Kävin tänään testaamassa miten korjattu moottori kestää lämpöä, ja nyt näyttäisi että löytyi oikea resepti. Magneetti tarttuu moottorin akseliin kiinni Loctiten kuumuutta kestävällä laakeriliimalla, tavallinen ruuvilukite ei ollut tarpeeksi pitävää. Laakeriliima tosin oli aika hintavaa, pullon hinnalla olisi saanut jo kokonaan uuden kiinamoottorin. Nyt minulta sitten löytyy liimaa jos joku toinen haluaa korjata moottorinsa...
Tein lisäksi rataan koemielessä paikkauksen siihen savikasaa lähimpänä olevaan mutkaan. Savikasa näytti olevan pinnasta hieman kovettunutta mutta jo sentin syvyydessä sellaista liisterimäistä tahnaa. Paikattu kohta on vielä hieman kostea, mutta kuivuu varmaankin iltaan taikka viimeistään huomiseen mennessä ajokuntoon, joten sitten näkee pysyykö savi paikoillaan vai lohkeileeko se irti.
Edit.
Olisikos kellään ylimääräisenä 50x50mm kokoista tuuletinta 5VDC tai 6VDC -jännitekestolla? Voisin ottaa lainaan siksi ajaksi kun postin tulo kestää...