Tulipa laskeskeltua vähän.
A)
Standardimoottori on 2200 kV. Isoin X528 Beast on 780 kV. Eli Beast tuottaa per-voltti vain 35% kierroksista.
Toisaalta laitetaan kaksi kennoa enemmän, eli 8S eikä 6S. Eli tulee 133% lisää kierroksia per voltti.
Yhteensä siis jos laittaa 2200 kV -> 780 kV sekä 6S -> 8S, tulee kierroksiin muutos 35% x 133% = 47%. Vähennystä siis 53%.
Eli jos ei mitään muuta tee niin vauhti tippuu alle puoleen. Right?
B)
Normaalisti on 20/44 pinioni (0,46 suhde).
Jos Alzan kanssa laittaa 20/53 niin se on 0,38 ... eli 17% vähennys.
Eli jälleen kerran tulee nopeuteen pienennystä.
ELI SIIS:
A-kohta tuotti 53% vähennystä ja B-kohta 17% vähennystä lisää.
Jos halutaan huippunopeutta ylös niin tarvitaan joko (1) muutos voimansiirron välityssuhteisiin, tai (2) isompi pinioni.
Eikö?
Laskinko oikein?
Mitä muita mutoksia välityssuhteisiin Alzan ja Kershawn härvelit tuovat? Oletan kuitenkin, että niiden pukit tän moottorin kanssa olisi tarkoitus lisätä vauhtia ...