Kirjoittaja Aihe: Touring-autot  (Luettu 14118 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pate84

  • Tulokas
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #60 : 18.06.03 - klo: 20.29 »
milläs porukat mittaa noita camberkulmia auraus kulmia ja sen sellasta. mitkä olisi hyvat tattikselle :?:
ei ei ei.

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #61 : 19.06.03 - klo: 01.06 »
Late, paljon sinulla on rahaa käytössä? Tässä tulee nyt jotain jolla pääsee alkuun mahtavasssa sähkötouringissa ;)


Ensimmäiseksi touringiksi suosittelen associated TC3 autoa, sitä pitäisi löytyä ainakin 1 kpl jokaiselta RC-kerholta ;). Minulla on vain hyviä kokemuksia autosta. Asso on helppo säätää, kestävä, ja muutenkin hyvä. Ainoa pieni miinus mikä tulee vastaan, on päärattaan vaihto, koska siinä joutuu ottamaan takapään diffisuojan irti ennenkuin pääsee vasta itse ottamaan päärattaan irti kartioakseli härpäkästä ja pääratas adapterista. Omasta assosta on hajonnut vain alumiininen etuvetari ja rääratas mennyt vähän solmuun.

Koneeksi olisi hyvä varmaan ihan stanu (standart), eli vakiokone. Omassa assossani on Trinityn Monster horsepower, joka on mahtava. Mutta, jos et meinaa kisaan mennä, niin (ajotaidoista kiinni) voisi hommata jonkun vähän tehokaammman koneen, esimerkiksi 15-19 lankaisen. LRP:ltä löytyy ainakin tuollaisia "ensimmäisiä" virikoneita. LRP Moottoreita saa ainakin power racingista, joka on siis kesätauolla. Mutta tässä osoite www.power-racing.net

Nopeudensäätimestä ei oikein ole tietoa, mutta kannattaa hankkia pakiton nopari, koska se on parempi kuin pakillinen. esim. LRP Sprintter on varmasti hyvä. Se on 16 lankaisille moottoreille asti. Sitä saa power-raingista ja medasecistä (medasecin banneri ylhäällä!)

Akuiksi stanulle parhaat ovat 2400mah tasatut akut (matched), mutta 1700 akutkin siihen kelpaavat. Mikäli et siis meinaa mennä kisaaman, niin 1700-2000 akut varmasti riittävät!

Laturina toimii kaikenmaailman turbomatit ja sellaiset, jotka antavat 3-4 amppeeria.

PS: ehkä hieman kirjotusvihreitä mutta ei kai se haitata?

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #62 : 26.06.03 - klo: 17.38 »
Mikäs näistä olisi paras?

*HPI RS4 PRO
*Yokomo MR4-tc (custom (factory kit)) (onko mitään eroa customissa/factory kitissä)
*Yokomo TC special (onkohan tässäkään eroa edelliseen)
*X-RAY T1
*Yokomo SSG SD
*Assiocated TC3 Team
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #63 : 26.06.03 - klo: 20.28 »
Specialin erot customiin: Specialiissa on alu moottoripukku, hienompi akkupidike, erinlainen alusta ja ylärunko, ja jotain muuta?

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #64 : 27.06.03 - klo: 12.07 »
Mutta mikä noista olisi paras? Mitä suosittelisitte?
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Touring-autot
« Vastaus #65 : 27.06.03 - klo: 12.27 »
uusinta keppi yokomoa  :wink:
Galant VR-4

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #66 : 27.06.03 - klo: 12.29 »
Niin, mutaa keppilaitteeseen ei saa suomesta varaosia.
Onko kellään kokemusta keppi ja special yokomosta, onko paljon eroa?

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Touring-autot
« Vastaus #67 : 27.06.03 - klo: 13.17 »
Niko, Eikös keppiyokomo ( Yokomo SSG SD ) ole nyt "ykkönen" tai jos haluat auton johon saat varmasti jokaiselta kerholta neuvoja,  jossa vain on ulkotouringrata tai sisämattorata, osta Asso TC3.  

Tatti, Eikös siihen saa yhtälailla niitä varaosia suomesta kun sitä jo suomeen tuodaankin?
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #68 : 27.06.03 - klo: 14.02 »
No taidan ostaa sen Asson sitten.
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #69 : 27.06.03 - klo: 14.05 »
Rc-poika: Kuulin jostain että ei saa vielä muutakun hihna vetoisiin varaosaa.

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
Touring-autot
« Vastaus #70 : 27.06.03 - klo: 15.52 »
Juuri eilen kuulema tuli Yokomo SD:n osia Suomeen...

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #71 : 28.06.03 - klo: 11.31 »
Käytettynä sen ajattelin ostaa.

Mutta olisko team losi street weapon hyvä?
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Otsomaani

  • Vieras
Touring-autot
« Vastaus #72 : 28.06.03 - klo: 16.23 »
Lainaus käyttäjältä: "niko.lindvall"
Käytettynä sen ajattelin ostaa.

Mutta olisko team losi street weapon hyvä?


Antiikkia... :wink:

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #73 : 28.06.03 - klo: 18.21 »
hihna-yokomoa ei enää todellakaan kannata ostaa. jos on budjetti 250e niin se on sillon T1 raycer tai sitten säästää vielä vähän ja ostaa asson tiimin. asson racerillä ei tee todellakaan mitään.

ps. kunhan mainitsin.
---

Otsomaani

  • Vieras
Touring-autot
« Vastaus #74 : 28.06.03 - klo: 19.56 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
hihna-yokomoa ei enää todellakaan kannata ostaa. jos on budjetti 250e niin se on sillon T1 raycer tai sitten säästää vielä vähän ja ostaa asson tiimin. asson racerillä ei tee todellakaan mitään.

ps. kunhan mainitsin.


Heitetään soppaan vielä että vanhasta yokesta puuttuu erittäin tärkeä ulosjouston säätömahdollisuus! :shock:
 :wink:
Odottakaa vaan että Xray aloittaa uuden auton kehittelyn niin eräältä T:llä alkavalta Orion kauppiaalta saa hyvin huolletun Raycerin... :mrgreen:

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #75 : 28.06.03 - klo: 20.02 »
ei toi edelleenkään ole ns. puute.
---

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #76 : 28.06.03 - klo: 23.28 »
Ulosjousto?
Selittäkääpäs vähän enemmän.

Otsomaani

  • Vieras
Touring-autot
« Vastaus #77 : 29.06.03 - klo: 12.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Ulosjousto?
Selittäkääpäs vähän enemmän.


Kuinka alas tukivarret liikkuvat.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #78 : 29.06.03 - klo: 12.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"

Heitetään soppaan vielä että vanhasta yokesta puuttuu erittäin tärkeä ulosjouston säätömahdollisuus! :shock:

Vanhemmissa Yokomoissa ulosjoustoa säädetään iskarin akselin pituutta muuttamalla, eli ruuvaamalla iskarin alapään lenkkiä tai kuppia (en tiedä kumpi autossa on).

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #79 : 29.06.03 - klo: 13.07 »
Jep!
Nyt ymmärsin täysin, kyllähän hihna yokomoisssa sitä voi säätää,
niin kuin mr Cale sanoi!

Poissa Thormax

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #80 : 29.06.03 - klo: 13.10 »
Ulosjousto vaikuttaa miten auto käyttäytyy pompun jälkeen... eli ei saa pompata ns. kahta kertaa :wink:
See it. Feel it. Drive it.

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #81 : 29.06.03 - klo: 18.07 »
Assossa on ainakin tukivarren päässä kuusikoloruuvi, jota kiertämällä ulosjoustoa säädetään.

Otsomaani

  • Vieras
Touring-autot
« Vastaus #82 : 29.06.03 - klo: 21.46 »
Lainaus käyttäjältä: "TeMe The RC man"
Assossa on ainakin tukivarren päässä kuusikoloruuvi, jota kiertämällä ulosjoustoa säädetään.


Tämä on yleisin ulosjouston säätö. Voi olla aika tuskaa iskarinverresta sitä säätää...

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #83 : 29.06.03 - klo: 22.53 »
No, ei se säätäminen siitä mitään manna ole 8)
Mutta siltikin tuollanen systeemi on toimiva.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #84 : 29.06.03 - klo: 22.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Voi olla aika tuskaa iskarinverresta sitä säätää...

Toisaalta voi olla myös aika tuskaa ajaa autolla, missä on ulosjoustot poskellaan... Näin ne Yokomon kisakuskit sitä kuitenin ovat säätäneet.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Touring-autot
« Vastaus #85 : 29.06.03 - klo: 23.28 »
Sen verran ulosjoustosta että se on aika tärkeä säätö. Assosta ei kai ole pariiin vuoteen säädetty muuta kuin ulosjoustoa (vähän liioteltuna).

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #86 : 14.07.03 - klo: 16.37 »
Vielä kysymys: olisiko Xpress mk3 2000 "Mike Swauger Edition hyvä?
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Touring-autot
« Vastaus #87 : 18.11.08 - klo: 23.48 »
moi.  mulla on tämmönen X-ray T1 Factory kit mallinen pirssi nii pystyykö tällä vetää driftinkiä ?? tää on hihna vetonen ja lukot sun muut on että pitäs kestää ainekin . kertokaa enemmän tästä autosta..

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Touring-autot
« Vastaus #88 : 19.11.08 - klo: 22.55 »
Vanhan aiheen nosto ei olisi paha jos aihe olisi oikea. Tuohon kyseluun  löytyisi vastaus parhaiten drifting-topikista. Olet mukana arvonnassa banjosaarten lomamatkasta, kun oikein yrität voit voittaa!
Jere M

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Touring-autot
« Vastaus #89 : 23.11.08 - klo: 23.34 »
Onko eri valmistajien autoissa isojakin eroja jotka vaikuttavat ajettavuuteen ja siihen miten auto käyttäytyy, vai onko erot vain kosmeettisia ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx