Kirjoittaja Aihe: Järkevät osat autoon!?  (Luettu 37819 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #180 : 13.09.04 - klo: 19.22 »
No kyllä mä kiihdytyskisan voittaisin. Se on ajotaidon puute missä häviän... :?
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #181 : 13.09.04 - klo: 21.06 »
Kyllä mun auto aika nopeesti lähtee, ainakin lyhyellä matkalla voittaa. Jollain viidellä metrillä mä olisin maalissa ennen kun m@sse ois ehtiny alottaa, koska m@ssella on mekaaninen nopari. Tai no, sehän selviää kokeilemalla :mrgreen: Ehkä "ärhäkkyys" johtuu siitä että auto on 1/14...

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
No on sitten M@ssella aika Mosse vehe.
Laitat Assoon vaikka 18x2 mosan niin kyllä jää Nikko ku p*ska pönttöön.

 Aika osuvasti sanottu :lol:
Minä itse ajattelisin esim. 20X1

Poissa Jesse|K

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #182 : 13.09.04 - klo: 21.42 »
OT: Itselläni on noparina Team Novak 410-M5 ja ajelen 12x2 lankasella Kyösti Mega motorilla,  :lol: , kyllä on laatu kone . :mrgreen:

Ihmeen hyvin tuo nopari on kestänyt kyseisen koneen.. Mutta enää se ei vain toimi.. Kyllä olen ajellut tolla paketilla jotain puoli vuotta ja autona toimii Team Losi XX-CR
Brushless rc18t 8000kv, tc3 ft.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #183 : 14.09.04 - klo: 08.24 »
Lainaus käyttäjältä: "jesse1010"
OT: Itselläni on noparina Team Novak 410-M5 ja ajelen 12x2 lankasella Kyösti Mega motorilla,  , kyllä on laatu kone .  

Ihmeen hyvin tuo nopari on kestänyt kyseisen koneen.. Mutta enää se ei vain toimi.. Kyllä olen ajellut tolla paketilla jotain puoli vuotta ja autona toimii Team Losi XX-CR


Eipä se kovinkaan suuri ihme ole, että nopari ei "jaksa" enää. Kyseisen noparin pitäisi kestää vain yli 15 lankaiset koneet. Ehkäpä pitkään kestoon yhtenä syynä on ollut juuri tuo kone. Kyoshon koneet ei ole aivan huippuluokkaa teholtaan, jolloin noparikin on säästynyt hieman.

Yleisesti ottaen kestävyydeltään nuo Novakin säätimet ovat aivan huippuluokkaa. Itsellä ei ole hajonnut yksikään oikein käytettynä ja väärin käytettynäkin vain yksi (yrityksiä on ollut useita), jossa kytkin johdot ristiin. Tämänkin sain pelastettua vaihtamalla jarrufettiä.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #184 : 14.09.04 - klo: 15.11 »
Nyt aluks olen kuiteski ostamassa ihan 27t mosaa, joten ei pitäisi noista rajotuksista välittää.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #185 : 14.09.04 - klo: 20.28 »
Joo 5 metrin kiihdytyskisa... Mekaanisella noparilla häviän kyllä.... :x
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #186 : 14.09.04 - klo: 20.33 »
Haahaa 8)

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #187 : 14.09.04 - klo: 20.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Haahaa 8)


Tuttu huudahdus....  :)

Heti kun olen saanut rahat ´räävittyä´ kasaan niin elektroninen nopari autoon et pärjää ees nikolle....  :x
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #188 : 14.09.04 - klo: 20.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Haahaa 8)

On kyllä autosi aika säälittävä :lol:

Voiko muuten 27 kiekkanen asso (alumiini osia sun muuta) voittaa banditin

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #189 : 14.09.04 - klo: 20.51 »
Se riippuu taas ihan välityksistä

Eli: Mitä isompi pääratas ja pienempi pinjoni, sen nopeemmin auto kiihtyy, mutta ei kulje lujaa, kun taas pienemmällä päärattaalla ja isommalla pinjonilla taas kiihtyvyys kärsii vauhdin taas lisääntyessä.
Xray

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #190 : 14.09.04 - klo: 21.21 »
Okei, tajuan jo jotain noista rattaistakin ja välityksistä, kiitos. Tieto on tarpeen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #191 : 14.09.04 - klo: 22.00 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Joo 5 metrin kiihdytyskisa... Mekaanisella noparilla häviän kyllä.... :x


Ma waan ihmettelen että mikä siinä mekaanisessa noparissa nyt sitten on vikana että ei auto kulkis yhtä kovaa ku elektroonisella?

Nopeuteen kun ei vaikuta onko siinä noparia ollenkaan. Nopeudensäätimen tehtävä on ainoastaan rajoittaa moottorille menevää virtaa silloin kun ei haluta täyttä kaasua.
Putsaappas sen noparin liukupinnat kunnolla ja vaikka kiillotat hienolla vesihiomapaperilla. Silloin ei ainakaan oo nopari rajottamassa huippu virtoja.

Tai sit on kyllä helwatan hidas servo hoitamassa kaasua jos muka lyhyellä kiihdytys matkalla paljon kärsii. Kun esim. Futaban vakio servon nopeus on 0,22 sekuntia 60 asteen kännössä niin ei siinä kestä kun se sekunnin murto-osa kun on kaasu täydessä asennossa.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #192 : 15.09.04 - klo: 09.17 »
Mä tarkoitin juuri sitä servon "hitautta". Mutta onhan se välityksistäkin kiinni. Nikossani on sellainen välitys että se lähtee lujaa, mutta huippuihin tarvitaan vähän enemmän tilaa...

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #193 : 15.09.04 - klo: 11.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Mä tarkoitin juuri sitä servon "hitautta". Mutta onhan se välityksistäkin kiinni. Nikossani on sellainen välitys että se lähtee lujaa, mutta huippuihin tarvitaan vähän enemmän tilaa...


Tässä viestissä oli yksi kohta, joka hieman epäilyttää. Huomaako kukaan muu samaa  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #194 : 15.09.04 - klo: 12.48 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Mä tarkoitin juuri sitä servon "hitautta". Mutta onhan se välityksistäkin kiinni. Nikossani on sellainen välitys että se lähtee lujaa, mutta huippuihin tarvitaan vähän enemmän tilaa...


Tässä viestissä oli yksi kohta, joka hieman epäilyttää. Huomaako kukaan muu samaa  :roll:

Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Kyllä mun auto aika nopeesti lähtee, ainakin lyhyellä matkalla voittaa. Jollain viidellä metrillä mä olisin maalissa ennen kun m@sse ois ehtiny alottaa, koska m@ssella on mekaaninen nopari.


Tarkoitit varmaan tuota vaikutelmaa, että molemmissa autoissa olisi kuitenkin mekaaninen nopari........vai........ ( ? )

Ja auto on  .......Nikko evo 1/14  .......

Tuo on vain "vihollisen hämäystä" ................. :lol:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #195 : 15.09.04 - klo: 13.43 »
En nyt tajua... Tarkoitin siis että koska m@ssella on mekaaninen nopari ja minulla elektroninen. Minulla auto reagoi saman tien mutta m@ssella kestää vähän aikaa ennen kuin auto lähtee...
Miten niin vihollisen hämäystä?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #196 : 15.09.04 - klo: 15.24 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Mä tarkoitin juuri sitä servon "hitautta". Mutta onhan se välityksistäkin kiinni. Nikossani on sellainen välitys että se lähtee lujaa, mutta huippuihin tarvitaan vähän enemmän tilaa...


Tässä viestissä oli yksi kohta, joka hieman epäilyttää. Huomaako kukaan muu samaa  :roll:


Kyllä.
Jos on välitys jolla kiihtyy nopeesti niin silloin myös huiput tulee nopeesti vastaan.
Jos taas on raskaampi välitys ja auto kiihtyy hitaasti niin vaaditaan pidempi mataka ennenkuin huiput saavutetaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #197 : 15.09.04 - klo: 15.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
En nyt tajua... Tarkoitin siis että koska m@ssella on mekaaninen nopari ja minulla elektroninen. Minulla auto reagoi saman tien mutta m@ssella kestää vähän aikaa ennen kuin auto lähtee...
Miten niin vihollisen hämäystä?


Kuten jo aikaisemmin kirjoitin niin mekaanisella noparilla on täysikaasu päällä viimeistään 0,22 sekunnissa eli elektronisella ei kaasu ole kuin 0,22 sekuntia nopeempi. Tuosta syystä siis ei voi pistää kiihtyvyyttä mekaanisen noparin syyks vaan "vika" on silloin jossain muualla.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #198 : 15.09.04 - klo: 17.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
...Tarkoitin siis että koska m@ssella on mekaaninen nopari ja minulla elektroninen...


Meinaatko, että sulla ois Nikossa elektroninen nopari? :shock:

...En ihan taida uskoa...

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #199 : 15.09.04 - klo: 19.02 »
Hänen Nikossaan on ELEKTRONINEN nopari olen nähnyt sen omin silmin... :roll:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #200 : 15.09.04 - klo: 19.30 »
No tuskinpa kukaan on nähnyt Nikkoissa tms. mekaanista säädintä. Ehkä nuo on/off tai kahdella eri nopeuspykälällä varustetut "integroidut säätimet" ovat sen johdosta lähempänä elektronista säädintä, että niissä ei ole liikkuvia osia. Vastaavaa "portaatonta" nopeudensäätöä, kuten "oikeassa" elektronisessa nopeudensäätimessä, ei tässä Nikkossa taida kuitenkaan olla?
Lahti Rock City

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #201 : 15.09.04 - klo: 20.42 »
Kyllä siinä portaattomat olivat kaasu ja ohjaus... muistaakseni.
Jasu92 tietää varmasti paremmin...
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #202 : 15.09.04 - klo: 21.14 »
On, mutta tää Nikko juttelu on niinkun OUT OF TOPIC :!:

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #203 : 16.09.04 - klo: 20.45 »
Tulimpa tässä ajatelleeksi, että jos auto on jo päätetty, niin eiköhän taas ptäisi vaihtaa Topicin nimeä :mrgreen:

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #204 : 16.09.04 - klo: 21.11 »
Eli tarkoituksena on saada mahdollisimman järkevähintaiset ja hyvät osat asson B3. Auto on Vanha Nuorten-Mestari auto, ja mukaan tulee Motti (27t), Lähetin, Vastari ja kasa kaikkea tilpehööriä (renkaita ja muuta) En ole aivan varma tuleeko tuota vastaria, mutta parit kiteet mukaan tulee.

Eli tarvitsen järkevähintaisen noparin, servon, akun ja laturin! (Akku mielellään NiMH)

Eli niitä moottoreita löytyy Peak Hellfire, Reedy MVP, Trinity Monster ja Matriv v10 pro. Eli minkä moottorin noista voisin valita?
Rattiradio on  Hitec lynx.

Poissa Reijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #205 : 16.09.04 - klo: 23.07 »
-
« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 12.33 kirjoittanut Reijo »

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #206 : 17.09.04 - klo: 07.46 »
Jos auto maksaa radioilla ja motilla n. 150€-200€, niin ajattelin että sähköt vois maksaa semmosen 150€.

Onko noilla moottoreilla mitään eroa? Ja vastari tulee sitten mukaan.

Poissa Reijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #207 : 17.09.04 - klo: 11.34 »
-
« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 12.34 kirjoittanut Reijo »

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #208 : 17.09.04 - klo: 13.02 »
Riippuu siitä saanko tuon auton mihin hintaan, mutta olis hivä jos ei menis yli 350€, yhteensä... Ajattelin että osat olisivat kisakuntoisia, vaikka en nyt heti alkaisikaan ajamaan kilpaa. Nuo kyseiset LRP v7.1 ja GM V12 ovat kisakelpoisia, mutta en nyt kaikkea aijo käytettynä ostaa. Eikös vakioservosta seuraavna oleva ole yli kaksi kertaa kalliimpi, eli vakioservo... Kannattaisiko akkuja tai laturia hankkia käytettyinä?

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #209 : 17.09.04 - klo: 13.11 »
Hitec HS 525  servoja meillä on käytössä kolme kpl. ja esim. crossarissa on hyvin riittäneet.
Yhdessä touring-autossakin on käytössä.
Hinta n. 60€ ei mielestäni ole paha, ja hyvin ovat kestäneet.

Jos aikomasi auto on se, jota luulen, niin kaupan lähestyessä voisit kysyä allekirjoittaneelta esim. akku- ym. sähkölaitteiden tilannetta, jos vaikka autopaketissa tulisi "talkooapua" hankintaan!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.