Monille tuntuu uskomattoman suurelta kynnykseltä tuo lisenssin hankinta ja kisoihin osallistuminen sitä kautta. Toisaalta ymmärrän täysin tilanteen, jossa ensimmäiseen kisaansa osallistuva ja harrastuksen ensiaskeleita ottava joutuu ensin liittymään seuraan, maksamaan liittymis- ja/tai jäsenmaksun ja maksamaan lisenssin ennen kuin voi edes ilmoittautua itse kilpailuun. Lisäksi päälle kilpailumaksu sekä kisarenkaat, riippuen luokasta.
Kyllä tähän ajatusmalliin perustuen on myös harkinnassa, että TSS-luokkaan ei tarvitsisi lisenssiä ensi kaudella. Jos tuo toisi lisää kuljettajia lajin pariin niin hyvä. Jos ei, niin ainakin olisi kokeiltu tuokin vaihtoehto. Ainoa teknisesti hankaloittava asia lisenssittömyydessä ovat kisapäivänä nostovuorot luokkien välillä, koska lisenssitön ei voi nostaa lisenssiä vaativaa luokkaa aivan vakuutuksellisista syistä.
Lisenssin tuomat edut kisaajalle ovat kuitenkin 27e hankintahintaan nähden vallan mainiot, koska se kattaa treeni-matkat/päivät kuten myös kisapäivät, mikäli kisoista on siis ilmoitettu AKK:lle, olivatpa harjoituskilpailun, samaisen sarjan, kansallisiakisoja tai SM-kisoja. Toivomus olisi, että kaikilla kisaavilla olisi lisenssi oma-alotteisesti siis.