RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: -Mika- - 28.06.09 - klo: 11.15
-
Lopputulokset M8 SM2 Salo 27.06.2009
Sija Nimi Seura Kierrokset Aika
1 August Poutiainen TUA 59 45m33.473
2 Joonas Vuojolahti UAU 59 45m39.667
3 Matias Kuusinen UAU 58 45m27.735
4 Ari Heinonen UAU 58 45m35.387
5 Markku Honkanen UAU 58 45m39.147
6 Jari Valkola UAU 57 45m35.916
7 Tomi Björkman TUA 55 45m36.945
8 Tuomas Lintula UAU 53 45m34.236
9 Mikko Mäkinen VMF 52 45m33.136
10 Petri Mylläri SaloUA 50 38m34.734
11 Juha Sartesuo LahUA 26 20m57.225
12 Arto Heinonen UAU 25 20m02.648 / TQ
13 Jarno Siltanen Jkl srk 25 20m04.362
14 Teemu Leino UAU 25 20m08.907
15 Jethro Lehtojärvi TUA 25 20m33.263
16 Simo Ahoniemi HyUA 24 20m19.160
17 Tomi Salonen TUA 24 18m20.104
18 Jari Eklund UAU 23 20m42.582
19 Jani Parjanen TUA 18 14m33.482
20 Matti Niinistö UAU 16 13m02.426
21 Marko Eklund TamUA 25 20m12.692
22 Harri Peltomaa TamUA 25 20m22.121
23 Jouni-Pekka Hiltunen LahUA 25 20m24.450
24 Joel Nissinen KongUA 25 20m29.792
25 Matti Korvenmaa UAU 25 20m33.978
26 Olli Viitanen AAU 25 20m39.978
27 Jukka Häkämies LohUA 24 20m11.630
28 Jaakko Hietaoja LoiUA 24 20m19.533
29 Matti Jokelainen TUA 24 20m28.302
30 Heikki Valtonen TamUA 24 20m29.748
31 Kai Jämsä TUA 24 20m37.434
32 Reijo Mattila UAU 23 20m14.194
33 Tomi Marttinen AAU 23 20m25.102
34 Mikko Heikkilä TamUA 22 19m42.863
35 Matti Honkanen HAU 12 10m06.492
36 Jani Hovi HyUA 12 10m10.744
37 Pekka Kuronen UAU 12 10m14.068
38 Harri Valli VääUA 12 10m15.678
39 Aki Mertsola TUA 12 10m17.574
40 Mika Uutela KvanUA 12 10m21.950
41 Jami Oksanen SRC 12 10m32.190
42 Antti Nurmikumpu KotkaUA 11 10m00.359
43 Henry Kanerva TamUA 11 10m08.788
44 Sami Huhta UAU 11 10m13.834
45 Mika Kettunen UAU 11 10m49.375
46 Miikka Kauttu TamUA 9 8m23.566
47 Jani Lindqvist TUA 8 10m32.736
48 Jussi Torkkola UAU 2 1m28.537
49 Mika Huttunen VaToSUA 12 10m17.407
50 Teemu Taalamo KongUA 12 10m23.736
51 Joni Hietala KotkaUA 12 10m47.780
52 Antero Kivijärvi UAU 12 10m49.918
53 Tero Koponen UAU 11 10m04.352
54 Jari Roslöf SaloUA 11 10m09.958
55 Timo Nurmi KvanUA 11 10m23.944
56 Max Mört UAU 11 10m53.617
57 Aarre Sillanpää TamUA 10 10m20.309
58 Jasse Huurre TUA 9 9m03.458
59 Tomi Mairue SRC 7 6m05.685
-
Ohhoh! Suuret onnittelut Augustille! :smiley:
-
..ja joonakselle ja matiakselle;)
-
Oli hienot kisat. Kiitos järjestäjille.
+++++ Hong Nor
+++++ OS Speed
+++++ Werks
+++++ Finaali tankkaaja Honkanen
+++++ Rata oli aivan uskomaton
++ Keli oli hyvä vaikka ripsi pitkin päivää
Onnittelut Augustille ja Matiakselle hienosta suorituksesta. :smiley:
-
Varsin hienot kisat , pienistä vesisateista riippumatta.
+Erityisesti huomasin tuomaroinnin , joka siis oikeasti oli näissä kisoissa!
+Xray 808
+Novarossi p3xs
Ja tietysti pari miinusta
-Kuulutukset eivät kuuluneet kunnolla varikolle
-Kun taas samaan aikaan lauteilla meinas tulla löysät housuun kun jonkun pitikin kesken erää antaa tilaa.
+- Oma ajotaito , kokoajan parempaanpäin..mutta silti aina se ratkaiseva nousuerä menee torsteillessa ja kaataessa :/
-
Moro
Hienot kisat oli Saloonkin saatu aikaseksi ja rata on tällä kertaa hyvässä kunnossa. Kiitos järjetäjille.
Onneksi sade ei yltynyt pahemmaksi ja ylimääräiseltä puhditus hommalta vältyttiin.
Taas pyttyhaavi Xray 808 spec 2009 toimi, ja ikeaan on kohta lähdettävä hakeen lisää hyllyä.
Tipsiksi voin sanoa että Reiskassakin pitää olla pultit kiinni hyvin, ettei muut tee samaa mokaa kun minä. Harmittavasti kun oli löystynyt takalinkin kiinnitys ja finaalissa se sitten irtosi kokonaan ja pilasi ehkä jonkun sijoituksen verran lopputuloksessa.
Plussat ja miinukset
+++Reiska toimi hienosti finaaliin saakka
+++Novarossin kone käy kuin kello
++rata oli oikein rata eikä perunapelto
+Uudet nuoret finaali voittajat, onnittelut vielä heille
--Kierroslaskenta, auton kanssa juoksemallakin sai kierroksen. Mikä on jäänyt lopputuloksissa huomioimatta.
-Viimeisen alkuerän tuloksia ei koskaan tullut esille niin että olisi pystynyt tarkistamaan finaaleiden oikeellisuuden. Tuossa Lapfree ohjelmassa kun on ongelmia sen järjestyksen suhteen, itse en sitä osaa käyttää mutta niin on kerrottu ja samanlainen vika oli Tampereen Finnis Openissakin missä tulokset saatiin sentään tarkistettua.
-Mikko-
-
Oli hienot kisat Salossa. Vaikka hieman vettä tulikin, niin se ei haitannut vaan mielestäni päinvastoin oli ihan hyvä niin rata ei pöllynnyt niin paljoa ja auttoi myös radan kestämisen suhteen. Kun ensimmäinen Salon kisa ajettiin tällä uudella radalla niin kestävyys oli hieman ongelma. Edellisenä vuotena tuli vettä, joten kestävyyttä ei päästy näkemään silloin. Nyt kuitenkin mielestäni voidaan lopettaa "huhut" siitä etteikö Salo olisi SM-sarjan arvoinen kisapaikka radan kestävyyden takia (tällaisia argumentteja on esitetty tietyissä piireissä).
Mitä tulee omaan kisasuoritukseen, niin nollatreenillä lähdettiin. Ikävästi on mennyt aika työn parissa Kauhavan jälkeen ja auto laitettiinkin kuntoon kisaa edeltävä iltana (Kauhavan jäljiltä). Siihen suhteutettuna ihan OK tulos, mutta toki parannettavaa (=treenattavaa) on paljon. Toivottavasti ennen seuraavaa kisaa kerkeää hieman hakemaan tuntumaa. Auton taikka koneen suhteen ei ollut mitään ongelmaa koko viikonloppuna, eli tekniikka pelasi kyllä ja kaikki oli ihan ukosta itsestään kiinni.
Kiitokset tankkausavusta Jussi Torkkolalle ja Reijo Mattilalle sekä tietysti koneen säädöistä Teemu Saariselle (as usual)!
Järjestelyistä sen verran, että kisa meni varsin hyvin aikataulussa ja siitä tietysti pisteet Salon porukoille. Tuomarointi oli myös hyvää, joka varmasti oli pääosin sen ansiota että tuomareina oli lajin hyvin tuntevia ihmisiä. Kuulutukset mielestäni kuuluivat varikolle voimakkuuden puolesta, mutta selkeys niistä puuttui koska kaiuttimet oli suunnattu hieman eri suuntaan. Kilpailun seuraamisen kannalta tilanne oli hieman hankala kun missään ei ollut tulosmonitoria. Varikolla tulosmonitori olisi kyllä erittäin hyvä lisä, koska se tarjoaa mekaanikoille varsin tärkeää informaatiota.
Kiitokset myös Torkkoloille telttapaikasta!
Lavangossa nähdään.
-
Ja tosiaan meinasi unohtua.. Todella hienoa oli nähdä August, Joonas ja Matias kisan kärkikolmikkona! On hienoa nähdä että meillä on nuoria kuskeja, joilla riittää vauhtia haastaa luokan entiset mestarit. Se tarkoittaa sitä, että luokalla on tulevaisuutta!
-
Joo, kun kuninkaat kompuroivat niin prinssit kaappaavat vallan :grin: Saikohan kukaan taltioitua tuota kisan dramatiikkaa filmille tai kuviin?
Jo semifinaalivaiheessa pudotuspeli oli kovaa, mutta a-finaalissa ei luonnontyppi meinannut enää papalle riittää, olis nitrollekin ollut käyttöä. TQ-Artsi ja sarjajohtaja Teemu karsiutuivat semeissä tekniikkamurheisiin. Finaalin loppuvaiheissa myös Ari koki karvaan laiterikon kärkipaikalta. Vähän aikaisemmin oli Pete menettänyt pelin polttoainejärjestelmän murheisiin varmalta podium paikalta hänkin.
Myös meidän finaali oli lopussa päättyä katastrofiin. Noin 5 kierrosta ennen maalia (silloin 2. paikalla) auto pysähtyi ensimmäisen kerran keskelle ajorataa. Auto sai kyllä käskyä ja kone toimi, mutta eteenpäin ei halunnut liikkua. Tällaisessa tilanteessa sekunnit tuntuvat pitkiltä. On vaikea arvioida, montako sekuntia siinä todellisuudessa kului, mutta sydän ei sinäaikana kyllä lyönyt kertaakaan - vai löikö se miljoona kertaa.
Ylimääräinen adrealiiniryöppy ja vikuroiva auto sekoittivat ajorytmiä pahasti. Viimeiset kierrokset olivat tuskaa, kaikki hyppyrit mentiin pohjia pitkin ja silti ohjelmaa riitti nostajilla. Joonas tuli takaa kovaa. Vielä viimeisellä kierroksella auto teki toisen täydellisen etenemmiskieltäytymisen ja silloin tuntui varma voitto karkaavan katkerasti kadestä. Mutta maallin siis päästiin - mahtavaa. Neljäs finaalipaikka Salossa ja ihka ensimmäinen SM-osakilpailuvoitto.
Salon rata oli loistavassa kunnossa ja kaikki järjestelyt toimivat hienosti. Kiitos hyvästä työstä.
Kiitos myös Arille ja Artsille, jotka ovat nähneet Augustissa potentiaalia menestyä M8 luokassa ja ovat monin neuvoin edesauttaneet juniorin kehitystä.
-
Isä-poika - "winning combination". 3. ekaa sijaa, ei huono, ja muutenkin vahva edustus A-finaalissa (Mylläri, Lintula)
Onnittelut!
-
Kiitokset järjestäjille mukavista kisoista! Itselle kisa oli ensimmäinen tässä luokassa, ja uutta tuli opittua paljon. Vähän tuli välillä vettä, mutta se vain paransi rataa.Baana oli mukava ja sopivan haastava.
Oma ajo sujui melko hyvin koko päivän vaikka kaatoja tulikin vähän likaa varsinkin alkupäivästä. Harvinaista kyllä oli hyvään suoritukseen vaadittavaa tuuria mukana tällä kertaa aika paljonkin. Mm. Finaalipaikka irtosi toisen epäonnen takia, kun semissä 5. sijalla olleen Jaren fuili loppui viimeisessä mutkassa n. 2 metriä ennen maalia.
Xray 808 toimi loistavasti koko päivän pienten säätöjen jälkeen eikä OS VSPECikään sammunut kertaakaan ja tehoa piisasi!
Hieno kisapäivä tosiaan, pakko päästä ajamaan toinenkin!
Kiitos vielä Artsille, Jartsalle, Wimmulle, Arille, Teemulle, Jyvälle, Mörtille ja Rempalle avusta, mekkaamisesta ja nostamisesta!!
-
Isä-poika - "winning combination". 3. ekaa sijaa, ei huono, ja muutenkin vahva edustus A-finaalissa (Mylläri, Lintula)
Onnittelut!
muuten hyvä mut Made oli kisoissa yksin
-
Isä-poika - "winning combination". 3. ekaa sijaa, ei huono, ja muutenkin vahva edustus A-finaalissa (Mylläri, Lintula)
Onnittelut!
muuten hyvä mut Made oli kisoissa yksin
Jos ei ihan yksin, mutta ainakin erikoisessa seurassa...yksin olis varmaan ollut kisapaikalla ajoissa :mrgreen:
-
Kiitos järjestäjille.
Muuten, no joo...
+Buffetti
-
Ensiksikin kiitokset järjestäjille kisoista!
Olipa aika kaksijakoinen kisapäivä, ongelmia oli aluksi mutta loppujenlopuksi tulos oli parempi kuin osasin odottaa.
Eka treeni jäi väliin kun tultiin kisapaikalle niin myöhään. Tokan treenin jätin ajamatta kun sato ja rata näytti märältä.
Ekalla eräkierroksella heti ajan käynnistyttyä auto päätti mennä pääsuoran päästä suoraan seinään, luulin että ohjaus oli jotenkin jumissa. Made haki auton varikolle ja katsottiin niin mitään ei menny rikki ja ohjauskin toimi taas. Mahdollisuudet tulokseen oli jo mennyt mutta päätin kuitenkin ajaa koska treenitkin jäi jo ajamatta.
Toisella eräkierroksella selvisi sitten sekin miksi auto meni aiemmin seinään, sähköt kytkiessä ei tapahtunut mitään ja syyksi paljastui hajonnut regu. Eli toinen erä jäi sitten ajamatta.
Kolmannella eräkierroksella pääsin jo ajamaan ilman ongelmia mutta liiasta yliyrittämisestä seurasi muutama kaato mut jonkinlainen tulos sentään tuli. Alkuerien jälkeen sijoitus oli 1/8A finaalin viimeinen lähtöpaikka, eli oisko ollu 41.
1/8 Finaali lähti hyvin käyntiin ja aika nopeesti taisin olla kärjessä jossa pysyin puhtaalla ajolla loppuun saakka nousten 1/4 finaaliin.
1/4 Finaalissa tuli taas aika puhdas ajo, tais olla muutama kaato, ja sijoituin toiseksi nousten jo semiin.
Semissä lähdin taas ajamaan ilman kaatoja, mutta nyt se ei enää olisi välttämättä riittänyt finaalipaikkaan ilman muiden epäonnea. Olin loppujenlopuksi semin kolmas ja ensimmäinen finaalipaikka oli näinollen saavutettu.
Finaali, ekat ehkä noin 25-30 minuuttia meni ihan hyvin ja oli aika tasaista menoa Joonaksen ja Maden kanssa. Loppu olikin sitten vaikeeta, kaatoja alkoi tulla eikä ajaminen enää oikein sujunut ja Joonas, Made ja Hoke karkas. Mitä vähän katsoin tänään autoa niin keula näytti olevan aika jumissa joten ehkä se vaikutti myös finaalin loppupuolella, tai sitten kuski vaan oli jo niin loppu.
Mut tulipa ainakin ajettua koko rahalla, 95 minuuttia finaaleja (plus lämmittelyt) :grin:
Erityiskiitokset Hudelle finaalien mekkaamisesta!
Kiitokset myös Artsille säätövinkeistä ja Madelle alkuerien mekkaamisesta.
-
Tos ois pikku pätkä finaalin alusta. Kuvan laatu on mitä on. Koitetaan saada paremmaks.
http://www.youtube.com/watch?v=1zYA7KnuQ10
Edit 1
Täsä olis sit 16/9 formaatilla.
http://www.youtube.com/watch?v=IfQYaIDe8a0
-
Täs ois sit viel pätkä palkintojenjaosta.
Missä nuoret näyttivät konkareille missä kaappi seisoo !
http://www.youtube.com/watch?v=S83Fyb-SNnw
Valitan kuvan väärää formaattia.
En osannut muuttaa oikeaksi !!!!
Edit 1
Tos ois nyt kuvasuhteella 16/9
http://www.youtube.com/watch?v=FgXkupPlS40
-
Taisi olla Jethro, joka kiteytti palkintojen jaossa koko suoritteemme kuuluttamalla lisänimen Kaato. Mekkarin nimeen laitetaan Stumppi. A-finaaliin pääsyyn oli paljolti muiden murheita kiittäminen.
Jos jotain voi kehua, niin yrittäkääpä stumppauttaa kolmasti tankkaamisen jälkeen puolen kierroksen jälkeen samaan pikku hyndaan (ajajakorokkeesta poispäin)! Saa myös kertoa mikä siihen on syynä?
Kisajärjestelyt toimivat hyvin. Joillekin taisi vaan tulla yllätyksenä ajokaavio 10 kuskilla. En sitä itsekään tajunnut, kun vasta ekan finaalin jälkeen. Siellä se taululla kuitenkin luki.
Ehdottomasti hienointa lajimme kannalta on, että yleinen taso on noussut ja siksi ainakin 1/4 finaaleista lähtien ajetaan oikeasti kilpaa. Puhumattakaan hieman yllätystriosta palkintokorokkeella. Nuori voima August - Joonas - Matias näytti vanhoille parroille!
Muutaman "perhealbumityyppisen" kuvan napsasin uudella kameralla. Laitan ne kuva-albumiin jahka opettelen miten se tapahtuu. Videotakin otin, mutta sen deletoin heikon laadun ja kohteen takia.
-
Nolosti kävi. Vauhti ei vaan riitä alkuerissä ja niimpä 1/8B 2. sijalta hakemaan nousupaikkaa.
Homma tuntu varmalta ja vitsilin varikolla että vehkeet menee myyntiin jos "tämän mokaan".
8min ajettu ja muutamasta torsteilusta huolimatta varma toinensija. Hommaa helpotti 10.5min tankkiväli ;)
Köröttelyä pitäen takaa tulevat turvallisen matkan päässä, kunnes turha varmistelu kostautui. Naurettava kippi liian tiukasta ajolinjasta ja nostajan "pelokkuus" mennä nostamaan auto vasta silloin kun muita ei ollut näköpiirissä, pudotti heti sijoituksen kuudenneksi.
Vati nurin ja homma selvä... kamojen putsausta myyntikuntoon.
Onnittelut nuorikolle palkintosijoista!!!
edit: ehkä vielä kuitenkin kokeillaan josko se varmuus ja vauhti tulis treenaamalla
-
Ehdottomasti hienointa lajimme kannalta on, että yleinen taso on noussut ja siksi ainakin 1/4 finaaleista lähtien ajetaan oikeasti kilpaa.
Täydentäisin vielä Tuukan viestiä omalla näkemykselläni, että kyllä 1/8:ssakin ajetaan jo ihan tosissaan ja kilpaa. Viittaus myös tuohon AkiM:n viestiin, ajoin siinä samassa finaalissa, jääden noin 3,5 sekuntia nousupaikasta. Taisi olla 5 ensimmäistä öpaut 12 sekunnin sisällä, joten virheisiin ei sielläkään ole varaa. Omalle kohdalle sattui loppufinaalista yksi putkeen tarttuminen, joka riitti pudottamaan pois jatkosta. Näin se vaan menee. Vauhtia ja varmuutta pitää olla, jompikumpi ominaisuus yksin ei pitkälle riitä. Omalta osaltani todettakoon vielä, että laitteet toimi niin kuin pitääkin, sijoitus oli ihan taitojen mukainen.
Täältäkin onnittelut voittajakolmikolle!
-
Siksi kirjoitinkin 1/4, kun en 1/8 finaaleja nähnyt, kun mekkasin autoa kaatokuntoon. Mutta aina parempi jos jo 1/8 on todellista jännitysnäytelmää tarjolla. "Tosissaan kilpaa ajamisella" ylipäätään tarkoitan juuri sitä, että autojen välinen ero on metreissä eikä kierroksissa, kuten vielä muutama kausi sitten oli. Nimimiehet meni A finaaliin vaikka stumppasivat semissä, vaan eipä enää näin käynyt. Jne..
-
Tämä puusilimä ei löydä sarjatilannetta, epävirallinenkin käy. Löytyypikö vahvistetut (yhteis)pisteet jostain KITI:n syövereistä?
-
http://www.autourheilu.fi/attachements/2009-06-21T19-33-30255.pdf
Tossahan ne olis... jos vaan olis.
Ihan perus meininki...
Jos ny just ennen vikaa kisaa on sarjapisteet taas kohdallaan niin ollaan kutakuinkin edellisvuosien aikataulussa...