Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - dashhawk

Sivuja: [1]
1
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 15.10.09 - klo: 22.08 »
Mitäääh, vuorokauden?
Eikai nyt kukaan yli vuorokautta odota et saa auton kasattua?? :huh:
Pikiksellä kiinni, kyllä pysyy

Niin mut jos sinne yleensä kerran laittaa oikeita aineita niin eihän sitä usein tarvi liimata?  :cheesy:

On mulla 501:n diffit myös, mut ei oo vielä tarvinnu laittaa, kun tuo muovivirityskin on kestäny varsin hyvin.

Onkos kellään kokemusta, millä Durgan nivelvetarien pikkutapit saa 100 varmasti pysymään paikallaan, olen nyt vetäny teippiä akselin ympäri pikkutappien kohdalle, mutta tuppaa silti löystymään, vaikka locktiteäkin siellä on... Se topruuvi ei oo ihan vakuuttavan pitkäikäinen.

2
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 15.10.09 - klo: 21.49 »
Tuosta rubber cementistä vielä.

Itse otin kasausohjeen kirjaimellisesti ja laitoin tälläistä kamaa: (saa joka k-raudasta ainakin).

Casco Liquisole kumiliima - valmistaja Elaston Company USA

Tuubi 28,4 ml ja hinta pari euroa, riittää vaikka sataan diffiin.

Toiminut ok, se liima on hieman joustavaa myös kuivana, mikä lie tarkoituskin. Kuivuu hitaasti n. vrk.


3
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 04.10.09 - klo: 15.07 »
Oon tässä vähän miettinyt että mitä eroa Durgalla ja Dark Impactilla on?

Molemmat periaatteessa samaa asiaa ajavia autoja, mutta Dark Impact on vähemmän suosittu ts. siihen saa varaosia hankalammin. Suomeen sitä ei kai koskaan ole tuotu?

Suurin ero: DB01 hihnaveto, Dark Impact kardaanilla (kuiva).

Darkissa akun paikka on pohjassa, mikä ei välttämättä ole ns. kylpyamme ratkaisua parempi.
Vakiona Darkissa ilmeisesti hieman korkeampi maavara, mikä on oikeestaan vaan säätökysymys.

Darkia koskaan en tosin ole livenä nähnyt, mut paperilla ei näytä ainakaan paremmalta.


www.tamiyausa.com sisältää kaikki detaljit manuaaleineen yms.

4
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 01.10.09 - klo: 19.40 »
Toki näin.

Listasin lähinnä autoja, joissa voisi olla samaa fiilistä sähkö auto aloittelijalle.

Kaikki noi kulkee lujaa tarvittaessa ja ovat hauskoja laitteita.

5
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 01.10.09 - klo: 15.19 »
Ekaks sähkö autoksi ok. Jos haussa on neliveto, jolla voi ajella ja hyppiä kaikkialla muualla kuin "kanervikossa" (sinne monsteri/crawleri). Maavara 1:10:ssä buggeissa on rajallinen anyway.

DB01 Laatu hintaan nähden kohdallaan. Muita vaihtoehtoja tässä luokassa vois olla esim. Yokomo Bmax, Team Associated T4, Traxxas Rustler tai jopa Kyoshon Lazer.

Kasaamiseen kylmiltään saa varata 10 - 20 tuntia aikaa eli viikonlopun, jos ei oo koskaan tämmösiä kasannu. Se hyvä puoli näissä itsekoottavissa on, että auto tulee tutuksi, kun joku osa jossain vaiheessa sitten irtoaa / hajoaa / katoaa...

Jos tosin ekaa kertaa puikoissa, niin ei kannata valtavan nopeeta moottoria DB01:een heti lyödä, sillä tällä pääsee tarvittaessa myöhemmin lähes polttisten kyytiä.. Tai sitten pitää säätimellä rajoittaa kierroksia, aluksi.  :grin:

Omasta mielestä plussat aloittelijalle DB01:ssä:

- Nelivedon takia ei jää niin herkästi kiinni
- Kestää, hihnaveto on pitkään lähes huoltovapaa ja se on hyvin suojattu
- Varaosia saa racingfactoryltä suoraan hyllystä, mikä on suomessa erittäin hyvä juttu.
- Osat vakiokitissä pääosin laadukkaita ja säätöjä piisaa
- Ihan tosi harrastaja tason auto pienillä muutoksilla, kun nälkä kasvaa
- Dremeliä tai liimaa ei tarvita vakion muoviosien sovittamiseen, kuten joillakin merkeillä

Miinukset aloittelijalle:

- Mukana sähköosista ainoastaan  harjallinen moottori, joutuu perehtymään sähköpuoleen ensi metreillä - noh myyjät opastaa.
- Huonot ruuvit - kannattaa ostaa ruuvikaupasta teräksiset 3mm kuusiokolot tilalle
- Kasaamisohjeet ovat sekavat diffien osalta.
- Vakiojousitus ei oo kummoinen, sillä pääsee toki alkuun mutta ehdottomasti eka upgrade
- Harjattomalla moottorilla (kun taito ja nopeus kasvaa) joutuu ostamaan anyway slipperin ja kaikkea muuta oheissälää -> hinta nousee...

Itse tosin suosittelen että ostat harjattoman moottorin ja sille sopivan noparin DB01:een heti alussa, se on nyky-aikaa.
 




6
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 30.09.09 - klo: 17.35 »
Noi carbon reinforced osat toki toimii hyvin muissa positioissa, mutta ei tuossa takatornissa, joka rakenteeltaankin on vakiona älyttömän monimutkainen.

Asiasta voisi tietty nostaa älämölöä valmistajan suuntaan, mutta eipä taida maksaa vaivaa, kun ongelma poistuu parillakympillä.

Mut toisaalta, mikä parin gramman osa kestää äkkipysäystä kuudestakympistä nollaan loputtomasti...
  :grin:

7
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 29.09.09 - klo: 21.41 »
Hiilari tornit kestää.  :embarrassed:

Vakio muoviset on sitten ehkä seuraavaks kestävimpiä. Jostakin syystä myös mulla ei noi carbon reinforced kestä. Itse epäilen et noissa jälkimmäisissä osien liian tiukkaa sovitetta kun se torni vedetään kiinni kanittamaan diffisuojanpäälle "väkisin" 4 ruuvilla. Viilaus tornin alapäässä auttanee(?). On vaan noitten carbon reinforced osien viilaus hieman v-mäistä hommaa.

Itse siirsin siipeä kauemmaksi, ei ole tarvinnu leikata, vaikka takasiipi onkin herkkä repeämään. Noh teippiä kuluu.

Voi olla myös valmistuvika noissa carbon osissa.

Itse suosiolla laitoin 3racingin hiilikuitu tornit "parin" haverin jälkeen.





Sivuja: [1]