RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: 8ade8 - 24.12.11 - klo: 23.03

Otsikko: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: 8ade8 - 24.12.11 - klo: 23.03
Hei! Olen ostamassa nyt joulun jälkeen polttista. Eikö truggy olekkin parempi ratakäytössä? Mutta mitkä on Monsterin hyvät puolet truggyyn verrattuna? Hpi savage 4.6 olen katttonut monsteri puolelta ja truggy puolelta kyoshon http://www.modelsport.co.uk/kyosho-inferno-neo-st-race-spec-colour-1-/rc-car-products/366588 (http://www.modelsport.co.uk/kyosho-inferno-neo-st-race-spec-colour-1-/rc-car-products/366588)
Ja losin tuollaista http://www.modelsport.co.uk/losi-8ight-t-2.0-rtr-truggy/rc-car-products/366353 (http://www.modelsport.co.uk/losi-8ight-t-2.0-rtr-truggy/rc-car-products/366353)

ja hobaolta http://www.modelsport.co.uk/hobao-hyper-9-b-version-rtr-buggy/rc-car-products/38082 (http://www.modelsport.co.uk/hobao-hyper-9-b-version-rtr-buggy/rc-car-products/38082)
tai http://www.modelsport.co.uk/hobao-hyper-st-truggy-rtr/rc-car-products/26445 (http://www.modelsport.co.uk/hobao-hyper-st-truggy-rtr/rc-car-products/26445)

JA Hpi:n http://www.modelsport.co.uk/hpi-pulse-4.6-buggy-rtr-2.4ghz/rc-car-products/39706 (http://www.modelsport.co.uk/hpi-pulse-4.6-buggy-rtr-2.4ghz/rc-car-products/39706)
Noita kattelin mutta kokemuksia näistä autoista haluaisin tietää. Voi ehdottaa jotain muutakin autoa. Mutta kuitenkin enintään 500e. Etsin suht koht kestävää ja laadukasta peliä.
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: Poinas2 - 24.12.11 - klo: 23.25
Noista ottaisin ehdottomasti ton LOSIn Truggyn. Jos on pakko auto tilata ulkomailta, niin siihen saa sitten kotomaastakin hyvin osia ettei tartte venttailla kun sen paskoo johonkin.

Muutenkin josmonsterin ja truggyn välillä mietit,niinota Truggy menee siellä missämonsterikin + on 100x parempi ajaa.
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: väiski - 25.12.11 - klo: 10.52
täältä pointsit myös losin truggylle! oon omistanu kyseisen auton vasta vähän aikaan mutta ei oo vielä mitään valittamista! ihan pihakurvailu käytössä ja tuntus kestävän melko kovia tärskyjä!
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: 8ade8 - 30.12.11 - klo: 22.01
Mites nuo kyoshon neo st ja hobaon hyper onko ne  hyviä. Vai Onko tuo losi paras? Miten tossa losissa toimii radiossa tuo nopeuden näyttö ohjaimessa ja lämpötila? Mistä tuon losin saa halvimmalla?
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: hobari55 - 01.01.12 - klo: 13.40
minä ottasin kyosho infernon!!! nii saakelin hyvän näköne että!!
ja on laadukas!
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: salkku00 - 01.01.12 - klo: 16.12
Itse en tosiaan ostaisi kyöstiä. Osta joko losi tai hobao niin elämä hymyilee. :cheesy: :cheesy:
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: kipi - 01.01.12 - klo: 19.32
Ja vielä kun pudottaa tuon hobaon pois,siitä syystä ettei suomesta osia siihen saa kovinkaan helposti.
Muutenhan hobao on samalla viivalla losin kanssa.
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: 8ade8 - 01.01.12 - klo: 22.44
Mietin tuota kössiä mutta minun eka polttisautoni on kyosho ja hajoili koko ajan. Onko tuo kyöstien laatu juuri sitä? Losi on loistavan näköinen auto ja mietin jos ostaisi losin niin säästääkö siinä esimerkiksi kyöstiin verrattuna?
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: InfernoSP4 - 02.01.12 - klo: 10.30
En tiedä tuosta Neosta mutta ainakin sen edeltäjässä moottori oli epästandardi joten jos moottorin
halusi jälkeenpäin vaihtaa, piti hankkia erillinen moottoripukki ja lisäksi pakoputkisto ja kytkin meni
sitten samalla uusiksi. Ja jos erehtyi ostamaan autoon (siis siihen Kyoshon GX21-koneeseen) Team Orionin
viritysputken, niin sekään ei sitten ole yhteensopiva muiden merkkien standardi pakokäyrään...

Plussana Kyoshossa on se, että osia saa ja palvelu pelaa ok. Ja osia vaihtamalla rtr-auton kiinaosat
vaihtuvat pikku hiljaa Japanisa tehtyihin parempilaatuisiin palikoihin. :smiley: 
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: mikari - 02.01.12 - klo: 11.03
Nykyisissä race spec malleissa on standardi buggy osat kaikinpuolin, ei enää tuollaisia ongelmia.

(http://www.rccaraction.com/wp-content/gallery/kyosho-inferno-ready-set-neo-st-race-spec-type-1/dsc4127-copy.jpg)
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: 8ade8 - 02.01.12 - klo: 14.08
Pitäisikö sittenkin ostaa kyösti. Mites tuo radio puoli kyöstissä onko samat toiminnot kuin losissa?
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: mikari - 02.01.12 - klo: 14.38
eikö se ole ihan pätevä giganen ratti josta on puhuttu ihan hyvää (itsellä ei kokemusta siitä)
http://rc10.fi/index.php?topic=57474.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=57474.0)
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: Hount - 02.01.12 - klo: 15.04
Onkos tuossa Kyoshossa komposiittirunkoiset iskunvaimentimet?

Tuossa hieman ratsastetaan kalliimpien Kyoshon kisa-autojen niittämällä tiellä. Neo:lla on vähemmän tekemistä Kyoshon MM voittaja-autojen kanssa kuin Fiatilla Ferrarin kanssa.

Sen rahan minkä säästät Kyoshon RTR-autossa ostohetkellä saat upottaa viisinkertaisena vara- ja viritysosiin.

Kyosholla on kyllä oikea suunta autojen kehityksessä.
Nyt ei näy enää pianolankaa kovinkaan monessa paikassa.
Vara- ja viritysosatarjonta on sellainen josta moni muu valmistaja saisi ottaa mallia. Kyoshon autoissa osat myös sopivat päittäin mallien ja mallisarjojen välillä kiitettävän hyvin. (tosin tästä on osaksi kiittäminen siitä että about kaikki autot ovat Infernon sukua, eli suunnittelun lähtökohtana on ollut Kyosho Inferno jotain, mihin on sitten laitettu halvimmat mahdolliset palikat kiinni jotta hinta on saatu painettua kilpailukykyiseksi)

Monsteri vs Truggy kysymyksessä olen samaa mieltä jo aikaisemmin vastanneiden kanssa. Truggy menee melkein sieltä mistä monsterikin, mutta on yleensä huomattavasti helpompi ja mukavampi huoltaa ja Truggyn ajo-ominaisuudet on jotain aivan toista luokkaa kuin suurimman osan monstereiden.

Aloitusviestissä olevilla Losin ja Kyoshon truggyillä on vaivainen 40 puntaa hintaeroa. Tuolla pienellä sijoituksella nyt säästät rahasi takaisin ensimmäisten ajopäivien aikana jo yksinomaan käynnistyksen helppoudessa.
Losissa tulee siis kunnollinen vetostartiton moottori ja starttiboksi.

RTR-autojen kiusana on usein vetostartillinen moottori joka osaamattomissä käsissä ei aiheuta muuta kuin harmia ja katkenneita vetonaruja. Jos vetonarun saa kestämään, niin tuo vetostartin puoleinen pääty alkaa jossain vaiheessa vuotamaan ja joko vetostartti luistaa tai kone vetää ilmaa ja kehittää kivat käyntihäiriöt.

Kyoshon Neo:n servovarret ovat oivallinen esimerkki Kyoshon RTR-autojen "sieltä missä aita on matalin" -tyylistä. Ei sillä etteikö kaikkia servonvarsia saisi rikki, mutta nuo kyseiset muovilevyt on aikamoista ässää ensimmäisen ratapäivän jälkeen.

 - Hount
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: ampperi - 02.01.12 - klo: 18.54
Onkos tuossa Kyoshossa komposiittirunkoiset iskunvaimentimet?

Näyttäisi olevan. Samalta näyttävät kuin mun MFR:ssä. Niiden kanssa oli kiva opetella iskareiden täyttöä, kun parin ajokerran jälkeen öljyt pihalle alapäästä => korjausvaihtoehtona vain uuden koko iskarin ostaminen. Useimmilla muilla merkeillä voi ostaa korjaussarjan 5 eurolla.
Ja kun menin ostamaan kunnon K-iskarit, se oli noin 200 egee lisähintaa... No nyt kestää!
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: JiiVee - 02.01.12 - klo: 20.52
Kuka käskee ostamaan ne kyoshon hinnakkaat optioaluiskarit kun sinne voi sovittaa myös muiden valmistajien halvemmat ja yhtä laadukkaat aluiskarit joihin saa sitten sen korjaussarjan.

EDIT:sori ot
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: Jukis - 03.01.12 - klo: 10.28
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?grpid=401&order_id=WO1325579212 (http://www.sabe.fi/hobby/index.php?grpid=401&order_id=WO1325579212) tuolta saat Losia suomestakin niin takuu yms asiat on helpompi hoitaa kuin englannista tilatessa. Ääni kyoshoa vastaan minultakin kalliiden osien vuoksi.
ja eikö kannattaisi kuitenkin ostaa buggy eikä truggya että pääsisit buggylla radallekkin ajamaan m8 luokassa? truggy on toki hienompi
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: ampperi - 03.01.12 - klo: 15.43
Kuka käskee ostamaan ne kyoshon hinnakkaat optioaluiskarit kun sinne voi sovittaa myös muiden valmistajien halvemmat ja yhtä laadukkaat aluiskarit joihin saa sitten sen korjaussarjan.

EDIT:sori ot

Ja ne muiden iskarit on ilmaisia...?  :shocked:

Pointti oli se, että iskarit sai/saa toimimaan ostamalla uudet.

edit: Ja siis maksettava lisää merkittävä summa verrattuna auton hintaan.
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: JiiVee - 03.01.12 - klo: 18.05
en sanonut että ovat ilmaiset?  :shocked: (vissin) sanoin vaan että ovat halvemmat ja niihin saa korjaussarjan.
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: ampperi - 03.01.12 - klo: 18.43
Eli et vaan tajua... Antaa olla.  :laugh:
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: Hount - 03.01.12 - klo: 21.27
Kuka käskee ostamaan ne kyoshon hinnakkaat optioaluiskarit kun sinne voi sovittaa myös muiden valmistajien halvemmat ja yhtä laadukkaat aluiskarit joihin saa sitten sen korjaussarjan.

EDIT:sori ot

Itse en halua ajella autolla joka on koottu ties mistä sekaosista, vaan haluan harrastaa autolla jonka kaikki varaosat saan yhdeltä valmistajalta. Iskari on huono esimerkki, kun ne harvemmin tuppaavat hajoamaan, mutta esimerkiksi ohjauspalat Kyoshon RTR-autoissa on usein valettua alumiinia tai heikkolaatuista komposiittimuovia. Kyoshon omat CNC alumiinipalikat maksavat n. puolen auton verran. Paikalle toki sopii varmaan viidenkymmenen erilaisen auton CNC-alumiiniset ohjauspalat. Jos toisen muun merkkisen CNC-palan onnistuu hajottamaan, niin paikalle harvoin voi laittaa edes väliaikaisesti alkuperäistä palaa ohjausgeometrian muuttumatta. Siksi kannattaa pysyä aina yhden valmistajan osissa ja suosia valmistajia joihin saa varaosat useasta liikkeestä. Toki noita pingpongilasta tilattuja halpoja tuningosia voi ottaa pakkiin sen verran ylimääräistä että hajonneiden tilalle voi vaihtaa samanlaisen tilalle, mutta jos pysyttelee saman valmistajan osissa kuin koko muukin auto, niin voi olla melko varma että niin kauan kun autoon saa ylipäätään mitään varaosia, niin siihen löytyy tarvittaessa kaikki varaosat suunnilleen samanlaisella toimitusajalla.

 - Hount
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: 8ade8 - 07.01.12 - klo: 21.16
Pistä huomena ton losin tilaukseen. Mites auto pidetään hyvässä kunnossa pitkään? Mielummin otan losin koska siinä tuntuisi olevan hyvä varaosasaanti suomesta ja laadukas auto. Mutta kaipaisin vinkkejä tuohon autoon liittyen.
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: Hount - 07.01.12 - klo: 22.24
Pistä huomena ton losin tilaukseen. Mites auto pidetään hyvässä kunnossa pitkään? Mielummin otan losin koska siinä tuntuisi olevan hyvä varaosasaanti suomesta ja laadukas auto. Mutta kaipaisin vinkkejä tuohon autoon liittyen.

Jokaista ajotuntia kohden vähintään tunti tai pari huoltoa. Siinä on hyvä lähtökohta. Myös kokeneempien harrastajien konsultointi ihan livenä ei ole pahitteeksi. Vaikka olisi kuinka kokemusta rc-autoista, niin uusi polttisauto tuo mukanaan aina omat juttunsa mitkä oppii vain kantapään kautta tai kokeneempia kuuntelemalla.

 - Hount
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: 8ade8 - 28.01.12 - klo: 19.38
Sellainen asia tässä ilmeni että kun tuo losi pitää ajaa kolme tankillista rikkaalla että on sisään ajettu. Niin olen ajanut yhden ja moottori on kauhean kireä eikä startteri jaksa pyörittää ollenkaan. Mitä minun pitäisi tehdä?
Ja vinkit otetaan vastaan.  :grin:  Kiitoksia etukäteen.
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: Poinas2 - 28.01.12 - klo: 22.52
Lämmittää sit konetta kuumailmapuhaltimella tai edes hiustenkuivaimella. Niin ja tietysti jos sulla on se starttiboxi niin varmistaa että siinä on akut ladattu täyteen. Samaten moottori ei saa olla jumissa yläkuolokohdassa ennen starttaamista.
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: 8ade8 - 28.01.12 - klo: 23.18
Startteri ei jaksa pyörittää ilman että tulppa on löysällä. Pitääkö se vain käynnistää tulppa löysällä?
Otsikko: Vs: Monsteri vai truggy?
Kirjoitti: pylvis - 29.01.12 - klo: 09.36
Startteri ei jaksa pyörittää ilman että tulppa on löysällä. Pitääkö se vain käynnistää tulppa löysällä?


Kyllä , ja muista esilämmitys , se helpottaa käynnistymistä , ja säästää uutta konetta.