Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Samoja

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 08.07.13 - klo: 18.30 »
Sain käytettynä ostetun jato 2.5 ankaran säätämisen ja päähänhakkaamisen tuloksena käymään.

Tänään laitoin säädöt kuntoon ja ajelin mukavasta ympyrää. Mutta sitten kun painoin kaasun pohjaan, jostain kuului TSSSRRRRRR ja auto ei liikkunut kunnolla mihinkään.

Joku siellä vaihdelaatikon sisällä luistaa. Kun renkaita pyörittää kaikki toimii normaalisti, toinen rengas pyörii yms. Kun pyöritän hammasratasta vaihdelaatikon "toisessa päässä" renkaat pyörivät. Mutta kun tarraan kiinni renkaisiin joku luistaa.

Kampiakselissa kiinni oleva kytkin toimii normaalisti.

Ja kysyn vielä, että eihän kaasun painaminen pohjaan ole kiellettyä? eikö se sen pitäisi kestää.
Ja pitäisikö vaihteisto boksiin laittaa öljyä, vaikka päällä on tarra "no oil"

2
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 23.11.12 - klo: 19.41 »
Minulla on jato 2.5 jossa on ez start sytytys.

Hehkutulppa valo ei pala siinä ez start kapulassa.
Mutta moottori valo palaa ja moottori pyörii. Hommasin uuden hehkutulpan.
Siis ei hehkuta, vaikka olen yhdistänyt kaapeleilla ez startin sen kolon mikä menee hehkutulppaan ja hehkutulpan suoraan.

Ja moottori valo palaa kapulassa vaikka kapula ei ole kiinni koneessa? Normaalia?

3
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 21.10.12 - klo: 20.28 »
Uusi kysymys neuloihin tai moottorin säätöön liittyen.

Kaasarissa on alaneula. Sain sen totaalisesti pois säädöiltään kun ruuvasin sen irti ja käytin reikää wd 40 "sumutusreikänä"
Traxxasin sivuilla lukee seuraava: Alaneulan säätö kannattaa aloittaa siitä että sen laittaa samalle tasalle jonkun tsydeemin kanssa.

Tarkoittaaiko tämä siis sitä että alaneulaa ei tarvitse liikuttaa aluksi pohjaan ja siitä sitten ulospäin tietty määrä kierroksia.
Siis alaneulan säädöillä ei ole merkitystä että onko ne kolme kierrosta laihemmalla kunhan se on tietyllä tasalla 60 minuutin ympyrässä? Sekava selitys mutta menköön.
Ja kaikille tiedoksi; en ole vielä saanut edes koitettua moottoria käyntiin, teknisistä syistä johtuen. Eli en ole moottoriani   saanut tämän takia hajalle.

4
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 21.10.12 - klo: 13.26 »
Sain nuo edelliset ongelmat ratkaistua.

Otin moottorin ja kaasarin irti, ruiskutin sylinteriin wd40, niin ihmeellisesti alkoi liikkumaan! Oli varmaan vanhat öljyt jämähtänyt sinne. Kaasariinkin laitoin kurkusta wd ja vitkuttelin vähän aikaa. Luisti alkoi liikkumaan.

Mutta mieltäni painaa jo uusi asia; Moottoristahan lähtee "tappi" johon kiinnittyy aluksi vauhtipyörä, ja sen jälkeen pienempi hammasratas. Tämä pieni hammasratas yhdistyy isompaan joka menee varmaan vaihteistoon. Eikös kytkin ole jossain vauhtipyörän ja pienen hammasrattaan välillä?
No, pienenpi hammasratas ei liiku vaikka yrittäisi vääntää. Muistelin että se olisi liikkunut ennen kuin irroitin koneen mutta en ole varma. Pyydän teitä sanomaan että tämä on normaalia  :wink:

On muuten vaikeita koneita nämä nitromoottorit. Ei voi muuta sanoa. Allekirjoittanut saa autonmoottorin
korjattua, mutta näissä menee kyllä sormi suuhun. Olisin kiitollinen jos joku jaksaisi vastata... Säästyisi yöunet.

edit: Ongelma oli siinä, että toinen moottorinkorottajapala oli  tipahtanut moottorin alla, joka sai aikaan sen että moottori oli väärässä asennossa ja hammasratas vastasi yhteen kohtaan.

5
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 19.10.12 - klo: 16.33 »
Eikös vauhtipyörä ole se iso hammasratas, joka näkyy koneen alta reiästä?
Ongelmahan on se että kun väännän tätä vauhtipyörää niin se ei liiku. Ei liiku vaikka käyttäisi väkivaltaa.

Yritin startata käytettynä ostettua konetta ensinmäistä kertaa. Kone ei pyöri myöskään startterilla, ei senttiäkään.

Siis meinaakos tämä sitä että kone on leiponut kiinni?

Ja autohan on jato 2.5

edit: lisään toisen kysymyksen tähän ettei tule tuplapostaus.

Autossa on kaasuservo. Servohan vetää jotain tsydeemiä kaasarista. Mutta ei se tunnu vetävän sitä juuri yhtään. Juuri ja juuri kaasarissa liikkuu ehkä 0.5 milliä.
Onko tämä normaalia?

6
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 13.10.12 - klo: 00.27 »
No ei ole kyllä valmistajan sivuja todellakaan lopetettu.

Googleen kun kirjottaa traxxas niin valmistajan sivut ilmestyy nenän eteen.

Tarkoitin että tätä jato 2.5 sivua ei löydy traxxasin sivuilta.
Mistä löytyisi kätevästi speksit ym.

7
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 11.10.12 - klo: 21.29 »
Jaa a
En löydä mistään tietoa että onko tässä liukulaakereita. Tietäisikö joku? Valmistajan sivut lopetettu ym...

8
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 10.10.12 - klo: 22.29 »
Moi

Itselläni aika epäselvä kysymys mutta: Lueskelin äskön keskusteluja täältä.
Yhdessä niistä puhuttiin että autoon kannattaa laittaa laakerit, jos niitä ei ole.

Mitähän laakereita tässä tarkoitetaan. Ei kai auto voi olla täysin ilman laakereita?
Omistan traxxas jato 2.5. Onko tässä se mystinen laakeri joka pidentää koneen käyttöikää?

Sivuja: [1]