RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: *Wimmu* - 30.05.06 - klo: 18.24
-
http://wormhole.coolsoft.fi/nordics/index2.html
Tuolla infoa ja ilmoittautumis ohjeet
-
Tuolla voi käydä fiilistelemässä viimevuoden kisoja...
http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/PM/nchdenmark.html
-
Pistäkää pojat ilmoja napelle. Rohkeimmat pisti jo ;)
-
PMiin tulee siis kuskeja mahdollisesti 7 maasta???!!!! suomi, ruotsi, norja, tanska, eesti, USA ja mä. mullahan on ihan oma UK:-)
-
Myös Cresswell on UK:sta. Sorry et saanut yksinoikeutta.
-
No miksi lukee USA
-
KU ei ees lue
-
Mistä löytyy kilpailukutsu? Vai pitääkö arpoa tiedot: Nimi, puhelin, ponderi, lisenssi, seura, kiteet (4), muuta?
-
Tuon ekan linkin etusivullahan ne ohjeet on
If You want to register for the race, just send me an email with at least the following information:
- Name & address
- club & nationality
- 3-4x radiofrequency (or 2,4GHz)
- Personal transponder number, if you have one.
btw, You can write me in Finnish, Swedish or English if you like.
-
http://wormhole.coolsoft.fi/nordics/paasivu.html
-
http://wormhole.coolsoft.fi/nordics/paasivu.html
Tää linkki toimii paremmin -> http://wormhole.coolsoft.fi/nordics/index2.html
...ja on näköjään myös tuolla ihan ekassa viestissä...
-
Kuinkas menestynyt täytyy olla että voi ilmottautua.... :roll:
-
Kuinkas menestynyt täytyy olla että voi ilmottautua.... :roll:
Pitää olla menestynyt sähköpostin lähettämisessä ;)
PM kisat on avoinna kaikille mutta mielestäni on hyvä jos perusasiat on hallussa ja tietää miten kisoissa toimitaan.
-
Tuon ekan linkin etusivullahan ne ohjeet on
If You want to register for the race, just send me an email with at least the following information:
- Name & address
- club & nationality
- 3-4x radiofrequency (or 2,4GHz)
- Personal transponder number, if you have one.
btw, You can write me in Finnish, Swedish or English if you like.
No niinpä näkyy, kiitos
Olen niin tottunut näköjään jo että kisa-ilmot löytyy täältä forumista, muutenkin kuin linkki ilman mitään tekstiä. Vanhaksi tulee
-
http://wormhole.coolsoft.fi/nordics/PM-kutsu-06.pdf
Katsoin tästä kutsusta että sunnuntaina ajetaan pelkkiä nousuja.
Ainakin Tanskassa ajettiin sunnuntaina vielä yksi alkueräkierros (5.), olisi muutenkin aika karua vetää sunnuntaina heti kylmiltään nousufinaali.
Mitä mieltä muut on, vai onko tämä sääntökirjassa näin?
-
Oliks sunnuntaina vai alkuera???
-
http://wormhole.coolsoft.fi/nordics/PM-kutsu-06.pdf
Ainakin Tanskassa ajettiin sunnuntaina vielä yksi alkueräkierros (5.), olisi muutenkin aika karua vetää sunnuntaina heti kylmiltään nousufinaali.
Se johtui siitä kun lauantaina satoi aamulla ja aikataulua joutuivat siirtämään..siks kaikki ajoi 5.alkuerän sunnuntaina
-
http://wormhole.coolsoft.fi/nordics/PM-kutsu-06.pdf
Katsoin tästä kutsusta että sunnuntaina ajetaan pelkkiä nousuja.
Ainakin Tanskassa ajettiin sunnuntaina vielä yksi alkueräkierros (5.), olisi muutenkin aika karua vetää sunnuntaina heti kylmiltään nousufinaali.
Mitä mieltä muut on, vai onko tämä sääntökirjassa näin?
Otsikossa on päivämäärä 19-20.8 , mutta aikatauluissa 14-16.6 :D
-
osu silmään neo-buggy sivuilla, että onkos kisapaikka vaihtunut :wink:
http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=750[/url]
-
osu silmään neo-buggy sivuilla, että onkos kisapaikka vaihtunut :wink:
http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=750[/url]
Vantaa/Vaasa yhtä kaikki :D Pohjolan perällä ollaan.
-
Viitataan Efra ohjeisiin. Täytyykö pillin olla siis 3 kammioinen eli 2 alkuinen hyväksyntäkoodi?
Paha rasti itselle ja varmaan lautan käyttäjille, kun on Jyväskylän suurajot samana viikonloppuna.
-
http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=750[/url]
Onko perjantainakin jotain ohjelmaa kun tossa linkin kuvassa lukee 18-20 August mutta tekstissä taas 19th-20th..
-
Onko perjantainakin jotain ohjelmaa kun tossa linkin kuvassa lukee 18-20 August mutta tekstissä taas 19th-20th..
Treenit
-
Aika paljon on vieläkin paikkoja auki PM:iin...
Suomen edustus korkealle ja kaikki ajamaan!!!!!!
Olit aloittelija tai vähän enemmän ajanut niin rohkeasti ilmoittautumaan!!!
-
Viitataan Efra ohjeisiin. Täytyykö pillin olla siis 3 kammioinen eli 2 alkuinen hyväksyntäkoodi?
Varmistin Tapilta, kyllä pitää.
Nappe tai joku muu varmasti osaa vastata näihin;
Mitä tuo perjantain timed practise käytännössä meinaa? Sen perusteella rakennetaan siis alkuerät? Pitääkö ajaa yksi nopea "alkuerätulos" 5min, nopea kierros vai miten? Miten radalle pääsee tulosta ajamaan silloin kun tämä pyörii?
-
Ainakin viime vuonna Tanskassa katsottiin alkueriin kuskit just ton perusteella,joten eiköhän se ole myös nyt niin.
-
Tarkempaa varmistusta odotellen :) ois hyvä tietää mihin aikaan tulee paikalle viimeistään
-
Asiasta pidetään keskiviikkona kokous.Sen jälkeen laitan tänne aikataulua perjantain vapaiden harjoitusten osalta.
-
NYT KAIKKI MUKAAN, IKÄÄN, SUKUPUOLEEN, KOKEMUKSEEN, PÄRSTÄKERTOIMEEN, AUTOMERKKIIN, KENGÄNNUMEROON, RADIOMERKKIIN, RENGASSPONSSIIN, ASUINPAIKKAKUNTAAN, PANKKITILIN SALDOON, KITEIDEN LUKUMÄÄRÄÄN, LAILLISTEN KITEIDEN LUKUMÄÄRÄÄN, MOOTTORIN KUNTOON, PILLIN LAILLISUUTEEN, ANTENNIPUTKEN VÄRIIN, TEKOSYIDEN "MIKSI EI TULLA" MÄÄRÄÄN, VANTEIDEN VÄRIIN, LISENSSIN OLEMASSAOLOON, VAIMON VALITUKSEEN, SUKULAISTEN HÄIHIN, HYPPYTAITOIHIN, VASTARINAKUN KUTISTESUKAN KUNTOON, CAMBER KULMIIN, MUUTENKIN AUTON SÄÄTÖIHIN, KILAPILUN KULUN YMMÄRTÄMISEEN, LUKUTAITOON, PAINOON, NÄKÖKYKYYN, KULMAKARVOJEN KOKOON, RUOTSINKIELENTAITOON, KORIN MAALAUKSEEN, STARTTIBOKSIN SÄÄTÖIHIN, MEKKARIN OLEMASSAOLOON JA AJOTAITOON JNE KATSOMATTA. KUKAAN EI JÄÄ HIMAAN KOSKA EI USKALLA TULLA MUKAAN TAI MÄ TUUN HIMASTA HAKEMAAN. LAITTAISIN TÄHÄN PAIKKAAN VOIMASANAN MUTTAKUN SIT TULEE BANNIT TAAS! [/size]
Menikö perille? Nyt ilmoa napelle. Jos joku ei tule koska on joku "ongelma" joka estää osallistumisen, lähettäkää spostia tai laittakaa YV:tä. Uskon että saan sen "ongelman" ratkaistua....
-
Eiköhän nyt viesti mennyt vähintäänkin hyvin perille :mrgreen: Voisin tullakkin, jos olisi auto :mrgreen:
-
Tommosen palopuheen jälkeen ei voi olla tulemati, mikäli tässä vielä kerkeää lisenssin saamaan ennen viimeistä ilmottautumispäivää...
-
Miten Jose jos on semmoinen ongelma että VAIMO ei anna tulla kisamaan mutta TYTTÖYSTÄVÄ päästää niin mitä teen :mrgreen:
Uskonko pettävään vaimoon tai antavaan tyttöystävään :mrgreen:
JERZI
-
Mä kuuntelisin sitä, kummalla on minulle edukkaampi mielipide.. :mrgreen:
-
et kai sä jerry oo tosissas?
-
et kai sä jerry oo tosissas?
No mitäs luulet Juska :mrgreen:
Jerzi
-
jerry ei koskaan valehtele :mrgreen:
-
Jerry: Teet mitä haluat koska sä petät kuitenkin enemmän.... 8)
-
Jerry: Teet mitä haluat koska sä petät kuitenkin enemmän.... 8)
Väärin :cry:
Jerzi
-
Älä viitti jerry
-
No niin lapset,tää on väärä paikka käydä tota keskustelua!!! :evil:
-
ALLE 50 KUSKIA PM KISOISSA, VÄHEMMÄN KUIN HOBAO CUPISSA. NOLOTTAA![/size]
-
Paljonkos tanskassa oli kuskeja ?
-
Vois tullakkin :wink:
JOS OIS LISENSSI! :mrgreen: :mrgreen:
-
Paljonkos tanskassa oli kuskeja ?
Vajaa sata
-
Vois tullakkin :wink:
JOS OIS LISENSSI! :mrgreen: :mrgreen:
Osta kertalisenssi, niin minäkin teen.
-
NO Yritetään ainakin, katotaa :wink:
-
HUOM :!:
Muistakaahan sitten jokainen että PM kisoissa pillin pitää olla sääntöjenmukainen.
Eli ymmärtääkseni se on tänävuonna oltava 3 kammioinen.
Pillissä pitää olla EFRA leima ja pääsääntöisesti kakkosella alkavat numerot ovat olleet kolmikammioisia... Joitakin poikkeusksia on, esim 9901 yms.
Mutta siis. Tarkastakaa nyt tuo asia ettei sitten ekassa katsastuksessa tule itku kurkkuun kun on maksanut osallistumisen ja kertalisenssin, mutta ei saakkaan ajaa.
-
Paljonkos tanskassa oli kuskeja ?
Vajaa sata
Voin kertoa että tarkka lukema alkuerissä ajavista kuskeista oli 74.
Jostain käsittämättömästä syystä tämä on jäänyt muistiin. :wink:
-
Itse oon vielä pikkasen vaiheessa auton kanssa. Ilmoittaudun sitten kun tiedän saanko auton pelikuntoon.Mutta siitä pakoputkileimasta: EFRA löytyy, mutta numero on 9863. Onko hyväksytty malli? Siis PM kisoihin?
-
Itse oon vielä pikkasen vaiheessa auton kanssa. Ilmoittaudun sitten kun tiedän saanko auton pelikuntoon.Mutta siitä pakoputkileimasta: EFRA löytyy, mutta numero on 9863. Onko hyväksytty malli? Siis PM kisoihin?
Ilmeisestikin kyseessä on RB:n 2 kammioinen pilli joka on hyväksytty EFRA:n listoille numeroilla 063 taikka 9863 vuonna 1999. Käytännössä siis tämä tarkoittaa sitä, että pilli ei ole enää enää hyväksytty, koska se ei ole 3 kammioinen.
-
Millainen lisenssi pitää järkätä?
AKK:n "Pienoisautoilu Lisenssi 2 (25eruoa)" vai mikä lisenssi? Kelpaako kyseinen lisenssi myös SM-kisoihin sitten?
Pakoputkeista vielä.. mistä saa Suomesta tai ulkomailta nopeasti ja halvalla RB:n 2045 pillin.
-
Lisenssiksi riittää kertalisenssi minkä saa paikanpäältä lunastamalla.
Tästä pitää ilmoittaa jo kilpailuun ilmoittautuessa.
Tuo 25e maksava lisenssi käy myös kaikkiin SM kilpailuihin, luokkaa katsomatta.
Mikäli siis ajaa enemmän kuin 2 kilpailua joissa tuota vaaditaan niin kannattaa hankkia. Muutoin ei.
Lisenssi on voimassa kalenterivuoden, eli poistuu voimasta 31.12.
Lisenssi vaatii myös kerhoon kuulumisen.
Muistaakseni vieläpä AKK:n hyväksymän kerhon, eli mikätahansa pitsinnypläyskerho ei kelpaa.
-
Tarvitseeko nopsa-jalka mekaanikko lisenssiä PM-kisoissa ?
Joskus muistaakseni tämmöistäkin vaadittu ihan sarjakisoissa, vantaalla kerran..tai sitten oli ettei tarvinnutkaan, en muista varmasti.
-
ei
-
HAH :D Menin sitten ilmoittautumaan PM:iin... Josen avustuksella voin ilmoittautua...
Tullaan vähän maisteleen miltä häviö oikeesti maistuu :lol:
Eivaan.. kivaa tullaan pitämään. Ja haistelemaan vähän isompien kisojen hajua.
-
Loistavaa ja varsinkin tervetuloa.
-
Kiitoksia pillitiedoista!
-
HUOM :!:
Muistakaahan sitten jokainen että PM kisoissa pillin pitää olla sääntöjenmukainen.
Eli ymmärtääkseni se on tänävuonna oltava 3 kammioinen.
Pillissä pitää olla EFRA leima ja pääsääntöisesti kakkosella alkavat numerot ovat olleet kolmikammioisia... Joitakin poikkeusksia on, esim 9901 yms.
Mutta siis. Tarkastakaa nyt tuo asia ettei sitten ekassa katsastuksessa tule itku kurkkuun kun on maksanut osallistumisen ja kertalisenssin, mutta ei saakkaan ajaa.
Onkohan 2020 3-kammioinen ja hyväksyttyjen listalla? Löysin jonkun EFRA:n tämän vuoden listan, mutta siinä ei ainakaan (enää?) ollut 2020. Eli mistähän tuo virallinen lista löytyisi?
-
Kyllä 2020 on EFRA handbook2006-listalla. Se lista menee näin 9901, 2001 - 2058 poislukien 2044. Todennäköisesti lista on kasvanut painamisen jälkeen.
-
Oho...50:n raja menny rikki ilmoittautuneissa....Kaikki nyt vaan ilmoittautumaan...ainakin 70 kuskia ajamaan :D
-
No, nyt on sitten yksi joukossa lisää... Toivotaan, että saadaan kisoihin mennessä laitteet nippuun ja pysyyn käynnissä edes kymmenen minuuttia putkeen... Mutta, onhan siellä paikalla aina niin auttavaista porukkaa, että eiköhän noi pelit ja vehkeet toimimaan saada...
-
Koska olen "keltanokka" alalla, ja ajattelin osallistua kisoihin niin...:
Miten on tuon mekaanikon laita? Voinko "kouluttaa" jonkun kaverini toimimaan mekaanikkonani vai onko mekaanikoille joitakin kriteereitä? Muuta kuin että ei hirveesti toheloisi muitten tiellä.. :shock:
-
Ei oo mitään kriteereitä sekaan vaan
-
Mekaanikolla huonot puujalka-ruotsalaisvitsit t-paidassa suotavia. Mieluummin ruotsiksi. :mrgreen:
Pikakoulutus mekaanikoksi riittää, tärkeä on myös se rataetiketti että mistä saa juosta ja että pitää olla tarkkana ettei juokse suoraan jonkun auton "alle".
-
Mekaanikolla huonot puujalka-ruotsalaisvitsit t-paidassa suotavia. Mieluummin ruotsiksi. :mrgreen:
Pikakoulutus mekaanikoksi riittää, tärkeä on myös se rataetiketti että mistä saa juosta ja että pitää olla tarkkana ettei juokse suoraan jonkun auton "alle".
Tuli vaan mieleen vp että buttenmeisterilla on äidinkieli ruotsi.
Jerzi
-
Viimeinen ilmoittautumispäivä lähenee, mutta missä on nähtävillä tähän mennessä ilmoittautuneet? Olis kiva tietää, onko ilmoittautuminen mennyt perille ja sitä rataa, ettei tässä turhaa koita kalustoa tuunata kuntoon...
-
http://wormhole.coolsoft.fi/nordics/index2.html ja sieltä registered drivers.
-
ei helvata toimi ainakaan mun koneella... tai sitten musta on tullu sokee...
-
sokee http://wormhole.coolsoft.fi/nordics/drivers.html
-
Kiitos ja iso käsi avunannosta.... Edelleenkään mun kone ei löydä tuolta etusivulta mitään drivers linkkiä, mutta tolla suoralla linkillä löytyy... Ehkä mä oon käsi... :mrgreen:
-
Kyllä sokeus on iskenyt jos ei siitä vasemmalta löydä kohtaa "registered drivers"...
-
Kiitos ja iso käsi avunannosta.... Edelleenkään mun kone ei löydä tuolta etusivulta mitään drivers linkkiä, mutta tolla suoralla linkillä löytyy... Ehkä mä oon käsi... :mrgreen:
SIINÄ "RATIN" ALLA 8) :mrgreen: :roll: :shock:
FRONTPAGE
INVITATION
TRACK
PICTURES
RULES
ACCOMODATION
REGISTERED <<<<<<<<<<<<<<<< :|
DRIVERS <<<<<<<<<<<<<<<< :wink:
LINKS
RESULTS
-
Juu
Tulihan todistettua, että en mä ihan sokea ole... Ilmeisesti mulla nyt vaan sattuu olemaan jotkut asetukset päin pill... kun vasemmalla olevat linkit ei kaikki näy (accommodation viimeinen joka näkyy) ja mitään scrollauspalkkiakaan ei tuu mistään. Eli en ole sokea, mutta käsi tän koneen kanssa... :mrgreen: Ja tsori kaikille että kyselin tyhmiä... Niitä kysymyksiä sataa sitten kisoissa tuplasti enemmän!!
-
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, mutta vastaukset saattavat vaihdella, tai ainakin olla erittäin epämääräisiä.... :mrgreen:
-
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä ihmisiä 8)
-
Hei !
Mites varikkoteltat lavangossa pysyyköhän paikalla jos pystyttää perjantaina ja purkasvasta sunnuntaina ? Ettei kukaan lainaa yön pimeinä tunteina...
T:Olli
-
Sinun harkinnan mukaan.
Jerzi
-
Nämähän ovat PM kisat, eli jokaiselle on oltava varattuna katettu mekkauspaikka.
Teltat siis tulevat järjestäjän puolesta.
Jokatapauksessa tietenkin kannattaa ottaa oma teltta ja käyttää sitä niin on kaikilla väljemmät olot yms.
Eli siellä se sinunkin telttasi on noin 20 teltan seassa... Aika huonoa tuuria jos joku oikeesti sen teltan mukaansa kaappaa, varsinkin kun radan läheisyydessä on porukkaa jopa yötä.
Eli sinne vaan perjantaina pystyyn ja sunnuntaina illalla purkuun...
-
Hoke järjestäjän ei pidä hankkia suojaa kuljettajille mutta on hyvien tapojen mukaista että teltta paikat on. suomalaiset ottakoon omia telttoja mukaan koska ensisjaisesti paikat jaetaan ulkomaalaisille eikä niitä telttoja kukaan varasta sieltä jos varastaa niin tarpeeseen menee
-
Hmmmmm... Mitenkäs mulla oli semmonen käsitys että tuo olis ollu ihan säännöissä...
Mun mielestä oli siis niin että näissä pikkusen isommissa kisoissa pitää olla katettu mekkaustila...
No mut siis joo... voinhan muistaa taas väärin.
-
hOKE JOS SÄ ALAT ÄÄNESTÄÄ TÄSTÄ ASIASTA MÄ LYÖN SUA MUNUAISEEN IHAN HELVETIN KOVAA
-
:mrgreen:
-
Muahaha... Torstiiii...
En mä tämmösestä asiasta väännä...
Sanoinhan että voin muistaa väärin... ja ilmeisesti nyt muistankin.
-
Milläs tavalla nuo perjantain harjoitukset toimivat..? Esim. varataanko vuoro jostain vai miten?
-
Perjantain erälistat on esillä nettisivuilla aiheenmukaisen linkin alla, heillä joilla sellainen näkyy.
Samoin tapahtuman aikatau...
Perjantain treenit ilmoitettujen erien mukaan, treenien perusteella sijoitetaan kuljettajat uudestaan alkueriä varten, tämä jotta tuntemattomatkin kuljettajat voisivat ajaa tasonsamukaisessa alkuerässä.
Eikä hyväksytä selityksiä "Mutku, katoku, mää en millään pääse perjantaina..."
Tuoleja on luvattu paikalle 50kpl, kuljettajia on 71kpl +mekanikot, joten jos haluat varmistaa istumapaikan niin ota varmuudeksi oma tuoli mukaan. Pöytiä on rajallisesti samoin telttoja, joten kannattaa ottaa omat varusteet mukaan...
Ja kuljetuskalustoa ei tuoda varikolle, vaan sijoitetaan "isoautopuolelle" asvalttikentälle, josta varmaan on kokonaista 100m matkaa varikolle... Samassa paikassa voi myös yöpyä jos näin haluaa.
-
Hmm.. Perjantaina yhdeksästä asti otetaan ilmoittautumisia, mutta saako ajaa vasta klo 14 vai onko siihen asti "vapaa kaaos"?
Oletettavasti perjantaina nostovuoron hoitaa mekaanikko? Aikaisemman erän nostaminen voi olla hankalaa jos ei paikalla ole läsnäolopakkoa..
-
Lukeeko vapaa harjoittelu 9-14. EI
-
Tossa erälistassa on pienehkö virhe nro. 61 erä 6:ssa, Pitäis olla Sami Sinisalo.(Listassa Tarmo Sinisalo) :lol:
-
RATA SULJETTU! JOS JOKU AJAA RADALLA ENNEN KISOJA, EI TARVITSE TULLA PM KISOIHIN! SE ON IHAN SAMA KUKA SE ON, JOS SÄÄ KIINNI EI AJA PM:ISSÄ. PISTE!
-
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.nic.fi%2F%7Evilleli%2Fimages%2Fpro_coding.png&hash=11f1c8e55a35c046ed4590ff7c1ea7e0ce8dc533)
Et semmoista, tehdään vissiin sivut kunnolla mrr!
- Hount
-
Kertoisitkos meillekkin mikä tuossa on pielessä. :wink:
-
Kai se Ville tarkoittaa missä se Registered Drivers on joka
ei muuten näy enää minullekaan.... näyttää olevan poistettu ainakin tällä hetkellä
-
Mitäs sillä enää tekee kun rekisteröinti aika on ummessa :)
-
Juuri tätä hain takaa :wink:
-
Periaatteessa kuitenkin jälki-ilmoittautumisen mahdollisuuskin pitäisi olla...?? Ainakin niin mainittiin muistaakseni kilpailukutsussa... :wink:
-
Tämä vielä löytyy http://wormhole.coolsoft.fi/nordics/drivers.html vaikka ummessa onkin
-
Jooh, no tuo postauksen kellonaika voi valottaa jotain ettei ihan kaikkea tuu ajatelleeksi enää, sourcestakin puuttuu em. heebelit, niin eip oo kynäniskan vika tällä kertaa.
- Hount
-
Noniin, nyt on auto iskussa PM:iä varten.. Sit vain odotellaan itse kisoja :D
Toivottavasti kenelläkään ei siellä ole mitään valittamista noista kiteistäni.. :lol:
-
Mites oliko puffetti auki ? Vai otetaanko omat eväät :wink:
-
On buffetti auki...
-
-
-
Taas nähtiin että en todellakaan ole alkuerien mies :cry:
Jerzi
PS minun finaalissa ajaa 3 todella kovaa J:tä. JOUNI H, JIRI ja minä :mrgreen:
PS 2 Sori Teemu mutta et kuuluu kuuluisaan J kerhoon vaikkakin oletkin kova jätkä :wink:
-
Taas nähtiin että en todellakaan ole alkuerien mies :cry:
Jerzi
PS minun finaalissa ajaa 3 todella kovaa J:tä. JOUNI H, JIRI ja minä :mrgreen:
Oliskos jossain julkaistu miten kisoissa on mennyt :?:
-
www.neo-buggy.com siitä näkee vähän kovinta kastia.
Oma touhu on taas tätä luokkaa:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi35.photobucket.com%2Falbums%2Fd173%2FSamiLep%2FDSC00026.jpg&hash=af2aab3dd830b5345d09a38e3c9caaa3badf56f4)
Keskimmäinen pääratas ja kytkinkello tältä reissulta... toiset päärattaat tältä kesältä, mutta aiemmilta reissuilta.
Vielä yks ja sit vaihtuu toinen alusta, johon saa tuon pidemmän moottoripukin lisäkiinnitysruuvin.
-
Hauskin juttu oli kuin minun piti mennä mekkaamaan Matiasta, otin auton ennenkuin piti mennä mekkauspaikalle ja pyöritin renkaita niin ne jumitti ihmeelisellä tavalla mutta M sanoi että kunnossa on ja sitten ei muuta kuin pannu käymään ja lämmittelyyn ja alle puoli kierosta keskidiffi rikki........... :mrgreen:
Kyllä oli naurussapitelemistä :mrgreen:
Jerzi
-
Mikä siinä on että joka kerta kuin on kisat lavangossa niin sieltä edelleenkin saa Suomen parhaat hampurilaiset.
Ne ovat jo olleet VAUn tavara merkki jo vuosia mutta laatu pysyy paikalla.
Tänään vedän ainakin 3 hämpyt.
Jerzi
-
www.neo-buggy.com siitä näkee vähän kovinta kastia.
Oma touhu on taas tätä luokkaa:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi35.photobucket.com%2Falbums%2Fd173%2FSamiLep%2FDSC00026.jpg&hash=af2aab3dd830b5345d09a38e3c9caaa3badf56f4)
Keskimmäinen pääratas ja kytkinkello tältä reissulta... toiset päärattaat tältä kesältä, mutta aiemmilta reissuilta.
Vielä yks ja sit vaihtuu toinen alusta, johon saa tuon pidemmän moottoripukin lisäkiinnitysruuvin.
Ihme juttu
-
Kävin eilen heilumassa kameran kanssa siellä ja kuvat löytyy tuolta:http://www.rm-motorsport.net/
-
kivoja kuvia olet ottanut!
-
JUHA, paras Suomi poika, isot onnittelut meidän porukalta........
Ja huom ne olivat todellakin edelleen niin julmetun hyviä nuo hämpyt. kiitokset niistä taas (söin itse vaan 3 kpl)
Jerzi
-
Kisat meni ihan sairaan hyvin. Siis buffetin osalta. Hämpyt rules!
Negat:
Teltta hajos.
-
Kuin nyt kukaan ei todellakaan (viellä) ole kiittänyt kaikkia jotka tekivät radan eteen,buffetin etee ja hoiti tuon muun kisa toiminta jutun niin minulta (ja varmasti kaikilta muilta myös) niin tässä on isot kiitokset teille.....
KIITOS,KIITOS :wink:
Jerzi
-
oliskos mahdollista saada tuloksia pikku hiljaa?
-
1. Robert Gustafsson - XRAY/OS
2. Linus Thern - Kyosho/RB
3. Juha Sartesuo- Kyosho
4. Frederik Mathiesen - Kyosho/RB
5. Joseph Quagraine - HoBao/Novarossi
-
Voitto oikeeseen maahan jesjes \:o/!! Ja eikä sitä turhaan autorahoja Ruotsiin makseta, kun ne sentään näemmä menee kovaa :wink:
-
juuso hiljaa.. miks et ollu kisois? nossö
-
Jesss...
Hienoa oli ja homma pelas yli odotusten.
Itse en ole ehtinyt tänä kesänä lavangossa treenaamaan kuin parit hassut kerrat...
En siis osannut odottaa missään nimessä että alkuerien jälkeen olisin ollut kuin korkeintaan 20 joukossa... jos ihan välttämättä sielläkään.
Yllätys oli suuri kun kävin tulostaulua kurkkimassa.
3 erän jälkeen olin 4. WTF... yks erä ajettu ilman etu kallistuksenvakaajaa (poikki jo startatessa konetta), yhdessä väärä rengasvalinta ja yks sentään omasta mielestä ihan jees...
Hämmennys oli oikeasti suuri.
Lopulta alkuerien jälkeen 5. sija oli todellakin enemmän kuin missään nimessä odotin.
Semissä järkyttävää päälleajoa ja tönimistä josta on kiittäminen ikäväkyllä jokaisella kerralla muita kuin suomalaisia...
Varmalla ajolla pääsin kuin pääsinkin sijalle 5 ja finaaliin... JES.
Finaalissa alku näytti hyvältä ja olin ekalle tankille tullessa jo hyvinkin korkealla ja kaikki näytti toimivan hyvin...
Tankkauksen jälkeen auto alko käyttäytymään erittäin kummallisesti... Välillä rullas hienosti ja toimi mutkissa niinkuin piti, ja välillä kummallisesti katos jarrut jokatoisessa jarrutuksessa... välillä auto tuntu laahaavan ja perä toimi kuin käsijarru päällä.
Eihän siitä ajamisesta tietenkään mitään tullut ja pari livahti ohi... Lopulta kone sammu mystisen oloisesti juuri kun piti tulla tankille.
Ajattelin ensin että tuli vaan poljettua niin rajusti että tankki pääs loppumaan... lopulta sekin selvisi että kyllä tankissa soppaa oli ihan riittämiin...
No jatkettiin ajoa starttauksen jälkeen ja sama kummallinen toiminta jatku... välillä kaikki toimi loistavasti ja taas välillä auto tuntui täysin vieraalta ajettavalta...
Kone tuntu omituiselta (vaikka vika ei ollutkaan koneessa)...
No finaalin jälkeen selvis että keskidiffi oli tullut tiensä päähän hyvin erikoisella tavalla.
Vaikea homma selittää, mutta ne pari harvaa jotka ovat saman vian itsellään tavanneet, tietävät mistä on kyse...
Eli päärattaan ulkokehää pitävä laippa murtu ja kehä pääsi liikkumaan kierteillä... Se siis välillä otti kiinni pohjaan ja välillä taas ei...
Moottori sai samassa niin paljon vastusta että se selittää omituisen toiminnan ja 2 sammumista.
Kytkinkello vaihto väriä myös hyvin mielenkiintoisen näköiseksi... Löytyy sinistä, hopeeta, lilaa yms...
No mutta tosiaan... Finaalipaikka oli lähinnä haave ja se toteutui, joten olen vähintäänkin tyytyväinen sijoitukseen 7.
Toki ilman kyseisiä ongelmia olisi sijoitus voinut olla pari kolme sijaa ylempänä...
Mut tämähän on moottoriurheilua ja kaikkea sattuu/tapahtuu joten jossittelu on turhaa...
Aina vaan jää hieman hampaankoloon kaivelemaan kun potee teknisiä ongelmia "JOS mulla ei olis ollu sitä ja tätä... Olisin varmasti ollu korokkeella... JOS kaikki olis toiminu, olisin salee voittanu kaikki... Jos jos..."
Näääh....
Loistavaa oli ja sijoitus oli parempi kuin osasin missään nimessä odottaa...
Mahtavaa...
Ens vuonna sitten uudestaan kokeilemaan lohkeeko finaalipaikka vai tyydytäänkö matelempiin sijoituksiin.
-
Hokeee, hämpyt unohtu!
-
Mekaanikon löpinät kisan jälkeen.
Homma meni yli odotusten! Semifinaalipaikkaa lähdettiin hakemaan, mutta finaaliinhan sitä päädyttiin.
Perjantai piti käyttää kuskin freesaukseen pitkän tauon jälkeen, mutta virkistys tuli sitten taivaalta... Alkuerät menivät muuten hyvin, mutta selittämättömät "radiohäiriöt" alkoivat vaivata kahdessa osassa rataa. Sen takia jäi ihan nappisuoritukset tekemättä (7 kierrokselle). Tulos kuitenkin mahtava 13 sija ja suora semipaikka.
Semi meni loistavasti. Tulos 4. ja yli kierros eroa ekaan putoajaan. Parempaankin jäi varaa varmuustankkauksen ja samojen radiohäiriöiden takia. Muutaman kerran piti auto ajaa takaisin radalle niiden takia.
Finaalissa sitten ongelmat realisoituivat. Ensin varikkostarttaus ilman kiinni olevaa kaasulinkkiä. No Mertsolan Aki sen ensin bongas kuntoon. Sitten kierroksella 8, jostain puolivälin sijoituksen paikkeilta, alumiininen T-luuetugardaani poikki?! Se vaihdettiin viiteen minuuttiin. Takaisin radalle, mutta auton ohjaus alko oikein kunnolla takkuamaan. Ei kääntänyt enää oikealle kunnolla+ semmoista katkoajoa ilmeisesti failsafen toimiessa. Ensin vaihdettiin akku. Ei auttanut. Sitten vaihdettiin ohjausservo. Se lopulta ratkaisi kaikki "radiohäiriöt" kuten siihen asti luultiin. Viimeisen tankin sai sitten Tuomas ajaa kunnossa olevalla autolla. Nopeampi paras kierrosaika kuin voittaneella (kuten lähes aina nopein ei voita) lämmittää, kuten lopputulos 11. sija. Nikolle kuitti finaalipaikasta!
Muita huomioita lähinnä lauantain eräajoista. Muutamaa erää seurasin ja mieleen jäi onnistujina Eklundin Jari, Jokisen Jiri ja Kyyrön Kalle. Heiltä nopeus ei kantanut sitten hyvään menestykseen sijoissa, mutta ....
Rata oli liian hyvä! Olis saanut vähän tulla röykkyjäkin hämmentämään soppaa.
Onnittelut Robbanille! Ja muille onnistujille. Hyvät kapinat - ensi vuonna sitten Ruotsissa. Otetaan takaisin tuo PM-titteli!
-
Nyt tulee todella suuri miinus kisan järjestäjille,
ei sitten voitu ilmoittaa missään että kilpailu aikataulua on muutettu.
Tuli monella katsojalla turha reissu kun kisat oli jo ohi kun piti alkaa finaalit.
-
Hep...
Pieni tarkennus että tämä ei tullut järjestäjien puolelta, vaan ainoastaan tuomariston päätöksestä.
Järjestävä poppoo kävi kyllä hyvin tulisesti asiasta välittömästi kommentoimassa kun aikataulumuutos tehtiin kesken kisojen.
Homma oli todellakin naurettava veto ja täysin ajattelematon.
Tästä tosiaan erittäin SUURI -
Mutta ei siis järjestäjille, vaan puhtaasti tuomaristolle.
EI NÄIN!!!!!!!!
-
Piti svedu pellet päästä kuulema laivaan ajoissa. :cry:
Jerzi
PS Suomi pojille ei ole koskaan tehty vastaavaa ulkomailla, ei ainakaan minun kisoissa missä olen ollut.
-
kisat oli kisat meni
alkuerät. kone ei toiminu sijoitus 34
nousufinaalit. kone toimi nousut semiin
semi. kone ei toiminu nousu finaaliin 5.sija
FINAALI ohjaus servo hajos sijoitus oli kohtalaisen hyvä ja vauhtiikin riitti
lopputulos VI...... :evil: ens vuonna uudestaan 8)
-
niin ja kaksi nopeinta kuljettajaa löytyy kyllä suomesta, JQ ja Ari Heinonen, siitä ei tarvitse edes kiistellä sen enempää, mutta servo ja etulaakeri pelasti ruotsalaisten päivän....
-
jos nyt tässä välissä sais kysyä niin mikä sun autolle JQ tuli?
-
Etulaakeri poks, tärinä löystyttäny myös tulpan. Stumpparna för mycket och nej nej...
Omaa, ei tosin katkeraa, tilitystä:
Itse sain noustua kasista varttiin, vaikka luulin pelin kaatuneen stumppiin vikalla / tokavikalla kierroksella kakkospaikalta... kuitenkin kerkesin neljänneksi ja vartissa tuli lisää stumppeja - ei enää kestäny ja se siitä. Olis pitäny lyödä uus pata kiiruusti kiinni, mutta ei tajunnu. Vanha on enää näköjään treenikelpoinen.
Hyvät skabat oli ja voitto tuli oikealle autolle väärästä maasta, noh aina ei voi voittaa.
+Sää, paitsi perjantai - vaikkakin sadetta rata tarvitsi
+Nousu
+VAU-Burgerit
+Muut systeemit (spänksit Juskalle telttapaikasta ja Rexille kamojen vahtimisesta)
-Aikataulumuutos, ei näin - ei todellakaan näin
-finaaliongelmat finskeillä
Viimmeisimpänä ja vähäisimpänä Matias "kaameekapula-angst" Wikstedt :mrgreen:
Jartsakin meinas alkaa jo pelotella kovalla vauhdilla, mutta sitten iski ongelmavaihde taas silmään ja geimööveri... oli kuitenki parit hyvät väännöt varttifinaalis - parempi onni itsellä ja muilla ens kerralla!
PS. Tahtoo lopputulokset.
-
Ei mitään mut moottorista hajos etulaakeri. aika käsittämätöntä koska oli uus. ei oo koskaan ennen tapahtunut. Mutta hyvä et kävi nyt eikä MM-kisoissa. Jos MM-kisois hajoo laakeri niin tungen sen pannun paikalla olevan Novarossi edustajan hanuriin niin syvälle että pierut ovat hiljaisia sutaisuja kolmekammioisen pillin läpi seuraavat kolme kuukautta.
-
Asiaa!!
-
Fotoja ja Video;
http://www.rc-racing.info
-
Ei mitään mut moottorista hajos etulaakeri. aika käsittämätöntä koska oli uus. ei oo koskaan ennen tapahtunut. Mutta hyvä et kävi nyt eikä MM-kisoissa. Jos MM-kisois hajoo laakeri niin tungen sen pannun paikalla olevan Novarossi edustajan hanuriin niin syvälle että pierut ovat hiljaisia sutaisuja kolmekammioisen pillin läpi seuraavat kolme kuukautta.
Älä purista liian kovaa mailasta.... :mrgreen:
-
Noniin, kivat skabat oli! Iso kiitos järjestäjille ja muille jotka kisaa järjestelivät ja hoitivat!
Omia selityksiä:
Alkuerät päin.. no jotain, kaksi hyvää aikaa vain.. Eli sunnuntaina jouduttiin 1/16A finaaliin. No, kuulustus tulee että rata on auki, saa ajaa. Sähköt päälle lähettimeen ja vastariin.. Testaus.. Mitä ihmettä?!? Ei toimi! Noo, siinä sitten toista akkua kokeiltiin ja liitoksia katottiin ja muuta.. Ei löydy vikaa.. Pakko avata vastariboksi.. kuulutus kuuluu että kello käy.. vähän aikaa johtoja ränklätään ja johan alkoi toimia.. Vastariboksi kiinni ja auto tulille. Kolme minuuttia jouduttiin muille antamaan tasoitusta :) Eihän siinä tietenkään enää noustu, 17 kierrosta kerettiin ajaa. Ja konekin stumppas vielä lopussa vikan tankin jälkeen. Ainiin. Kiitos Jarnolle avusta vian etsimisessä...
Että semmoset kisat. Hyvä sää ja hyvä buffettikin oli.
-
Ainakin näin katsojan näkökulmasta aikataulumuutos oli huono asia. Ajattelin nimittäin tulla katsomaan semifinaaleja sekä finaalin, joten tulin paikalle n. klo. 15. Mutta kappas vain: finaali alkoikin juuri, joten semejä en sitten nähnyt. :( Pienoinen pettymys se oli.
-
Ruåtsalaiset kisakuskit kovin kehuivat omalla foorumillaan Lavangon rataa hyväksi. On riittävästi haastetta eikä vaan tasaista+ asfalttia yms...
-
hyvä! rata on nyt uskomattoman hauska ajaa!
-
Kerran näinkin päin. Tiedän että monet olivat etukäteen arvelleet olosuhteiden olevan jotenkin köyhät ja ankeat joten tämä nostanee maamme mainetta länsieurooppalaisten naapureidemme silmissä....
-
Terve.
En ole tänne ennen kirjoitellutkaan, joten esittelen ensin itseni. Olen Pekka, tunnetaan kai parhaiten Jartsan faijana!
Meillä oli vieraina Lavangon PM-kisoissa saksalainen kuski ja mekaanikko. Kuski oli Vincent Wilting ja mekaanikko Vincentin isä, Thomas. Thomas on Power-Save-Racing - tuotteiden valmistaja ja firman omistaja.
Vincentin tasosta on sanottava sen verran, että ensimmäisen harjoituskerran 6 kierros meni aikaan 50 s, joka kertonee jotain ainakin niille, jotka Lavangon radan tuntee ja tietää.
Sunnuntaina nousu sitten katkesi ohjauspalan murtumiseen, sitä kun oli modifioitu paremmin kääntyväksi. Kesti Saksan ratojen hypyt, muttei enää Lavangossa.
Mutta asiaan: saksalaisille oli yllätys radan vaikeus ja teknisyys, mutta Vincentin mukaan rata on kiva ajaa, ei lainkaan mahdoton.
Ajajakoroke, laitteet, rata, ympäristö erittäin hyvin hoidettu ja asiallinen (kiitokset taitavat kuulua talkoolaisille ja järjestäjille).
Kilpailun järjestelyt erinomaiset, aikataulujen paikkansapitävyys 100 % (eivät huomanneet loppumuutosta, kun eivät itse enää ajaneet).
Mutta sitten varsinaiset suitsutukset. Mahtava tunnelma ja ja aivan upeat ajotavat ja kuskit.
Saksalaiset panivat ihaillen merkille, miten rauhallisesti ja organisoidusti starttaajat siirtyivät käynnistyspöytien ääreen, sieltä rauhallisesti omille paikoilleen varikolla, ja ajon jälkeen rauhallisesti katsastukseen ja takaisin paikoilleen. Sen jälkeen auton mekkaus, ja kun homma valmis, kiertelemään ja juttelemaan toisiin telttoihin kavereiden kanssa. Kuvasivat tunnelmaa sanomalla, että porukka käyttäytyi kuin coktail-kutsuilla!
Ajotavoista sanoivat, että kaikki sikailu puuttui. Saksassa kun edellä oleva auto tekee virheen, josta takanaoleva voi rokottaa, niin varmasti rokottaa. Kaikki ajoivat kuin herrasmiehet haluamatta tahallaan pilata toisen ajoa tai rikkoa kalustoa!
Alkoholi on ongelma Saksassa kisapaikoilla. On vaikea olla esimerkkinä pienemmille, kun koko kisan ajan vetää olutta niin, että ajajakorokkeellakin on oluttölkki. Pitivät siitä, ettei alkoholilla ollut mitään roolia kisan aikana. Saunan jälkeen kyllä saksalaisille olut maistui, mikä ei liene yllätys!
Ennakkotietona olivat saaneet tietää, että Suomi on maa, jossa on valtavat määrät hyttysiä ja juoppoja, sulkeutuneita puukonheiluttelijoita.
Yllätys oli melkoinen, kun suomalaiset osoittautuivat avoimiksi, kielitaitoisiksi ja ystävällisiksi ihmisiksi, joihin on helppo tutustua ja jotka kaiken lisäksi asuvat maassa, joka kesäisin on kuin Espanja keväällä ja joka muutenkin vaikuttaa paratiisilta.
Oli opettavaista viettää 5 päivää saksalaisten kanssa Suomessa. Moni asia, jota pitää itsestään selvänä, kuten esim. eurooppalaisten ratojen erinomainen kunto ja olosuhteet, osoittautuivat pelkäksi taruksi. Lavangon ei tarvitse hävetä tasoaan eurooppalaisiin ratoihin, päin vastoin!Oli myös kiva huomata, miten hyvin meillä täällä on asiat ja miten kaunis maa Suomi oikeasti on. Ja miten hyvässä seurassa me suomalaiset toistemme kanssa olemme. Hyvä Suomi!
-
Kerrankin jotain oikeasti kivaa ja järkevää luettavaa täällä forumilla!!!
Hyvä Pekka!! Hyvä Suomi !! Hyvä Lavanko ja sen talkooporukka !!
:D :D :D
-
Suomalaisten maine rappeutuu :lol:
Ei vaan mukava kuulla positiivista palautetta näistä rc-cocktaileista.
-
Eikä itselläni ole ajaessa yhtä hauskaa ollut aikoihin, kun rupesi lauteen takominen nyrkillä maistumaan ja saksalainen äänenavaus kantautui korviini. Sanoista ehkä ainoa tunnistuskelpoinen oli tuo schaisse.
Huom. Se oli siis oikeasti hauskaa kuunneltavaa, eikä tämän viestin tarkoitus ole valittaa miten inhottavaa lauteilla mökääminen on. Jos oma ajo menee päin peetä, niin senku tilittää.
Joten kiitos Saksaan! :D
Thomas oli kyllä oikein mukavan tuntuinen seniori, eikä pinkkien suodattimien käyttö tähän lopu, päinvastoin.
-
Iso huomautus tähän väliin.
Kuin nyt kertakaikkia möreäällä (ajaja kokouksessa) äänellä kerrottiin että miten homma toimii kuin erä päättyy niin siitä ei todellakaan pidetty mitenkään kiinni, eli kuin oli viellä kavereita ajamassa maaliin niin silloin oltiin jo hakemassa seuraavan erän radioita jo.
Ymmärrän että ei ollut kaveria sitä hoitamassa mutta kyllä me kisaajat sen nyt pitäisi ymmärtää että kuin viimeinen poistuu lauteilta niin silloin saa mennä hakemaan oman radion.
Pidin kerran siitä todella kovaa ääntä mutta eipä se ketään kiinnostanut tai sitten ei oltu ajaja kokouksessa paikalla kuuntelemassa miten homma toimii................
Jerzi