sen koneen eka 50 asteiseks... Jos haluu ajaa niin ajaa, ite vedin 10cm lumihanggessa ilman mitään suojia... Välillä piti antaa käydä tyhjäkäyntiä että lämpes ku meinas sammuu mut muuten toimi mainiosti. Eikä kiinnosta vaikka jäähtyy, jos hajoaa niin sit ostetaan uus... Kukin tekee miten tykkää. Faktaa on se että kone kuluu enemmän viileänä kuin optimilämmöissä ja tietenkin kylmä ilma sitä jäähdyttää
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #758 : 29.11.05 - klo: 05.16 »
Ja voihan autoon laittaa talveksi jonkun halppis-moottorin(itse käytän tuota auton mukana tullutta TT:n omaa moottoria talvella) talveksi kiinni, turha ehdoin tahdoin rikkoa joku laatu-moottori. Ja talvella ajellessa kannattaa muistaa että NiMh-akku puutuu kylmässä joten vastarin akun tulisi olla mielellään NiCd-akku.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #759 : 29.11.05 - klo: 13.28 »
Lainaus käyttäjältä: "J-P"
Ja voihan autoon laittaa talveksi jonkun halppis-moottorin

Toihan vois olla ihan hyvä idea, mutta sitten toinen ajatus, akkujahan voi suojata laittamalla se joidenkin paperien sisään, vai miten on :?  :?:
- Tapsa

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #760 : 29.11.05 - klo: 13.49 »
Parhaimman suojan akulle varmaan saat jostain vanusta... Tai sit tekee sellasen silikoni kotelon sille minkä pitää sisällä kuumassa ja kun lähtee ajaa pistää autoon ja akku sen sisään ni suurempi lämpövaraus -> pysyy lämpimänä kauemmin
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #761 : 29.11.05 - klo: 13.56 »
Jaa :)  No pitääpä alkaa suunnitella tuollaista :mrgreen:
- Tapsa

Poissa Subaru

  • Tulokas
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #762 : 29.11.05 - klo: 14.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumphu"
Rattaat ei vaihdu mitenkään. Ne rattaat on samalla akselilla, mutta ykkönen on yksisuuntalaakerilla kiinni ja kakkonen keskipako kytkimellä. Kun ajetaan hiljaa kierrokset niin pienet ettei keskipako kytkin aukea, joten yksisuuntalaakerilla varustettu ykkösvaihde määrää nopeuden. Kun nopeus kasvaa keskipakoiskytkin nappaa kiinni jolloin kakkos vaihteen ratas alkaa pyörimään ( samalla ykkös vaihteen yksisuuntalaakeri alkaa luistamaan) ja voima välittyy kakkos vaihteen avulla.
Tuoko mitenkää lisää nopeutta tai kiihtyvyyttä??? Paljoko suunnileen maksaa???

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #763 : 29.11.05 - klo: 14.26 »
Se nyt riippuuu kokonaan mihin autoon sen haluaa? Mikä auto sulla on?

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #764 : 29.11.05 - klo: 14.32 »
Katoin edelliset viestit, niin Zaboon ainakin löytyy, ja siihen ei vaihteita saa, mutta en tiedä löytyykö polttista :?
- Tapsa

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #765 : 29.11.05 - klo: 14.51 »
Kuinka mahdollista on saada autoon joka on tehty sivupuhalteiselle moottorille sopimaan takapuhalteisen motin?

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #766 : 29.11.05 - klo: 16.33 »
Mä siis puhuin tosta vaihteiston toiminta periaatteesta ihan yleisellä tasolla. En mitenkään erityisesti jonkun tietyn mallin vaihdelaatikosta.

Takapuhalteisen tietysti voi saada jos siellä koneen takana ei ole mitään pahoja runkorakenteita, eli jotain mistä voi pistää putken läpi. Riippuu auton rakenteesta. Yleensä koneen takana tuppaa olee iskaritorni jossa koritolpat, joten saattaa olla vaikea viritellä, mutta tuskin mahdotonta
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa SJK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #767 : 29.11.05 - klo: 17.08 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Miten saat koneen tasaisesti lämpimäksi?


Ei se kone kesäisinkään todellakaan tasalämpöinen ole  :twisted: vai väitätkö että sun konees on "alakerrasta" samanlämpöinen kun esimerkiksi sylinteri tai jäähdytyskansi, kokeileppa ensikerralla mittarilla mitata eri kohdista konetta niin saat aivan varmasti eri lukemia.

Kylmällä kelillä tosiaan on kyllä tärkeää että kone on optimilämpöinen sylinteristään jolloin "ylimääräistä" kulumista ei tapahdu, mutta olen itse kyllä ajellut ihan pakkasessa (helikopterillakin). Muoviosat kuten tukivarret tietenkin kovettuu ja menee katki helpommin.
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #768 : 29.11.05 - klo: 17.29 »
Eikö nyt leikkaa taas???

Jos laitat kannen ympärille vaikkapa foliota niin kansi lämpenee suhteessa enemmän lohkoonnähden kuin kesällä lämpimässä...
Suurempi lämpöero...

Pitääkö kaikki vääntää rautalangasta???

Dooooh.

Poissa SJK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #769 : 29.11.05 - klo: 21.36 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Eikö nyt leikkaa taas???

Jos laitat kannen ympärille vaikkapa foliota niin kansi lämpenee suhteessa enemmän lohkoonnähden kuin kesällä lämpimässä...
Suurempi lämpöero...

Pitääkö kaikki vääntää rautalangasta???

Dooooh.


Sulle varmaan pitäis  :twisted:

Olikin nyt kyse että väitit koneen olevan kesällä tasalämpöinen.
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #770 : 29.11.05 - klo: 21.54 »
Nyt jamalavita...
Siis tarvitaan rautakankea että menee tälle jantterille jakeluun.

Järkeä mukaan äläkä urputa selvästä asiasta.
Okei... ei siis rautakankikaan auta saamaan sua ymmärtämään niin olkoot...
Ehkä kysymyksen esittäjä sai vastauksen kysymykseensä, ellei tällaiset turhanpäiväiset narinat sitten sekoittanut päätä.

Kuten aikaisemmin sanoin...

Mikäli välittää koneensa käyttötunneista ja haluaa pitää koneensa mahdollisimman hyvänä niin ei ajeta kylmällä ilmalla.
Mikäli kone on vanha tai ei muuten välitä siitä vaan ostaa heti uuden kun vanha on ajettu kylmässä entiseks niin ihan vapaasti ajamaan.

kone toimii kylmällä, mutta kuluu enemmän.

Poissa Subaru

  • Tulokas
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #771 : 30.11.05 - klo: 21.20 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Se nyt riippuuu kokonaan mihin autoon sen haluaa? Mikä auto sulla on?
pureten alpha 2, on toi autoo..

Poissa .tomih.

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.elisa.net
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #772 : 01.12.05 - klo: 13.16 »
miten pystyy etsimään käyttäjätunnusta?vastatkaa :evil:
no terve terve...

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #773 : 01.12.05 - klo: 15.16 »
http://rc10.fi/memberlist.php Tuolla on ainakin kaikki rc10 käyttäjät.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #774 : 01.12.05 - klo: 15.53 »
Paina foorumin vasemmasta yläkulmasta "Haku" ja sieltä hae kirjoittajaa...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #775 : 21.12.05 - klo: 15.50 »
Moi
öö..Tää on vähän tyhmä kysymys mutta voiko touringiin laittaa pötköakkuja? :lol:  :oops:

Poissa Jussi_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #776 : 21.12.05 - klo: 15.59 »
Kyllä voi :)
Pikkuautot myyty:(

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #777 : 21.12.05 - klo: 17.20 »
Miksi ei voisi? Monethan peruskuskit käyttää pötköakkuja, mutta niistä saa ajan myötä vähemmän tehoja ulos, kun ei voi tasauspurkaa :|
- Tapsa

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #778 : 21.12.05 - klo: 20.06 »
No aattelin vaan ku kaikissa videoissa ja kuvissa touringissa on ite tehtyjä kenno akkuja. :?

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Pienet kysymykset ja neuvot.
« Vastaus #779 : 21.12.05 - klo: 21.55 »
Ei ne akut auton ajettavuuteen vaikuta mitenkään :wink:
- Tapsa