Hyvä että porukka viihtyi. Pahoittelen jos kisoissa oli hieman sähellystä ja jos välillä ääneni saattoi kuullostaa hieman hermostuneelta. Aikataulu oli todella tiukka ja yritin vain pitää huolen siitä että kisat saadaan ajettua lävitse ennen kuin paikka menee kiinni.
Valitettavaa oli, että varsinkin tietyillä 1:18 autoilla oli ongelmia saada kierroksia. Yritin tätä tutkia erien välissä kiireessä aikataulussa, mutta en ajanottopäästä löytänyt mitään ongelmaa. Myöhemmin paljastui että mitä ilmeisimmin syynä oli näissä autoissa ponderien sijoittelu. Autoissa ei paljon ole tilaa, joten ponderi oli usein sijoitettu ylädekin taikka moottorin päälle, joka ei ole kovinkaan hyvä signaalin laadun suhteen. Jatkossa suosittelen kiinnittämään ponderin suoraan alustalevyyn taikka esim. vastasin kylkeen jykevällä kaksipuolisella teipillä, jolloin signaalin laatu on huomattavasti parempi. Nyt vaihtelua oli runsaasti, parhaat 1:18 autot antoivat signaalin vahvuudeksi yli 180 (200 maksimi) ja heikoimmat alle 30. Tietysti tämä sijoitus olisi pitänyt ohjeistaa paremmin ohjaajakokouksessa, joten tästä pitää nyt ensi kerralla ottaa opiksi.
Omalta osalta kisat menivät ihan OK, tosin viimeinen finaali jäi hieman hampaankoloon. Ajanoton pyörittäminen käytännössä ilman mitään pidempiä taukoja ei sallinut pahemmin aikaa mekkaukseen, joten kalusto piti pitää ehjänä ja ottaa varovasti. Harjoitukset ja alkuerät menivät ihan OK vaikka paras tulos tulikin ajettua osittain rikkinäisellä takapukilla kokonaan ilman takajousitusta. Jos auto olisi ollut ehjä, niin olisi ollut saumoja parempaan lähtöpaikkaan finaaleissa.
Finaaleissa taas puolestaan ekassa oli ihan OK vääntöä Artsin kanssa toisesta sijasta, mutta lopulta tyytyminen oli 3. sijaan. Tämä oli ihan OK.
Toisessa finaalissa kaikki näytti hyvältä vielä 5 minuutin kohdalla, jolloin ajelin turvallisesti 2. sijalla Artsin perässä. Kuitenkin pääsuoran tapahtumien seurauksena autosta hajosi toinen etulinkki ja alakori halkesi taittuen auton alle. Kiitokset Jani Hoville joka ystävällisesti korjasi etulinkin. Pääsin jatkamaan matkaa, mutta koska alakori oli taittunut auton alle, niin auton keula pysyi varsin korkealla ja puski tietysti joka paikassa missä mahdollista. 5 minuutin jälkeen tuloksissa näkyikin yksi 55 sekunnin kierros sekä sitten loput olivat 2-3 sekuntia normaaleja hitaampia. 7. sija oli paras mihin rikkinäisellä autolla pystyi, mutta se kuitenkin auttoi varmistamaan 4. sijan kokonaistuloksissa. Toki tämä on ihan OK saavutus, mutta kokonaistulosten 2. sija oli jo melkein plakkarissa ennen kolarointeja, että kyllähän se tietenkin vähän harmittaa.
Suuret kiitokset tietysti PKRC:lle ja kaikille osallistujille!