Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jaan

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 18
1
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 05.09.17 - klo: 20.50 »

Jotenkin mulla on semmonen mielikuva että 3906 Maxxin vaihteisto on toista vaihdetta lukuun ottamatta täysin sama kuin uudemmassa 3905 Maxissa. Nykyään toinen vaihde on siis lisävaruste, itse vaihteisto siis täysin sama ja pituus ero tulee pidemmästä rungosta.

Vaihdelaatikoissa on eroja, kuten viineissä :smiley: Tein viestini jälkeen laajaa nettisurffailua, jonka tuloksena löysin kuvan josta pystyin toteamaan, että vaihteistoissa on kiinnitys eroja. Pituus näytti olevan samankaltainen jokaisessa. (olivat samassa kuvassa vierekkäin)

"entisöintiprojekti" edistyi jo sen verran, dremelillä muokkasin uutta 3905 pohjalevyä kiinnitystä varten ja siksi että laatikko mahtui oletettuun paikkaan. Kardaanit pyörivät moitteettomasti ja keskitetty. Ainoa mikä vielä häiritsee on etummaisen kardaanin kulma, tämä tuntuu ja näyttää hirveän jyrkältä.
Hiljaa hyvää tulee. Paiskaan kuvaa rojektista kun seuraavaksi puuhailein.





2
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 23.08.17 - klo: 07.45 »
Koitin selata haulla infoa, mut ajattelin paiskata viestiä jos joku vahingossa tietäisi ulkomuistista.

Maxi 3906 joka vielä kaksivaihteisella lootalla pitäisi päivittää, 3905 malliin.
Päivitys vain akseliväliltään 335mm.

Katselin seuraavaa. Keskirunko itsessään ja kaarituet pohjaan ( TRX3922A ja TRX3921)
Suurin murhe on vaihteisto. Tietenkään se ei sovi uuteen pohjalevyyn suoraan ja sen pituus kardaanien takia.
Ongelmaa ei tietenkään olis kaikkea voi työstää mutta, kotona löytyy jo metalliset kardaanit tuohon 3905 sarjaan valmiiksi.

Voisin kuvitella et, joku vielä hengissä joka vanhoja olisi räplännyt  :azn:

3
Kilpailukutsut / Vs: KAATISKUNKKU 6 24.9.2016 RAISIO
« : 09.09.16 - klo: 07.07 »
Aika monen vuoden jälkeen olen tulossa koittamaan, miten se auto siellä radalla pysyy. Kai siellä palkitaan myös paras kaato;) 

4
-Rengaspuolta ollaan mietitty paljon,auton alkuperäiset ovat luonnollisesti NRO1,mutta joku rallikuvioinen rengas voisi olla 2 vaihto ehto?

--Moottori saisi olla mikä tahansa 23cc vakio kone!


Miettikää tuo rengas homma nyt tarkkaan. Ettei RTR kuskien tarvii ostaa uusia.

Moottoreista sen verran. Autoja on maailmalla 26cc koneilla hyvin moni. Nekin jotka pölyyntyvät hyllyn tai tallin perukoilla. Tarkoitan tällä FG:n runkoihin pultattuja RTR paketteja. Onhan niitä isompiakin pyttyjä RTR vehkeissä jotka muistuttaa vanhaa Marderia, vaikka todellisuus kestävyydestä ja tehoista on verrattavissa gigantin 5€ tarjous sähkövatkaimeen.

Tästä tulikin mieleen pudjettiluokka. Eli vanhoihin autoihin joutuu päivittämään moottorin 23cc säännöllä?
Tehossa on kuitenkin ero niin pieni, ettei lopputuloksilla ole juurikaan merkitystä. Aina voisi järjestää 26cc ajavalle esim. läpi-ajorangaistuksen yms. jos tuntuu sille.


No kuitenkin.. Tarkoitukseni ei ole provosoida mitenkään, heitin vain ajatuksia.
Ajattelin vain niitä ihmisiä joiden auto makaa hyllyssä tällä hetkellä laittomalla moottorilla, vaikka innostusta löytyisi kopan päivityksen kanssa.

Itsellä nuo FG:n rungot ovat loppuneet tilapäisesti varastosta ja katselin Saksasta uutta.
FG:n Lepakko näytti kivalta, kun siihen päivittää kuplan korin.
Tällöin mietityttää lisää rengas hommat.... 





5
Bensa-autot / Vs: Outlaw kisa bensa-autoille
« : 21.09.14 - klo: 02.02 »
Pakko kysyä julkisesti.
Onko herättänyt kiinnostusta?
Itsellä kiinnostusta 1/5 sähkölle ja olis 2015 viimeistään valmiina ajoon.  :tongue:

6
Bensa-autot / Vs: Vetoratas ongelmia
« : 21.09.14 - klo: 01.56 »
Kuulemma on loppunut FG:n edustus Suomesta.  :lipsrsealed:
Jotain voi lyötyä vielä Hobbylinnan verkkokaupasta.

Saksasta palikoita löytyy, kuten varmaan tiedät. Joten en ala enempää mainostamaan.

Se on ihan sama onko vanha tai nuori. Liian kauan tässä itsekin on taukoa pidetty, mutta FG pysynyt kehityksessä paikoillaan ja helppo on ollut seurata.   :cool:




7
Bensa-autot / Vs: Vetoratas ongelmia
« : 21.09.14 - klo: 01.02 »
Mosterissa tuo oli ongelma, kun muistelee vanhoja juoruja ja keskusteluja.
Kumipuslat kun väsyvät, elää pääratas tarpeeksi ja sulaminen alkaa tapahtua kun lyö yli hampaiden.

Alumiinen tausta rattaalle on jonkilainen tuunaus asiaan. Muovisessa antaa akselin reikä jossain vaiheessa periksi joka tapauksessa, joten päivitys on ehdoton.

Itsellä joskus marderissa alumiini taustallakin antoi ratas periksi, kun leipoo hulluna menemään.

Nyt olet leiponut autoasi ensimmäistä kertaa muualla kuin hiekalla.
Eli voisi päätellä että, yleinen ongelma tuli nyt esiin :wink:

 



8
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 08.02.14 - klo: 08.11 »
Siltoja ei nyt kannata polttaa takana, oli tilanne mikä tahansa. Ärsyttää, ihastuttaa, vihastuttaa ja ihan mikä tahansa.

Foorumeiden kirjoituksista ei kannata ottaa herneitä nenään, on monenlaista harrastajaa ja yleensä kirjoitukset ymmärretään väärin.
Tällöin muodostetaan mielikuva tapaamatta henkilöä koskaan, perustellaan itselleen mielikuva henkilöstä jota ei välttämättä näe kuin takapihan kuvatuissa videoissa. RC- harrastaminen on kuitenkin juttu, joita meitä kaikki yhdistää ja toiset tekevät sitä eri tavalla, ilmaisevat ja kertovat siitä.

Itse olen ollut turhan kauan poissa kuvioista ja seurannut aluetta s-postin välityksellä.
Mikään hinku ei ole takaisin mutta, tahto ajaa uudelleen on kuitenkin niin vahva, koska lopettaminen johtui muista kuin itsestä riippumattomista syistä ja elämän arvot on hyvä laittaa tärkeys järjestykseen, kun tilanne sitä oikeasti vaatii.

Monelle löytyy monen hintaista rc vekotinta ja suuri tarjonta toivottavasti tuo lisää harrstajia tällekin saralle.

9
Onko jollain tietoa saisko tol hankkeelle haettua jotain nuoriso tukea tai vastaavaa ja jos saa niin mistä kannattaisi kysellä?

Ota ensin yhteyttä Ua:n henkilöihin ja tiedustele heiltä, ovatko hakeneet tukea kunnalta ja tietoa asiasta.

Tutustu sivuun http://www.poytya.fi/index.php?sivu=muistojen-huvitus

Vastauksia asiaan saat tuolta nuorisosihteeriltä varmasti, joten kilauttelemaan myös hänelle.

10
Onnea projektille! Toivottavasti valtuusto hyväksyy hankkeen.

missä päin sijaitsee kyrö.

http://goo.gl/maps/Tg9hm

11
Ilmoittautuneet 8.8 klo.13:37

1. Juha Rousku MCD RRV4 Factory Team
2. Jari Roslöf Nutech TB3
3. Hanno Kruus Nutech TB3
4. Tuukka Härmälä MCD RR V4
5. Antti Härmälä MCD RR V4
6. Viljar Laur fg leopard 4C
7. Esa Myllymaa MCD RR V4
8. Jari Paasikivi MCD RRV4 Factory Team
9. Petri Koivisto Carson evo
10. Priit Laur Nutech TB2
11. Pekko Iivonen MCD RRV4 Factory Team
12. Toni Elfving MCD RRV4 Factory Team
13. Kenneth Moisio MCD RR V4
14. Martti Raunio MCD RRV4 Factory Team
15. Pekka Heikkilä MCD RRV4 Factory Team
16. Saul Peltola MCD RRV4
17. Pasi Vainionperä MCD RRV4
18. Jouni Hiltunen Nutech JH Edition
19. Marko Laitinen MCD RRV4


12
Kilpailukutsut / OR5 / 4WD Osakilpailukutsu Raisio 11.8
« : 30.07.12 - klo: 09.43 »
1. OR5 / 4WD Osakilpailukutsu 4. Sarjan päätöskilpailu!

Aika: 11.8.2012. klo: 9:00 alkaen.


Paikka: Raision moottorirata-alueella (palovuorentieltä opastus radalle, RC kyltit)
Karttalinkki: http://raisionua.fi/special/rata-alua.jpg
Op*skartta Turku: http://urly.fi/35
Osoite: Kaatopaikantie 21200 Raisio
Radan koordinaatit: 60.517385, 22.148952

Autot ja säännöt

OR 5 / 4WD krossiluokan auton tekniset säännöt

Kilpailuluokat OR 5 / 4WD crossiauto / polttomoottori.
Krossikori, mittakaava 1/6-1/5, nelivetoinen, bensiinimoottori max.26 cm3.
Auton paino polttoainetankki tyhjänä: -Minimi paino 11.000 g transponderilla

Runko, Kori, mitat

Automallikohtainen 1/6-1/5 kokoluokan lexan valmisteinen krossikori on sallittu. Myös muun kuin buggy tyyppinen kori on sallittu edellyttäen, että ks. kori täyttää sääntövaatimukset.
Kori pitää olla täysin maalattu pois lukien ikkunat. Moottorin sammutusnapille pääsy pitää olla helppoa.

Auton koko

Max. pituus 825mm Max. leveys 490mm Max. korkeus 380mm

Takasiipi

Takasiiven tulee olla joustavaa materiaalia. Max koko 315 x 140mm.

Puskurit

Kaikissa autoissa tulee olla etupuskuri, takapuskuri on sallittu, mutta ei pakollinen. Puskurit tulee olla joustavaa materiaalia.

Lisää tarpeellista infoa teknisistä säännöistä lataamalla tiedosto http://www.large-scale-finland.eu/download/file.php?id=172

Kilpailuformaatti

Kolmesta ajetusta alkueräkierroksesta paras jää voimaan. Alkuerien jälkeen eteneminen finaalikaavion mukaisesti.
klo: 9:00-10:00 ilmoittautuminen
klo: 10:15 Ohjaaja kokous
klo: 10:30 Ohjattu vapaaharjoitus (5 min) ponderit autoissa, tarkistetaan toiminta.

Alkuerä kierros 1. (erä pituus 5min)
Alkuerä kierros 2. (erä pituus 5min)
Alkuerä kierros 3 (erä pituus 5min)

D-Finaali (pituus 7min)
C-Finaali (pituus 7min)
B-Finaali (pituus 10min)
A-Finaali (pituus 15min)

Ohjaajakokous
Kaikkien osakilpailujen alussa on aina pakollinen ohjaajakokous. Ohjaajakokoukseen on jokaisen kilpailijan osallistuttava. Kokouksessa käsitellään mm. kilpailun kulku, lähtötapa, ajanottolinja, radalle nosto, tulostaulu, virallinen kisakello, tuomaristo, rangaistukset oikaisusta, varaslähtö, lisämääräykset, yleiset järjestysasiat ym.

Ajanotto

Kierroslaskennassa käytetään AMBrc3 dekooderia. Vuokrapondereita on rajoitetusti (rc3 ja rc4 malleja) Niitä vuokrattavana hintaan 10-20€ kpl. ( Muista ilmoittaa ponderin numero ilmoittautumisessa! )


Ilmoittautuminen ja osanottomaksu
Ilmoittautuminen mielellään 8.8 mennessä. ilmoittautuneiden osanottomaksu on 25 €. Maksut maksetaan paikan päällä ilmoittautumisen yhteydessä.

Täytä ilmoittautuminen tästä linkistä http://or5cup4wd.nettisivu.org/ilmoittautuminen/


Muuta
Alueella kioski, jossa myynnissä kahvia, makkaraa, yms.

Lisätiedot:

Sarjayhteyshenkilö:

Toni Elfving
toni@rcautot.fi
040-5472303

RaisUA/rata:

Saul Peltola
69.saul@gmail.com

13
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 24.07.12 - klo: 01.03 »

14
ENNAKKOTIEDOISTA POIKETEN. OR5 / 4WD KILPAILU 3, AJETAAN VESIVEHMAAN RC-RADALLA!

3. OR5 / 4WD Osakilpailukutsu

Järjestäjä:  Vääksyn UA

Aika: 21.7.2012. klo: 9:00 alkaen.


Paikka: Vesivehmaan RC-rata


Osoite: Urajärventie 313 Vesivehmaa
Ohje: Tieltä  E75 Asikkalaan päin Vääksyntietä joka muuttuu matkalla Urajärventieksi. N.14km oikealla Vesivehmaan lentokenttä, käännyt sinne ja heti oikealla "montussa" jokkisradan keskellä RC-rata  Ks. linkki http://goo.gl/maps/tNFk


Autot ja säännöt

OR 5 / 4WD krossiluokan auton tekniset säännöt

Kilpailuluokat OR 5 / 4WD crossiauto / polttomoottori.
Krossikori, mittakaava 1/6-1/5, nelivetoinen, bensiinimoottori max.26 cm3.
Auton paino polttoainetankki tyhjänä: -Minimi paino 11.000 g transponderilla

Runko, Kori, mitat

Automallikohtainen 1/6-1/5 kokoluokan lexan valmisteinen krossikori on sallittu. Myös muun kuin buggy tyyppinen kori on sallittu edellyttäen, että ks. kori täyttää sääntövaatimukset.
Kori pitää olla täysin maalattu pois lukien ikkunat. Moottorin sammutusnapille pääsy pitää olla helppoa.

Auton koko

Max. pituus 825mm Max. leveys 490mm Max. korkeus 380mm

Takasiipi

Takasiiven tulee olla joustavaa materiaalia. Max koko 315 x 140mm.

Puskurit

Kaikissa autoissa tulee olla etupuskuri, takapuskuri on sallittu, mutta ei pakollinen. Puskurit tulee olla joustavaa materiaalia.

Lisää tarpeellista infoa teknisistä säännöistä lataamalla tiedosto http://www.large-scale-finland.eu/download/file.php?id=172

Kilpailuformaatti

Kolmesta ajetusta alkueräkierroksesta paras jää voimaan. Alkuerien jälkeen eteneminen finaalikaavion mukaisesti.
klo: 9:00-10:00 ilmoittautuminen
klo: 10:15 Ohjaaja kokous
klo: 10:30 Ohjattu vapaaharjoitus (5 min) ponderit autoissa, tarkistetaan toiminta.

Alkuerä kierros 1. (erä pituus 5min)
Alkuerä kierros 2. (erä pituus 5min)
Alkuerä kierros 3 (erä pituus 5min)

D-Finaali (pituus 7min)
C-Finaali (pituus 7min)
B-Finaali (pituus 10min)
A-Finaali (pituus 15min)

Ohjaajakokous
Kaikkien osakilpailujen alussa on aina pakollinen ohjaajakokous. Ohjaajakokoukseen on jokaisen kilpailijan osallistuttava. Kokouksessa käsitellään mm. kilpailun kulku, lähtötapa, ajanottolinja, radalle nosto, tulostaulu, virallinen kisakello, tuomaristo, rangaistukset oikaisusta, varaslähtö, lisämääräykset, yleiset järjestysasiat ym.

Ajanotto

Kierroslaskennassa käytetään AMBrc3 dekooderia. Vuokrapondereita on rajoitetusti (rc3 ja rc4 malleja) Niitä vuokrattavana hintaan 10-20€ kpl. ( Muista ilmoittaa ponderin numero ilmoittautumisessa! )


Ilmoittautuminen ja osanottomaksu
Torstaina 19.7 mennessä ilmoittautuneiden osanottomaksu on 25 €.  Maksut maksetaan paikan päällä ilmoittautumisen yhteydessä.

Ilmoittautuminen s-postilla toni@rcautot.fi


Nimesi, auto, ponderin numero tietoihin.


Lisätiedot:

Sarjayhteyshenkilö:

Toni Elfving
toni@rcautot.fi
040-5472303

15
2. OR5 / 4WD Osakilpailukutsu

Järjestäjä:  Vääksyn UA

Aika: 16.6.2012. klo: 9:00 alkaen.


Paikka: Vesivehmaan RC-rata


Osoite: Urajärventie 313 Vesivehmaa




Autot ja säännöt

OR 5 / 4WD krossiluokan auton tekniset säännöt

Kilpailuluokat OR 5 / 4WD crossiauto / polttomoottori.
Krossikori, mittakaava 1/6-1/5, nelivetoinen, bensiinimoottori max.26 cm3.
Auton paino polttoainetankki tyhjänä: -Minimi paino 11.000 g transponderilla

Runko, Kori, mitat

Automallikohtainen 1/6-1/5 kokoluokan lexan valmisteinen krossikori on sallittu. Myös muun kuin buggy tyyppinen kori on sallittu edellyttäen, että ks. kori täyttää sääntövaatimukset.
Kori pitää olla täysin maalattu pois lukien ikkunat. Moottorin sammutusnapille pääsy pitää olla helppoa.

Auton koko

Max. pituus 825mm Max. leveys 490mm Max. korkeus 380mm

Takasiipi

Takasiiven tulee olla joustavaa materiaalia. Max koko 315 x 140mm.

Puskurit

Kaikissa autoissa tulee olla etupuskuri, takapuskuri on sallittu, mutta ei pakollinen. Puskurit tulee olla joustavaa materiaalia.

Lisää tarpeellista infoa teknisistä säännöistä lataamalla tiedosto http://www.large-scale-finland.eu/download/file.php?id=172

Kilpailuformaatti

Kolmesta ajetusta alkueräkierroksesta paras jää voimaan. Alkuerien jälkeen eteneminen finaalikaavion mukaisesti.
klo: 9:00-10:00 ilmoittautuminen
klo: 10:15 Ohjaaja kokous
klo: 10:30 Ohjattu vapaaharjoitus (5 min) ponderit autoissa, tarkistetaan toiminta.

Alkuerä kierros 1. (erä pituus 5min)
Alkuerä kierros 2. (erä pituus 5min)
Alkuerä kierros 3 (erä pituus 5min)

D-Finaali (pituus 7min)
C-Finaali (pituus 7min)
B-Finaali (pituus 10min)
A-Finaali (pituus 15min)

Ohjaajakokous
Kaikkien osakilpailujen alussa on aina pakollinen ohjaajakokous. Ohjaajakokoukseen on jokaisen kilpailijan osallistuttava. Kokouksessa käsitellään mm. kilpailun kulku, lähtötapa, ajanottolinja, radalle nosto, tulostaulu, virallinen kisakello, tuomaristo, rangaistukset oikaisusta, varaslähtö, lisämääräykset, yleiset järjestysasiat ym.

Ajanotto

Kierroslaskennassa käytetään AMBrc3 dekooderia. Vuokrapondereita on rajoitetusti (rc3 ja rc4 malleja) Niitä vuokrattavana hintaan 10-20€ kpl. ( Muista ilmoittaa ponderin numero ilmoittautumisessa! )


Ilmoittautuminen ja osanottomaksu
Torstaina 14.6 mennessä Osanottomaksu on 25 €.  Maksut maksetaan paikan päällä ilmoittautumisen yhteydessä.

Täytä ilmoittautuminen tästä linkistä http://or5cup4wd.nettisivu.org/ilmoittautuminen/



Lisätiedot:

Sarjayhteyshenkilö:

Toni Elfving
toni@rcautot.fi
040-5472303

16
Tältä näytti hetki sitten ilmoittautuneiden osalta.


  • Toni Järvinen MCD RR V4
  • Priit Laur Nutech thunderbolt 2 ss
  • Juha Rousku MCD rrv4 Factory
  • Pasi Vainionperä MCD RR V4
  • Toni Elfving MCD RR V4
  • Antti Hanninen MCD RR V4

17
Kilpailukutsut / OR5 / 4WD Osakilpailukutsu Raisio 26.5
« : 15.05.12 - klo: 17.14 »
1. OR5 / 4WD Osakilpailukutsu

Aika: 26.5.2012. klo: 9:00 alkaen.


Paikka: Raision moottorirata-alueella (palovuorentieltä opastus radalle, RC kyltit)
Karttalinkki: http://raisionua.fi/special/rata-alua.jpg
Op*skartta Turku: http://urly.fi/35
Osoite: Kaatopaikantie 21200 Raisio
Radan koordinaatit: 60.517385, 22.148952

Autot ja säännöt

OR 5 / 4WD krossiluokan auton tekniset säännöt

Kilpailuluokat OR 5 / 4WD crossiauto / polttomoottori.
Krossikori, mittakaava 1/6-1/5, nelivetoinen, bensiinimoottori max.26 cm3.
Auton paino polttoainetankki tyhjänä: -Minimi paino 11.000 g transponderilla

Runko, Kori, mitat

Automallikohtainen 1/6-1/5 kokoluokan lexan valmisteinen krossikori on sallittu. Myös muun kuin buggy tyyppinen kori on sallittu edellyttäen, että ks. kori täyttää sääntövaatimukset.
Kori pitää olla täysin maalattu pois lukien ikkunat. Moottorin sammutusnapille pääsy pitää olla helppoa.

Auton koko

Max. pituus 825mm Max. leveys 490mm Max. korkeus 380mm

Takasiipi

Takasiiven tulee olla joustavaa materiaalia. Max koko 315 x 140mm.

Puskurit

Kaikissa autoissa tulee olla etupuskuri, takapuskuri on sallittu, mutta ei pakollinen. Puskurit tulee olla joustavaa materiaalia.

Lisää tarpeellista infoa teknisistä säännöistä lataamalla tiedosto http://www.large-scale-finland.eu/download/file.php?id=172

Kilpailuformaatti

Kolmesta ajetusta alkueräkierroksesta paras jää voimaan. Alkuerien jälkeen eteneminen finaalikaavion mukaisesti.
klo: 9:00-10:00 ilmoittautuminen
klo: 10:15 Ohjaaja kokous
klo: 10:30 Ohjattu vapaaharjoitus (5 min) ponderit autoissa, tarkistetaan toiminta.

Alkuerä kierros 1. (erä pituus 5min)
Alkuerä kierros 2. (erä pituus 5min)
Alkuerä kierros 3 (erä pituus 5min)

D-Finaali (pituus 7min)
C-Finaali (pituus 7min)
B-Finaali (pituus 10min)
A-Finaali (pituus 15min)

Ohjaajakokous
Kaikkien osakilpailujen alussa on aina pakollinen ohjaajakokous. Ohjaajakokoukseen on jokaisen kilpailijan osallistuttava. Kokouksessa käsitellään mm. kilpailun kulku, lähtötapa, ajanottolinja, radalle nosto, tulostaulu, virallinen kisakello, tuomaristo, rangaistukset oikaisusta, varaslähtö, lisämääräykset, yleiset järjestysasiat ym.

Ajanotto

Kierroslaskennassa käytetään AMBrc3 dekooderia. Vuokrapondereita on rajoitetusti (rc3 ja rc4 malleja) Niitä vuokrattavana hintaan 10-20€ kpl. ( Muista ilmoittaa ponderin numero ilmoittautumisessa! )


Ilmoittautuminen ja osanottomaksu
Sunnuntaina 20.5 mennessä ilmoittautuneiden osanottomaksu on 25 €. Tämän jälkeen maksu on 40€. Maksut maksetaan paikan päällä ilmoittautumisen yhteydessä. 25.5 n.klo:18.00 suljetaan verkkoilmoittautuminen.

Täytä ilmoittautuminen http://or5cup4wd.nettisivu.org/ilmoittautuminen/


Muuta
Alueella kioski, jossa myynnissä kahvia, makkaraa, yms.

Lisätiedot:

Sarjayhteyshenkilö:

Toni Elfving
toni@rcautot.fi
040-5472303

RaisUA/rata:

Saul Peltola
69.saul@gmail.com

18
Bensa-autot / Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« : 02.02.12 - klo: 13.40 »
Se jää nähtäväksi tulevaisuuteen, millainen kone sitten on.

Muihinkin autoihin sitä kovin tunkevat. Messuilta kuvia.






19
Kilpailukutsut / Vs: Bensacrossi autot, Korpilahti 29.10
« : 17.10.11 - klo: 23.19 »
Ilmoittautuneita!

4WD

Priit Laur
Tim Malmsten
Esa Myllymaa
Toni Järvinen
Antti Härmälä
Tuukka Härmälä
Jan Sandberg

2WD

Priit Laur

20
Lopputulokset 4wd

1.Tanel Torger
2.Jari Paasikivi
3.Toni Järvinen
4.Antti Hanninen
5.Peeter Saal
6.Jari Roslöf
7.Esa Myllymaa
8.Priit Laur
9.Tim Malmsten
10.Antti Härmälä
11.Tuukka Härmälä
12.Viljar Laur
13.Janos Uotila
14.Gruido Teder
15.Saul Peltola

2WD tulokset.

A-Finaali 2 (4 kuljettajaa)

1. Jethro Lehtojärvi 11 kierrosta 5m24.370
2. Pasi Vainionperä 10 Kierrosta 5m12.450
3. Viljar Laur 10 Kierrosta 5m18.980
4. Priit Laur 8 Kierrosta 5m04.660
-------------------------------------------------------
5. Kenneth Moisio
6. Petri Koivisto
7. Esa Lehtimäki
8. Saul Peltola

http://nikanoracing.nettisivu.org/kaattiskunkku-tuloksia-210/

Seuraavaksi Korpilahdelle ajelemaan 29.10!

21
Kilpailukutsut / Bensacrossi autot, Korpilahti 29.10
« : 15.10.11 - klo: 12.48 »
Korpilahden kisa!

Aika: 29.10.2011 Klo:10.00.

Paikka: Korpilahden RC-rata, Petäjävedentie.
Opastus Korpilahden St-1 huoltoasemalta paikan päälle asti ( suunta Petäjävedelle päin 5 km).
Radan koordinaatit 62º03'41" 25º32'20".

Autot: Sarjavalmisteinen RC bensa-auto 1:5 tai 1:6 kokoluokasta.
Vetotapa: taka- tai neliveto.
Moottori: 2-tahti bensa, tilavuus maksimissaan 31cc.
Renkaat: Vapaa luokitus. Ei kuitenkaan "monster" tyylisiä isoja renkaita.
Viritys: Ei ilokaasua ja ahtimia.


Turvallisuusmääräyksiä

On suositeltavaa että, moottorissa on toimiva sammutuspainike, sille varatussa paikassa moottorissa.

Säännöt

Kilpailun aikana noudatetaan hyviä tapoja, kuten kaikissa pienoisautoilu lajeissa. Törkeistä päälleajoista, radalla oikaisusta tuomitaan Stop and go rangaistuksia.
Kierroksella ohitettavan on annettava tilaa nopeammalle ja varsinkin jos kilpailunjohto sitä erikseen pyytää.
Kilpailijan on noudatettava ehdottomasti kilpailunjohdon luomaa aikataulua, ajovuoron ja nostovuorojen osalta.

Ajoformaatti. (Alustava aikataulu myöhemmin.) Myös mahdollinen 2WD luokka!

4WD autot pääsääntöisesti kuten LSORC 2011, mutta finaaleissa jälleen pieniä muutoksia luvassa.
2WD autot ajavat omana luokkana, jos kuljettajia on vähintään 4 kpl.
2WD autot ajavat samalla ajofomaatilla, kuten 4WD autot alkuerissä.
2WD Finaaleissa käytetään pisteytystä, jolla ratkaistaan A-finaalin kuljettajat, tai jopa B-finaalin kuljettajia. Mikäli osanotto on vähäistä, pisteytys ratkaiseen vain lähtöpaikan a-finaaliin. 


Ajanotto

Kierroslaskennassa käytetään analogista AMB laitteistoa. Kisapaikalla kuljettajalista johon on merkitty ponderin numero, joka noudetaan ennen erää lataustelineestä ja palautetaan ajetun erän jälkeen telineeseen. Laitteisto EI tunnista uudenmallisia personal pondereita.

Palkinnot

Ainakin voittajalle jotain pientä luvassa.

Ilmoittautuminen

http://nikanoracing.nettisivu.org/ilmoittautuminen-korpilahdelle-2910

Ilmoittautuneista päivitetään listaa foorumilla 2-3 päivän välein.
Viimeinen ilmoittautumispäivä on 27.10 mennessä, tai jos ilmoittautuminen on vielä avoinna.

Osallistumismaksu kilpailuun maksetaan tilisiirtona 15€ luokka  25.10.2011 mennessä. Tämän jälkeen osallistumismaksu maksetaan kilpailupaikalla, jolloin hinta on 20€ luokka.
OP Korpilahti 516602-227923 / Härmälä Antti,  Viesti: RC Osallistumismaksu 4WD, tai 2WD.

Muuta

Alueella on Puucee. Paineilmaa on. Sähköä rajoitetusti ( agregaatti )
Omat pöydät, tuolit ja teltat mukaan.
Kysymykset osakilpailusta s-postilla: large-scale-finland@wippies.fi taikka antti.harmala@pp.inet.fi taikka viestiketjuun.


Kioski



Kioskia pitää Korpilahden Martti ry.
Saatavana kahvia, virvokkeita, makkaraa, pullaa, karkkia yms.
http://marttiry.com


T:Jan

22
Ilmoittautuneita päivitys 28.9

4WD

Antti Hanninen: MCD RR V4
Jari Paasikivi: MCD RR V4
Toni Järvinen: MCD RR V4
Guido Teder: Nutech TB SS
Esa Myllymaa: MCD RR V4
Antti Härmälä:  MCD RR V4
Tuukka Härmälä:  MCD RR V4
Viljar Laur: REDCAT RAMPAGE XB
Priit Laur: Nutech TB
Peeter Saal: MCD RR V4
Tanel Torger:  Nutech TB
Saul Peltola: MCD historic 4wd
Tim Malmsten: MCD RR V4
Jari Roslöf: MCD RR V4
 



2WD

Kenneth Moisio: HPI Baja 5B ss
Pasi Vainionperä: HPI Baja 5B ss
Jethro Lehtojärvi: HPI Baja 5B ss
Viljar Laur: HPI Baja 5B
Priit Laur: FG LEOPARD
Antti Härmälä: FG Beetle
Saul Peltola: HPI Baja 5B ss
Esa Lehtimäki: HPI Baja 5B
Petri Koivisto: FG Ford escort mkII

23
Oletko sinä Palovuoren kaattiskunkku 2011?
Tämä ratkaistaan ajamalla SUNNUNTAINA 2.10 klo:10.00 alkaen ja vain voittajat "kruunataan".

Kilpailu ajetaan rennolla tyylillä, joten pipot jätetään kotiin kuten 2010.
 
Kilpailun järjestää:
Raision urheiluautoilijat / pienoisautoilijat

                   

Luokat autot 1/6 & 1/5 kokoluokasta
LK1: Large scale 4wd autot
LK2: Large scale 2wd autot


2WD autoilla ajetaan oma luokka, jos ilmoittautumisia tulee yli 5kpl. Tämä siis tarkoittaa sitä että, alkuerät ja finaalit ajetaan luokka kohtaisesti erikseen 4WD autoista.


Paikka: Raision moottorirata-alueella (palovuorentieltä opastus radalle) 
Karttalinkki: http://raisionua.fi/special/rata-alua.jpg
Op*skartta Turku: http://urly.fi/35
Osoite: Kaatopaikantie 21200 Raisio


Large scale autot:

Auto: 1:5 tai 1:6 kokoluokasta. Myös 1/4 rallycross autolla voi osallistua jos haluaa.
Vetotapa: taka- tai neliveto.
Moottori: 2-tahti bensa, yleiset sarjavalmisteiset rc moottorit. MAX moottorin koko 31 cc's
Renkaat: Vapaa luokitus.
Katsastus: katselmus

Säännöt:

Reilu pienoisautoilu meininki, ei tönitä ja oikaista radalla. Ajanottaja pyrkii leikkimään tuomaria, mikäli näkee edellä mainittuja hirveitä laittomuksia. ;)


Rata:
Kuvia radasta 2011. http://kamerankantajan.kuvat.fi/kuvat/Large%2BScale%2BOff%2BRoad%2BCup%2B2011%2BKilpailu%2B2/

Kilpailunkulku:
 
Kierrostenlaskenta tapahtuu vanhalla AMB laitteistolla, joka ei tue uusia personal pondereita. Osallistumismaksu kattaa ponderin lainauksen luonnollisesti.
Ajotapa kuten L S O R Cup 2011.
Ajajakokous alkaa n. klo:10.00 Kokoonnutaan ajajakorokkeen viereen. Tarkempi ajokaava ja aikataulu kun osallistujien määrä on selvillä.



Kioski:
Myytävänä kahvia, makkaraa yms.

WC:
Alueella ei ole wc:tä tällä hetkellä. Lähin WC löytyy Kustavintien varrelta (Kylmä aseman kohdalta) 3.3 km, käännytään Honkakadulle jossa on kahvi kioski.

Muuta:
Sähköä rajoitetusti, paineilmaa on, omat pöydät ja tuolit mukaan. Muutamia pöytiä on käytettävissä, mutta niitä on vähän. 

Ilmoittautuminen:
Osallistumismaksu kilpailuun 15€ luokka. Maksu suoritetaan paikan päällä heti ajajakokouksen jälkeen! Ole ystävällinen ja varaa itsellesi tasaraha!

Täytä ilmoittautuminen osoitteessa http://nikanoracing.nettisivu.org/kaattiskunkku-ilmoittautuminen-210/


Mikäli palvelimessa katkoksia taikka muita ongelmia, s-postilla jan.sandberg (@) wippies.com / YV:nä
Ilmoita kiteesi (jos on) autonmerkki, malli, taka- tai neliveto ja koko nimesi.

Kun ilmoittautumisesi on rekisteröity, pyrin päivittämään ilmoittautuneiden listaa eri foorumeille kerran vuorokaudessa.


TÄRKEÄÄ LUE!!

Kilpailupäivänä on ajotapahtuma moottorirata-alueella 1/1 autoille, joten jos olet tulossa katsomaan pienoisautoilu kilpailua, pysäköinti tapahtuu alas tien viereen. Mikäli joku poistuu ennen aikaisesti pienoisautoiluradalta henkilöautolla, ilmoita siirtymisestäsi kilpailun johdolle. Lisätietoja tästä annetaan ajajakokouksessa.

24
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 16.09.11 - klo: 09.45 »
Bensavehje se olla pitää. Losia odotellessa... :evil:

Ootas nyt, sulla on jo MCD rally ja HPI 5-T, mihin sä vielä tarviit autoa ?  :shocked:  :laugh:
eikös noilla ajoja irtoa jo riittävästi ? vai ihan vaan huvin vuoksi... ?

Taisi timberjackilla olla yhdessä vaiheessa niitä autoja vielä enemmänkin, kuin nuo  :smiley:

25
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 09.09.11 - klo: 10.53 »

26
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 24.08.11 - klo: 00.47 »
ehkä ne käytti aurinkokelloa

Nyt on ihan pakko sanoa että odotin tätä  :grin: :grin:
Nämä asiat on vaan niin ihania, parempaa kuin ampiaspesän sohimista  :evil:

Ja tais olla aurinkokello AMB merkkinen, mutta kai se heittää...

27
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 23.08.11 - klo: 21.08 »
Moi,mietitte  miten kulkee bensa-auto verrattuna metukka autoon,eihän 10kg painavalla bensa-autolla ole mitään mahdollisuutta pärjätä 3,5kg metukka-autolle,bensa-auto on niin painava että kaarrenopeukset ovat paljon hitaampia,huipuissa voi mennä yhtä lujaa suoralla,minulla on kokemusta molemmista.Kun metukka auton moottorin vääntö on pienempi,se ei sutaa kun se lähtee,kolme kertaa painavampi bensavehje sutii ensin ja on kurvissa menossa kun 1:8 auto menossa jo radan puolessa välissä,tämä on minun mielipide.Bensa moottoreista sen verran,eivät ne mitään yleismoottoreita ole,kyllä esim. Zenoah.in moottorit ovat tarkoitettu vain radio-ohjattaviin!

Taitaa riippua paljon kuskista  :azn:
Vesivehmaan radalla kuulemma kellotettiin muutamia sekuntteja paremmat kierrosajat bensa-autolla LSORC osakilpailussa, mitä M8:lla joku oli koittanut. 

28
Ilmoittautuneita!

  • Pekka Heikkilä
  • priit laur
  • Esa Myllymaa
  • Toni Järvinen
  • Martti Raunio
  • Antti Härmälä
  • Tuukka Härmälä
  • Jouni Hiltunen
  • Marko Laitinen
  • Tanel Torger
  • Jarkko Rantanen
  • Hannu Arola
  • Antti Hanninen
  • Saul Peltola

29
Sarjan viimeisessä osakilpailussa on myös mukana
MCD RACING omistaja ja tehdaskuskit!


30
osakilpailukutsu 6.


(Kauden 2011 viimeinen osakilpailu)

Aika: 13.8.2011 Klo:10.00.


Paikka: Vesivehmaan RC-rata


Osoite: Urajärventie 313 Vesivehmaa




Autot: Sarjavalmisteinen RC bensa-auto 1:5 tai 1:6 kokoluokasta.
Vetotapa: taka- tai neliveto.
Moottori: 2-tahti bensa, tilavuus maksimissaan 31cc.
Renkaat: Vapaa luokitus. Ei kuitenkaan "monster" tyylisiä isoja renkaita.
Viritys: Ei ilokaasua ja ahtimia.

Turvallisuusmääräyksiä

Moottorissa pitää olla toimiva sammutuspainike, sille varatussa paikassa moottorissa.

Säännöt

Kilpailun aikana noudatetaan hyviä tapoja, kuten kaikissa pienoisautoilu lajeissa. Törkeistä päälleajoista, radalla oikaisusta tuomitaan Stop and go rangaistuksia.
Kierroksella ohitettavan on annettava tilaa nopeammalle ja varsinkin jos kilpailunjohto sitä erikseen pyytää.
Kilpailijan on noudatettava ehdottomasti kilpailunjohdon luomaa aikataulua, ajovuoron ja nostovuorojen osalta.

Ajettavan erän aikana, ei saa poistua ajajakorokkeelta korjaamaan autoa! Tämä säännön rikkomisesta otetaan käyttöön rangaistuksia. Esim. kuljettaja tuomitaan stop and go rangaistukseen seuraavassa ajamassaan erässä.

Tuomarointi

Kilpailussa on tuomari Jani Puustinen, Vääksyn Ua:sta 


Ajoformaatti ja alustava aikataulu.

Kuten muissakin osakilpailuissa.
Klo:10.00 Ajajakokous
Klo:10.30 Harjoituskierros alkaa
Klo:11.35 Alkuerät
Klo:15.00 Finaalit
Klo:17.00 Palkintojen jako

Jokainen kuljettaja ottaa autonsa ajajakokoukseen mukaan, yhteiskuvaa varten.



Ajanotto

Kierroslaskennassa käytetään analogista AMB laitteistoa. Kisapaikalla erälistoihin on merkitty ponderin numero, joka noudetaan ennen erää lataustelineestä ja palautetaan ajetun erän jälkeen telineeseen. Laitteisto EI tunnista uudenmallisia personal pondereita.

Palkinnot

Muistoesineet kolmelle parhaalle.
Paras takaveto myös palkitaan.

Ilmoittautuminen

Täytä ilmoittautuminen painamalla linkistä, http://nikanoracing.nettisivu.org/large-scale-off-road-cup-2011-ilmoittautuminen

Ilmoittautuneista päivitetään listaa foorumilla. 
Viimeinen ilmoittautumispäivä on 9.8 klo:18.00 mennessä, tai jos ilmoittautuminen on vielä avoinna NIKANO:n sivuilla. Eli toimi nopeasti!

Osallistumismaksu maksetaan kilpailupaikalla kioskille 25€ Varaa itsellesi tasaraha kiitos.
Maksut otetaan vastaan noin 10 min ennen ajajakokousta.

Kioski

Kioskista saa syötävää ja juomia.


Kysymykset osakilpailusta s-postilla: toni@elfvingcars.fi

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 18