1
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour II 30.-31.1.2016 Kuusankoski
« : 17.01.16 - klo: 00.23 »
Jäsenyys on heti voimassa jos sen maksaa suoraan KITIstä, ja lisenssin voi myös ostaa heti samalta istumalta.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Millaisessa vaiheessa touring-baana on?Vaiheessa vielä, jonkun suunnitelman mukaan olis kai lauantaina aamupäivällä tarkoitus mennä talkoilemaan sitä mutta en uskalla luvata että olisi vielä lauantaina ajokunnossa.
Pikkasen raskaan oloinen tuo dm1 suhteessa .21 tehoihin.Punnitsin huvikseni osia kun kasasin uutta TP-10 autoa, XRAY NT1:sen teräs pivot pallot (8kpl) on yhteensä noin 20g painavammat kuin alupallot, siitä saa varmaan vähän suuntaa. Muoviosissa tuskin on hirveästä eroa eri ripustusten välillä.
Mitenhän tuota vois keventää? 3,8kg korin ja grp renkaiden kanssa. Life akku.
Onko se tuo pillow ball ripustus joka painaa? Puskuri ja taka ilmanohjain pois ? ;)
On muuten hemmetin nätti maalaus Jari.Vaikea arvioida aikaa kun teen yleensä vähän kerrallaan, muutama ilta menee kuvion piirtämiseen ja nestemaskin leikkaamiseen, ja muutama ilta maalaamiseen. Tehokasta aikaa meni yhteensä varmaankin joku 7 tuntia per kori. Vasemmanpuoleista koria olisi vielä muutama "tuotantolinjalla", ne tulee nopeammin kun kuvion voi piirtää jo maalatusta läpi. Maalausteknisesti tuossa ei ole mitään erityistä tai vaikeaa.
Monta tuntia upposi töihin?
korin maalaus: http://youtu.be/ASs9ADisf5YMaskiaineen levitys käy huomattavasti nopeammin kaatamalla koriin maskiainetta ja sitten vaan leveällä pensselissä levittää maskiaineen, itse käytän 30mm "rautakauppapensseliä".
Entä saako niitä numerotarroja kisajärjestäjältä kisapaikalla kuten WJ-kisoissa?Ensimmäisessä kilpailussa (johon osallistuu) jaetaan numeroita x-kappaletta.
Oma ajatukseni jakaa TP-10 ja Ratakasi –luokat eri päiville pohjautuvat näihin seikkoihin:Helpottaa ehkä siinä tapauksessa että saman perheen sisällä ajetaan molempia luokkia, mutta pahoin pelkään että muutamaa poikkeusta lukuunottamatta lauantaina kisapaikalla on lauantain kuskit ja sunnuntaina sunnuntain kuskit, eli tilanne menisi vain huonompaan suuntaan.
- Mahdollistaa helpomman osallistumisen molempiin luokkiin. Meidän tapauksessa Aleksanteri TP-10 ja itse Ratakasi.
- Sunnuntain luokan kuskit voivat mekata lauantaina ja lauantain kuskit voivat sitten mekata vastavuoroisesti sunnuntaina.
Pysytään nyt yhden päivän kisoissa. Jo nyt kuskeja on huolestuttavan vähän.Täysin samaa mieltä! Lisäyksenä vielä se että erien lähtöväliä voisi kasvattaa nykyisestä 11minuutista vaikka 15minuuttiin, myös tällä saavutettaisiin se että Teemulla on paremmin aikaa auttaa ja kerkeää tarvittaessa katsomaan myös miten kone/kytkin/vaihde toimii radalla. Se on kuitenkin ehkä tärkeintä että koko toi kombo on balanssissa.
Se mitä pitäisi miettiä on aikataulu. Mihin tarvitaan 4 alkueräkierrosta kun kaikki kuskit on semeissä automaattisesti?
Miten olisi 3 kierrosta ja eräkierrosten välin edes 15 min tauko. Lounastauolla ei oo mitään virkaa.
Tietysti on oma valinta mutta vähän on hoppu päivä kun ajaa molempia luokkia ja sit mekkaa kahta tp-10 kuskia alkuerät.
Noissa tauoissa olisi sekin hyöty että teemu ja simo jne ehtisivät oman kisaamisen ohessa paremmin auttaamaan muita koneiden kanssa jne.
Toisekseen jos homma menee kahdelle päivälle kuskit ja varsinkin mekkarit loppuu ihan kesken kun nytkin on pulaa.
En osannut vaikka luin ohjeista miten sen pitäisi toimia se on varmasti yksin kertainen mutta en kuitenkaan osannut.Mitä vastaria olet bindaamassa?
Vain kolme kisaa kesässä: kesä-, heinä- ja elokuun lopussa. Kaikki kisat lasketaan loppupisteisiin. Päivämäärät sovittaisiin mahdollisimman aikaisin jotta muut kesämenot pystyy suunnittelemaan kisojen mukaan.
TP-10 ja Ratakasi eri päivinä (la/su). Ei muita luokkia kisojen yhteydessä.
Kisaradat: Tykkimäki, Hyvinkää ja Tattarisuo