Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lehtila

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 05.04.12 - klo: 09.29 »
Olisko tämä Leopardi sopiva 4x4 Slashiin, joss noparina Hobbykingin 100A ja 3s-akut?

LBP3650/3.5D, 86A, 15V, 1300W, 3900KV

Eikös tuon luulis 3s-akuilla olevan kv-luvultaan aika lähellä alkuperäistä Velineonin suorituskykyä? akselikin on sama.
Mitä viisaammat on mieltä, voisko olla kokeilemisen arvoinen?

Entäs mistä noita kannattaa tilata. Suoraan Leopard Hobbyltä (onnistuuko PayPal? Vähän sekavat sivut) vai myykö noita joku rc-putiikki jossain?

2
Sähköautot / Vs: onko axial wraith rikki?
« : 27.03.12 - klo: 15.28 »
Jos Wraithissa on samanlainen avonainen voimansiirto pinjonin ja spurrin välillä niin luultavasti vain kivi spurrin hampaankolossa. Ja mikäli näin on, niin se naputus kyllä lakkaa ajan myötä kun kivi painuu sen verran syvälle rattaaseen ettei enää naputa.

3
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 27.03.12 - klo: 15.23 »
Akkuina on Turnigyn pehmeitä 4 ja 5Ah 3S 20/30C paketteja jotka on tähän asti kestänyt lämpeämättä ja pullistumatta aikaisemmassa 4x4 Slashissani jossa oli vakio Velineon tekniikka.

Ja vaikka virranantokyky on noissa akuissa rajoilla jos kulutukset nousee 100A tienoille niin pitää muistaa että kaasu pohjassa ajetaan vain murto-osa ajeluista.. Joten akut saa luvan kelvata nyt ainakin toistaiseksi.

Pitänee tutkia noita Leopardeja tarkemmin kun niitä tunnutaan täällä kehuvan.

Ei vaan viitsisi ihan hirveästi laittaa rahaa mihinkään HiPo-moottoriin jos edullisemmallakin perus huviajelu onnistuu. Jää enemmän rahaa Quadcopterin rakenteluun ;)

4
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 27.03.12 - klo: 08.48 »
Ahaa, ok. Kiitos selvennyksestä.

Nuo Hobbykingin moottorit olivat kaikki backorderissa joten pitänee joko odotella tai katsoa jotain muuta tilalle.


5
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 27.03.12 - klo: 07.38 »
Kiitos vinkistä.
Nuo näyttävät molemmat olevan 5mm akselilla kun alkuperäinen Velineon on 3.17mm. Sopivia pinjoneita on kaiketi ihan Sabessa ym. Suomen putiikeissa ettei tarvitse ulkomailta tilailla?

Mitä tarkoitit kun arvelit tuon Leopardin olevan "liian tehokas"? Käräyttääkö se noparin helpommin vai mitä aattelit?

6
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 26.03.12 - klo: 09.21 »
Suositelkaa 4x4 Slashiin moottoria. Löytyykö max. 100€ hintaluokassa mitään toimivaa vaihtoehtoa?
Ei tarvii olla paras/kallein mutta ei aivan kuraa joka päästää savut ulos ekan akullisen aikana.

Noparina tämä, onko ihan susi?

Ajelen 3s-akuilla joten kv sais olla aika maltillinen, 3000 tai alle? Ei tartte kulkea kuin mielipuoli, kunhan nyt pääsis sudittelemaan.

Takavedossa Ezrun 9T oli pirteä kone mutta onko neliveto liikaa tuolle? Käsittääkseni noissa kuoret on 540-kokoa ja sisuskalut lähempänä 380-kokoa, onko totta vai tornihuhua?

7
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 13.02.12 - klo: 13.57 »
Pyydän anteeksi etten nyt kiireen takia ehdi lueskelemaan ketjua taaksepäin sen enempää.

Minulla on yli vuoden hyllyssä lojunut yksi Platinum 4x4 ilman moottoria. Noparina on joku Hobbykingin 100A säädin. Nyt tekis mieli vähän ajella autolla ja moottoria olen siihen katsonut.

Mitä moottoria (hintaluokassa 50-70e) suosittelette tähän? KV saisi olla noin 3500 ja 3s akuilla ajelen.


8
Sähköautot / Vs: Eight wheeler 8x8
« : 18.09.11 - klo: 10.41 »
Eihän tuo periaatteessa ole mahdoton tehdä. Kierteen alkureikä pitänee tehdä vain syvemmäksi mitä itse kierre.

Btw, tuon mutterin kannan viiste kannattaa leikata "revolved cut"-komennolla, tulee aidomman näköinen, ikään kuin sorvilla viistetty ;)

9
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 30.06.11 - klo: 09.58 »
Itellä kävi takaveto-slashin kanssa juurikin niin. Eka kiihdytys ja "Jumantsuikka että lähtikin kovaa" ja sladissa autotallin ovea päin -> takahubi säpäleiksi :D

Onko näitä Tacon moottoreita jollain käytössä? Hinta ei päätä huimaa ja pitäisi ostaa omaan nelkkuun moottori jotta sais sen liikkeelle..

10
Sähköautot / Vs: Rc Moottorikelkka
« : 11.04.11 - klo: 13.05 »
Lainaus
Polykarbonaatti = lexan.

Jos pilkkua lähdetään nu***maan niin toisinpäin: Lexan = Polykarbonaatti (PC)

Lexan on vain tuotemerkki kuten:
Delrin / Polyasetaali / Ertacetal...= POM ( Polyoxymetyleeni)
Teflon = PTFE (Polytetrafluorieteeni)
Nylon / Ertalon... = PA (polyamidi)

Monet mm. luulevat mittaavansa Mauserilla vaikka mittaavat oikeasti x-merkkisellä työntömitalla

jne jne. :)

Anteeksi offtopic...


Mites ton kelkan etusuksien ripustus toimii? Oletko miten välyksettömäksi saanut nivellykset, ohjauksen jne?

11
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 10.04.11 - klo: 20.40 »
Olen ajatellut alkaa tekemään tommosta pannumyssyä slashiin. Aika suolaisen hintainen kankaan käikäle valmiina.
Onko hajua mitä materiaalia tuo mahtaa olla jotta osaan metsästää oikeanlaista tavaraa.
Hiekka ja muu saisse saisi pysyä ulkopuolella ja ilma pitäisi kulkea läpi.

Ikkunaan/oviin laitettava hyttysverkko on käynyt mielessä yhtenä vaihtoehtona.

12
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.03.11 - klo: 07.18 »
Yleisimmin liittimen sulamiseen johtaa kontaktihäiriö, eli liitin ei ole kunnolla kiinni tai joku kontakteista on taipunut/vaurioitunut siten että kosketus on liian pieni.

Deansit ovat muuten hyviä ja kestävät kohtalaisesti virtaa mutta tosiaan hankalia juottaa ilman että sulattaa koko liitintä. Vastakappaleen kun laittaa liittimeen paikalleen juottamisen ajaksi saa siirrettyä mukavasti lämpöä pois.

Myöskin Deansit on hankala saada irroitettua muuten kuin johdosta vetämällä koska liitos on tiukka eikä aidoissa deanseissa ole mitään karhennusta josta ottaa kiinni.

13
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.03.11 - klo: 22.47 »
Enpä ole huomannut Deansien tai XT60-liittimienkään juuri mainittavasti lämpeävän autokäytössä.

Nykyään XT60 käytössä ja Deansit lentää romukoppaan.

14
Meinasin ja kysyä tuosta liimasta kun akryyliin on oma liimansa.
Miksi liimasit kuumaliimalla kun polystyreenille on fiksumpiakin vaihtoehtoja?

15
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.03.11 - klo: 19.24 »
Kattelin että A Main Hobbiesilla olis nelikkoon neljän eri valmistajan alumiinista moottoripukkia.

King Headz $35,99 (sisältää kaksi kappaletta ylikokolaakereita)
ST Racing Consepts $21,49 (stanulaakerille)
GH Racing $28,99 (sisältää yhden ylikokolaakerin)
Traxxasin oma $34,99 (stanulaakerille)

Mistäs versioista porukalla on kokemusta?

Alumiininen pukkihan johtaa paremmin lämmön pois laakerista ja varmasti pidentää vakiolaakerin kestoikää.
Toisaalta isompi laakeri on aika kestävämpi ja joutuu pienemmälle rasitukselle.

Onkohan tuo ylikokolaakeri ihan laakeriliikkeestä löytyvä vakiokoko vai joku erikoisuus jonka hankkimisessa menee sormi suuhun kun nuo molemmat mukana tulevat ovat käytetty?

16
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 21.03.11 - klo: 11.37 »
Ymmärsinkö oikein että Castlen SCT combossa nopari kestää 3s akut mutta moottori ei?
http://www.castlecreations.com/products/sidewinder_sct.html

3s akuilla meinaan ajaa koska niitä omistan muutaman kappaleen. Ei tarttis alkaa uusia akkuja ostelemaan.


17
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 21.03.11 - klo: 09.23 »
Vaikka autossa muutama suunnittelijain aivopieru onkin niin pitihän sellainen taas hommata. Jäi edellistä nelkkua sen verran kova ikävä :)

Käytetty Ultimate tuli hankittua rullaavana ja tekniikkaa olen siihen metsästämässä.

Onkos noista Hobbykingin tuotteista mihinkään vai mitä arvon raati suosittelee tähän?
Takaveto Slashi perkasi aikoinaan Ezrun 60A:lla, 3s:llä ja 9T:llä vallan mahottomasti. Jaksaako tuo 60A nopari liikuttaa nelivetoa lähellekään samaan tahtiin mitä alkuperäinen Velineon?

18
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.03.11 - klo: 09.59 »
Nuo näyttäis olevan ihan samat renkaat/vanteet jota Biltema taannoin vielä myi.

19
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 28.02.11 - klo: 16.55 »
Viimeksi kun katsoin niin Amainilta ei saa kyseistä ratasparia, vain kokonaista diffipakettia joka maksaa 5 kertaan tuon ratasparin hinnan.

Modelrc:hen olen laittanut mailia parikin kertaa mutta vastausta ei kuulu.

Ja minä kun käsitin että tuo Academy on kohtuu laadukas ja jopa kilpailuissa pärjännyt. Miksei siitä puhuta enempää maailman turuilla ja varaosasaatavuus on heikko?
Mikä lafka tuota valmistaa, jos koittais ihan suoraan tehtaalta kinuta noita osia?

20
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 28.02.11 - klo: 15.45 »
Eipä se sit tainnut mennäkään kuten elokuvissa tuo Garagesta tilaaminen.

Joten edelleen otetaan ehdotuksia vastaan mistä noita diffin rattaita voisi tilailla?!

21
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 18.02.11 - klo: 11.32 »
Aikaisemmin tässä ketjussa mainitsin että Turnigyn 1600mAh 2s lipo passaa varsin mainiosti tähän.

22
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 16.02.11 - klo: 09.17 »
Hoplaa! Sainkin tuonne Garageen yhteyden tekstiviestillä, joten toivotaan että homma onnistui loppujen lopuksi näinkin helpolla!

23
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 16.02.11 - klo: 08.47 »
Tarttisin uudet diffin rattaat Sbv-2:een (varaosa nro. VP005).
Rc Garagen kanssa asiointi on aika tahmeaa enkä googlettamalla löydä kyseistä ratasparia ulkomaisista nettikaupoista.

Enkö vain osaa vai onko nuo osat todellakin noin kiven alla?

Jelppiä kaverit!

VP005

24
Ja kannattaa olla tarkkana tuon lumen/veden kanssa ettei kärähdä sähköt.

25
Kappas, niinpä olikin.
No moderaattorit saavat päättää, jätetäänkö tämä omaksi ketjukseen kyseisestä autosta vai jatketaanko jauhamista tuolla yleisessä Hobbyking-topikissa.

26
Sähköautot / Vs: HobbyCity -King halpisautot
« : 02.12.10 - klo: 17.15 »
Tän viestin saa poistaa, tuli väärään topikkiin.

27
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14907

Tuskin tuo yhtä kovaa raiskaamista kestää kuin merkkiveljensä mutta ihan mielenkiintoinen tulokas silti.
Luultavasti varaosiakin tulossa piakkoin myyntiin eivätkä varmasti maksa maltaita.

Kuvien ja tekstin perusteella olisi ymmärrettävissä että tuossa on kiinteä moottoriasennus, mutta moottoripukin ruuveille saa kaiketi tehtyä pohjalevyyn urat tarvittaessa. Näin saa eri välityksiä käytettyä.

"Note: this listing is for the RED truck" <- tarkoittaa ilmeisesti sitä että sinisen auton kokoonpano olisi eri? Kenties rullaavana ilman tekniikkaa? Takaveto? RTR?

Mielenkiinnolla odottelen luettavaksi käyttökokemuksia jahka ihmiset saavat noita tilailtua.

Mahtaako tuossa olla standardinmukainen 12mm hex kiinnitys jotta pystyy käyttämään muita renkaita? Kuvien perusteella olettaisin että vanteet ovat 2.2" sekä ulko- että sisäkehältä joten vannevalikoimaa ainakin piisaisi.


28
Lainaus
Anna lipolle villasukka tai osta halpis lipo talven ajaksi.

Itse aiheeseen liittymättä:

En oikein ymmärrä miksi ylipäätään pitää ajella ylihintaisilla "merkki"lipoilla koska esim. Hobbycitystä saa laadukkaita Turnigyn tai Flightmaxin pakkoja todella edukkaasti. Ovat pesseet purkutesteissä jopa itseään monin verroin kalliimpia akkuja. Tokihan nämä kalliit "merkki"akut ovat monesti kovakuorisia mutta itse olen pärjännyt vallan hyvin pehmeillä ns. lennokkiakuilla autohommissakin.

http://www.f3d.fi/?page_id=165

29
Sähköautot / Vs: 1/8 ja 1/10 drifting-renkaita.
« : 28.10.10 - klo: 16.24 »
OV: Jos jossain vaiheessa saan aikaiseksi isommat renkulat niin katotaan josko saisi Fluxiin paremmat renkaat :)

30
Sähköautot / Vs: 1/8 ja 1/10 drifting-renkaita.
« : 28.10.10 - klo: 12.43 »
Joitain rengaskierroksia on maailmalla tällä hetkellä. Onko jotain kokemuksia/kuvia/videota jaettavaksi?

Sivuja: [1] 2 3 4 5