Kirjoittaja Aihe: LRP Master 2012  (Luettu 5331 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
LRP Master 2012
« : 04.01.12 - klo: 08.49 »
LRP Masters 2012 ajetaan taas 30.3. - 1.4.2012 Eppelheimissa Saksassa.

Ulkomaalaisille kuskeille on avoinna Masters (Viri) ja Open Stock 10.5 (poro) luokat.

Ilmoittautuminen on avattu eilen klo 19. Nyt kannattaa ilmoittautua , jos haluaa mukaan huippukilpailuun - paikat loppuvat  perinteisesti erittäin nopeasti!

Vain yhteen luokkaan voi osallistua :(

Suomalaisista ilmoittautunut tällä hetkellä:
- Miko Teponoja (Masters)
- Lasse Ilvessalo (Open stock)

http://tcm2012.lrp.cc/
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LRP Master 2012
« Vastaus #1 : 04.01.12 - klo: 09.10 »
Kuulostaa houkuttelevalta. Eli tämä on siis samaan aikaan kuin ETS/Puola?

Alla vielä LRP:n sivuilta ongittu infopaketti:

Lainaus
It's a great pleasure for LRP electronic GmbH and the MSC Eppelheim e.V. im ADAC to invite you to the 15th annual LRP Touring Car Masters, which will be held from March 30th to April 1st 2012 in Eppelheim (Heidelberg/Germany).

The LRP-TCM is regarded as the most competitive Touring Car race worldwide apart from the IFMAR World-Championships nowadays. 225 drivers including international topstars from Europe, the USA and Japan will make this the unofficial Indoor World’s in 2012! Past events saw World Champions David Spashett, Surikarn Chaidajsuriya, Atsushi Hara, Mark Pavidis, Masami Hirosaka, Matt Francis, Brian Kinwald, Jukka Steenari, Marc Rheinard, Andy Moore and Naoto Matsukura fighting for the glory. Europe's top guns will compete against contenders from all around the world, don’t miss this exciting battle.

We will have the latest information regarding the event on the web, so check regularly at www.lrp.cc and www.msc-eppelheim.de

We will run a total of 6 classes at LRP-TCM 2012, “Masters” and “10.5T Open Stock” are open to all drivers and run according to EFRA rules 2012 on LRP’s VTEC CPX (#65031) controlled tires. Additionally the exciting LRP-HPI-Challenge will be run again with 4 classes; but only for drivers from Austria and Germany who regularly participate in the LRP-HPI Challenge. So there definitely is a class for all drivers and this will make it even more enjoyable for everyone! The race format for this year will be unchanged and therewith offers the same driving time for everyone like in the last year, please refer to preliminary time-table.

Get ready for the race and make sure you sign up early (we accept entries from 1st of January 2012, 18.00 CET), the number of entries is limited and the race is usually booked out very fast! We hope to welcome you in Eppelheim in March and April for the LRP Touring Car Masters 2012 and wish you a great racing winter in the meantime...

Loppumateriaali löytyy tuolta: http://tcm2012.lrp.cc/de/infopackage/
« Viimeksi muokattu: 04.01.12 - klo: 09.21 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: LRP Master 2012
« Vastaus #2 : 04.01.12 - klo: 09.27 »
Näköjään tässä siis ajetaan 10.5t LRP x12 moottorilla ja efran uudella "nollaennakolla"?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LRP Master 2012
« Vastaus #3 : 04.01.12 - klo: 09.31 »
Mitä tuo "EFRA 2012" rules tuossa yhteydessä tarkoittaa?
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: LRP Master 2012
« Vastaus #4 : 04.01.12 - klo: 09.41 »
Edellisessa efra kokousessa päätettii efran nollaennakko luokan perustamisesta, mutta ei säännöistä. Niitä käytetään ainaki EM Skaboissa ja näköjään koeajetaan LRP mastersissa, vielä ku tietäis mitkä ne säännöt on :)

Mutta jos olen ymmärtänyt oikein niin 0ennakko säätimet niille hyväksytty lista ja varmaan yks ja sama moottori.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Master 2012
« Vastaus #5 : 04.01.12 - klo: 11.29 »
Villi veikkaukseni on että EFRA säännöt ovat melkolailla samat kuin suomen FTT säännöt.
LRP skaboissa on luonnollisesti pakotettu X12 kone ..
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: LRP Master 2012
« Vastaus #6 : 04.01.12 - klo: 14.07 »
Villi veikkaukseni on että EFRA säännöt ovat melkolailla samat kuin suomen FTT säännöt.
LRP skaboissa on luonnollisesti pakotettu X12 kone ..

Valitettavasti EFRAn sääntöjä ei vielä löydy heidän nettisivuiltaan.

FTT-säännöt perinteisesti pohjautuvat erittäin pitkälle EFRAn sääntöihin eli jos auto on FTT-laillinen, niin se on samalla hyvin lähellä ellei kokonaan EFRAn sääntöjen mukainen.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LRP Master 2012
« Vastaus #7 : 10.01.12 - klo: 13.07 »
Ilmoittauduin mukaan kisaan Open Stockiin.

Lassen nimi näytti olevan Master-luokan puolella. Tuossa ilmoittautumisformissa oli jogu bugi, kun siitä ei Open Stock valintaa edes löytynyt. Laitoin lisätietona, katsotaan meneekö oikein.
Flying Calacucco

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Master 2012
« Vastaus #8 : 10.01.12 - klo: 13.15 »
Ilmoittauduin mukaan kisaan Open Stockiin.

Lassen nimi näytti olevan Master-luokan puolella. Tuossa ilmoittautumisformissa oli jogu bugi, kun siitä ei Open Stock valintaa edes löytynyt. Laitoin lisätietona, katsotaan meneekö oikein.
Loistavaa  :grin: Ei muuta kun lentoja varaamaan.. Torstai -iltana kannattaa lähteä, ellei sitten löydy lentoa, jolla olisi 9 aikoihin pe aamuna Frankfurtissa.
« Viimeksi muokattu: 10.01.12 - klo: 14.00 kirjoittanut ilvessalo »
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LRP Master 2012
« Vastaus #9 : 10.01.12 - klo: 13.52 »
Lennot varattu:

Meno:

Flight number: AY 0825, Finnair
Class: Economy
Departure: Helsinki Helsinki-Vantaa (Terminal 2), Thu 29 Mar 2012 16:55
Arrival: Frankfurt Int. (Terminal 2), Thu 29 Mar 2012 18:35


Paluu:

Flight number: AY 0826, Finnair
Class: Economy
Departure: Frankfurt Int. (Terminal 2), Sun 01 Apr 2012 19:30
Arrival: Helsinki Helsinki-Vantaa (Terminal 2), Sun 01 Apr 2012 22:50


Lennon hinta kaikkinensa 158€, löytyy vertaa.fi tai ebookersin kautta. Molemmat siis suoria lentoja.
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
LRP Master 2012
« Vastaus #10 : 29.03.12 - klo: 14.34 »
Noniin. Matka on alkanut lentokenttäbaarin fish&chips annoksella.

Reissuun lähdössä ainakin:

Lasse
Teemu
Juho
Viljami

Palaillaan myöhemmin tulosten ja kisakuulumisien merkeissä.
Flying Calacucco

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: LRP Master 2012
« Vastaus #11 : 01.04.12 - klo: 08.09 »
Alkuerien jälkeen näyttää tältä:

Viritouring
1. Ronald Völker
2. Alexander Hagberg
3. Marc Rheinard
12. Juho Levänen
16. Viljami Kutvonen
18. Teemu Leino
21. Miko Teponoja

Vakiotouring
1. Daniel Wohlgemuth
2. Oliver Franke
3. Steffen Leinburger
22. Lasse Ilvessalo
59. Pekka Kuronen

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
LRP Master 2012
« Vastaus #12 : 01.04.12 - klo: 18.17 »
Kotimatkalla piipahdettiin Hockenheimin radalla.
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LRP Master 2012
« Vastaus #13 : 02.04.12 - klo: 13.34 »
Reissusta on kotiuduttu noin puoli kolmen aikaan viime yönä. Hyvin nukutun yön jälkeen ajattelin hieman raapustaa viikonlopun ajatuksia ja tuntemuksia tähän.

Kisaviikonloppu alkoi minun osalta jo torstai aamupäivällä lennolla Kuopiosta Helsinkiin. Olin Helsingissä (kustannussyistä) jo noin 5 tuntia ennen Frankfurtin koneen lähtöä. Aika meni sutjakasti lentokentän uudessä sporttibaarissa fish & Chips / Newcastle Brown Ale -annoksen ja NHL-kiekon kanssa. Lassen oli määrä tulla myös kentälle hyvissä ajoin välttääkseen ruuhkaan. Lassella oli tullut kuitenkin ns. aivopieru, ja yllätys olikin suuri, kun Lasse poika se kotonaan vielä koodaili tuntia ennen koneen lähtöä. Vikkelästi kamat kasaan ja kentälle. Pienten oiakisujen jälkeen Lassekin saapui viimeisenä koneeseen ja päästiin matkaan. Kentällä tapasin myös Kutvoset ja Teponojat, Juho ja Teemu tulivat eri lennoilla.

Frankurtin päässä huomattiin, että viime tingan lähtöselvityksestä johtuen Lassen kamat eivät kerenneet samaan koneeseen. Noh, reklamaation täyttö ja kermanvärinen mersu alle ja lentokenttähotelliin elbaamaan. Aamulla mentiin takaisin kentälle, haettiin Lassen kamat ja treffattiin Teemu. Kentän parkkihallista otettiin alle uudenkarhea vuokra-audi ja lähdettiin painamaan kohti Heidelbergiä / Eppelheimia. Matkaa kentältä kertyi vissiin joku 80 km, mutta autobahnin ansiosta matka taittui aika ripeästi. Perillä ajettiin suoraan pelipaikoille ja asetuttiin taloksi.

Mekkaustilat oli tällä kertaa ihan ruhtinaalliset, eikä tarvinnut istua kuin sillit purkissa. Rata oli rakennettu vanhahkoon urheiluhalliin, joten ilmatilaakin riitti mainiosti. Rata oli isohko, mutta ei ihan niin iso kuin ETS-kisoissa tai DHI-Cupissa, kuitenkin hieman FTT-ratoja suurempi. Näitä isoja kisoja varten järjestäjät hankkivat yleensä uudet matot, niin tälläkin kertaa. Matto oli sellaista messumattotyyppistä, aika ohutta ja tietenkin LRP:n väreihin sopien sinistä. Hallilla oli saksalaiseen tapaan pieni koju, josta sain Bratwustia ja muita sakalaisherkkuja, näitä palveluita tulikn käytettyä, koska mitään varsinaista ruokapaikkaa ei ihan lähellä ollut.

Minä osallistuin siis Open Stock-luokkaan Lassen kanssa. Muut suomalaiset ajoivat viriä. Open Stockin säännöt olivat hyvin pitkälle FTT-sarjan Pro Stock -sääntöjä vastaavat sillä erotuksella, että ajetiin LRP 10,5T koneilla ja LRPrenkailla ja -pitoaineilla ja minimi maavara oli asetettu 5 mm:iin. Ei muuta kuin LRP-kauppaan mars, ostamaan LRP-moottori ja LRP pitoainetta. LRP-renkaat (2 sarjaa) tulivat 70€ ilmoittautumismaksun kylkiäisenä. Katastus hoidettiin tuplakatsastuksena, sekä ennen hiittiä, että sen jälkeen. Pre-inspectionissa tsekattiin akkujännite, paino ja maavara, post-inspectionissa sitten jotain muuta. Hyväksytystä katsastuksesta sai leiman korttiin, jota piti kuljettaa koko viikonloppu mukana. Eniten ihmetytti se, että säätimien 0-ennakkomoodeja ei tarkistettu missään vaiheessa?? Tällaiselle kuskille, jolla ei ole omaa mekkaria, tuo kahden katsastuksen systeemi on kyllä aika hankala, mutta kavereiden jeesillä siitäkin selvittiin.

Perjantain ohjelmassa oli neljä treenikierrosta noin 2½ tunnin eräväleillä, luvassa oli siis vielä pitkä ilta, kun aloitus oli noin puolenpäivän aikaan. Auto nippuun, virtaa patteriin ja laitteet radalle, ei mitään ihmeellistä. Rata oli luonnollisesti ihan älyttömän liukas ensimmäisellä ja vielä toisellakin treenikierroksella. Kolmannella kierroksella rataan oli tullut selvä pitolinja ja kierrosajat alkoivat tippumaan selvästi. Perjantain ensimmäisissä treeneissä ajetiin sellaisia 15 - 15,5 sekunnin läppiaikoja. Omalta osaltani huomasin, että auto/kuski ei toimineet ihan odotetulla tavalla ja sainkin enemmäkseen väistellä nopempia kuskeja. Onneksi ns. Reseed, eli harjoitusten perusteella tapahtuva alkueräjako oli edessä lauantaita varten. Reseedissä siis porukka jaetaan alkueriin harjoitusten aikojen perusteella. Lajittelukriteerinä oli kolmen nopeimman peräkkäisen kierroksen yhteisaika missä tahansa treenissä. Omalta osaltani en kovin paljon osannut autoa perjantaina säätää, kun tuntui että ongelma on ajamisessa ja muiden väistelemisessä. Perjantai ehtoo alkoi pikkuhiljaa olla paketissa noin 11 aikaan illalla. Sitten vielä mäkkärin kautta ja nukkumaan, aamulla taas aikainen herätys.

Lauantaina taas suurin toivein kisapaikalle, luvassa 5 alkuerää, joista kaksi parasta sijoitusta lasketaan. Oli siis mahdollisuus (pakko) saada autoa paremmaksi ja ajo kulkemaan. Hämmästys oli kuitenkin suuri, kun ohjaajakokouksessakin ilmoitettua reseediä ei tehtykkään, vaan alkuerät ajettaisiin samoilla jaoilla, kuin treenitkin. Ei hyvä. Eka ja toka alkuerä oli aivan karmeaa touhua, meinasi jo itku tulla kun porukka ajaa ohi vasemmalta ja oikealta. Kolmannesta alkuerästä eteenpäin seurasin sitten Lassen ja Teemun neuvoja auton säätämisen suhteen. Vaihdoin eteen ratasdiffin ja iskareihin jäykemmät soossit ja muutama muu säätö päälle. Auto alkoikin pikkusen toimia, mutta kuskin kädettömyydestä johtuen muiden nopeus sekoitti pään, enkä saanut missään alkuerässä ehjää ajoa aikaiseksi. Yksittäisen kierroksen ajat kyllä paranivat sinne 14 sekunnin kieppeille, mutta kun kärki veti sellaista 13,2 kierroksia, ei parannusta tilanteeseen ollut juuri odotettavissa. Lauantain jälkeen fiilikset oli kyllä aika alhaalla. Alkuerien jälkeen sijoitus 59/72, Mitä minä täällä teen? 14 -tuntisen kisapäivän jälkeen oli aihetta mennä taasen Mäkkärin kautta nukkumaan ja uutta päivää ja E-finaaleita odottamaan.

Sunnuntaina olikin sitten ihan eri ääni kellossa. Sain "parhaan" lähtöruudun, eli paikan 12. E-finaaliin. Ei ollut siis mitään menetettävää (jos nyt ei paljon voitettavaakaan). Ekassa finaalissa noudatin taasen viisaampien ohjeita; ajele iisisti siinä muiden peesissä ja odota, että ne kolaa toisensa ja puikkaat edelle. No, näinhän siinä kävi, heti lähtöhässäkässä sain pari päänahkaa ja muutaman kärsivällisen ajominuutin jälkeen muutaman lisää. Taisi sinne lipsahtaa pari ihan oikeaa ohitustakin. Pieni kauneusvirhe tuli, kun päästin yhden kilpailijan ohi, kun luulin kilpailunjohtajan kuuluttavan minulle "Red-Silver car, race leader behind you, let him go", mutta ikävä kyllä siellä radalla oli toinenkin samanvärinen auto. Ekan finaalin sijoitus 6. Toisessa finaalissa sama kaava, mutta tupelsin pari sijoitusta kaatamallani auton pariin otteeseen, sijoitus 8. Lauantain paha mieli alkoi kaikota, oli kivaa ajaa taas kilpaa. Näillä eväillä loppusijoitukseksi tuli 56/72. Sunnuntai oli järjestetty lyhyeksi päiväksi, ainakin niille jotka eivät ajaneet A-finaaleissa, ajot loppuivat jo iltapäivästä yhden maissa. Muiden finaaleiden jälkeen ajettiin vielä kaikki eri luokkien A-finaalit yhdessä rytinässä, varmaankin siksi, että katsojat jaksaisivat seurata kisaa. Jokunen katsojakin paikalle oli eksynyt, ei mitään ryntäystä kuitenkaan.

Ajokaaviossa oli toinenkin mielenkiintoinen piirre, ns. Bump-up -systeemi. Käytännössä tämä tarkoitti sitä, että A-finaaleista (Open Stock ja Masters) jätettiin viimeinen lähtöpaikka vapaaksi ja sen sai omakseen kuljettaja, joka ajoi parhaan tuloksen misä tahansa muussa alemmassa finaalissa. Virissä (Masters) Juho käytti tilaisuuden hyväkseen ja nousi B:stä A-finaaliin.

Kotimatkalla piipahdettiin vielä Hockenheimin moottoriradalla, joka oli parikymmenen kilsan päässä kisapaikalta. Ihmetykseksemme pääsimme portista läpi suoraan vrikkoalueelle. Radalla oli menossa ilmeisesti jonkin Porsche-kerhon treenipäivät. Nähtiinpä varikolla muutama DTM-autokin (mm. Ralf Schumacherin, edellä olevassa kuvassa). Harmi vaan, ettei nähty niitä toistoimissa. Autobahnia pitkin takaisin kentälle ja koneeseen, Helsingissä vielä puolen tunnin odottelu ja vaihto Kuopion koneeseen, autolla kentältä kotiin ja nukkumaan, siinäpä se reissu.

Omia huomioita oli lähinnä se, että kun ajorutiinia näillä treenimäärillä kertyy sen verran vähän, on uudenlaisten tilanteiden omaksuminen hankalaa. Uudella tilanteella tarkoitan tässä sitä, että jouduin jatkuvasti antamaan tietä alkuerissä ja sain oman pelin siitä ihan sekaisin. Radan ominaisuuksien siirtäminen auton säätöihin on myös hankalaa, kun kokemusta/rutiinia on vähän, pitää luottaa siihen, että muiden antamat vinkit on oikeita tai sitten mennä "terve edellä puuhun". En toki kisaa lähtenyt voittamaan, mutta, ehkä C- tai ainakin D-finaalipaikka olisi ollut tyydyttävä tulos, nyt jäätiin heikon puolelle. Toisaalta tällaiset reissut on kyllä kokonaisuutena varsin mukavia ja näistä jää paljon positiivista muistaltavaa tuleville vuosille.

Kalakukko kuittaa, thanks guys!

Yhteenveto reissun kustannuksista:

Lennot KUO-HEL-KUO = 118€
Lennot HEL-FRA-HEL = 158€
Vuokra-auto = 80€
Hotellit (3yötä) = 145€
Kisamaksu = 70€
Moottori = 60€
tuhluurahaa = n. 100€

Yhteensä n. 750€
« Viimeksi muokattu: 02.04.12 - klo: 13.50 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
LRP Master 2012
« Vastaus #14 : 02.04.12 - klo: 14.36 »
Vielä muutamia kuvia matkan varrelta.

Flying Calacucco

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Master 2012
« Vastaus #15 : 02.04.12 - klo: 14.55 »
hahaa, pekka puristaa rystyset valkoisena kun diudissa on vajaa 2 markkaa mittarissa  :evil:
Ei vainenkaan, hieno raportti ja kivoja myös nuo isot autokuvat. Mites noilla muilla suomisankareilla meni kisat?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LRP Master 2012
« Vastaus #16 : 02.04.12 - klo: 15.21 »
Niin, tarkkaan ottaen se on YLI kaks markkaa tuossa kohtaa ja ratissa on Teukka Salama. :cool:

Suomalaisten loppusijoitukset:

Masters (viri):

Juho Levänen 5.
Teemu Leino 14.
Viljami Kutvonen 19.
Miko Teponoja 22.

Open Stock:

Lasse Ilvessalo 19.
Pekka Kuronen 56.

Kertokoot omakohtaiset kokemuksensa itse.

Alla vielä pari RC RacingTV:n tekemää viedonpätkää juutuupista:

Lisää löytyy tästä

LRP TCM 2012 - Welcome to the Masters!

LRP TCM 2012 - In the Challenge pits

TCM 2012 - A final grit walk
« Viimeksi muokattu: 02.04.12 - klo: 15.33 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Master 2012
« Vastaus #17 : 02.04.12 - klo: 16.26 »
Viljamin LRP Masters 2012

Viljami käy armeijaa ja ensimmäinen tehtävä oli saada lomaa ko koitosta varten. Siinä joutui selvittämään, ettei ihan yksin ole menossa neppailemaan.

Armeijasta lomaa tuli keskiviikko illasta ja aikaa oli kotiradalla käyntiin muutama tunti torstai aamuna. Lento oli vähä vaille viittä Finnairilla. Matka sujui hyvin ilman ongelmaa. Auto oli vuokrattu Europcarilta ja yllätys oli 350e takuumaksu, jota ei ole ollut muilla autovuokraamoilla, eikä asiasta ollut infottu etukäteen.

Radalla käyntiin torstai-iltana, jolloin vielä oli kaikki alkuvaiheessa, vain matot oli levitetty lattialle. Palasimme hotellille tsekkaan uusi auto, jossa oli palikoita, joita kukaan ei ollut vielä testannut. Viljami oli Tiksillä ajanut parit akut.

Harjoitukset
Ekaan harjoitukseen uudella autolla ja eikä se toiminut yhtään. Seuraavaan harjoitukseen vanhempi Awesomatix mikä on ollut vuodenvaihteesta lähtien ollut käytössä. Toinen harjoitus osoitti, että setupit oli ihan metsässä. Kolmanteen ja neljänteen harjoitukseen kovasti muutoksia ja se tuotti jo tulosta. Parhaimmillaan harjoituksessa laskettava 3 nopeinta peräkkäistä kierrosta oli jo 12 nopein ja 5 min tulos oli hyvää luokkaa.

Alkuerät
Tiedettiin, että setupit tulisi muuttumaan vielä paljon. Viljami kokeili Freddyn setuppia, mutta oli liian pehmeä ja Viljami halusi autosta paremmin kääntyvän ja auton reagoivan nopeammin.

Eka alkuerässä auto oli vielä sekaisin ja tuloksena 19., mikä ei ollut siellä mihin Viljami tähtäsi. Toiseen alkuerään muutoksia ja nyt ajokin alkoi maistumaan, silti tulos oli 10. , joka ei tyydyttänyt joten setupit jälleen uusiksi.
Nyt kolmanteen kova lataus ja erittäin nopea alku, mutta sitten alkoi tapahtumat, joita kukaan ei ymmärtänyt. Dankel ei antanut Viljamille tilaa vaan ajoi hitaasta Viljamin edellä ja peitteli kuin ajettaisiin koko kisan voitosta. Kerta osuman johdosta molemma pyörähti ja  molemmat sai huonomman tuloksen kuin oltaisiin ajettu alkuerää herrasmiesmäisesti. Tulos 13.
Alkuerä 4:
Nyt oli saatu setupit kohdalleen ja alku oli erittäin vahva puoleen väliin saakka ja kaikki kierrokset alle 13s ja tulosennuste oli kovaa luokkaan. Sitten Viljami saavutti saman Dankelin, joka taas plokkasi Viljamin ohituksen ja siihen tuli kuviota puoli sekunttia. Pari kierrosta myöhemmin Viljami taas saavutti ko tyypin, joka ei päästänyt Viljamia ohi. Viljami johti ko erää siihen asti, jonka voitti Adrian ja hän sai sijan 4. Viljami kyllästyi ja ajeli Dankelin, joka kuitenki pääsi jatkamaan ja ajeli Viljamin. Siihen loppui se erä.
Viimeinen mahdollisuus.
Vielä olisi mahdollisuus kohentaa tulosta viimeisessä alkuerässä. Taas kaikki oli kunnossa ja Viljami lähti tekemään tulosta. Viljami saavutti nopeasti Dankelin, mutta sortui pieneen virheeseen ja Martin pääsi Viljami ja Dankelin väliin. Erän puolessa välissä 3 autoa oli nipussa Dankel hitain edessä ja nopeammat Martin ja Viljami perässä. Ei hyvältä näyttänyt. Pari kierrosta myöhemmin Dankel ajaa hitaasti pääsuoralle tuovan mutkan ja Martin ajaa perään. Viljami oli n 40 cm päästä Martinista eikä ehdi väistää. Keskeytys. Yks tyyppi pilasi kolme erää, noin rumaa ajoa en ole kv kisoissa nähnyt ja alkuerien jälkeen ainakin 8 ihmistä kävi Dankelilta kysymässä, mitä hän touhuaa. Mitään selväjärkistä ei saatu kaverista irti.
Kuuluttaja hehkutti erissä Viljamin nopeaa ajoa ja ennustetta, mutta ei seurannut tilannetta radalla. Tuomarikin oli täysin hiljaa.
Näitä vaan sattuu ...
Finaaleihin ei oikein puristus enään riittänyt. Tulos kuitenkin paras LRP kisoissa ajettu. Silti pettymys oli suuri.

Dankelin finaali-ajo jatkui siitä mihin alkuerät päättyi. Martin vei B-finaalia ja Dankel takana. Yllätys Dankel ajeli Martinin ja Juho kuittas B-finaalin ensimmäisen osion. Viljami sai osumaa Fisheriltä ja oli välillä viimeinen koko porukassa. Toisessa B-finaalissa Juho otti kärkipaikan ja nousi A:han. Viljami ajoi loistavasti niin kauan kuin sai ajaa muita vastaan ja teki muutaman hienon ohituksen, osumatta kehenkään. Loppupuolella nukahti ja virheitä alkoi tulla ja sijoitus oli mitä oli.

Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net