Itselläni on ollut jo kaksi kautta LiPot M8:in vastariakkuna. 2000mAh 2S kestää ajoa ihan liian pitkään, ei sitä koskaan ole tyhjäksi saakka jaksanut ajaa. Eikä joudu kisapäivinäkään latailla keskenkaiken. Ehkä varmuudenvuoksi tms. olen lataillut, mutta paluuta nimh:eihin ei enää ole.
Tuommoinen regulaattori oli hetkenaikaa kokeilussa, mutta ilmeisesti vastari / servot eivät tykänneet tuosta korkeataajuuksisesta pwm-modulaatiosta ja sekoilua tuli, niin nyt olen käyttänyt ihan suoraa akku kiinni vastarissa. Vastari syö 4,8 - 7,4V joten sen puoleen ei ongelmia, ja servotkaan eivät ole päästäneet toimintasavuja näinä kahtena kisakautena.
Hmm. nyt kun tarkemmin muistelen, niin olen tainnut tuon lipon ajaa tyhjäksi joskus. Huomannut, kuinka jarrut katoaa heti, joo itseasiassa useastikin on näin käynyt, heh, ei sitä kaikkea heti muista. Ja kerran jouduin jopa lataamaan tuota hetken laturin 6V lyijyakun ohjelmalla, kun laturi huomasin jännitteen olevan liian alhainen. Ei tuntuvaa vahinkoa ole ottanut, kun vielä kestää ajaa sen parisen tuntia. Jotain 1400mAh tms. tuohon olen lataillut silloin harvoin kun sitä joutuu tekemään. Viimeeksi taisi karvan alle 1900mAh mennä, kun "tyhjäksi" saakka pääsi menemään.
Eli ainakin vastarikäytössä ihan positiivisia kokemuksia on lipoista ollut, ei enää paluuta ainaiseen latausrumbaan nimhien kanssa.
- Hount