Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Bobby

Sivuja: [1]
1
Vapaa keskustelu / Vs: Lemppari laulunsanat/kertosäkeet
« : 15.11.11 - klo: 14.30 »
Tässä parhaimmistoa:

Life is so strange when its changin', yes indeed
Well I've seen the hard times and the pressure's been on me
But I keep on workin' like the workin' man do
And I've got my act together, gonna walk all over you

Gimme back my bullets
Put 'em back where they belong
Ain't foolin' around 'cause I done had my fun
Ain't gonna see no more damage done
Gimme back my bullets

Sweet talkin' people done ran me out of town
And I drank enough whiskey to float a battleship around
But I'm leavin' this game one step ahead of you
And you will not hear me cry 'cause I do not sing the blues

Gimme back my bullets
Put 'em back where they belong
Ain't foolin' around 'cause I done had my fun
Ain't gonna see no more damage done
Gimme back, gimme back my bullets
Oh, put 'em back... where they belong

Been up and down since I turned seventeen
Well I've been on top, and then it seems I lost my dream
But I got it back, I'm feelin' better everyday
Tell all those pencil pushers, better get out of my way

Gimme back my bullets
Put 'em back where they belong
Ain't foolin' around, 'cause I done had my fun
Ain't gonna see no more damage done
Gimme back, gimme back my bullets
Oh put 'em back where they belong
Gimme back my bullets

2
Goosin viestiin on vielä pakko vastata. Jos menemme ajamaan ajovuorolla, jossa on muitakin pro stock kuskeja ja radalla on selvästi nopeampia viritason autoja, jotka ajavat toista vuoroa peräkkäin tai muuten millä vuorolla sattuu niin varmasti mutisen vastaan. Me olemme aina noudattaneet pilkulleen ajovuoroja. Jos on ollut tyhjää ja olemme olleet ajamassa "väärällä vuorolla" niin heti ja välittömästi on poistuttu nopeampien tullessa radalle. Tämä siksi, että kunnioitamme todellakin muita kuskeja. Siihen että on pakko mennä eri vuorolla ajamaan kuin pitäisi, johtaa juuri tuo joidenkin viritason autojen ajaminen millä vuoroilla sattuu. ja tämä on nyt omalta osaltani tässä.

3
Ajettiin pidotetuilla renkailla niinkuin aina ennenkin. CPX:ssä ei ollut mitään pitoa ja Sorexeissa tuli vastaan tuo ei pitoa/järjetön pito.

Kylllä olen eri mieltä tuosta haastavuudesta verrattuna edelliseen profiiliin.

Kyllä korjasin jatkuvasti ja ihan koko ajan putkia paikalleen niin meidän kuskin kuin muiden radalla yhtäaikaa olleiden jäljiltä. Mutta ei se auta ios olet radan eri kohdassa kuin törmännyt kuski ja saat putken suoraan eteesi ja Murphyn lain mukaan aina putken pää edellä. Mutta hyvä että tälle paikallaan pysymisongelmalle ollaan tekemässä jotain.

Edellisellä profiililla oli kuitenkin paikkoja, joissa sai "luonnollisesti" päästettyä nopeammat ohi/ohitettua ilman, että kenenkään ajo kärsii kohtuuttomasti.

Toki katsomme ajovuorokelloa, mutta tässä loppusyksystä on käynyt jo niin, että milloin tahansa on menossa ajamaan niin siellä on viriautoja tai (mattiksia jotka ajavat luokkaa 15-20 minuuttia putkeen)?? Eikös heillä pitäisi olla se nopeimpien ajovuoro. Näin kävi myös eilen. Siitäkin on jo kokemusta aiemmin, että huomauttaessa asiallisesti näistä ajovuoroista saa osakseen kuittailua ja mutinaa. Hei mä en aikuisten oikeasti jaksa tota käytöstä. Jos kyseessä olisivat vielä junnut niin sen jotenkin ymmärtäisi, mutta kokeneet kuskit? Kai nuo säännöt pitäisi kokeneelle kaartillekin olla selvät. Ja tämä kuittailu ei kohdistu tiettyyn henkilöön.

Tärkeä pointti tuo hillitysti ajaminen ensin, kun profiili on muuttunut. Komppaan tätä.

Harrasterata on ok, mutta me nyt on kuitenkin pojan kanssa ajettu jo sen verran, että käytöstavat ja ajotaito on riittävät ajamaan ihan "kisarataakin".

Samoilla säädöilllä mekin ensin yritettiin, mutta eilisessä ei ollut kyse pelkistä säädöistä kuten jo aiemmin kerroin.

Mutta tämä oli tässä, kyllä helpotti. Jatkakaa.

4
 :sad:Oli joo viime viikosta rata muuttunut. Harrastelijalle tuo nykyinen profiili on liiankin haastava. Lisäksi pitoa oli joko älyttömästi tai sitten sitä ei ollut ollenkaan. Kun ajat täysin pidottomalta alueelta yhtäkkiä rajulle pidolle ja vielä mutkassa niin tulos on varma. Miten tuon auton nyt sitten säätäisi, kun aina on kyseessä kompromissi? Taas meni pari koria sen verran huonoon kuntoon ettei meikäläinen ehdi noita maalata samassa tahdissa, kun niitä hajoaa puhumattakaan rahasta mijkä palaa. Ja heti alkuun voin todeta ettei ongelmien syy ollut pelkästään uuden profiilin omaksumisessa. Reunaputket irtoili siihen tahtiin, että jatkuvasti oli putken pää suoraan keulan edessä. Kun oli useampi kuski radalla, niin putki pomppasi usein eteen jonkun muun törmäilyn aiheuttamana (puhumattakaan kuskin hölmöilyistä). Rata on monesta paikasta niin kapea, että useiden autojen ollessa radalla yhtäaikaa tuloksena on hienoa romurallia, kun kunnon väistö/ohitupaikkoja ei ole ja ohi tullaan periaatteella "minä olen kuningas ja mä menen nyt". Meidän tapauksessa usein on vielä kyse nopeampien väistämisestä. Juu voihan sitä aina pysäyttää auton jonnekin nurkkaan parkkiin, että ohitukset onnistuu. Se on mielekästä ajamista se. Totta on se, että hyvin tuo näytti sujuvan ammattilaisilta tai mattoautoilta, mutta ei harrastelijalta. Edellinen profiili oli harrastelijalle hyvä, mutta ilmeisesti pro-kuskeille ilmeisesti liian pliisu. Täytynee saada poika ylipuhuttua, että seuraavaksi ajetaan Nikko autolla treenit niin hommassa on järkeä. Edessä on treenitaukoa, koska eilisessä ei siis ollut mittään järkeä missään mielessä. Avautumisesta huolimatta Hyvää Joulua ja parempaa Uutta Vuotta 2011 kaikille harrastajille.

5
enemmän negatiivista camberia --> ei kanttaa. Kokeilitko laittaa vakaimet tai ottaa pois? Maavaran varmaan jo laitoit minimiin (Ei kai VTR?)

Molemmat kokeiltu - ei vaikutusta. Ei ole VTR. Maavara on minimissä.

:sad: Onko Isomyyrin touring radan järkyttävän kovalle pidolle tehtävissä jotakin? Kävimme eilen ajamassa ja pito oli mahdoton. Ensin CPX:llä - kaataa kaataa - säätöä - kaataa - säätöä - turhautuminen. Renkaiden vaihto Sorex - kaataa - säätöä- kaataa- turhautuminen ja kori autosta palasina. Itse olen mekkaajana aloittelija, mutta kaikki tietämäni, keksimäni ja loppujen lopuksi arvaamani säädöt tuli kokeiltua ja ei vaan pysty ajamaan. Meinaan turhauttaa maksaa siitä, että rata on tossa kunnossa eikä pysty ajamaan. Emmekä eilen olleet ainoat, jotka totesivat liimapidon eilen. Eli onko jotain kikka viitosta olemassa radan pidon pienentämiseksi?

kyselee epätietoinen Esp..... eikun Vantaalta


Renkaiden "sivuvallien" liimaaminen joka akun jälkeen auttaa kovasti.



Tämä täytyy kokeilla, kitti vinkistä.



Jäykempää jousta, paksumpaa iskariöljyä, iskareiden asennon muuttaminen, paksummat vakaajat. Kokeile vaikka noilla.

Kannattaa myös katsoa aurauskulmat (vaikka noin 1 asteen haritus), ohjausgeometria ja radion expo-säädölläkin voi vaikuttaa asiaan. Maavara ja ulosjousto vaikuttaa tottakai paljon siihen miten auto käyttäytyy.

Ja sitten lopuksi, jouhevampi ajotyyli vaikuttaa asiaan kaikkein eniten.

Valitettavasti sitä pitoa ei saa radasta kovin järkevästi pois, koska radalla ajetaan kymmeniätuhansia kierroksia per kuukausi. Asiaa ehkä helpottaa, jos radan imuroi säännöllisesti, imuri on kaikkien vapaassa käytössä.

Kiitos näistäkin vinkeistä. Maavara, ulosjoustoa, camberit, auraukset - kaikkia tuli testattua vähän joka suuntaan. Kaataa silti. Ajotavassa on pojalla toki vielä paljon hiottavaa, mutta kun ei edes aikanaan Rajatorpassa saatu vastaavaa ilmiötä aikaan (ja siellä sitä pitoa vasta olikin). Ajotaidot kuskilla ovat sentään kehittyneet sanoisin huikeasti siitä ajasta. Kiiti vinkeistä täytyy mennä askel kerrallaan. Ne on vaan nuo nuoret miehet niin kärsimättömiä, jolloin vanhan miehen niskassa paineet kasvaa.


6
 :sad: Onko Isomyyrin touring radan järkyttävän kovalle pidolle tehtävissä jotakin? Kävimme eilen ajamassa ja pito oli mahdoton. Ensin CPX:llä - kaataa kaataa - säätöä - kaataa - säätöä - turhautuminen. Renkaiden vaihto Sorex - kaataa - säätöä- kaataa- turhautuminen ja kori autosta palasina. Itse olen mekkaajana aloittelija, mutta kaikki tietämäni, keksimäni ja loppujen lopuksi arvaamani säädöt tuli kokeiltua ja ei vaan pysty ajamaan. Meinaan turhauttaa maksaa siitä, että rata on tossa kunnossa eikä pysty ajamaan. Emmekä eilen olleet ainoat, jotka totesivat liimapidon eilen. Eli onko jotain kikka viitosta olemassa radan pidon pienentämiseksi?

kyselee epätietoinen Esp..... eikun Vantaalta


7
Vapaa keskustelu / Vs: Paras elokuva kautta aikojen!!!!
« : 03.11.10 - klo: 10.22 »
Näin musiikin harastajana parhaat leffat 1. The Blues Brothers 2. Spinal Tap, epäonnisen hard rock orkesterin sähläystä....

8

Nyt on PKSRCA:lle ja Myyrin ratapaikalle oma kalenteri meidän harrastajien käyttöön.

Kokeillaan nyt toistaiseksi kuinka tämä alkaisi toimia ja päätetään myöhemmin jatkosta.

Eli klikkaa alla olevaa linkkiä ja toimi  :wink:

http://pksrca-myyri.nimenhuuto.com/

Luo itsellesi käyttäjä, salasana on PKSRCA
kuten nyt itse laitoin "Paikalla 18-22" ja minulla on siis ne avaimet.

Ja mitenhän tuo oikeasti tapahtuu? Käyttäjätunnarin loin jo tai luulin luoneeni, mutta sitten on tämä :"Saat salasanan managerilta tai valmentajalta" eli siis keneltä?

9

Minun ote kisat kuin kisat on aina se sama nykyään, ei paljoo kiristä mutta jos minä esitän hienoa ajokulttuuria enkä ajele muitten päälle niin minäkin haluan että niin myös tehdään minulle.
Ajokulttuuri oli aika sikamaista finaaleissa mitä tuli todettua ja mitä näin.

Joo tuossa jerzin viestissä on myös syy miksei meillä ajeta stanuluokkaa. Näyttää olevan tässä luokassa myös sääntöjen suhteen väljempää.....Siispä ollaan jarruna porossa.

10
Joo p*ska mikä p*ska. Kun pakettia lyö kasaan niin ohajusta ei saa toimimaan, vain kaasu toimii. Myös muiden radiot aiheuttaa tuohon ongelmia. Kun yritin kalibroida tota pakettia oli hauska huomata, kun auto pyörät kääntyili puolelta toiselle koskematta oman ohjaimen rattiin. Jo ja mekkauspaikka Rajatorpassa on kuitenkin jonkun 10 metrin pääsä ajopaikasta....No on sitä tullut ennenkin ostettua p****a, mutta harvemmin on tullut maksettua n 100 egeä siitä. Halusin vaan päästä kokeilemaan pojalta jäänyttä autoa (ensimmäistä kertaa koskaan), mutta jää sitten syssymmälle.....

11
Tulokset / Vs: A8 kolmannen osakilpailun kutsu Lohjalle
« : 28.12.09 - klo: 20.41 »
Jami on kyllä ilmoitettu TSP-10 sarjaan EI TSS-10:iin.

12
Tulokset / Vs: A8 Yhteispisteet
« : 24.12.09 - klo: 13.26 »
TSP-10 tuloslistassa 8:ntena ja 10:ntenä oleva Jami Siren on yksi ja sama henkilö, joka on ollut mukana moelmmissa jo ajetuissa alue 8 kisoissa. Pistemäärä pitäisi siis olla yhteensä 105.

Sivuja: [1]