Kirjoittaja Aihe: Touring mutta mikä?  (Luettu 1833 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PART

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.alta-racing.cjb.net
Touring mutta mikä?
« : 07.08.03 - klo: 19.39 »
:D Tervehdys,ajattelin kysyä teiltä kun mieltä askarruttaa, kun ajattelin ostaa ensi kesäksi suht lujaa kulkevan polttis touring auton.Mitä suosittelette?  :wink:
Miksi mulle käy aina näin......
Perä Alta Racing Team

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Touring mutta mikä?
« Vastaus #1 : 07.08.03 - klo: 20.07 »
KOneestahan se nopeus on kiinni, mutta Mugen MTX-3 on varmasti hyvä valinta. Kyosho on kestävin, mutta kallein.
SC10 4x4

Poissa PART

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.alta-racing.cjb.net
Touring mutta mikä?
« Vastaus #2 : 07.08.03 - klo: 20.39 »
Toni sulla on tollaine V-one R vai onko? mitä olen miettinyt mugenin lisäksi kuinka lujaa se kulkee?, mikä moottori?, itse kun olen kyosho fani niin pakko kysyä kun tällä hetkellä hyllyssä makaa 5 Kyoshon mallia.
Miksi mulle käy aina näin......
Perä Alta Racing Team

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Touring mutta mikä?
« Vastaus #3 : 07.08.03 - klo: 21.31 »
On vielä, mutta se on jo "myyty". Mulla oli siinä RB:n X-12 pannu ja kyllä se sen normaalit 80+ km/h meni. Aion varmaan hommata sen uuden FW-05R kardaanikössin.

V-one R:stä hajosi kahden kesän aikana ainoastaan yksi etuhihna, kun meni kivi väliin, muuten ei mitään menny rikki.

Kyosho fanihan tässä itsekkin........ pakkohan se on, jos haluaa laatua  :D
SC10 4x4

Poissa Kerminator

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.welho.com/jahpola/
Touring mutta mikä?
« Vastaus #4 : 07.08.03 - klo: 22.37 »
Tai sitten Asson NTC3... Kulkee tarpeeksi kovaa, hyvä kestävyys, edulliset vara osat, keppiveto, helppo huoltaa.

-Jykä
Project A
Asso NTC3 RB Concept X12

Mika R

  • Vieras
Touring mutta mikä?
« Vastaus #5 : 07.08.03 - klo: 22.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni"
Aion varmaan hommata sen uuden FW-05R kardaanikössin


Joo, kardaaniveto on hyvä näissä Suomen oloissa. Jätät Toni sen evon sitten väliin, eikös siitä ollut joskus puhe? Anyway toi FW05R voi olla aika makee.

NTC keppivetoisena on kanssa erittäin hyvä kuten Jykä kommentoikin jo ja laadukas (ainakin nämä uudemmat kitit, aiemmissa oli jotain b-luokan osia). Ainoa onglema lienee tuumamitoitetut ruuvit siinä tapauksessa jos on tottunut Kyoshon millimitoituksiin..

Yksi uusi keppivetoinen on Ofna LD, joka kyllä muistuttaa melkoisesti Assoa.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Touring mutta mikä?
« Vastaus #6 : 08.08.03 - klo: 09.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Jätät Toni sen evon sitten väliin, eikös siitä ollut joskus puhe? Anyway toi FW05R voi olla aika makee.


Joo, vaihtelu virkistää. Evon muutokset on kuitenkin niin pieniä.

NTC3:sta puhuessa kannattaa kyllä kestävyys jättää omaan arvoonsa. Kyllähän se kestää, jos muistaa vaihtaa rattaat tarpeeksi usein, ennen kuin ne hajoavat.

Ofna LD3, tai HongNor vai mikä se nyt oli on varmaan hieno Assokopio hienoilla osilla, mutta ei kuulemma yllä asson ajettavuuteen.

Täältä löytyy kuvia FW-05R:stä:

http://joybox.fc2web.com/shs03_kyosho.html

Ja täältä tietoa vara- ja viriosista:

http://www.kyosho.co.jp/rc_model/touring_rally/oneten/fw05r_option/fw05r_spare01-j.html

http://www.kyosho.co.jp/rc_model/touring_rally/oneten/fw05r_option/fw05r_option01-j.html
SC10 4x4

Poissa Kerminator

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.welho.com/jahpola/
Touring mutta mikä?
« Vastaus #7 : 08.08.03 - klo: 10.48 »
Lainaus
NTC3:sta puhuessa kannattaa kyllä kestävyys jättää omaan arvoonsa. Kyllähän se kestää, jos muistaa vaihtaa rattaat tarpeeksi usein, ennen kuin ne hajoavat.


Rattaat on kyllä kaikilla aika kovilla jos ajaa parkkisilla. NTC3 rattaat on merkittävästi halvemmat kuin Mugenin hihnat. Ja lisäksi NTC3 on tulossa valkoiset Delrin spurgearit jotka kestävät enemmän kuin nämä stanu spurgearit. (Tämä tieto jenkki foorumeista).  Huomautan että ei ole vielä menny yhtään ratasta autosta. Nykyiset alkaa olemaat todella kuluneet mutta vielä niillä ajaa.

NTC3 kestää myöskin normaalit ajomällit hyvin. Mika on ajanut Supertenillä päälle. Olen kokeillu myös lyhtypylvästä. Eikä ole ollut etu diffi laatikon löystymis ongelmaa joka riivas alku sarjan NTC3:sia. (Pitäisi olla pidemmät ruuvit vakiona uusissa malleissa)  

-Jykä
Project A
Asso NTC3 RB Concept X12

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Touring mutta mikä?
« Vastaus #8 : 08.08.03 - klo: 10.54 »
toi hihnojen meno nyt on aika legendaa, mulla on menny yokomossa puolessatoista kaudessa vain keskihihna.

asiaa voi tietty edistää ajamalla pellossa ja jättämällä putsaukset väliin.
---

Mika R

  • Vieras
Touring mutta mikä?
« Vastaus #9 : 10.08.03 - klo: 23.13 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
toi hihnojen meno nyt on aika legendaa, mulla on menny yokomossa puolessatoista kaudessa vain keskihihna.

asiaa voi tietty edistää ajamalla pellossa ja jättämällä putsaukset väliin.


heh, no tuosta Jykän edesmenneestä Mugen autosta hihnat tuppas kyllä kulumaan suht nopeesti. Siis jos vertaa keppivetoon, joka käytännössä on elinikäinen, poislukien noi vetorattaat.
Mutta sä Jarkko ajatkin radalla, et parkkisella eiks niin.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Touring mutta mikä?
« Vastaus #10 : 11.08.03 - klo: 00.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
heh, no tuosta Jykän edesmenneestä Mugen autosta hihnat tuppas kyllä kulumaan suht nopeesti. Siis jos vertaa keppivetoon, joka käytännössä on elinikäinen, poislukien noi vetorattaat.
Mutta sä Jarkko ajatkin radalla, et parkkisella eiks niin.


se toki on nykyisin totta, asfaltilla kruisaillessa mulla painu kiviä niihin hihnapyöriin kiinni, mutta ei sentään hihnat katkeillu, vaikka varmaan sitäkin nopeutti.

sen verran täytyy ottaa takasin, että vetorattaita mulla on tänäkesänä _radalla_ mennyt aivan *****:ti. täytyy tosiaan nyt kattoo sisäänjoustot niin ettei loppuunajetuilla foameilla katkee hampaat JA opetella ajaa radan puolella nurmikon sijaan  :lol:
---