Ensinnäkin pitää päättää mitä haluaa.
Crossia ja nelivetoa ei pidä verrata keskenään. Ne kun on tehty aivan eri käyttöön.
No itsellä tuo on crossi ja tieliikenne malli. Kuristukset "köhh" Köhh" tuota juu nou
+ kaasari vaihdettu, välitykset tiheämmät, ja kunnon putkisto jne = haluaa päästä montulla ja metsäteillä kovaa, että alusta toimii.
Nelikoilla taas olis pirun mukava möyriä ja kokeilla miten pahasta pääsee.
Mutta tuo kuristus onkin tehty ihan idiootisti kaikissa tl vehkeissä. Sen takaa Suomen laki, kun siinä mitään järkeä ole näitten laitteiden kesken.
Maks. tehothan on tiellä 15kw ja se on ihan sama onko 200cc vai 800cc. Tokihan isommassa on eri väännöt jo heti.
Samat vehkeethän noissa maasto/tie malleissa on. Kyllä noilla 4wd tulee puut ja hirvet perässä vaikka kuristukset on paikallaan.
Totuushan on, että harvalla se ruuvarilla/muu olematon säädettävä "kuristus" on enää orkkis asennossaan
Suomen laki vaan ei ole reilu millään tavalla näitä kohtaan ja puku herrojen on pitänyt jotain päättää, millä erottaa maasto ja tie mallit (verotus syy). Nehän ajaakin taksilla, syö kaviaaria ja päättää mitä ihmiset saa harrastaa