Työpaikalla luin kerran yhdestä lehdestä kolumnin otsikolla "Vähemmän intohimoa, kiitos" . Niinhän siinä tuppaa käymään harrastajapiireissäkin, että kun intohimoiset toimijat kohtaavat, vielä mieliaiheensa parissa, niin kipinöintiä helposti syntyy.
Toki otan vastaan tonij:n palautteen, ainahan voin kehittää itseäni ja viestintätaitojani. Pelkästään intohimon tason laskeminen auttaisi lukemattomissa kohdissa.
Mutta oma toivomukseni on, että eri asioita vertailtaessa tuotaisiin enemmän esille pohdiskelua ja seikkoja, joiden perusteella omaan mielipiteeseen on tultu. Pelkkä parempi-huonompi -toteamus ei juurikaan lisää kenenkään ymmärrystä kyseisestä asiasta.
Ja sitten takaisin lempiaiheeseen
:
koitimme viime talvena muutamaan bajaa kummat toimi meidän mielestä paremmin kutterit vai ruuvit.
tämähän on sitten vaan mun mielipide mutta kuttereilla auto alkoi ns. leijumaan suorilla.
eli tarkoitan sitä että auto oli kuin oikealla autolla joutuisi vesiliirtoon.tarkkoja ajolinjoja oli myös vaikeampi ajaa koska ruuveissa on kovempi pistovoima.
Mulle tuli ensimmäisenä mieleen, että missähän nopeuksissa kuvaamasi ilmiö on esiintynyt? Vai oliko nopeudella millaista vaikutusta asiaan? Itse en ole vastaavaan törmännyt. Mutta mä oletan että mulla on nopeudet pienemmät. En ole Bajaani "ratastanut" ja ajoradat ja niiden suorat on mulla lyhkäisiä. Entä vaikuttaako renkaiden turpoaminen vauhdissa tuohon ilmiöön? Omissa piikkirenkaissani olen tehnyt voitavat toimenpiteet turpoamisen ehkäisemiseksi.
"tarkkoja ajolinjoja oli myös vaikeampi ajaa koska ruuveissa on kovempi pistovoima." Asiayhteydessä oli puhe kuttereista. Kummasta tässä nyt tarkkaan ottaen puhutaan? Eli kummalla, kuttereilla vai wronic-ruuveilla, oli vaikeampi ajaa tarkkoja ajolinjoja? Entä mihin perustuu arvio pistovoimasta? Kyselen siis tarkkaan, koska haluan ymmärtää esilletuodut ilmiöt.