Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TJ

Sivuja: 1 [2]
31
Sähköautot / Tätä on odotettu: Orion V2!
« : 19.09.03 - klo: 17.41 »
Eipä taida oikosulun vaaraa olla...  :lol:
Voin kysäistä kiinnityksen viikonloppuna, niin ei tarvi arvuutella kiinnitystavasta.. oma veikkaus on ihan lämpölaajenemiseen perustuva kiinnitys.

32
Sähköautot / Tätä on odotettu: Orion V2!
« : 19.09.03 - klo: 10.10 »
Alumiini on eloksoitu, joten kontaktia ei ole.
Ledeille oli ihan tarkoituskin.. Muistaakseni se/ne osoittaa sen, että häiriönpoistajat toimii ja toisekseen, että moottorin johdot on oikeinpäin juotettu.

33
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Pitäville kumirenkaille:

 :lol:

34
Lainaus käyttäjältä: "-Tony-"
Uudesta näkökulmasta? Ei se vauhti siitä muutu linssikulmaa muuttamalla, ainoastaan jos laitetaan joku välitysrajoitus (miten valvonnan voisi hoitaa joustavasti ja varmasti?).

Sveitsiläiset on kehittäneet aika helpon tavan mitata välitys nopeasti. Piirretään pöytään kaksi viivaa ja merkataan pinjonin asento tussilla. Sitten työnnetään autoa 6 (tms tasaluku) pinionin kierrosta ja auto ei saa mennä viivan yli (joka on niin kaukana, että vastaa välitysrajoitusta). Jos on epäselvyyksiä niin sitten lasketaan..

35
Sähköautot / Tätä on odotettu: Orion V2!
« : 15.09.03 - klo: 12.45 »
Mitä oon testaillu V2:a Euroopassa niin tehoissa kyllä on eroa.. ja parempi hyötysuhde ja pannun palamattomuus näkyy hyvin viimeisellä minuutilla.
V2 vaatii jonkin verran testailua uutuuden vuoksi.. mulla meni jonkin aikaa uskaltaa vääntää ennakot ja välitykset oikeisiin lukemiin.
Ennakon merkitys tehoon, kierroslukuun ja hyötysuhteeseen on V2:ssa suuri. 1-2mm lisää ennakkoa muuttaa lukemat dynossa ihan uusille luvuille. Normaaleilla hiilillä ei voi ajaa 5 min polttamatta pannua näillä ennakoilla. CS:n hopeahiilillä se lienee johonkin saakka mahdollista, mutta ne ovat muutoin normaalihiiliä huonommat.
Eka hiitti uusilla hiilillä on huonompi kuin seuraavat.

36
Sähköautot / Tätä on odotettu: Orion V2!
« : 15.09.03 - klo: 12.03 »
-V2:ssa on enemmän vääntöä ja parempi hyötysuhde
-Sillä pystyy ajamaan pidemmällä välityksellä ja suuremmalla ennakolla kuin normaalihiilisellä moottorilla
-Samoilla hiilillä pystyy ajamaan kilpaa erittäin monta akkua (vaikka koko kisan ja treenit) ja ne paranevat kokoajan
-Kollektori ei pala samalla lailla ja sorvaustarve on pienempi
-248w ei taida riittää  :lol:

37
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 08.09.03 - klo: 18.04 »
Juho voi varmaan kertoa inserttien keskinäisistä eroista lisää.. :)
Hyvät renkaat silti..

38
Tulokset / Sähkötouringin EM-kilpailut 14-17.8.2003
« : 18.08.03 - klo: 19.56 »
CS27 renkaita on olemassa eri seoksilla.. ovat vielä kuulemma merkittyjäkin jollain pisteillä tms.. ei näin! Sekä EFRA, että AKK voisivat etsiä uuden kumpulan.

39
Kilpailijoiden kanava / Tulokset FT-7 Seinäjoki
« : 27.04.03 - klo: 22.03 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
... - yllättävän paljon alkuerissä näkee, että selkeästi nopeammille ei anneta tilaa. Jopa TS:ssä mm. Teemu Saarinen kärsi tästä...


Nyt on ihan pakko sanoa - mitä mä sanoin ?! ;)


Rataprofiili ei juurikaan edesauttanut ohittamista.. ajolinja laitettiin parissa kohtaa käytännössä autonlevyiseksi...

40
Tulokset / LRP Masters
« : 31.03.03 - klo: 22.08 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Muistan aikaisemmin nähneeni jossakin, että live-lähetys olisi tulossa, mutta nyt en löydä sitä tietoa enää mistään. Ehkä se oli väärinkäsitys ja sotkin "live-raportoinnin" kuvalliseksi lähetykseksi.
Raportointi merkitsee, että tuloksia ja tunnelmia/kuvia tulee kaiken aikaa kisojen aikana. Mutta ei elävää kuvaa.

Live-lähetyksiä on ollut muista kisoista eli niissä ei olisi mitään uutta.

http://www.lrp-hpi-challenge.de/eppelheim03/index.html

41
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Oma henk koht mielipide on se että CS-22 on varmasti nopeampi ja parempi joka paikassa, mutta kun ne pitää joka akun jälkeen liimata uudelleen ja jos liimasauma on pitänyt niin rengas on revennyt muuten käyttökelvottomaksi. CS-27 pysyy omien kokemusteni mukaan liimauksissa eikä repeile, tosin kokemuksia on vain Kuusankosken ProStockista... Täytynee kokeilla myös omalla baanalla joku kerta...


Enpä ole huomannut tuota repeilyilmiötä 22:ssa. Pientä liimausten korjailua silloin tällöin, muttei mitään sanottavaa.
Olisko liimaustekniikoissa eroja ;)


CS22 pysyy huonosti vanteella kiinni muihin renkaisiin verrattuna. Lisäksi eturenkailla on tapana hajota beltin vierestä kokonaan ainakin Torpassa, joka on pidoltaan muista radoista poikkeava. Renkaan rakenne ei yksinkertaisesti kestä..

Tästä huolimatta yhdyn Tepon mielipiteisiin CS22/CS27 mielekkyydestä. CS27:lla pystyy ajamaan Torpassa ja Kuusankoskella, mutta muualla on vaikea saada tarpeeksi pitoa edes CS22:een. Yhä kasvavalla tehomäärällä kisaamisesta tulee melko slalomia Suomen vanhoilla matoilla jos siirrytään CS27aan talvikaudellakin..

42
Tulokset / Tulokset
« : 16.02.03 - klo: 12.30 »
Tuloksissa lienee ainakin TS-10ssä sijat 3, 4, 17 ja 18 väärin

43
Polttisautot / Re: Asso
« : 28.12.02 - klo: 21.37 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Asso Nitro TC3:llä voitettiin muuten maailmanmestaruus vuonna 2002 !!

Jos tarkkoja ollaan niin kyseinen kisa ei ollut virallinen MM :)

44
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 07.11.02 - klo: 17.54 »
Suomen radoilla (pl ehkä Tampere) saa taistella riittävän pidon saamiseksi jo CS22:lla. Ainoa rata, jossa CS27:lla voi ajaa matolla on Rajatorppa.

Jos matolla aletaan ajaa CS27:lla on siitä seurauksena paitsi se, että huippukuskejamme ei näy sitäkään vertaa kisoissa, mutta myös se että harrastuksesta tulee aivan liian vaikeata aloittelijoille ja etenkin viriluokassa aloittaville. Huonolla pidolla ajaminen ja etenkin kilpaa ajaminen on erittäin vaikeaa ja korostaa alustan säätöjen ja "oikein" rakennetun auton merkitystä. Harrastuksesta tulee liian vaikeaa.

Onneksi rinnalle on tullut kansallinen foam-luokka - ajaminen voi jatkua siellä.

Jos vielä palataan rengaskulutukseen (mikä on varmaan muutoksen taustalla oleva tekijä) niin matolla tuskin on suurta eroa kulutuksessa - renkailla voi ajaa todella paljon. Ulkona 27 tarjoaa tiettyjä etuja kulutuksen suhteen, mutta tuskin muuttaa sitä että joka kisaan tarvitsee uudet renkaat. Lisäksi ajotapa ja alustan säädöt vaikuttavat paljon renkaisiin - siinä missä Juho ajoi kesän läpi 27:lla käytti esim  allekirjoittanut ja monet muut ainoastaan 22:ta.

45
Tulokset / Suomalaiset arvokisamitalistit (1986-2002)
« : 12.10.02 - klo: 17.40 »
Listalta taitaa puuttua 2002 AP-10 EM-3

46
Tulokset / Kilpailukutsu: Mäntsälän KAPINAT
« : 30.09.02 - klo: 18.13 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Tota noin... ihminen on käynyt kuussa ja tehnyt sun muutakin pikku kivaa ... mutta AKK:n lisenssipakkoako ei saada muutetuksi harrastelijaluokan kokeilua varten?
Kysymys on kai lähinnä siitä, onko halua hoitaa asiaa. Vai onko tarkoitus osoittaa, että kaivattu harrastelijaluokka ei kiinnosta ketään?


Taitaa olla kyse pikemminkin vastuista ja siitä että lisenssissä tulee vakuutus

Sivuja: 1 [2]