varmaan kannattaaki pyörittää SM-sarjan yhteydessä, mutta kannattaako se tehdä ens vuonna vai sitä seuraavalla kun kerhotoiminta on ehtinyt mukaan ja kilpailijoitakin on? Tässä vähän mennään terveedellä puhuun...
Periaattessa joo. Siinä tapauksessa pitäisi olla kyllä takeet lajiryhmän puolesta, että luokasta tulee junnumestaruusluokka 2011 ja sillä on jatkuvuutta vähintään kaksi vuotta sillä arvolla ja säännöt sovittaisiin heti talvella/keväällä. Ensi vuonna pitäisi järjestäjällä olla mahdollisuus järjestää S2-10 täyteluokkana.
Ei tässä mielestäni olla menossa takapuoli edellä puuhun, koska luokalla on vahva historia ja esim sääntöjen tekemien on kohtalaisen helppoa. Jos luokan kiinnostus etukäteen on riittävän suurta, niin en näe mitään ongelmaa järjestää sarjaa jo ensi vuonna. Itse asiassa kiinnostus saattaa jopa vähentyä, jos hommaa ei pistetä kerralla kuntoon ja kunnon vauhdilla liikkeelle.
BTW onko ketjua kommentoinut kukaan alle 18-vuotias juniori tai juniorin huoltaja?
Kommentoidaan.
Eli mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua, ja toivon todellakin että tuo stanuluokka saadaan mukaan kisoihin.
Itse lämmittelemässä vuosikymmenten takaista kisailemista, ja omat pojat 7v ja 13v kiinnostuneita kisailemisesta, eli tuo stanu olisi heille kuin nenäpäähän.
Itse 34v ukkona kyllä suunnitellut meneväni suoraan M2-10 viimeisestä paikasta taistelemaan, ihan jo senkin takia että näkisi oman kehittymisensä ja oppisi huomaamaan säätöjen vaikutukset autoon ja vauhtiin.
Tämä jo myös senkin takia kun tällä iällä pystyy hankkimaan sitä "viimeisintä tekniikkaa"
Joten menestyminen riippuu vain peilikuvasta.
Mutta siis tässä stanu luokassa pojatkin pääsisivät kilpailemaan.
Koska harvalla lompakko antaisi periksi ostaa kolmea viri autoa, ja aloittelijan käsissä ne olisivat muutenkin koko ajan rikki törmäilyistä.
Ja mistäkö tiedän että olisivat rikki?
No itsellä ollut todella vaikea saada aivot kulkemaan samaa vauhtia kuin nämä nykyiset vehkeet, ja osia menee.
JOS..
..tämä stanu toteutuisi jo tulevalle kaudelle, niin olisiko järkevää pitää myös ainakin kansallinen M4-10 mukana? Se on kuitenkin varmaa, että osaanotto uuteen stanuun olisi alkuun laimeaa, ennen kuin kerhot (ja kauppiaat) saavat junnut ohjattua "uuden" luokan pariin.
Mutta jos muutkin kokevat tämän hyväksi ja kokeilemisen arvoiseksi asiaksi niin silloin mun mielestä tämän pitäisi olla mukana maastosarjan kilpailuissa heti. Vain sillä taattaisiin luokkaa miettiville varmuus olemassa olosta. Jos vastuu ekana vuonna jäisi paikallisille kerhoille niin se ei takaisi yhteneväisyyttä koko maahan, kaikissa kerhoissa kun ei yksin välttämättä ole "riittävästi" junnuja yksistään. Ja jos tätä kokeiltaisiin niin se pitäisi tehdä myös pidemmällä tähtäimellä, ei niin että jos osallistuminen on ensimmäisenä vuonna heikkoa niin tämä heivattaisiin taas pois. Varmuudella kalentereihin vähintään kahdeksi mielummin kolmeksi vuodeksi, näin myös seurat voisi kasvattaa junnuja tätä varten.
Niin ja vielä tuosta moottoriasiasta, että ei merkkimoottoreita, vain käämiraja 17.5 tai sitten enemmän moottoreita listalle, kaikilta maahantuojilta jotakin.
Osallistuja määriä katselemalla tuo kansallinen M4-10 pitäisi pitää mukana, ja S2-10 "uutena luokkana" mukaan.
Ja todellakin tuo S2-10 mukaan jo tälle kaudelle.
Minä ainakin lupaan kiertää kaikki ensikesän M2-10 kisat jos tuo S2-10 on mukana ja pojat pääseevät siihen mukaan, joka kisassa.
Tietysti pojat eivät kierrä jokaista kisaa, jos niin eivät halua, eli heidän puolestaan en sitä voi luvata.
Mutta helpottaisi varmasti poikien mukaan lähtöä, kun tietäisivät itsekkin pääsevänsä kilpailemaan.