Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mylperi

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 11
121
LÄHTIJÄT
Ilmoittakaa minulle sähköpostilla asap:

- syntymäaika (ppkkvvvv)
- radion taajuus jos muu kuin 2,4ghz
- ponderin numero
- puhelinnumero

esa_myllymaa@hotmail.com

122
Kilpailijoiden kanava / Vs: OUTLAW Bensakrossi 2015
« : 26.05.15 - klo: 21.57 »
Wruum wruum!

Kisakausi on pyörähtänyt käyntiin. Millaisella visiolla outlaw kisoja voisi olla? Mahdollisia päivämääriä ja paikkoja? Tietää laittaa kalustoa kuntoon  :azn:
Myös yksi mahdollinen kiinnostunut tulossa kokeilemaan bensa-autolla kisaamista, ja mikäpä sen parempi paikka kun rempseä outlaw kisa!

123
Suuret kiitokset järjestäjille ja kilpailunjohtajalle! Aikataulu oli erittäin onnistunut ja ajoittain vaati kilpailunjohtajalta melkoisia ponnisteluja, mutta melko hyvin pysyttiin aikataulussa.
Koitin jeesailla minkä ehdin ja pystyin, oli taas kiva hölistä mikkiin.

En tiedä oliko tietovisalla mitään osuutta asiaan, mutta jotenkin tuntui että säännöt oli luettu ;) auttoi suuresti päivän kulun sujuvuutta. Tai siltä ainakin tuntui.

Oma ajo oli opettelua talven jäljiltä, mutta alkuerien vauhti riitti neljänteen sijaan ja paikkaan a-finaalissa. Parhaillani olin kai kolmas, mutta virhe siellä virhe täällä tiputti minut viidenneksi. Ajossa oli suurta epävarmuutta läpi päivän, mutta ehkäpä se tästä jos ehtii harjoitella... Varmaan suurin ja piirtein vartin kohdalla ajo keskeytyi koneen sammumiseen (bensaletku irtosi, ei siis kallis syy mutta sitäkin turhempi!) ja sijoitus lopulta seitsemäs.

124
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 24.05.15 - klo: 17.02 »
Kävin pitkästä aikaa tänään radalla, talkoisiinkaan en päässyt, ja täytyy sanoa että uusi profiili on todella onnistunut ja hauska ajettava. Sopivan tekninen ja hyvin toteutettu.

Hatun nosto talkooihmisille!  :azn:

125
Kilpailukutsut / Vs: OR5-4WD ja BC5-2WD CUP 1/5 Korpilahti
« : 22.05.15 - klo: 16.54 »
Heps!

Ohjaajakokouksen yhteydessä pidetään !! TIETOVISA !!  Aiheena on OR5 4wd säännöt.

Voittajalle luvassa aivan käsittämättömän kohtuuttoman ihmeellisiä palkintoja!!

126
Kilpailijoiden kanava / OR5 4wd kilpailijanumerot 2015
« : 15.05.15 - klo: 13.06 »
Liitteenä kilpailijanumerot 2015.

Uudet kuljettajat: Anokaa numero lähettämälle minulle sähköpostia. Saat seuraavan vapaan numeron.

esa_myllymaa@hotmail.com

127
Kilpailijoiden kanava / Vs: OR5 4wd säännöt 2015
« : 06.04.15 - klo: 14.30 »
Sääntöihin tullut tarkennuksia pistelaskua koskien.

- Esa

128
Sääntöihin tullut tarkennuksia pistelaskua koskien.

129
Kilpailijoiden kanava / Vs: OR5 4wd säännöt 2015
« : 30.03.15 - klo: 21.14 »
Korjattu!

130
Korjattu!

131
Heps ja hups!
Sääntöihin oli livahtanut vielä yksi painovirhe paholainen. Kussakin finaalierässä ajaa siis 8 kuljettajaa ja ensimmäisessä nousufinaalierässä tarvittaessa enemmän tai vähemmän.
Korjataan asap!

- Esa Myllymaa

132
Kilpailijoiden kanava / Vs: OR5 4wd säännöt 2015
« : 30.03.15 - klo: 13.06 »
Heps ja hups!
Sääntöihin oli livahtanut vielä yksi painovirhe paholainen. Kussakin finaalierässä ajaa siis 8 kuljettajaa ja ensimmäisessä nousufinaalierässä tarvittaessa enemmän tai vähemmän.
Korjataan asap!

- Esa Myllymaa

133
Kilpailijoiden kanava / OR5 4wd säännöt 2015
« : 29.03.15 - klo: 19.07 »
Liitteenä or5 -luokan säännöt kaudelle 2015. VIHDOIN !

Niin uusien, kuin vanhojenkin kisaajien kannattaa lukasta säännöt läpi, muutoksia on tullut useita.
 :azn:

134
Tosi hienoa että kuplaluokkaan tulee uusia kuljettajia, näitä on mahdottoman hauska selostaa ja seurata  :wink:
Autosikin on tyylikäs!

Hienoa ettet antanut yhden äkäisen turkulaisen lannistaa  :grin: (kaikella rakkaudella atarauskis)

135
Täältä voi seurailla kilpailuun myönnettyjä maapaikkoja: http://news.efra.ws/index.php?id=302 Valitse alasvetolaatikosta EC large scale 4wd off road Fehring

Varsinainen ilmoittautuminen tapahtuu keväämmällä, olemme sitten taas yhteydessä ja kyselemme henkilökohtaisuuksia. Jos tiedät jo nyt että et pääse, on sinulla vielä hyvin aikaa puhua kaveri ympäri paikallesi. Saadaan maapaikat täytettyä ja käytettyä  :wink:

- Esa Myllymaa

136
OR 5 4wd -luokan säännöt liitteenä. VIHDOIN !
Kannattaa lukasta läpi, niin uudet kuin vanhatkin kisaajat, muutoksia tullut useita.  :azn:

137
Kilpailijoiden kanava / OR5 ja BC5 Kilpailukalenteri 2015
« : 09.12.14 - klo: 11.50 »
23.05.2015 Korpilahti

13.06.2015 Vesivehmaa

11.07.2015 Raisio

15.08.2015 Raisio

05.09.2015 Lavanko

138
Elfvingin Toni oli Ian Oddieen yhteydessä pyytäen Suomelle 13 maapaikkaa. Ian vastasi:

"Hi Toni,
No problem, Finland have 13 places for 4wd.
Regards,
Ian"

Eli Suomelle saatiin kaikki haetut paikat!

Lisäohjeita seuraa myöhemmin.

139
Kyllä juu aivan oikeilla jäljillä ollaan. Paitsi minä. Uusi luokka yhteyshenkilö oppimassa uusia asioita. Hieno homma!

Tällainen virallinen litania saatiin selvittämään tämä kyseinen asia:

Tämän kaavan mukaan raakataan, jos on tarve.

Valinta tapahtuu seuraavassa järjestyksessä:

1. Viimeksiajetussa MM/EM kilpailussa sijoittuminen A/B/semi-finaaliin.

2. Viimeksiajetussa PM tai Ruotsi-Suomi maaottelussa voittaja.

3. Viimeksiajetun SM-sarjan voittaja.

4. Suurimman tuloksen omaavat seuraavasta kaavasta:

-kahden edellisen vuoden, sarjan loppusijoitus, SM, PM, EM sijoitus

-paremmasta vuodesta lasketaan kolmen parhaan pisteet yhteen

-pisteet sääntökirjan mukaan "pistelasku sarjakilpailuissa".

5. 20% paikoista voidaan ratkaista muilla kuin em. perusteilla

(esim. ulkomailla vaihto-oppilaana oleva ajaja tai muun autoluokan kyvykäs kuljettaja voidaan ottaa mukaan).



Maapaikkoja haemme joka tapauksessa siten, että kaikki halukkaat pääsisivät mukaan. Toivottavasti emme joudu karsimaan ketään pois.

140
Viimeisetkin asiaa arpovat: Ilmoittakaa su 9.11. klo 23:59 mennessä halukkuutenne minulle tai tähän viestiketjuun.
Jos olen jonkun jo ilmoittautuneen nimen unohtanut listasta, ilmoitathan itsesi uudelleen.

Jos maapaikkoja ei saada haettua määrää, karsitaan lähtijät 2014 kauden or5 sarjan lopullisen sarjataulukon mukaan.

141
Bensa-autot / Vs: EFRA kokous 2014 off road päätöksiä
« : 03.11.14 - klo: 10.09 »
Aivan totta ja eikun meikäläinenkin kielikurssille takaisin! Taisi lipsahtaa hieman toiveajattelua mukaan...

Eli:

All cars to be equipped with an air - box to reduce the intake noise of the carburettor. The air
box must change the direction of air entering the carburettor by 90 degrees(or more) and
be made of a rigid material.

The exhaust must have a second muffler (if a two chamber
exhaust is used) or be a three chamber type muffler.
All three chambers must be designed
so that the exhaust fumes will pass through and have to change direction twice to get the
maximum possible noise reduction.
The design of that additional silencer is free, but with both systems together the maximum
noise level must not be over 81 dB (A).

Remarks: Add a small clarification to define the basic requirements of an airbox, and some general
re-wording (no actual changes to the rule)

Proposed by EFRA
Seconded by: BRCA

The proposal: Passed with 9 for, 1 against.

142
Halukkuutensa ilmoittaneita:

Esa Lehtimäki
Marko Laitinen
Pekka Heikkilä
Jani Lassila
Toni Elfving
Esa Myllymaa
Saul Peltola
Pekko Iivonen
Antti Härmälä
Jari Paasikivi
Vesa Sarja
Jouni Hiltunen
Mikko Korhonen

Ilmoitelkaa muutkin mahdollisimman pian halukkuutenne, paikkoja luultavasti rajatusti.

143
Bensa-autot / Vs: EFRA kokous 2014 off road päätöksiä
« : 02.11.14 - klo: 17.38 »
Tuossahan se todetaan:

 For Large Scale offroad: The use of an airbox is
not mandatory as long as the competitor is capable of reducing the noise of his car in a
different way.
Remarks: By using a more silent exhaust the noiselevel can be a lot less compared to the use of an
airbox.
Proposed by NOMAC
Not Seconded

144
Efra on saanut kokoustettua ja lsor em kisapaikaksi on varmistunt Itävallan Fehring ajankohdalle 27.7.2015-1.8.2015. Maapaikat olisi pitänyt hakea jo, mutta edellä mainitusta syystä pääsemme liikkeelle vasta nyt.
Halukkaat mukaanlähtijät ilmoittautukaa alle asap.

T: Esa Myllymaa

145
Kiitos kaikille koko kaudesta! On tämä kivaa hommaa kun on mukavaa porukkaa ja ahkeria puuhamiehiä.

Itselle jäi vähän huono maku suuhun, kun jo kolmannen kerran keskeyttää a-finaalin ihan kelpo sijoilta tekniseen ongelmaan. Ei muuta kun katse peiliin...

Paljon tuli hyvää kuvamateriaalia, kiitos siis myös kuvaajille!

Ei muuta kun ensi kauteen!

146
Kilpailukutsut / Vs: Kisatiedustelu- Korpilahti
« : 24.09.14 - klo: 19.15 »
Periaatteessa miksei :) Sitähän voisi tulla historiikkiautoa ulkoiluttaan jonsei muuta.

Esa kulta... :wink:
Sähän tiedät mistä vitonen löytyisi hyvään uuteen kotiin. Hiukan turhaa sitä minun on tuolla hyllyllä seisottaakaan, kun ei itselle oikein ajot maistu.
Sähän pääsit jo vitosen makuun parissa kisassa. Ei sieltä ole paluuta historiikin pariin.

-Lade


Kysehän on enää siis vain hinnasta...  :wink:

147
Kilpailukutsut / Vs: Kisatiedustelu- Korpilahti
« : 19.09.14 - klo: 15.32 »
Periaatteessa miksei :) Sitähän voisi tulla historiikkiautoa ulkoiluttaan jonsei muuta.

148
Tulokset / Vs: OR5 / 4WD 13.9 Raisio Lopputulokset
« : 14.09.14 - klo: 16.13 »
Ensin, kiitos kilpailusta RaisionUa:lle ja erityisesti Saulille.
Toiseksi, kiitos koko kaudesta järjestäville osapuolille ja ratavastaaville.
Kolmanneksi, kiitos koko kaudesta kanssakilpailijoille.

Viimeisestä kisasta jäi ihan hyvä maku itselle, vaikkakin podium jäi edelleen saavuttamatta.
MCD rr5 autoa pääsin testaamaan kahden kisan verran ja onhan se nopea. Kiitos tästä mahdollisuudesta Hiltusen Jounille ja muille asiaan vaikuttaneille.
Ensi kauden ajokki on tässä vaiheessa vielä kysymysmerkki.

Toni siis luopui sarjayhteyshenkilön pestistä hoidettuaan sitä mallikkaasti seitsemän vuoden ajan. Minä jatkan tästä, tai ainakin yritän. Tonia tulen ainakin alkuun varmasti paljonkin konsultoimaan erinäisen nyanssien kanssa.
Käsittääkseni sarjayhteyshenkilön toimenkuvaan kuuluu lähinnä sarjataulukon ajantasalla pito, tulosten julkaisu ja säännöistä päättävän työryhmän äänitorvena toimiminen. Niin, ja tietenkin myös syntipukin roolin hoitaminen  :wink:
Koitan tästä kaikesta selviytyä parhaani mukaan kaikkia osapuolia kuunnellen, yhteinen etu tähtäimessä.

T: Esa Myllymaa

149
Tulokset / Vs: OR 5 / 4WD - BC /2WD 23.8.2014 Korpilahti
« : 26.08.14 - klo: 20.50 »
Jonsei kellekään osunut, niin tässä olisi pari kuvaa tuosta mcd rr5 autosta tuolta myynti osiosta.

http://rc10.fi/index.php?topic=86456.0

150
Tulokset / Vs: OR 5 / 4WD - BC /2WD 23.8.2014 Korpilahti
« : 24.08.14 - klo: 20.21 »
Olihan jänskä päivä!

Ensimetrit RR5 autolla, ei edes oma vaan lainassa. Sähkömaagiggo Korhonen veisteli siihen tuosta noin vaan sähköt ennen harjoitusten alkua. Auto oli käteen ensin ihan hirvee, rata kuivu, eri renkaat alle, vauhti osui neljänneksi. Äiti tuli käymään radalla! Välillä satoi välillä paistoi. Kaksi moottorin sammutusnappia hukkui päivän aikana.
A-finaalin nelosruudusta muistaakseni kuudenneksi tai seitsemänneksi, jonka jälkeen kolmanneksi. N. 20min kohdalla turvallisen tuntuiselta kolmospaikalta kuitenkin kaasarin kupla tyhjeni ja auto sammui radan varteen. Taitaa tässä vitosessa kaasari lämmitä putken sijoituksen takia hieman enemmän kuin Vnelkussa. Säädöt eivät olleet kohdallaan 30min erään. Tämä maksoi kolme kierrosta ja ajelin sitten huvikseni loppuajan, kun auto taas saatin käymään.
20min autolla ei pärjätä 30min erässä. Mutta tämä on sitä motorsporttia ja hyvä maku jäi ennen kaikkea siitä, että vauhti riittää kilpailuun podiumista. Testimielellä oltiin ylipäätään liikenteessä joten odotukset eivät olleet kovin korkealla.
Rata oli saanut muutaman todella onnistuneen uudistuksen. Hienoa!

Kiitokset Majurille, Saulille, Korhoselle ja Juskalle (mies lainasi turffirenkaat a-finaaliin!), sekä radan kunnostukseen osallistuneille!

- Esa "vattamakkara" "varakuuluttaja" Myllymaa

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 11