20
« : 05.11.08 - klo: 00.29 »
Asia on ratkennut, eli homma on hoidettu kummankin otsikossa näkyvän osapuolen toimesta.
Jepjep, kirjotan tän nyt kaverin puolesta, ja pari henkilöä ketkä ajaa lippulaivassa tietää jo ainakin osan stoorista :)
Nopari (Carson, eli huono, mutta enivei) ostettiin hobbypointista, siihen juotettiin liittimet ja baanalle(lippulaivaan..). Se toimi kaks akullista, ja jäi paikalleen sätkimään. Kestona luvattu 100A jatkuvaa, kone vie 40A piikkinä. Jännitteen kestoksi luvattu 3-kennoinen lipo, akkuna 2-kennoinen.
Noparin sisällä myös kylmäjuotoksia.
No, selkeä valmistusvirhe, ja myyjä vaihtaa samantien uuteen. Eikö? Ei tässä tapauksessa.
Hobbypoint otti noparin vastaan, omistaja totes että mitään ei nyt korvata vaan lähetetään maahantuojalle. Parin päivän päästä otettiin yhteyttä että maahantuoja tarvitsee moottorin testaamista varten, mutta ehdotettiin että hobbypoint lähettää samanlaisen kun sekin on kerran
heiltä ostettu.
Seuraava yhteydenotto oli viikon päästä, jolloin pointin omistaja totes että ei korvata, siinä oli liitin vaihdettu ja jotain epäselkeetä vikaa. Jos haluut vääntää asiasta, niin ota yhteyttä maahantuojaan. Tässä jo kerrottiin hänelle että on ihan liikkeen asia, eikä kuluttajan pitäisi olla se joka ottaa yhteyttä maahantuojaan.. Ei uponnu kaaliin mitenkään, joten soittoa maahantuojalle.
Maahantuojalla vastattiin että ei mene takuuseen, koska liitin on vaihdettu. Muuten ihan jees, mutta kaksi asiaa on vähän pielessä.. Ensinnäkin noparissa on vakiona tamiya liitin, ja se on speksattu 100A jatkuvalle?? Toisekseen, mikä takuu. Valmistuvirhehän tuo on ihan selkeesti. Niin, ja vaikka ei olisikaan, niin liittimen vaihto nyt on niin tavallinen asia, että se ei ainakaan muissa likkeissä mikään ongelma ole. No, sen verran sain väännettyä että joku elektroniikasta tietävä kaveri kattoo sitä vielä parin päivän kuluttua. Suututtiin myös siitä että omaa konetta ei oltu annettu, no kas kummaa kun pointti sano että ne lähettää koneen. Akkuakin kuulemma oli pyydetty, mutta tämän tiedon pointti piti omanaan.
Maahantuoja sano myös että sehän on hyvinkin voinu johtua oikosulusta akussa, tai liittimessä?? Toinen ehdotus oli, että ehkä sä oot irrottanu piuhat noparin piirilevystä, ja vaihtanu uudet tilalle, kun vaihoit liittimen. Ja sitten samalla tuhonnu jotain.. No just.. Ihanku ne liittimet
irrotettais irrottamalla piuha piirilevystä. Ehdotettiin myös että sehän on voinu mennä vaikka akun väärin kytkemisestä, ja kun sanoin että se ei oikein deansseilla kuule onnistu, niin hän rupes väittämään vastaan siitä että kyllä se vaan onnistuu. Kun mainitsin siitä että tosiaan meni ajosta, niin vastaukseksi tuli että miten hän voi olla varma siitä. Totesin että lippulaivassa oli parit kaverit jotka sen näki, haluutko nimet? Sitten ruvettiinkin vääntämään siitä että kone voi olla rikki.. No se on ajossa uudella noparilla, ja se voidaan toki lähettää jos se muuttaa asiaa johonkin suuntaan. Ei kuulemma muuta, ellei se ole rikki jolloin ei varmasti korvata. No miksi sitten lähettää ylipäätänsä?
Jokatapauksessa lupasivat että korvataan, jos se ei johdu "omista sähellyksistä".
Seuraavaksi yhteydenottoa kun tämä "elektroniikkanero" oli tutkinu sitä.. Kuulemma fetti palanu, eikä jälkeäkään kylmäjuotoksista. Ja fetin palaminen viittais vahvasti ylikuormitukseen. Just. Lopputulos ja nykyinen tilanne on se että nopari on matkalla saksaan carsonille tutkittavaksi, ja aikataulusta ei ole mitään tietoa.
Pari juttua tässä mietityttää..
-Eikö myyjän ensinnäkin pitäisi hoitaa nämä asiat, eikä asiakkaan? Ihan lain mukaan siis.
-Eikö toi saksaan lähettäminen, ja tuntematon aikataulu, ole aika kohtuutonta jopa lain mukaan?
-Miten liikkeellä/maahantuojalla on varaa hoitaa asioita näin huonosti, liikaa asiakkaita?
Suosittelen siis että tamiyat ostetaan ainoastaan yhdestä liikkeestä(RF), joka on käsittääkseni toinen tamiyan maahantuoja, jolloin ne ei mene Nypan kautta. Korjatkaa ihmeessä jo olen väärässä.
Kannattaa myös varoa carsoneita, ja ylipäätänsä pointtia. Voi muuten tulla ongelmia jopa valmistusvirheen korvaamisen kanssa..
Muista Nypan maahantuomista merkeistä en tiedä, jos joku sattuu tietämään niin saa mielellään kertoa.
Oletettavasti asia tulee etenemään kuluttajaneuvojan kautta kuluttajariitalautakunnalle, ihan vaan asian, ei enään tässä vaiheessa rahan takia.
Saksassa kuitenkin vain todetaan sama, että fetti on palanu, ja johtuu luultavasti ylikuormituksesta. Tai sanotaanko, että olen todella yllättynyt jos tota enään korvataan, ja vaikka korvataankin niin hommat ei ole muuten mennyt ihan nappiin.
"Tavallinen" kuluttaja ei olisi voinut saada rahojaan mitenkään takaisin, koska tämä oli maahantuojan ensimmäinen arvio, ja tästä pointin omistaja jaksoi vääntää jonkun aikaa ennenkuin sano että soita maahantuojalle.
Siinä se nyt oli lyhyesti kerrottuna, kirotusvihreitä löytyy varmasti, mutta toivottavasti asiavirheitä ei ihan niin paljoa. Kommentteja, mielipiteitä, kokemuksia jne kaivataan :)