RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: wictro - 15.04.09 - klo: 20.52
-
Tämmöiseen törmäsin:
(http://www.rctech.net/forum/attachments/nitro-off-road/429849d1237247253-powerhouse-engine-warmer-engine-warmer-1.jpg)
http://www.rctech.net/forum/nitro-off-road/282697-powerhouse-engine-warmer.html
Täällä toisenlaisia:
http://moroso.com/catalog/categorydisplay.asp?CatCode=15014
Laite siis tökätään seinään tai kytketään akkuun.
Lämmitinelementti kietaistaan jäähdytyskannen ympärille ja se lämmittää moottorin 15-25 minuutissa käyntilämpöön (tai sinnepäin)
Tractor-pulling kuski Dave Engle keksinyt tommosen tehdä.
Kaikkeen on oma laite näemmä nykyään, tässä tapauksessa vaikka sisäänajoon :)
.w
-
Kuumailmapuhallin ajaa saman asian, kahdessa minuutissa.
-
Niin mikä tässä oli ideana? Eikö tuo aja saman asian kun ajaa pari kierrosta?
-
Juu, pari kierrosta helpottaa tiukan myllyn käynnistämistä ihan mielettömästi....
:mrgreen:
-
Lämmitämisen idea (riippumatta tyylistä) on saada moottori käyntilämpöön ennen käynnistämistä, jolloin osat eivät ole niin tiukat toisiinsa nähden. Tällöin rasitus ja kuluminen minimoidaan.
.w
-
Vähän hirvittää tuo viritys näin sähkärinä. Ite en kyllä tuota laittas seinään. :lol:
Kuumailmapuhallin on hyvä, jos on sähköt lähellä tai sitten esim. kaasujuotin http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=80-6822 (http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=80-6822)
EDIT. Jos laite toimisi esim. 12v tai 24v niin asia olisi eri. Mielestäni tuo tulisi ainakin liittää pistorasiaan, joka on suojattu vikavirtasuojakytkimellä. Tällöin voitaisiin pienentää sähköiskun vaaraa.
Niin mikäköhän on tuon lämmittimen käyttöjännite?
-
Kyseinen yksilö toimii 110V (jenkkimalli) ja 12V virroilla.
.w