Kirjoittaja Aihe: Lahden polttis crossirata Vesivehmaalla  (Luettu 290194 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Jos lauantaina on ajot niin pitäis olla ainakin 2 rc-vehjettä joilla sinne pääsee :grin:.
Kopteri ja Zabooni jos uus spurri tulee Atalasta siihen mennessä. Revoa on turha edes yrittää säätää ni sen voi jättää sitten suosiolla kotiin :laugh:.

mikäs revossa on vikana kun ei toimi?

Poissa markus11

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Kun ei sitä vaan saa säädettyä talvella. Yritetty on säätää sitä niiiin pitkään, että kesän odotukseksi se Revolla menee :undecided:.
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Kun ei sitä vaan saa säädettyä talvella. Yritetty on säätää sitä niiiin pitkään, että kesän odotukseksi se Revolla menee :undecided:.

jos sulla on vakio ilmanputsari niin se kannattaa vaihtaa kunnokkiseen kartio ilmanputsariin , kun mulla oli revo ja vakio kone ja vakio ilmanputsari niin se ei toiminu juuri ollenkaan , tukkeentuu todella helposti , sitten kun hommasin kunnollisen kartio putserin niin rupes kone toimimaan heti paljon paremmin kun sai ilmaa kunnolla eikä tukkeentunu niin helposti

Poissa drive100

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Onkos lauantaina ajot ? siis jos ilmat sallii...
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

Poissa markus11

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Joo olen jo yrittänyt saada isää tilaamaan selasen mutta ei ole onnistunut :sad:. Nyt kun on hyvä syy siihen niin saatta suostuakkin ostamaan tuollaisen. Mikä kannattais tilata? Voisitko laittaa linkkiä siihen jota ite käytit :huh:.
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Hienoa että rata projekti on edistyny. Itse en intin takia ikävä kyllä kerkeä oikein auttamaan toki osallistun radan projekteihin intin jälkeen kun omakin harrastus alkanu taas pyörimään.

Itse olisin tulossa mukaan intin jälkeen 1/8 krossarilla sähköisenä kylläkin jos mukaan vaan pääsee. Onkos Lahdessa paljonkin krossareil kruisaajia vai meneekö monsteri puolelle?

Toivottavasti rata projekti ottaa tuulta alleen käyn kotona kirjottelemassa ess palstalle juttua myös jos lomille pääsen. Edes pieneksi avuksi rataa ajatellen.

Poissa markus11

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
hienoa että rata projekti on edistyny. Itse en intin takia ikävä kyllä kerkeä oikein auttamaan toki osallistun radan projekteihin intin jälkeen kun omakin harrastus alkanu taas pyörimään.

Itse olisin tulossa mukaan intin jälkeen 1/8 krossarilla sähköisenä kylläkin jos mukaan vaan pääsee. Onkos Lahdessa paljonkin krossareil kruisaajia vai meneekö monsteri puolelle?

Toivottavasti rata projekti ottaa tuulta alleen käyn kotona kirjottelemassa ess palstalle juttua myös jos lomille pääsen. Edes pieneksi avuksi rataa ajatellen.

Ittelläni pääautona on Revo3.3 monsu, 2-auto 1:10 Sähkö krossi Zaboon. Pienenä lisänä LamaV3 sähkö kopteri :grin:.
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Joo olen jo yrittänyt saada isää tilaamaan selasen mutta ei ole onnistunut :sad:. Nyt kun on hyvä syy siihen niin saatta suostuakkin ostamaan tuollaisen. Mikä kannattais tilata? Voisitko laittaa linkkiä siihen jota ite käytit :huh:.

joo , ostin hobbylinnasta revoon suodattimen mut sitä ei enää löytynyt ja nyt hellfiressä on kans kattiosuodatin eli tollanen
http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=22_46&products_id=632
ja tollanen tarvike setti jossa on 12 suodatinta ja suodatin öljyä
http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=22_46&products_id=165

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Hienoa että rata projekti on edistyny. Itse en intin takia ikävä kyllä kerkeä oikein auttamaan toki osallistun radan projekteihin intin jälkeen kun omakin harrastus alkanu taas pyörimään.

Itse olisin tulossa mukaan intin jälkeen 1/8 krossarilla sähköisenä kylläkin jos mukaan vaan pääsee. Onkos Lahdessa paljonkin krossareil kruisaajia vai meneekö monsteri puolelle?

Toivottavasti rata projekti ottaa tuulta alleen käyn kotona kirjottelemassa ess palstalle juttua myös jos lomille pääsen. Edes pieneksi avuksi rataa ajatellen.

kyllä mukaan saa tulle , ei oo mitään pääsyvaatimuksia , mulla on hpi:n hellfire

Poissa drive100

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Laittelin sähköpostia Hyvinkään UA:lle ja tiedustelin kuinka heidän rata sai alkunsa...
Tässäpä saamani vastaus heiltä !


Hei,
täältä voit lukea HyUA:n ja ratojen historiasta ja
 
http://www.hyua.fi/pages/hyvinkE4E4n_ua/historiaa/hyvinkE4E4n_ua_40v.php
 
pienoisautoilusta
 
http://www.hyua.fi/pages/jaostot/pienoisautoilujaosto/pienoisautoilu.php
 
Hyvinkäähän on pohjavesialuetta joten täällä tulee olla mysö erittäin tarkkana näiden asioiden kanssa. Kaikki meidän radat http://www.hyua.fi/pages/vauhtipuisto.php
sijaisevat HyUA:n Hyvinkään kaupungilta vuokraamilla mailla. Radat on rakennettu talkoilla ja ns. omalla rahalla eli kaupunki ei ole avustanut näissä asioissa.
 
Melko lähellä ratoja on asutusta joka aiheuttaa säännöksiä aukioloaikoihin. Lisää asutusta on tulossa lähivuosina. Radoilla on tehty melumittauksia, tulokset ovat olleet meidän kannalta ihan positiivisia. Radan läheisyydessä sijaitsee myös Hyvinkään Lentokenttä ja Ampumarata joten melunlähteitä alueella on runsaasti.
 
 
Onnea teille hankkeeseen!
 
t:Heli
 
----------------------------------------------------------------------------------------------
Hyvinkään Urheiluautoilijat ry, PL 72,  05801 HYVINKÄÄ
www.hyua.fi, info@hyua.fi


Mielenkiintoista ! heidän rata sijaitsee pohjavesialueella...eikä vedet ole vielä menneet piloille !taitaa olla Lahden vedet herkimmät likaantumaan ! !
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

Poissa drive100

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Ihan näin teoreettinen kysymys kaikille Päijät-Hämeen rc-auto harrastajille !
Jos saisimme jonkun lehden tekemään meistä kuvallisen jutun...
Olisi kaikki valmiita tulemaan paikanpäälle rc välineistön kera ?
Tälläisellä jutulla saisimme lisää julkisuutta ja osoittaisimme radan olevan tarpeellinen.
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

Narmer

  • Vieras
Kyllä ainakin minä tulen, jos muitakin tulee.

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyllä minä ainakin tulen kantaamaan korteni kekoon! (jos vaan hallitus suostuu :p)
Just tossa pihalla kävin naapureita viihdyttämässä.. Pitäis vaan saada jostain pitoa, ei ole kivaa, kun auto ei mene ollenkaan suoraan :angry:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
koitan kans olla mukana parhaani mukaan

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Itsekkin ajasta riippuen voin olla paikalla. Intti vie paljolti aikaa, mutta jos sattuu sopivaan aikaan niin voin tulla ton Hyperin kanssa sinne vaikka ei varmaan kulku kunnossa olekkaan.

Onkos juttua aateltu tehdä jostain ajopaikalta vai jossain sisätiloilla? Sinnehän vois tota 1/10 turistiakin kantaa, mikä näyttäs varmasti aktiivista harrastaja kuntaa lisää, vaikka eivät radalle niillä  vehkeillä menekkään.

Poissa drive100

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Pyöräerkki lupasi, että hänen yrityksen pihalla saa kokoontua lehtijuttua varten.
Mielessä on myös käväissyt ahtialan seurantalolla ajopäivänä!
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

Poissa markus11

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
En tiedä pääsenkö huomenna radalle koska olen nyt ollut 2 päivää kuumeessa :cry:. Sähköauto ei nyt ole kunnossa vaikka uus spurri tulikin ja on asennettu. Servossa varmaankin vikaa koska ei suostu kääntämään pyöriä ja/tai akun huonot liittimet. Laitoin akun lataukseen jos se johtuisi siitä.
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

Poissa drive100

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Eipä taida olla menemistä radalle  :roll: On nimittäin tuota lunta tullut sen verran ettei edes savage mene minnekään  :cry:
Oliskohan mitään aurattua kenttää missä vois huomenna käydä pörräämässä ?
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

Poissa markus11

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Kisapuiston ulkojää. pitoa läytyy varmasti :mrgreen:. Milloinka se lehtijuttu olisi ihan arviolta vaikka? Mukana olen.
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Missä ootte tähän mennessä ajelleet krossilla? Onko mitään rataan viittaavaa edes Lahdessa?

P.S. Tuli mieleeni että olisko kellään Lahdessa tai lähistöllä MOD1 pinjoneita? Tarvisi kokeilua varten tuohon omaan kiesiin yhden edeks lainaksi, jos jollain sattuu olemaan niin yv:llä voi vaikka otella yhteyttä. Enköhän siitä jotain korvaustakin pysty antamaan. Jos ei muuta niin vanha kytkinkellokin kävisi jos vaan sattuu olemaan ylimääräinen.

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Missä ootte tähän mennessä ajelleet krossilla? Onko mitään rataan viittaavaa edes Lahdessa?

P.S. Tuli mieleeni että olisko kellään Lahdessa tai lähistöllä MOD1 pinjoneita? Tarvisi kokeilua varten tuohon omaan kiesiin yhden edeks lainaksi, jos jollain sattuu olemaan niin yv:llä voi vaikka otella yhteyttä. Enköhän siitä jotain korvaustakin pysty antamaan. Jos ei muuta niin vanha kytkinkellokin kävisi jos vaan sattuu olemaan ylimääräinen.

vanhalla raviradalla on rata jossa ollaan käyty ajamassa

Poissa energia

  • Tulokas
    • Profiili
Hei,

Lahden Energiahallissa olisi vapaita harrasteaikoja ja kiinnostusta löytyisi RC-autoja tuoda lajivalikoimaan. Miltä kuulostaa? Ottakaa yhteyksiä ville.laaksonen@energiahalli.com, niin katsotaan saadaanko yhteistyötä aikaan..

Ville

Poissa drive100

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Hei,

Lahden Energiahallissa olisi vapaita harrasteaikoja ja kiinnostusta löytyisi RC-autoja tuoda lajivalikoimaan. Miltä kuulostaa? Ottakaa yhteyksiä ville.laaksonen@energiahalli.com, niin katsotaan saadaanko yhteistyötä aikaan..

Ville
Eli tarkoitat varmaan sähköautoja ?
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Hei,

Lahden Energiahallissa olisi vapaita harrasteaikoja ja kiinnostusta löytyisi RC-autoja tuoda lajivalikoimaan. Miltä kuulostaa? Ottakaa yhteyksiä ville.laaksonen@energiahalli.com, niin katsotaan saadaanko yhteistyötä aikaan..

Ville
Eli tarkoitat varmaan sähköautoja ?

luulen että kyseessä on sisä tila eli sähköautoilua , mut se vaatis sit maton , renkaista jää mustaa raitaa melko herkästi ja lattia on liukas jos touring autoilla-ajaa rataa

Poissa drive100

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Moi !
Meillä saattaa olla hyvät mahdollisuudet saada radalle tontti  :wink:
Toinen ospuoli on ainakin suhtautunut asiaan myönteisesti ja halukas neuvotteluihin...mutta ei nuolaista vielä ennenkuin paikka tipahtaa.
Asiassa on yksi miinuspuoli  :roll: radan sijoitus paikka olisi aika tarkalleen 22km päässä Lahdesta !
Itse en pidä matkaa mahdottomana mutta mitäs mieltä te muut olette ?
Autottomille varmaan järjestyy kyyti yhteisiin ajopäiviin...
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Itselle ei ainakaan ongelmana tuo välimatka, jos rata tilaa on kunnolla ja paikka muuten hyvä. Itse tulen kyllä taittamaan rataa sähköautolla, mutta tuskin se haittaa? Ollaanko saamassa mitään tarpeita rataa varten mistään? Siis jos ratapaikka toteutuu.

Poissa drive100

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Rakennustarvikkeista ei ainakaan itsellä ole tässä vaiheessa mitään hajua  :huh:
Tarpeiden haaliminen aloitetaan, kun radan sijainti on SATA VARMA!
Mutta toisaalta jos jollain on yhteyksiä yrityksiin... voisi tietysti kysellä ennakkoon esim.salaojaputkea ja aidan tarpeita...
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Korokehan meiltä tosiaan löytyykin jo ja pippon vanhalta ratapaikalta löytyy kumiletkua useampi kymmenen metriä. Kuljetuksen koroke vaan tarvisi.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Rakennustarvikkeista ei ainakaan itsellä ole tässä vaiheessa mitään hajua  :huh:
Tarpeiden haaliminen aloitetaan, kun radan sijainti on SATA VARMA!
Mutta toisaalta jos jollain on yhteyksiä yrityksiin... voisi tietysti kysellä ennakkoon esim.salaojaputkea ja aidan tarpeita...

kuinka paksua ton salaojaputken pitäs olla ?

Poissa jounihi

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Rakennustarvikkeista ei ainakaan itsellä ole tässä vaiheessa mitään hajua  :huh:
Tarpeiden haaliminen aloitetaan, kun radan sijainti on SATA VARMA!
Mutta toisaalta jos jollain on yhteyksiä yrityksiin... voisi tietysti kysellä ennakkoon esim.salaojaputkea ja aidan tarpeita...

kuinka paksua ton salaojaputken pitäs olla ?
Salaojaputken täytyisi olla vähintään 80mm paksua, putkia löytyy montaa eri laatua esim. valkoinen yleisesti käytetty malli on kestoltaan heikkoa. Parempi on musta materiaali. No varmistetaan ensin rata ja liitytään UA: jäseniksi niin saattaa löytyä korokkeelle kuljetuskin. Siellä on muuten reunaputkea aika paljon, ollut ainakin. Missä tää mahdollinen paikka tarkalleen on, matka ei ongelma.