Joku sanoo FG:llä ajelee papat, taikka että se on pappaluokka. Olkoon vaikka niin, mutta sitä sitä tolkutonta ravaamista, meuhkaamista, kaasuttimen jatkuvaa säätöä, jota nitroautokisat ovat, ei tämmöinen +30v. heppu millään jaksa, taikka ymmärrä. Myöskään yksinajelu nitroautolla ei ole kovin palkitsevaa, vaan melkein aina pitää olla mekaanikko mukana.
Bensiinimoottorilla varustettu rc-auto käy ja kukkuu, kunnes se sammutetaan nappulasta. Kaasutin säädetään pari kertaa ajokauden aikana, eli talveksi ja kesäksi erikseen. FG:n ja Bajan välillä on vaikea sanoa, että kumpi on parempi. Molemmissa on varmasti omat "ominaisuutensa" keston suhteen. FG:n perusosia on jo kiitettävästi maahantuojalla, ja sama myyjä myy myös Bajaa, joten eiköhän sen Bajankin varaosatilanne ole hallussa tulevaisuudessa.
Kerhotason kisaa on ajettu bensamaastureilla tänä kesänä jo kahden kisan verran. Ja kivaa on ollut. Tunnelma on lupsakka ja mikä parasta, niin ehtii vaihtamaan kokemuksia muiden harrastajien kanssa. Kaukana on se huuto, juoksentelu ja sählääminen. Aikataulu on rento. Seuraavat bensamaasturikisat ovat Tampereella 13.8. Tervetuloa. 8)
LS-5, eli rata-autokisoja on ajettu tänä kesänä cup-tasolla ja ensi kesäksi on luvassa jo SM-taso. Tämän kauden viimeinen cup-kilpailu on 27.8. Tattarisuolla, ja sinne ovat kaikki tervetulleita katsomaan ja tutustumaan lajiin. (Hokelle tiedoksi, että siellä kärkipään autot jättävät mustaa vanaa asvalttiin lähdössä. Kouvolan kisoissa nousi sininen savu renkaista pääsuoran päässä jarrutettaessa. Siinä fysiikka, joka on mahdollista vasta kun auto painaa 10-12 kiloa.)
FG kuskeilla on oma foorumi osoitteessa:
http://www.fgracingcars.com/Siellä tunnelma on paljon lupsakampi. Siellä ei ole yhtä, joka kertoisi aina sen ainoan absoluuttisen totuuden. Kysymyksiin vastataan rakentavasti.