Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - usagi

Sivuja: 1 [2]
31
Kyosho / Kyosho Mini-z Buggy MB-010
« : 09.08.13 - klo: 23.11 »
Olis kyllä helmi peli kun pojalla on zx5. Pienoismallin pienoismalli :). Hintaa vaan tälläkin..


Sent from my iPad using Tapatalk HD

32
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 06.08.13 - klo: 16.37 »
Ei ollut sitä kardaania pääkaupunkiseudulla hyllyssä. Raisiossa olisi ollut ja sitten ilmeisesti tuolla RCJKL. Aattelin että joku metallitappi voisi löytyä kuitenkin mikä sopii tuohon, otin kardaanin mukaan ja kun oli asiaa Vantaalle Retkiaittaan niin Suutarilan Kyosho ProShop oli siinä aika lähellä muutenkin. Myyjä kävi hetken etsiskelemässä ja huomasi että hexien tappi sopii tuohon kardaaniin, olisko ehkä millin pidempi mutta sopii ainakin takakiinnitykseen kuin alkuperäinen. Tarvittaessahan sitä sen hippasen lyhentääkin. Ostin samalla paketin missä 10 tappia, jos hexeihin tarvii tai sitten näitä hukkuu joskus kardaanistakin. "2x11 Pin (10pcs)" osanumero 92051. Ihme ettei oo hexitappiakaan tullut hukattua, no nyt on varalla..

Samalla tarttui tietysti haaviin edullinen Alturnin metallirattainen servo ja pitkään  haaveiltu paremman sarjan ko propo gigahertsiradio vastarilla ja wheel extension unitilla mikä oli demolaitteena myynnissä sopuhintaan :)

Mahtavaa palvelua ja hyvä tietämys myyjällä!!

33
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 06.08.13 - klo: 12.31 »
Joo, ainoa tietysti jos ei oo hyllyssä. Niinkun vähän näyttäis siltä kun tuolta www.rcq.fi webbikaupasta yritin katsoa.

34
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 06.08.13 - klo: 12.07 »
No nyt tuli pitkästä aikaa vika autoon. Kardaanin tappi irtosi eikä ole enää etuvetoa. Ei ole osalistassa ainakaan erillisenä saatavana sitä pään tappia. Onko joku patentoinut siihen vakio tapin tilalle mitään? Jäi nurmikolle.. Täytyy ehkä kaverin metallinpaljastimella yrittää etsiä jos ei tuohon saa mitään tilalle. Onko joku auton tai jonkun muun auton irto-tapeista sopivan kokonen tohon kardaaniin??

35
Turisti on aina ollut "väljä" ohjauspuolelta ja oikeastaan joka paikasta sen vertanen kun hinnasta voi odottaakin. Ostin sen alunperin vaan katudrifteriksi tuonne kujan päähän mutta kamoon. Rajansa kaikella. Saako ton jotenkin shimmaamalla tiukemmaksi ettei vetele minne sattuu vai onko vaan säädöt ihan hukassa vai tarviiko toi auto vaan rakentaa joillain tuning palikoilla uusiksi.. $$$  Vai onko nää vaan tällasia?? Vinkkejä otetaan vastaan..

36
Schumacher / Vs: Schumacher cat 2000 ec
« : 10.07.13 - klo: 00.11 »
:) kiitos ja kumarrus. Onko täällä vielä ihmisiä kenellä on auto ajossa?? Kokemuksia??

37
Team Losi / Vs: Team Losi XX4
« : 10.07.13 - klo: 00.10 »
Kiitti vinkeistä, täytyy alkaa pistelemään ajokuntoon niin homman edetessä voi kysellä lisää :)

38
Yleinen keskustelu / Vs: Vintage RC autot?
« : 10.07.13 - klo: 00.05 »
Joo, nuo taitaa ajoittua 98-00 paikkeille. Aika vähän tuntuu enää olevan missään keskustelussa tai täällä esillä. Peak Racingin kone mikä oli kasassa vaikutti ainakin kohtalaisen äreältä, ja noita kennostoja mitä löytyi latailin ja heräili henkiin. Ollut varmaan sen kymmenisen vuotta käyttämättä koko kalusto. Katotaan löytyisikö näille vielä aikakautensa servoja ja vastaanottimia että sais ajoon :). Parikin tollasta asson RC10 b2/3:a voisi kasata pojalle ja sen kavereille harjoitteluautoiksi kun saisi vaan lisää palikoita..

39
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 09.07.13 - klo: 01.37 »
Ja käyttis.  :grin: Mittarissa vasta 92 000km.


Ui, siisti sivikki! Kai käyttiksen kori on hyvin suojattu suomen kuluttavalta ilmastolta??

Viime loppukesän päivitys 1:1 kalustoon:

40
Yleinen keskustelu / Vintage RC autot?
« : 08.07.13 - klo: 20.46 »
Harrastaako porukka vintage RC autoja, eli vanhoilla RC autoilla ajamista? Etsiskelin pojalle ja tämän kaverille RC autoja ajettavaksi ja että pääsee lajiin sisään. Tulikin sitten melkoinen pläjäys.

Rullaavia koreja löytyy useita, sain kaverin veljen vanhan kaluston. Varaosia, renkaita ja huoltokalustoa. Moottoreita purettuina useampia ja yksi kasattukin. Akkukennoja, pari vanhaa laturia, kaksi Futaban ohjainta, toinen ratti (40MHz)i ja toinen tikku (27MHz). Pari vastaria. Reilun 10 vuotta vanhoja.

Team Associated RC12LS mattoauto
Team Associated RC10B2/3 osissa, joista osa kyllä valitettavasti uupuu
Schumacher CAT2000 ec
Team Losi XX4
HPI RS4 PRO

Harmi ettei ollut servoja tai vastaanottimia, uusilla sähköosillahan näillä kyllä ajaa paremmin kun vanhoilla.

Aika hyvin löytyy manuaaleja ja räjäytyskuvia näinkin vanhoihin laitteisiin netin syövereistä. Osia varmaan paljon huonommin, mutta saapa nähdä.. Ajoonhan nämä on tarkoitus saada nautittaviksi sellaisina kuin mihin ne on tehty - ajoon :). Ajamisen ilon lisäksi kolottaa kyllä ajatus saada autot toimimaan sen ajan sähköillä jonain päivänä. Mutta lienee monet vanhat sähköt päätyneet sähköromuksi eikä ole enää saatavilla :(

41
Team Associated / Team Associated RC12LS mattoauto
« : 08.07.13 - klo: 20.27 »
Mahtaako kukaan tuntea tällaista vanhempaa autoa tai vanhempia Team Associatedin mattoautoja? Osia metsästäessä mietin missä määrin eri mallien osat on yhteensopivia vai onko missään?

42
Team Losi / Team Losi XX4
« : 08.07.13 - klo: 20.25 »
Mahtaako kukaan tuntea tällaista vanhempaa autoa tai vanhempia Team Losi RC autoja? Osia metsästäessä mietin missä määrin eri mallien osat on yhteensopivia vai onko missään yhteneväistä tämän XX4 mallin kanssa?

43
Schumacher / Schumacher cat 2000 ec
« : 08.07.13 - klo: 20.21 »
Mahtaako kukaan tuntea tällaista vanhempaa autoa tai vanhempia Schumacher RC autoja? Osia metsästäessä mietin missä määrin CAT mallien osat on yhteensopivia vai onko missään?

44
Team Associated / Vs: Team asso rc10 b3
« : 08.07.13 - klo: 20.15 »
Löytyisikö kellään ehkä ylimääräisiä palikoita tähän? Puuttuu iskaritornit eteen ja taakse, servosaver-mekanismi kokonaan ja varmaan jotain ruuveja ja prikkoja sinne tänne..

Löytyy mm. kolme runkoa, tukivarsia, osia laatikollinen, osa osista uusia ja avaamattomia. RC10 b2 ja b3 mallisiin. Jos saisi yhden B3 mallin kasailtua noista itselle ja pojalle ajoon niin olis huippua. Olishan tällanen vintage auto kiva saada heittämään hiekkaa :)

45
Kyosho / Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« : 04.07.13 - klo: 22.19 »
Myynnin moka kun ei ole kerrottu missä sillä autolla kuuluu ajaa. Ja viimeistään se pitäisi lukea käyttöohjeissa niin ettei asiasta jää epäselvyyttä. Mutta näitähän suorastaan myydään mainstreamille ajettavaksi pihoilla ja urheilukentillä. Harva kuitenkaan viitsii sitten könytä aina ajamaan jonnekin radalle, missä on vain sopivan kokoista hiekkaa tai kiviä. Jäisi varmaan moni r/c auto ostamatta jos ostaja tietäisi sen ennen kun latoo useamman satalappusen tiskiin..

Mutta tollanen RTR auton vakio moottori on niin naurettavan halpa, että halvin eteenpääsy myyjälle olisi ollut vaikka maksaa se moottori itse jos sitä ei olisi muka voinut kyoshon takuuseen laittaa ja samalla opastaa asiakasta ajamaan jossain missä ei ole kiviä/soraa. Siinä olis saattanut olla sitten riski että asiakas innostuukin harrastamaan kunnolla juniorin kasvu-iän ja tuomaan satasia reilummin kaupan kassakoneeseen..

46
Kyosho / Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« : 04.07.13 - klo: 21.22 »
No joo, mutta huvittavaa tuotesuunnittelua siltä osin että aika moni auto kärsii siitä että kivi/sora menee esim. päärattaaseen. Seurauksena ajon loppuminen ja aika paljon purkamista ja kasaamista sen koomisen hintaisen muovisen rattaan lisäksi. Montaa minuuttia ei mennyt kun muutti rakennetta niin ettei se enää ole ko. operaation jälkeen kymmenien ajokertojen myötä aiheuttanut ongelmaa. Nyt on päässyt tilanteeseen josta zx-5 autossa kuluu lähinnä renkaat ja lexan-kori, vaikka koko auto saakin osumaa ihan kivasti osakseen ajojen aikana.

Myös ohjeistusta voisi kehittää- jossa muistutettaisiin tästä kivi/sora-ongelmasta ja mikä on oikeanlainen ajopaikka tai maasto. Asfaltillakin ajaessa meni kerran uudenkareaa autoa kokeillessa parissa minuutissa pikkukivi huonoon paikkaan yleisesti tunnetuin seurauksin.

Varsinainen vikahan on tuotesuunnittelussa ja myynnissä, sekä käytön opastuksessa. Jälkimarkkinointi voisi hoitaa asiakkaan tyytyväiseksi ja palauttaa asian sitten ketjun alkupäähän korjattavaksi.

Ehdin silloin miettiä auton vaihtoa tuollaiseen koteloidun tyyppiseen malliin, mutta näköjään siinäkin menee päärattaaseen kivi/hiekka ja lisäksi syntyy hankalia moottorin tuuletusongelmia ja taas uusi lisäratas (moottorin tuuletus) joka voi jumiutua. Parempi ratkaisu oli dremelöidä vanhaan autoon pohja sellaiseksi ettei kivet enää aiheuttaneet ongelmia ajoon ja koriin sopivia reikiä mahdollistaen ilman läpikulku.

Voin kyllä kuvitella 8 vuotiaan pettymyksen.. Mutta ei muuta kun auto läjään ja jonnekin paikalliselle radalle ajamaan aloittelijavuoroille :).  Ei olisi kyllä kauhean kalliiksi tullut myyjäliikkeelle pistää takuuseen tuo moottori ja opastaa harrastuksta asiakasta sopivammasta ajoalustasta.. mikä olisi kyllä pitänyt tehdä jo autoa myydessä. Ei ihme että jengi sitten siirtyy nettikauppojen asiakkaiksi. Tyhjän saa pyytämättäkin.

47
Kyosho / Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« : 04.07.13 - klo: 19.20 »
ProShopista sain ihan hyvää palvelua kun oli ZX-5:n kanssa ongelmia takuuaikana. Moottori taisi ylikuumenemisen takia hajota kaksi kertaa, meni takuuseen, jälkimmäisellä kerralla sai virimoottorin maksamalla sen vakion ja virikoneen välisen eron. Siinä välissä olin jo keksinyt lääkkeet sekä moottorin kuumememiseen että päärattaan vioittumiseen. Riittävä tuuletus koriin ja sopiva kolo päärataksen kohdalle runkoon niin että mikä tahansa sinne päärattaaseen yrittääkin mennä, lentää samantien pois.. Sen jälkeen olikin niin huoletonta että piti ostaa harjaton moottori ja rikkoa vetoakselit autosta. Kun ne vaihtoi metallisiin on taas ollut kiva pojan ajella kyöstillä :). Kyllä vitutti silloin alkuun kun sai enemmän korjata autoa kun ajaa sillä. Oppirahoja harrastukseen??

Mutta onhan toi huvittavaa jos auton nimi on sand master ja vielä buggy-tyyppinen että se ei kestäisi pihalla/hiekalla/soralla ajoa. Kyllä se myyjän/valmistajan piikkiin menee jos ostettaessa ei ole sanottu missä sillä voi ajaa tai ei voi ajaa.

48
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 19.09.11 - klo: 03.47 »
2003 EP3 Honda Civic Type-R





Putkivirit, säädettävä moottorinohjaus, rajoitin 9000r/min. Pari vuotta rataleluna ollut, nyt sisusta taas paikoilleen ja kadulle :)

49
Ei oo kellään säätöideoita LRP:n turistiin??

Minkälaisia setuppeja tai suosituksia LRP TC:lle? Autossa on nyt 4700KV:n kone ja tuntuis jo olevan se puoli aika kohdillaan, vähän lisääkin potkua vois olla.

Laitoin camberia eteen ja taakse, eteen haritukselle ohjauksen, takaata ei pysty säätämään kuin palaa vaihtamalla ja se on nyt aurauksella (vakio) tekisköhän hyvää saada takapää nollaan aurauksen suhteen? Edestä siirsin raidetankoa lähemmäs olka-akselia ja poistin etuvakaajan kokonaan että saa eteen enemmän pitoa kuin taakse. Renkaina on yokomon R03D ja pihakadulla suditellaan. Vois vieläkin laittaa eturenkaat kääntymään enemmän ja koittaa saada eteen vähän lisää pitoa. Vetosuhdetta olisi hyvä päästä myös muuttamaan että takarenkaille menee enemmän vetoa kuin eteen saakohan tähän jotain palikoita? Saako lukkodiffiä vai pitääkö liimata kiinni? Renkaita ja konetta lukuunottamatta on vakio, mitä nyt on säätöjä yritetty hakea. Ideoita otetaan mielellään vastaan. Hauskaa on nytkin mutta vähän enemmän luisua ja vähemmän grippiä pitäis saada, hallittavuuden kärsimättä (heh heh).

50
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 03.08.11 - klo: 21.43 »
Hih. Auto on päässyt siihen vaiheeseen että sillä voi ajaa, nyt kuluu enemmän renkaita kun muita osia  :grin:. Tuli hommattua kobran renkaat + vanteet, renkaat on kovemmat eli kestää varmaan paremmin kadulla/pihalla räppäämistä ja vanteissa kun on reikiäkin tuntuu ettei sinne väliin jää kiviä kuten zx-5:n vakiovanteilla. Onhan ne ulkonäöllisestikin melkoinen parannus kyllä. Hauskaa on ajella, ja lähi metsikköönkin tuli tehtyä jonkinlainen rata. Akut ne vaan tyhjenee nopeasti harjattoman koneen kans. Tuntuu tuossa 3000kv koneessa olevan kulkua ihan tarpeeks tähän käyttöön.

51
Minkälaisia setuppeja tai suosituksia LRP TC:lle? Autossa on nyt 4700KV:n kone ja tuntuis jo olevan se puoli aika kohdillaan, vähän lisääkin potkua vois olla.

Laitoin camberia eteen ja taakse, eteen haritukselle ohjauksen, takaata ei pysty säätämään kuin palaa vaihtamalla ja se on nyt aurauksella (vakio) tekisköhän hyvää saada takapää nollaan aurauksen suhteen? Edestä siirsin raidetankoa lähemmäs olka-akselia ja poistin etuvakaajan kokonaan että saa eteen enemmän pitoa kuin taakse. Renkaina on yokomon R03D ja pihakadulla suditellaan. Vois vieläkin laittaa eturenkaat kääntymään enemmän ja koittaa saada eteen vähän lisää pitoa. Vetosuhdetta olisi hyvä päästä myös muuttamaan että takarenkaille menee enemmän vetoa kuin eteen saakohan tähän jotain palikoita? Saako lukkodiffiä vai pitääkö liimata kiinni? Renkaita ja konetta lukuunottamatta on vakio, mitä nyt on säätöjä yritetty hakea. Ideoita otetaan mielellään vastaan. Hauskaa on nytkin mutta vähän enemmän luisua ja vähemmän grippiä pitäis saada, hallittavuuden kärsimättä (heh heh).

52
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 07.07.11 - klo: 21.39 »
Harjaton tekniikka tuli ja diffit suli  :grin:. Vaikka ei ole kuin 13.5 kone. Ja hajosi vasen etuvetarikin. Helvetin kalliita ne on metalliset marmoritiskillä, kalliimpia kuin skootterin osat :D. Olis melkein voinut seisottaa autoa ja tilata ulkomailta 3 racingin halvemmat mutta pakko se on saada nyt ajoon. Samalla tuli ostettua metalliset diffien ulostulot eteen ja taakse, metallitakavetareita ei ollut hyllyssä. Laskua tuli vähemmän maltilliset 2e vajaa 100 euroa  :roll:. Ihmettelen miten on ees viittitty laittaa autoon muovista noita osia.

Miten tuo diffi kannattaa säätää niin että kestäisi paremmin, ilmeisesti se oli sitten liian löysällä kun suli noin? Vakio säädöissä se oli, tai miten on sitten ajaessa aikojen saatossa kulunut. Ilmeisesti on hyvä idea tarkistaa ajoittain että ei ole löystynyt. Oli tossa melkonen askartelu jo ekan diffin kanssa kun kaivoi osat sulaneiden sisältä ulos ja kasasi pikku kuulat paikoilleen. Ekan kuulan pudottua lattialta, ärräpäiden jälkeen kuulan löydyttyä loppukasaus meni lattialla niin osat ei pomppineet enää pitkälle karkuun  :laugh:

No ehkä se taas tästä. Jos jollain on alumiinisia tai hiilikuitusia osia autoon mistä haluaa eroon niin heittäkää yksityisviestillä.

53
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 10.05.11 - klo: 01.02 »
Ensimmäinen tekele vuosi sitten:



Talvella löytyi samanlainen koppa kuin 1:1 auton ja nyt se on materialisoitumassa valmiiksi:









Vanteet vielä Hondaan niin saa ajoon, eiköhän jostain löydy compomotiven mo:t jotka voi suhauttaa 1:1 auton mukaisesti mattamustiksi tai sitten jotkut kevyet ja laadukkaat jdm vanteet ;)

54
Hyvää settiä! Millä autoilla ajettiin?? Tai mikä olisi hyvä drifteriaihio kun aloittelijasta kyse ja ajosta omaan iloon? Eikä sekään tietysti huonoa ole jos auto on päivitettävissä taitojen ja nälän kasvaessa hyväksi vakio-osien hajotessa ;)

55
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 21.06.10 - klo: 23.58 »
:grin: nyt alkaa vihdoin viime kesän harjottelun jälkeen hymyilyttää tämän auton kanssa. Meinasin tuskastua täysin kun kiviä meni kokoajan vetorattaaseen, yritin tehdä pari erilaista suojaa ettei sinne menisi kiviä mutta jostain tuntui aina eksyvän kivi vetorattaalle. Suojukset sai aikaan myös sen että kivet jotka pääsi auton sisään myös jäi sinne. Vähän väliä sai ravistella autoa ylösalaisin ettei ajot tyssänneet pian vetorattaan hajoamiseen kun joku/jotkut kivet sopivasti jumiutui väliin. Hiekkapihallamme kun tuntuu olevan juuri sopivia kiviä tuhoamaan päärattaan, ei tarpeeksi isoja ettei ne menisi auton sisään eikä riittävän pieniä tullakseen ulos aiheuttamatta ongelmia.

Loppusyksystä myös vakiomoottori sanoi sopimuksensa irti ja kun proshopissa ei ollut vakiomoottoreita hyllyssä sain sen samalla vaihdettua tehokkaampaan method 19x2:een välirahalla. Vakiopinjoni sai virimyllyn kuitenkin lämpenemään aivan älyttömästi eikä nyt keväällä vaihdettu 20 hampainen pinionikaan vielä oikein auttanut. Lisäksi vieläi askarrutti tuo kivi/pääratasongelma. Suojistakaan ei oikein ollut apua sillä se tarkoitti lämpöongelmia eikä kuitenkaan ollut riittävä suoja kiviä vastaan. Meinasin jo pistää auton myyntiin ja vaihtaa sen johonkin vaikka se tuntui tosi kivalta ajaa toimiessaan kun lähistöllä ei ole asfalttia lukuunottamatta soveliasta maastoa tälle autolle.

Päätin vielä yrittää ja tein reikiä koppaan dremelillä saadakseni paremman ilmanvaihdon jäähdyttämään moottoria. Moottori kävi niin kuumana että johdotkin suli. Jäähdytysaukot koriin ja tekemieni suojien poistot sai riittävästi ilmaa kulkemaan korin läpi -> homma toimi hyvin kunhan ajoi paikoissa joissa ei ollut kiviä (sniff). Jätin akun reikiä peittämään alumiiniteipin joka toki kuluu mutta kuluttuaan on helppo vaihtaa uuteen alumiiniteipinpätkään. Akun lämpeneminen ei ollut niinkään ongelma kuin koneen.

Sitten keksin dremelöidä lisää, nimittäin päärattaan aukkoa auton pohjassa. Nyt jos jotain kiviä menee sisään ne mahtuu tulemaan ulos jäämättä päärattaan ja pohjalevyn väliin. Toimii hiton hyvin ainakin näissä olosuhteissa. Kyllä nyt kelpaa ajella pitkin pihaa :). Mukava auto ajaa ja kokeilla säätöjen vaikutuksia. Ja vakio-osien hajotessa ne voi vaihtaa sitten kestävämpiin, ja tutustua autoon paremmin samalla. RTR pakettihan tämä.

Sivuja: 1 [2]