RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: tuplaesa - 09.03.06 - klo: 20.36
-
Olisiko joku veteraaniharrastaja niin ystävällinen ja neuvoisi minua hieman kytkimen valinnassa?
Auto on Schumacher Havoc jossa se vakio pata, Thunder Tiger pro .28
Meni kytkin säpäleiksi kun oli kellon pultti irronnut, no osaapa käyttää lukitetta ensi kerralla.
Kantapään kauttahan tämä laji opitaan, eiks je? ;)
-
Kunnosta vakio kytkin...
Tai jos haluat kenties parempaa kytkintä niin erittäin hyvä ja kestävä vaihtoehto on Fioroni Turbo Slide kytkin.
-
Eipä tule kovin paljon ehdotuksia, no kai ne jr-hobbylla osaa myydä mulle huonoimman ja kalliimman.
-
Yks hyvä vaihtoehto vois olla alumiinipalat vakio vauhtipyörään.
Fioroni turbo slidessa tarvii myös vauhtipyörä vaihtaa ja
itte pohtinu että pitäskö törsätä se Fioroni, kun kerran varmaan
hommaan oman vauhtipyörän tohon uuteen koneeseen, niin
voin käyttää vakiota harjotuksissa... :roll:
-
Hommaa Turbo slide... Se toimii talossa ja puutarhassa...
Toimiva ja varsinkin kestävä kytkin.
En vaan keksi mitään syytä miksi sitä ei kannattaisi hankkia, vaikka kuinka miettisinkin.
Toki paras mahdollinen on RMV speed 3 mutta en tiedä kuinka tuo toimisi muun kuin krossarin kanssa johon se on suunniteltu.
-
Tuleeko siinä eri jäykkysiä jousia mukana?
Onko niitä paljo eri malleja vai onko "one size fits all"?
Onkohan LST ja krossarin kytkinkellojen sisämitoissa paljo eroo?
Jos sulla on irtonaisia kelloja niin mittaa ku kerkeet.
Näin jossain jenkki foorumilla ku joku oli "tiivistäny" kelloa
prässäämällä sinne ohuen "putken pätkän"...
-
Turbo slidessä tulee mukana vaan yhet jouset... Ne on mielestäni sellaisenaan jo erittäin hyvät...
Kello on krossareissa hyvinkin samankokoinen, mutta en tiedä onko jotain eroa monsuissa... Mä mittaan kellon kunhan tästä selviän :lol:
No mutta oli miten oli niin uskoisin kyseisen kytkimen toimivan sellaisenaan jo monsterissa... Kysy Iso-Hepasta, siellä varmasti tiedetään.
-
Jep. se ainakin näyttää huoltovapaammalta +Bling sininen vauhtip. 8)
Vakio kytkimen oon kerran vaihtanu ku yks pala oli murtunu (tutkin
laakereita kun huomasin) ja brutales sano että ku se laitto remmiahtimen
niin suli HETI kytkin eli aika rajoilla se vakiossakin sillon on ja seki
suositteli alupaloja Novarossiin (tosin sillon oli puhe Race versiosta,
mut tuli kuitenki hommattua Speed versio joka on "vähemmän portattu")!
-
Tosi hienoja noi Orionin uudet kytkimet. Tsekatkaas www.teamorion.com
Noita on jo varastossaki Turun päässä hiukkasen. t Juha
-
Tarkotitko JTR tätä V6 kytkintä:
http://www.teamorion.com/news.asp?id=466
-
JEPS Tuota juuri
-
Kytkin otti hieman itseensä
(http://img225.imageshack.us/img225/2104/kytkinottiitteensa2xg.th.jpg) (http://img225.imageshack.us/my.php?image=kytkinottiitteensa2xg.jpg)
Tuohon nyt pitäs saada joku hyvä tilalle, vakion toki sais mutta ajattelin llaittaa kerralla paremman.
-
Sullekaan ei käy nuo kolme palasen kytkimen alupalat ilman uutta
vauhtipyörää joten sunki kannattais harkita jotain tommosta
spesiaalia mitä yllä on mainittu.
-
Jeps... Nää 2 palaiset ei ole mitään huippuja..
:wink: :)
-
Kytkin otti hieman itseensä
(http://img225.imageshack.us/img225/2104/kytkinottiitteensa2xg.th.jpg) (http://img225.imageshack.us/my.php?image=kytkinottiitteensa2xg.jpg)
Tuohon nyt pitäs saada joku hyvä tilalle, vakion toki sais mutta ajattelin llaittaa kerralla paremman.
Kuis se nyt tolleen :)
Jeps... Nää 2 palaiset ei ole mitään huippuja..
:wink: :)
Eipä ole valittamistan syksy ja koko talvi ajettu 2 palasella kytkimellä eikä ole kulunut oikeestaan yhtään :wink:
-
Sullekaan ei käy nuo kolme palasen kytkimen alupalat ilman uutta
vauhtipyörää joten sunki kannattais harkita jotain tommosta
spesiaalia mitä yllä on mainittu.
Tarkoititko tuota aiemmin mainitsemaasi V6 kytkintä, mistä moisia voi poistaa. Jr-hobby on lähin alan liike ja sieltä autokin hankittiin, pitänee soittaa tai marssia paikalle.
-
Sabella näkyis olevan (lue tarkemmin) noita V6 kytkimiä.
Itte päätin tilailla jossainvälis ton Fioroni turbo sliden, mut kyllä se
V6kin huippu varmasti on tykkään vaan jotenki ton Fioronin
yksinkertaisen tyylikkäästä ulkonäöstä :wink:
Nii ja kyllähän Hoke "jumalaa" pitää uskoo ku se sanoo et se on huippu :wink: :lol:
-
jep, tuo Fioronin turbo slide on hyvä, mulla oli sellanen MP7.5:ssa ja toimi moiteettomasti; erittäin helppo myös asentaa
-
Sabella näkyis olevan (lue tarkemmin) noita V6 kytkimiä.
Itte päätin tilailla jossainvälis ton Fioroni turbo sliden, mut kyllä se
V6kin huippu varmasti on tykkään vaan jotenki ton Fioronin
yksinkertaisen tyylikkäästä ulkonäöstä :wink:
Nii ja kyllähän Hoke "jumalaa" pitää uskoo ku se sanoo et se on huippu :wink: :lol:
Kävin hommaamassa tuon Orionin V6 kytkimen, minulla on myös Fioroni Turbo Slide joten tässä keväämmällä varmaan saan puhdasta vertailupohjaa. Fioroni toimii ainakin kun junan vessa, myös Hellfiren painoisessa värkissä (painaa noin kilon enemmän kuin krossi). Saa nähdä onko Orionista samaan...
-
Sehän on hyvä jos se Hellfiressäkin pelaa, niin varmaan pelaa
hyvin mun LST:ssäkin. Saako siihen eri jäykkyisiä jousia?
Mukana ei ainakaan taida tulla?
-
Fioronilla ei ole eri jäykkyisiä jousia. Jos haluaa säätää kytkimen kiinniottamista, niin jousia voi lyhentää. Aluksi voi lyhentää yhtä jousta, jos vielä kytkin tuntuu ottavan liian aikaisin kiinni, niin sitten voi lyhentää toista ja kolmatta jousta.
-
Jeppe, kerro sit oletko samaa mieltä kuin http://www.rc411.com/pages/scopes.php?scope=29&page=1
-
Jeppe, kerro sit oletko samaa mieltä kuin http://www.rc411.com/pages/scopes.php?scope=29&page=1
Joo kerrotaan, voi olla että menee vielä kuukausi pari ennen vakavampaa statementtiä :)
-
Totta :D
-
Kysynpä nyt täällä, niin ei tarvitse tehdä uutta aihetta.
Eli, hankin tuommoisen Fioronin Turbo Slide-kytkimen. onko sen asennus niin helppo, että pitää vaan laittaa ne kaikki kolme jousta niihin paloissa oleviin koloihin?
-
Valitettavasti kyllä. Syvempään kaksi ja matalampaan se yksi kipale.
-
Jaa... On vähän helpompaa kun semmosen "vakio" kytkimen asennus.
-
Mites muuten toi vauhtipyörän alle laitettava kartiopala? Pitäis vaihtaa Infernoon 3-palakytkin, mutta se kartio onkin vähän erimuotoinen, joten vauhtipyörä jää "keinumaan" kampiakselille. Ja mistä on paras estää kampiakselia pyörimästä, kun kiristää vauhtipyörän kiinnitysmutterin?
-
Vauhtipyörästä otetaan kiinni ympäriltä papukaijapihdeillä ja kiristetään mutteri kiinni. Tuohon kartio-ongelmaasi en osaa sanoa mitään, yleensä kartio kuin kartio sopii kunhan vain kiristää kunnolla kiinni.
-
Tuohon kartio-ongelmaasi en osaa sanoa mitään, yleensä kartio kuin kartio sopii kunhan vain kiristää kunnolla kiinni.
Kaupasta löytyi tohon tarkoitettu kartio. Se oli vähän eri muotoinen.
Mulla on muuten tapana ensin selvitellä ite, mutta nyt täytyy auto saada tulille vapuksi, eikä tahdo olla joutoaikaa, joten pitää varulta kysellä infoa :)
-
Kysynpä nyt täällä kun kytkimistä puhutaan, että onko muilla ongemia tuon Turbo Slide-kytkimen kanssa? Itselläni tuntuu että se luistaa todella pahasti..
Mikä siihen auttaisi?
-
Kun nyt tämmöinen aihe löytyi, niin pakko kysyä onko kenelläkään kokemuksia SPM:n kytkimistä. Eivät ole ainakaan hinnalla pilattuja ja itse aion hankkia tämmöisen. Mutta vertailut esim. Fioronon ja Xrayn vakiokytkimen välillä... ja käyttötarkoituksena siis M8.
-
kuhan muistat käyttää ruuvilukitetta säätö mutterissa ni toimii hyvin.
-
Onko muuten väliä kuinka päin ne palat tone tulee? En yhtäkkiä löytänyt netistä mitään asennusohjetta...
Edit: Niin ja mihin väliin se yks prikka on tarkoitus tulla?
Edit2: Per****, unohdin mainita, että kyseessä on siis Fioroni Turbo SLide :undecided:
-
Kun nyt tämmöinen aihe löytyi, niin pakko kysyä onko kenelläkään kokemuksia SPM:n kytkimistä. Eivät ole ainakaan hinnalla pilattuja ja itse aion hankkia tämmöisen. Mutta vertailut esim. Fioronon ja Xrayn vakiokytkimen välillä... ja käyttötarkoituksena siis M8.
mulla on revossa spm kytkin/vautipyörä johon oon ollu ihan tyytyväinen , yhdet mustat kytkinpalat oon saanu kulutettua ja sen jälkeen kokeilin punasia jotka kesti kolme tankillista eli kannattaa ajella mustilla ne tuntus kestävän
-
Onko muuten väliä kuinka päin ne palat tone tulee? En yhtäkkiä löytänyt netistä mitään asennusohjetta...
Edit: Niin ja mihin väliin se yks prikka on tarkoitus tulla?
Jos sulla on alumiini palat, tulee ne prikat palan ja vauhtipyörän väliin. Palat voi pistää kummin päin tahtoo, jos on vastakarvaan niin ottaa todella purevasti kii :shocked:
-
Onko muuten väliä kuinka päin ne palat tone tulee? En yhtäkkiä löytänyt netistä mitään asennusohjetta...
Edit: Niin ja mihin väliin se yks prikka on tarkoitus tulla?
Jos sulla on alumiini palat, tulee ne prikat palan ja vauhtipyörän väliin. Palat voi pistää kummin päin tahtoo, jos on vastakarvaan niin ottaa todella purevasti kii :shocked:
Per****, unohdin mainita, että kyseessä on siis Fioroni Turbo SLide
-
Onko muuten väliä kuinka päin ne palat tone tulee? En yhtäkkiä löytänyt netistä mitään asennusohjetta...
Edit: Niin ja mihin väliin se yks prikka on tarkoitus tulla?
Edit2: Per****, unohdin mainita, että kyseessä on siis Fioroni Turbo SLide :undecided:
Itse laitoin palat niin että tupla jouset tuli vauhtipyörään päin. Se prikka on tarkoitus laittaa kellon ja kytkimen väliin, muttä älä laita sitä ollenkaa koska se on messinkiä ja reikä kuluu siitä hetkessä soikeaksi.
-
Kun mistään en oo löytäny tietoo niin kysytäämpä täältä: Sopikko losin kytkin muihinkin autoihin?
-
Ostin tuossa uuden kytkin kellon, kun vanhasta oli hampaat kuluneet aika paljon. Samalla laitoin uudet laakerit, ja shimmasin sen kellon niiden ohjeiden mukaan mitä täältä netistä löysin. Muuten tuli hyvä mutta palat hankaa kokoajan uuteen kytkimeen, pyörii kyllä käsin, mutta nihkeasti. Mitä voisin sille tehdä? Pitäiskö hommata taas uusi kytkin kello vai sorvata hipulastu kellosta pois? Pistäkääs vinkkiä tulemaan.
-
"Muuten tuli hyvä mutta palat hankaa kokoajan uuteen kytkimeen"
Siis tarkoitat uuteen kytkinkelloon ? vai vauhtipyörään?
jos ne laahaa kelloon niin uudet jouset vois auttaa
-
kelloon ne laahaa.
okei siis uudet jouset hankintaan joskus
-
Tarkistitko ennen kiinni ruuvausta, että kello pyörii ok? Itse shimmasin joskus liikaa kelloa ja siksi se pyöri huonosti. Ja jos käsin pyörittämällä jo esiintyy nahkeutta niin luulisi että hieman kuolleentuneetkin jouset sen verran pitäisi palat kurissa ettei ne pääse erkanemaan moottorin ollessa seis.
-
No ainakin olin tekevinäni Ari Pekan sivujen ohjeiden mukaan. Eihän tuo ole iso homma purkaa ja kokeilla uudestaan. Ja eivät ne uudet jousetkaan huono ole olla pakissa vaikkei heti tarvikkaan.
Pitääkö sen paperin liukua siellä hampaiden välissä helposti?
Itse laitoin silleen että on aika tiukassa mutta paperi ei repeä, töissä tulee väliin laitettua vierintäjyrsimen jakopyöriä ja niissä jää välystä ehkä 0,2mm. Siitä sit ajattelin että noin pienessä sen hammasvälyksen ei tarttis olla kuin max 0,1. Olenko aivan hakoteillä?
-
Kun mistään en oo löytäny tietoo niin kysytäämpä täältä: Sopikko losin kytkin muihinkin autoihin?
Paa YV-> Hvoltage, saat varman vastauksen.
Mut luulisin että, ei pitäisi ilmetä mitään ongelmaa laittaa Losin kytkin johonkin toiseen autoon, koska Losiinkin käy muut kytkimet, kuten Orion, turpo slide jne.
-
Nyt löytyi vika, kun oli taas aikaa keskittyä autoon. Se toinen kello oli ulkohalkaisijaltaankin ehkä millin pienempi, en kylläkään mitannut mauserilla. Sain härvelin pelittämään muutenkin mainiosti, kun sain ilmavuodot tukittua.
Mutta vielä tarvitsisin valaistusta tohon hammas välykseen. Mikä on sopiva paperi sinne väliin, että tulee soppeli välys. Ja jos joku tietää linkin missä on selitetty tarkasti toi kytkimen välyksen ja shimmauksen asetus niin linkki ois poikaa. Ei haittaa vaik ois lontoon murretta.
-
Mutta vielä tarvitsisin valaistusta tohon hammas välykseen.
Ite oon laittanut silmä/korvamääräisesti, eikä oo hajoillut mitään. Koita vaikka laittaa välys selkeesti kireelle, sit tönäset autoa, ni huomaat kyllä, ettei pyöri ollenkaan vapaasti. Sit laitat tarkotuksella liian väljäks, ja taas tökkii. Ja kun on sopiva, ei kuulu ylimääräisiä rahinoita ja pyörät pyörii ilmassakin hyvin.
-
Joo, pitää taas istahtaa terassille tiputteleen ruuveja lautojen rakoon ja yrittää uusiksi. Eiköhän tää tästä ku sinnikkäästi yrittää.