Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lehtibakka

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 29
211
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 02.11.15 - klo: 08.57 »
Ajot taas suoritettu.

Tällä kertaa otettiin oikein videokuvaa tapahtumasta niin yleisellä tasolla kuin auton mukana liikkuvan kameran voimin. Saas nähdä tuleeko videon koosteesta julkaisukelpoista materiaali jopa linkitettäväksi tänne foorumille saakka.

Ensi sunnuntaina onkin sitten isänpäivä ajelut tiedossa, mutta kyllä radalle mahtuu juniorit myös mukaan.

212
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 26.10.15 - klo: 08.21 »
Ajelut taas suoritettu.

Vauhtia riitti kaikilla kuskeilla todella hyvin. Muutama taisi tehdä oman kierrosaikaennätyksensä ja osalla kuskeista alkaa tasaisen suorittamisen taso löytyä.

Oma juniori oli todella nopeassa iskussa ja kohta varmaankin pääsen eläkkeelle kun nuoriso pistää ohitellen vanhaa ukkoa sen minkä kerkeää.

Porukkaa radalla riitti välillä tungokseen asti, mikä on vaan positiivinen juttu. Se on mukava huomata että ei aivan turhaan olla tätä kerhotoimintaa aloitettu. Ensi sunnuntaina ajot jatkuu.....

213
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 18.10.15 - klo: 22.01 »
Ja taas perinteinen sunnuntaiajelu takana.

Porukaa oli paikalla mukavasti ja Lapsnapperin käyttöä jatketiin. Kierrosajat ovat parantuneet kaikilla kuskeilla ja erot ovat varsin pieniä.

Radalle ilmestyi jo toinen hyppyri joka lisäsi haastetta niin nopeuden kuin ajolinjan suhteen. Mielestäni nyt alkaa rataprofiili olemaan oikeasti haastava koska osa paikoista on teknistä tiukkaa linjaa, osa hyppyjä ja osa vauhdikasta mutkaa.

Lisää kuskeja kuitenkin radalle mahtuisi, eli rohkeasti mukaan jos vaan kiinnostaa.

214
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 12.10.15 - klo: 09.26 »
Jahas, testiajot on suoritettu.

Muutaman ratakierroksen jälkeen jouduin toteamaan että muovinen alatukivarsi ei vaan toimi takana. Syynä on iskarin alapään kiinnitys, tai oikeastaan kiinnitysreikien puute.

Muovisessa versiossa kun ei ole uloimmat reiät lähellekään samassa kohdassa kuin alumiinisissa sisaruksissa joten perän jousituksesta tulee aivan liian pehmeä (ainakin minun ajotyylille tai tyylittömyydelle :azn:)

Edessä taasen muovinen versio toimii todella mallikkaasti. Muutamat kunnon voltit tuli myös kokeiltua kuten asiaan ja kunnon kestotestiin kuuluu. Vaikka päivä oli hiukan viileämpi kuin yleensä kesällä, niin muovi kesti voltit ja pyörähdykset todella hyvin. Oikeastaan olin niin tyytyväinen muovin laatuun että laiskana kaverina päätin jättää etualatukivarret paikoilleen niin pitkäksi aikaa kun ne vaan kestää mun ajotaidottomuuden rääkkiä.

215
Tulokset / Vs: KAATISKUNKKU 2015 Outlaw ja BC5 11.10.2015
« : 12.10.15 - klo: 09.16 »
Iso kiitos kaikille osallistuneille!!!!

Päivä oli todella hauska ja ihan heti en muista näin rentoa meininkiä olleen kisapaikalla. Ilmeisesti kaikilla jäi liian pieni pipo kotiin ja ylimääräiset puristavat vanteet oli jätetty sinne pipon viereen.

Todellakin Antin vauhti yllätti. Oli todella näyttävää ja nopeaa etenemistä. Esan kanssa sai vääntää todella kovaa, mutta tiukoista tilanteista huolimatta ajo oli rehtiä ja toista osapuolta kunnioittavaa. Välillä saatiin samalle kierrokselle mahtumaan ainakin 2 puhdasta ohitusta kun molemmat taisteli sijoituksista sen minkä kalusto ja kuskit pystyivät.

Keltin veljeksillä molemmilla uuden auton opettelua ja mallikkaasti tuo tuntui alkavan. Uskon että ensi kesän karkeloissa näistä kavereista tulee vielä kovia haastajia usealle kuskille.

ISO KIITOS SALELLE!! Näitä rentoja päiviä tarvitaan. Tällaisiin tapahtumiin olisi suotavaa saada mukaan myös lajia ensi kertaa kokeilevat kuskit paikalle. Outlaw kisa kun oli kyseessä niin millä tahansa autolla olisi saanut tulla viivalle.

Eliaksen vauhti hiukan yllätti isukin. Ensimmäistä erää ajettaessa jouduin oikein vilkaisemaan ajajakorokkeelle että kuka kumma sitä autoa oikein ohjaa. Ajo tuntui luonnistuvan oikein mallikkaasti kun ottaa huomioon että poitsu oli ensimmäistä kertaa kuplan puikoissa.

Loomikselle iso käsi videosta. Tuossa videossa mun mielestä kiteytyy koko päivän rento meininki. No onneksi Salen autossa oli sentään vastarin akku täynnä ;-)

216
RC-kerhot ja -radat / Vs: KORPILAHDEN RC-CENTER MUUTTAA
« : 04.10.15 - klo: 20.34 »
Ei mitään pieniä ärsyttäviä pomppuja vaan kunnon hyppyreitä mistä on ilo ottaa ilmaa auton alle!!

217
RC-kerhot ja -radat / Vs: KORPILAHDEN RC-CENTER MUUTTAA
« : 04.10.15 - klo: 19.23 »
Voi kurjuus. Tuolla radalla sain korkattua oman or5 sarjan neitsyyteni.

Noh, uusi rata tulee olemaan todennäköisesti parempi kuin edeltäjänsä.

218
Bensa-autot / Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
« : 02.10.15 - klo: 20.58 »
Katos vaan. Nuudeli saa korin mukana uuden elämän. Todella hienolta näyttää korit.

219
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 24.09.15 - klo: 08.31 »
No tuota alumiinin kulumista ei ole tässä autossa. Ainoa keino saada alumiini ajettua loppuun on huollon puute tai ihan järjetön kolari.

Tässä autossa kaikissa liikkuvissa alumiiniosissa on kulutuspalana muovipusla välissä. Keulaan olen kuluneen kauden aikana kerran aikaisemmin vaihtanut muovipuslat, takana oli ennen syyshuoltoa vielä alkuperäiset. Keulan puslat kuluu nopeammin kun mulla tuo ajotaito aiheuttaa turhan paljon keulalle rasitusta.

Oikeesti nopean tai rauhallisemman kuskin käsissä voi samoilla puslilla ajaa koko kauden. Itse asiassa puslasarja koko autoon maksaa vähemmän kuin kierros muovisia alatukivarsia.

Kävin pihalla tekemässä pikatestin autolla niin vetopito tuntuu paremmalta. Johtuu todennäköisesti siitä että muovinen alatukivarsi fleksaa sopivasti. Epäilen että turffilla kovalla pidolla noilla muoviläpysköillä tulee ongelmia. Lisämurhetta aiheuttaa muovisien tukivarsien iskarien kiinnityspisteet. Ne kun eivät satu olemaan aivan samat kuin alumiinisissa sisaruksissa.

220
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 23.09.15 - klo: 19.41 »
Mitä mielipuolista!!

Täys alumiiniseen autoon on tungettu muoviosia. Pitää varmaankin lähteä johonkin hoitoon hetkeksi kun tuollaista menee tekemään. Ja asiaan. On tullut tiedusteluja usealta taholta Elconin muovisien alatukivarsien kestävyydestä. Kun omakohtaista kokemusta ei ole niin tällä setupilla mennään seuraavaan kahinaan kokeilemaan. Katsokaa ja kauhistukaa.

   

221
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2015 -2016
« : 21.09.15 - klo: 08.25 »
Pysyykö rengassäännöt samana molemmissa luokissa?

222
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 20.09.15 - klo: 19.40 »
Olihan kovaa menoa tänään. Porukkaa paikalla sopivasti, eli rata oli koko ajan käytössä. Välillä oli jopa pientä ruuhkaa pahimmissa paikoissa.

Kuskit alkavat kehittymään selvästi koska epäviralliset kierrosajat ovat huomattavasti kovempia kuin mitä viime keväänä meno oli. Tästä on hyvä jatkaa.

223
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 19.09.15 - klo: 22.44 »
Jep. Sunnuntaina 16 - 19 on ajot.

4.10 EI OLE AJOJA!! Tila varattu muuhun käyttöön.

224
Kannatan myös rengassääntöä OR5 luokkaan

225
Bensa-autot / Vs: FG off-road autot
« : 10.09.15 - klo: 07.40 »
Multa menee ääni tuolle Spektrumille ja juurikin tälle DX4R PRO mallille.

Todella luotettava mankka. Mun mankka nyt 3v vanha ja toimii edelleen kuin uusi. Olen ajanut 1/10, 1/8 ja 1/5 krossareita sen jatkeena. Vastarit todella edulliset verrattuna muihin mankkoihin. Joskus tilasin muutaman halvemman vastarin niin hinta tai olla jotain 25€ kipale.

Säätöjä löytyy enemmän kuin tarvitsee normikäytössä.

226
Bensa-autot / Vs: Bergonzoni autot
« : 09.09.15 - klo: 21.05 »
Jos kisoihin haluaa niin mieluimmin joku käytetty fg kuin C5. Toimii radalla hemmetin paljon paremmin.

Kone viilattu 23cc ja tehoputki. Muut sitten mitä säännöt vaatii.

227
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 09.09.15 - klo: 08.02 »
Kyllä pitäisi käydä. Joskus huomannut että kaikki ei mene "heittämällä" ristiin, vaan kiinapoikien toleransseista johtuen on silloin tällöin joutunut viilaamaan pytyn läpi menevien pulttien reikä hiukan kohdalleen.

228
Tulokset / Vs: OR5 4WD LOPPUTULOKSET 2015
« : 08.09.15 - klo: 12.56 »
Kiitos kaikille kisakumppaneille kaudesta. Rehtiä kisaa ja hyviä tyyppejä paljon.

Erityiskiitos Salelle joka jaksoi painaa koko kauden sarjan järjestelyjä, ajanottoa ja markkinointia.

Kiitos yhteistyökumppaneille/sponsoreille:

- Elcon Models
- Jaskan huoltopiste
- RCM


229
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 08.09.15 - klo: 08.27 »
Päivitetään tähän nyt kauden lopputuloksia jos joku ei kilpasarjaa seuraa.

Impactilla otettiin kauden kokonaispisteissä ihan kelpo saalis. Toinen auto sijalla 3 ja itse sijalla 8. Ei huonompi saavutus kun ottaa huomioon, että auto oli kauden alussa molemmille kuljettajille täysin uusi ja tuntematon.

Pitkin kautta tehtiin ankaraa testiä ja etsittiin säätöjä. Nyt tästä asetelmasta on hyvä jatkaa kohti ensi kautta koska tietoa ja taitoa auton säätämiseen sekä siihen, kuinka kyseistä runkoa tulee ajaa, on kertynyt roppakaupalla.

230
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 07.09.15 - klo: 09.30 »
Jahas päivitetään tätäkin topikkia.

Elconin kestävyystesti tuli suoritettua viimeisessä kisassa. Alkutilanne tämä: toisen kisaajan autossa radio häiriö ja auto karkasi pääsuoralle poikittain. Minä tulen pääsuoraa täyttä laukkaa (vauhtia jotain 60 tai ehkä ylikin johtuen hivenen pitkästä välityksestä) suoraan kilpailijakaverin auton kyljestä sisään.

Nopea inventaario: molemmat alumiiniset etualatukivarret solmussa, alatukivarsien tapit mutkalla, iskarin yläkiinnikkeen ruuvi mutkalla, servosaverin akseli poikki, toinen servotanko mutkalla.

Loppujen lopuksi auto oli säälittävän näköinen, mutta tilannetta tutkiessani totesin että yllättävän vähällä pääsin. Nyt vielä osien ja auton pesu, auto nippuun ja odottelemaan mahdollista sisäkisaa joka toivottavasti saadaan toteutettua.

Sisäkisassa tulen testaamaan Elconin muoviset alatukivarret koska niiden kestävyydestä ei ole mitään tietoa. Molemmat kisoja kiertäneet autot kun ovat olleet varustettu alumiinisillä versioilla.

231
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 07.09.15 - klo: 09.17 »
Itsekin laitoin ja tulen laittamaan muutamia kopio losin osia tuohon X1 konseptiin.

Päällimmäisenä syynä on hinta. Ovat pirun paljon halvempia osasia kuin aidot. Toinen hyvä syy on osien kestävyys. Ne muutamat osat mitä olen laittanut autoihin kiinni ovat olleet kestävyydeltään aivan samanlaiset kuin orkkis losin osat. Tietysti ne vaativimmat paikat on aina korvattu orkkis osasilla koska krossissa en halua tehdä mitään kestävyyskokeiluja kriittisissä paikoissa.

232
Olihan makee video!!!!

233
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 07.09.15 - klo: 08.10 »
Aluksi varmasti riittävä.

Sit kun olet saanut auton setuppiin  ja käynyt läpi ne paikat mitkä yleensä antautuu tehokkaamman koneen runtelemana, niin sit vasta isompi kone.

Hollannin outlaw sarjassa oli otsaan lyötyjä 30,5cc, 32cc, 34cc ja isoin taisi olla 45cc koneita. Hyvin tuntui menevän ja oikein säädettynä sekä hyvän kuskin lapasessa, niin rataa kierrettiin aika mukavaa vauhtia.

Bashaukseen tietysti pätee vain yksi sääntö: mitä isompi kone sen isommat hypyt ja varaosalaskut :grin:

234
Olihan kelit ja kisa.

Rata oli märällä kelillä mukavan haasteellinen ajettava kun ei pääsyt liiallisesta pidosta nauttimaan. Olihan mukavaa kun käytössä oli katettu varikkoalue.

Päivä alkoi omalta osalta hiukan yllätyksen omaisesti liiankin hyvin. Noh, onneksi mister murphy päätti loppupäivän kohtalon. "Tää on sitä motorsporttia" on tuo lentävä lause ja tähän lajiin kuuluu mekaaniset rikkoutumiset ja sähköjen häiriöt. Pahoittelut Atsille kolaroinnin kohteeksi joutumisesta. Kuskin reaktiot ei vaan millään riittäneet pysäytys/väistöliikkeeseen täydestä laukasta. Tilanne tuli aivan liian äkkiä näin vanhan ukon puuranteiden hallittavaksi.

Schumacherin renkaat toimivat todella loistavasti märällä kelillä. Pitoa oli juurikin sen verran kuin märästä turffista yleensä voi irti saada. Kiitokset RCM!!

Markolle onnittelut hienosta voitosta. Koko päivän tuntui siltä että nyt on kuski ja auto lennossa. Ei ole treeni- ja testipäivät menneet hukkaan.

235
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 04.09.15 - klo: 08.34 »
Tulihan sitä käytyä kokeilemassa uudelleen Lavangon rataa.

Yllätyksekseni huomasin että profiilia oli muutettu. Minun mielestä muutokset olivat onnistuneet, koska toinen tuplahyppyri on helpompi ylittää ja takakaarteen hahmotus ajolinjan suhteen on huomattavasti helpompaa.

Auton renkaat tosin peittävät osittain näkyvyyttä joissain paikoissa, mutta toimivat erinomaisina oikaisun esteinä kisaa ajatellen.

Erinomaista työtä olette tehneet. Lauantaina nähdään kuinka rata toimii oikeana kisanäyttämönä.

236
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 01.09.15 - klo: 09.05 »
Hoblaa jälleen,

Auton huolto tehty ja löytyihän sieltä kuluneita ja rikkoutuneita osasia. Molempien etualatukivarsien tapit olivat taipuneet jo sen verran että ne piti vaihtaa uusiin. Pitää varmaankin opetella ajamaan ilman kymmentä kaatoa per kierros edes yksi kisa  :grin:

Toisen etuiskarin varsi oli jonkun iskun seurauksena taipunut vaihtokelpoiseen kuntoon.

Edessä alatukivarsissa oli jo jonkun verran klappia. Uudet muovihelat paikoilleen ja välyksetön auto on taas valmis Lavangon kahinoihin.

237
Bensa-autot / Vs: Bensa-autojen sisäkisa
« : 30.08.15 - klo: 20.39 »
Paikkakunta on Koski TL. Eli Sopivan lähellä jos eteläsuomesta katsoo. Muualta sit vähän kauempana.

238
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 29.08.15 - klo: 21.12 »
Jahas. Huomenna taas ajellaan 16:00 - 19:00. Kaikki kiinnostuneet mukaan. Pääsen ehkä jopa itsekin paikalle.

239
Bensa-autot / Vs: Bensa-autojen sisäkisa
« : 29.08.15 - klo: 21.10 »
Juu, siis pienkonebensiinin käyttö pakollista. Tuon unohdin mainita. Oletin että kukaan ei enää hanabensaa käytä.

Muutenkin maneesilla toimii hiukan eri säännöt kuin jossain luvan varaisessa sisäkarting radalla.

240
Bensa-autot / Bensa-autojen sisäkisa
« : 29.08.15 - klo: 19.03 »
Heips kaikki harrastajat.

Tarkoitus olisi järjestää tulevan talven aikana sisäkilpailu tai jopa kaksi bensa-autoille. Ajopaikka olisi maneesi johon rata rakennetaan. Hyppyreitä ja muuta kivaa ei voi vielä luvata koska suunnitelmat ovat vasta alkuvaiheessa.

Tila on siis sisällä, mutta ei lämmitetty. Varikko pitää pystyttää ulos. Lämmin kahvila toimii samassa rakennuksessa, josta saa myös grillimakkarat sun muut ruuat tahi virvokkeet.

Tarkoitus olisi ajaa OR5, BC cup ja jos kiinnostuneita tarpeeksi outlaw luokka. Osallistumismaksu sama kuin virallisissa kilpailuissa, eli OR5 30€, BC 20€ ja Outlaw 20€. Tarkoitus on kattaa osallistumismaksulla tilan vuokra, ajanotto ja jos ylimääräistä jää, niin palkinnot menestyneille kuljettajille.

Ajankohta kyseiselle karkelolle voisi olla Loka-Marraskuu ja/tai Huhti-Toukokuu.

Laittakaa tämän vietin jatkeeksi kiinnostuksenne tapahtumaan ja lisätkää mahdollinen luokka tai luokat mitä haluaisitte ajaa.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 29