Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Heikkri

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6
1
Polttisautot / Mikäs näistä kannattaa ostaa?
« : 18.10.03 - klo: 20.12 »
Talvella kannattaa keskittyä sisähommiin ainakin rc-autojen osalta.
Kaverilla on savage ja itsellä hyper7pro, talviajoa ei harrasteta koska: Ei tarkene, akut hyytyy hetkessä, moottori ei ainakaan parane talviajossa.

2
Polttisautot / Mikäs näistä kannattaa ostaa?
« : 18.10.03 - klo: 19.34 »
Savage sopii kaikkialle, eli paras yleisauto.
Hyper7 tarvitsee radan tai kentän, ei sovellu kotipihalle eikä soramontuille, mutta paras valinta kentille ja radoille.

3
Polttisautot / Kumman ostan
« : 08.10.03 - klo: 18.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"
Tmaxissa n. 1,3 heppaa. (varma tieto)


The TRX 2.5 makes +- 1.33HP (According to the RCRM Dyno)

GHH02208B Blue Heatsink Head for TRX 2.5 :
Keep that 1.3 hp 2.5 engine cool this summer. Cool natural alum. head with anodized top cap for good looks. The top cap is replaceable if you scuff it up too bad.

Edellä pari lainausta maailmalta trx-2.5 koneesta.
Mielenkiintoinen artikkeli löytyy täältä:

http://www.rcnitro.com/articles/op_turbo7_2.asp

Testissä picco .12 turbo jota paikoitellen vertailtu trx-2.5:een.

4
Polttisautot / Kumman ostan
« : 08.10.03 - klo: 17.10 »
25-savagessa:
Nitro Star S-25 kone
2.5 hp / 29,000 rmp
max rpm 38,000

5
Polttisautot / Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« : 07.10.03 - klo: 21.23 »
mr. rcking varmaan tarkoittaa, käykö hobaon kytkinkello kyoshon keskidiffiin. Hobaon kytkinkello/ kytkinpaloineen varmaankin käy hobauseen. (ainakin minulla kävi). Positiivisena uutisena kerrottakoon, että välitykset, keskidiffin rattaiden koot, ja kytkin kellot ovat sen verran samanlaisia, että lyhyesti: KÄY.

6
Polttisautot / Kumman ostan
« : 07.10.03 - klo: 20.03 »
Tmaxissa n. 1,3 heppaa. (varma tieto)

7
Polttisautot / Kumman ostan
« : 07.10.03 - klo: 17.37 »
että t-maxin .15 kone samantehoinen kuin .25 savage ????
Kova on maxin viritys ???

8
Polttisautot / Kyosho MP7.5
« : 04.10.03 - klo: 21.44 »
Kamoille on aina päivän hinta, joten soittamaan tai mailaamaan joutuu !!
Hobao hyper pro:n saanee  n.450e-480e. Sähköt ja kone tuolloin toki puuttuu.

9
Polttisautot / Kyosho MP7.5
« : 04.10.03 - klo: 21.29 »
http://www.sanderssona.com/
http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/
Uuden auton hinta selviää näistä firmoista.
ps. Hyvä käytetty myyntipalstalla.

10
Polttisautot / Kyosho MP7.5
« : 04.10.03 - klo: 19.33 »
Varaosalistoja vertailemalla hobao hyper7 /pro on huomattavasti järkevämpi valinta.

11
Polttisautot / Spider diffit
« : 30.09.03 - klo: 21.59 »
Onko perstuntumaa/kaavaa kuinka spiderit käyttäytyvät eri paksuisilla öljyillä vapaana/revitettäessä ?
Esim. Spider 10000 öljyllä lienee vapaasti rullatessa n. 10000 vastaavaan normaaliin diffiin verrattuna vai onko ??
Miten on hana auki ? Vastaako diffi kenties 20000, 40000 vai jotain muuta ? Tieto olisi poikaa, ettei tarvitsisi taas tehdä yhtä turhaa koetta näiden loputtomien kokeiden sarjassa.

12
Polttisautot / Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« : 27.09.03 - klo: 19.26 »
Huipputehojen tuijotus ei välttämättä ole järkevää.
Koko kierrosalueella toimiva matalampi viritteinen kone kestää pitempään, kuluttaa vähemmän ja on helpompi ajaa. Tehotkin varmasti riittää. nimim. kokemusta tahi näkemystä on esim. hyper-8-porttisesta, ossin kisakoneista ja kyoshon .21:stä. Itse aion hankkia 8-porttisen hyperin jälkeen ossin .21rg:n. Jos olisi varaa ostaisin todennäköisesti rb:n S7:n.

13
Polttisautot / Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« : 26.09.03 - klo: 22.19 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"
tiedättekö onko mitään samankaltaisia koneita kuin hobbaon kone? ja osaatteko sanoa hintaa?

Samankaltaisia tai ei. Hommaa os21rg: towerhobbies myy n. 100e:n hintaan, eikä kone tuosta paljon parane, ellei kisaratasi ole erityisen vauhdikas.

14
Polttisautot / Re: inferno 7.5sport hobbaon kone
« : 26.09.03 - klo: 22.07 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"
kestääkö auto inferno 7.5 sport hobbaon konetta?

Kesti tai ei, osta joku järkevämpi ns. sporttikone.
Esim: rb s7 tai os-rg.

15
Polttisautot / Thunder Tiger EK-4
« : 16.09.03 - klo: 23.15 »
Jos savagen nitrostar ja hobaon hyper7pro ovat vaikeita säätää, toivotaan, että ko. kone on helpompi. Ossin ja kyoshon .21 ovat helpoimpia tähän mennessä eteen tulleita, mutta niissähän ei ole sitä tehoa.

16
Polttisautot / Ilmansuodatin öljy
« : 16.09.03 - klo: 23.05 »
Tässä yksi tapa liottaa putsari:

1. Kaadetaan motocross-pyöriin tarkoitettua sinistä valvolinea pieneen minigrip pussiin muutama ruokalusikallinen. (paras öljy mitä markkinoilta löytyy, ainakin jos uskoo pölyssä ajavia crossi heppuja (pienoiskoneen putsari on rakenteeltaan samanlainen, eikä moottori siedä pölyä sen enempää tai vähempää)).

2. Tungetaan putsari sekaan.

3. Liotetaan putsari läpimäräksi em. aineessa.

4. Puristellaan pussin puhtaassa osassa öljyä pois, niin paljon kuin lähtee.

5. Otetaan putsari pois pussista ja puristellaan vielä hiukan talouspaperissa.

6. Pussi suljetaan, jotta öljy säilyy.

Näin käytössä on putsari, joka taatusti nappaa pienimmätkin hiukkaset saastuneesta ympäristöstä!

17
Polttisautot / Ilmansuodatin öljy
« : 13.09.03 - klo: 23.11 »
vai parasta ???!!!

18
Polttisautot / Ilmansuodatin öljy
« : 13.09.03 - klo: 21.49 »
Enduro/crossi pyörien öljyt lienevät parhaimmasta päästä.
Litran purkilla turvaa tulevaisuuden ainakin ilmanputsarin osalta todella pitkälle.

19
Polttisautot / Moottorin käyttäytyminen
« : 12.09.03 - klo: 22.48 »
vuotaa !!
Pakopuoli ilmeisesti !!

20
Polttisautot / BajaBeetle tulossa...
« : 10.09.03 - klo: 20.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Joo, just sitä  :D
En vetosuhdetta, joka hoituu sitten keskidiffillä kuten sanoit, mutta ei kai sitä tarvii kun Crossareissa kun ajetaan vakavasti kisaa.



Vielä jos ihan tarkoiks ruvetaan niin ei sekään hoidukeskidiffillä, oikeestaan... etu/taka perillä vetosuhde säädetään, eli muutetaan niiden jäykkyyksiä. Mutta mutta, rupee menee turhan tarkaksi :)

Mutta mutta, eipä siinä mitn... mie saan varmaankin viikonloppuna savut beetlestä :)

Vois ottaa oikeen jonkun viteon pätkän pistää Pureten2:en sekaan vähä beetle kamaa.


Aivan, rupesin itsekin kelaamaan tota että miten vetosuhde oikeastaan hoidetaan.. ainakin on varmaan että vaikka keskidiffiä ei oliskaan, niin laita ihmeessä ainakin paksua diffirasvaa etu- ja takadiffeihin ja vielä parempi jos jaksat laittaa silikonidiffiöljyä ja tiivistää ne silikonilla, tulee nimittäin loistava huoltovapaa diffi. Perus kyoshoissahan on se ongelma ettei diffit yleensä ole mallia "sealed", siksi ne pitää itse tiivistää. V-One-R, MP ja Fantom saattavat olla poikkeuksia, joista en ole ihan varma tai ainakin niihin saa hop-up:na tiivistettyjä diffejä joissa öljyt pysyy sisällä itse tiviistämättä.

Toi vetosuhde jota Heikkrikin yllä kysyy riippuu varmaan keskidiffin sijoituksesta autossa. Ainakin Kyoshon Superissa homma hoidetaan viskokytkimen sijoittamisella joko vaihteiston eteen tai taakse riippuen kummalle puolelle haluaa vähemmän vetoa. Diffin jäykkyydestä sitten riippuu mikä suhde todellisuudessa on. En tiedä voiko crossareissa vaihtaa sijoitusta - tuskin - joten auto on sitten aina joko enemmän etuvetoinen tai takavetoinen riippuen keskidiffin paikasta.


Tarkoittaako em. sitä, että toinen (valittu pää on "jäykkä"), ja toiseen tuodaan osa powerista viskolla ??? Säädetäänkö viskon jäykkyyttä öljyllä ??

21
Polttisautot / BajaBeetle tulossa...
« : 10.09.03 - klo: 16.40 »
Millaisella diffiäljykombinaatiolla saadaan 40/60% etu/taka vetosuhde toteutettua ??

22
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 06.09.03 - klo: 20.31 »
Akut 1,2V , paristot 1,5V.

23
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Kanai Edition II
« : 05.09.03 - klo: 23.20 »
Voisi ainakin kuvitella, että fiorinon kyosholle tehty jäykistin (hinta huomioiden), myöskin sopii kyoshoon !!

24
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Kanai Edition II
« : 05.09.03 - klo: 22.03 »
Hinnallisesti oleellisimmat erot muodostunee diffeistä.
Kyoshon TCD maksaa n. 150e / kpl ja nämä ovat kanaissa vakiona.
Ts. Kanai kannattaa ehdottamasti ostaa, jos kyoshon infernon haluaa ( ja tcd-diffit). Varaosista sitten saa pulittaa "kyoshomaisesti" niin, ettei sijoitus ongelmia pitäisi olla.
Jonkin muun inferno version päivitys kanai-tasoon tulee maksamaan monin verroin kanai-infernon hinnan. Toinen juttu sitten on, onko tcd-diffi inferno sopiva (=nopein) omalle radallesi ja ajo tyylillesi ???

25
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 04.09.03 - klo: 17.12 »
645:lle on syytä tarjota 6V. 4,8:lla liian hidas.

26
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 03.09.03 - klo: 22.45 »
Vääntö riittää, vaan ei nopeus. 945 ok.

27
Polttisautot / Mikä servo?
« : 29.08.03 - klo: 11.46 »
Hitec HS-945MGJ Servo High Torque

28
Polttisautot / hobaon jouset.
« : 26.08.03 - klo: 16.49 »
Violetit hobaon jouset ja 200 ( tai w20) silikoniöljy.

29
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 25.08.03 - klo: 16.32 »
Taka-auraus säädetään vaihtamalla alatukivarsien kiinnityspala (takimmainen, alumiininen).
Oletuspala on ihan ok, kulkee vakaamin suoraan reippaalla taka-aurauksella. Vaihtopaloja saanee lisävarusteena.

30
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 23.08.03 - klo: 22.30 »
Nimimerkillä: kokemusta ko. pelistä on.
On varsin ronkeli säätä pelaamaan kunnolla, mutta kun juonesta pääsee perille, on tosi luotettava kone.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6