Kirjoittaja Aihe: Miksi aina touringkisat?  (Luettu 2231 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha

  • Jäsen
    • Profiili
Miksi aina touringkisat?
« : 18.07.03 - klo: 18.37 »
Tuntuu välillä kurjalta, että melkein kaikki kisat on touringkisoja. Kuitenkin touringkisoja on niin paljon että FT-sarjan ulkopuoliset kisat sekä jotkut FT-sarjan kisat ovat kärsineet osanottaja pulaa. Kun taas krossi, varsinkin sähkö, puolella on pulaa kisoista.
Tulevaisuudessa SM-sarjojen ulkopuolelle kisoja järjestävät kerhot voisivat miettiä, jospa pitäsivät sähkökrossikisat. Mielellään kaksipäiväiset kisat.

FT-sarja on hyvä esimerkki siitä, mitä saadaan aikaan hyvin organisoidulla ja ohjeistetulla toiminnalla. Samanlainen systeemi sähkökrossipuolelle ensikesäksi. Eikä lannistuta heti ensi metreille vaan kunnollisia kahden päivän kisoja, niinkuin ennenvanhaan. kyllä se aurinko. joskus risukasaankin alkaa paistaa.

Tässä vain vinkki niille kerhoille, jotka jäivät SM-sarjojen ulkopuolelle. Kyllä kisoja riittää järjestettäväksi kaikille.  

Onko muuten mistään saatavilla halvalla kierroslaskenta järjestelmiä tietokoneeseen? Vaikka sellaisia, joissa toimitsija painaa ohimenevän auton numeroa tietokoneesta, mikä sitten laskee tulokset.

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Miksi aina touringkisat?
« Vastaus #1 : 18.07.03 - klo: 20.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Juha"
Onko muuten mistään saatavilla halvalla kierroslaskenta järjestelmiä tietokoneeseen? Vaikka sellaisia, joissa toimitsija painaa ohimenevän auton numeroa tietokoneesta, mikä sitten laskee tulokset.

Joo tais saada netistä ilmaiseksi, en vaan muista osoitetta
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa Juha

  • Jäsen
    • Profiili
Miksi aina touringkisat?
« Vastaus #2 : 18.07.03 - klo: 20.51 »
Mahtaiskohan joku muistaa sen osoitteen?

Laskinpa tossa aikani kuluksi ja mielenkiinnosta Montako kisaajaa on ollut viime ja tänä kesänä krossissa. M2-10 on ollut 25, M4-10 7 ja S2-10 16 eri kaveria kisoissa eli aika hyvin loppujen lopuksi. Vielä kun saisi kaikki yhtä aikaa kisaamaan.

Poissa winqqu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Miksi aina touringkisat?
« Vastaus #3 : 18.07.03 - klo: 22.04 »
Tuolla pari kesyä mutta täysin toimivaa ratkaisua.
http://www.rcxotic.com/pkg-softwares/index.shtml
THR

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Miksi aina touringkisat?
« Vastaus #4 : 21.07.03 - klo: 23.23 »
Mini-z luokka olisi ihan jees!
Vaikko vaikio( ei saa virittää mitään, paitsi hiilikuitu h-plate on sallittu), ja viri( Kaikkea saa virittää, mutta vain kyoshon omilla mini-z osilla).
Ideaa??

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Miksi aina touringkisat?
« Vastaus #5 : 22.07.03 - klo: 07.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Mini-z luokka olisi ihan jees!
Vaikko vaikio( ei saa virittää mitään, paitsi hiilikuitu h-plate on sallittu), ja viri( Kaikkea saa virittää, mutta vain kyoshon omilla mini-z osilla).
Ideaa??


Viriluokka Kyoshon omilla viriosilla? Ei todellakaan! Kukaan järkevä henkilö ei ala virittämään zetaansa täysin ylihintaislla osilla.
Muuten mini-z luokka on hyvä idea, vaikken zetaa enään omistakaan  :wink:
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Miksi aina touringkisat?
« Vastaus #6 : 22.07.03 - klo: 09.50 »
Ot:
Hmm.. tai pitäisi olla ainakin moottori kaikilla sama, joku tehokas/ edullinen. Ja akuissakin pitäisi olla kans rajoitus.

Vois tietty saada yhden lisäpisteen mitä hienompi auto on!

Poissa Juha

  • Jäsen
    • Profiili
Miksi aina touringkisat?
« Vastaus #7 : 22.07.03 - klo: 12.09 »
Kyllä minä sen tiesin, että touringkuskeja on eniten. Tarkoituksena on vain herättää ajatusta siitä, että muittenkin luokkien kisoja, varsinkin sähkökrossi, voisi järjestää. Kun on todellakin huomattavissa ettei kaikkille riitä kisaajia touringkakusta.

sähkökrossaajat olisivat varmasti mielissään, jos kisoja olisi enemmän.
Ja miksi juuri sähkökrossi? Se on MM-luokka, halpa aloitus luokka sekä opettavainen. Eikä radantekokaan niin hirveitä panostuksia vaadi. Ja lopuksi johan perinteet jo vaativat luokan ylläpidon.

Pyytäisin myös että palattaisiin alkuperäiseen aiheeseen Mini-z puolelta

Poissa Juha

  • Jäsen
    • Profiili
Miksi aina touringkisat?
« Vastaus #8 : 07.10.03 - klo: 14.11 »
Pitäisikö palata systeemeissä takaisin vanhaan hyvään aikaan, jolloin kisaajia oli paljon luokassa kuin luokassa.

Näin oli ennen. Crossiluokissa oli eniten kuskeja ja SM-sarjassa oli 3/4 systeemi. Vertaa tulevaan Touring sarjaan. Muissa luokissa oli myös 3/4 systeemi SM-sarjassa ja kaikki silloiset luokat olivat voimissaan. Useampaa luokkaa ajettiin ja useamman luokan mestaruus oli mahdollista voittaa samana vuonna.

Nykyinen Touring sarja vaatii melkoisia panostuksia sarjan voittamiseksi ( ehkä liiankin suuria). Kun vielä ajatellaan, että joka kisassa ajetaan suomen mestaruudesta, niin on siinä ei tehdas kuskin kukkaron nyörit kovilla. Voi tulla jollekin mieleen, että sitä menestystä saisi halvemmalla toisessa luokassa. Touring luokat voivat kärsiä omasta massiivisuudestaan.

Jos Tourinki SM ajettaisiin myös ¾ systeemillä ei sen voittaminen ja läpi ajaminen veisi niin paljon aikaa ja resursseja. Näin samoilta kuskeilta jäisi aikaa myös muille luokille ja muiden luokkien kilpailijat saattaisivat innostua ajamaan myös Touring mestaruudesta, kun siihen olisi mahdollisuus lyhyemmän sarjan muodossa. Voitosta voisi kamppailla myös ne, joilla ei ole niin isoa kisa budjettia, mutta ajotaitoa kyllä. Eli mielenkiinto luokkaa kohti säilyis, kun siinä olisi mahdollisuus menestyä.

Eli kaiken kaikkiaan lyhyempi sarja antaisi useammalle mahdollisuuden pärjätä ja osallistua täysipainoisesti sarjaan. Se antaisi mahdollisuuden osallistua myös muihin luokkiin samaan aikaan viemättä mahdollisuutta menestyä Touringissa. Tällöin tulisi vaihtelua ja mielenkiinto säilyis. Lisäksi sarjan lyhentäminen voisi tuoda uusia kuskeja muista luokista, ja luokka voisi paremmin.

Kilpailukalenteri ehdotus:.

Lokakuu-maaliskuu   C-12 SM-sarja ¾
Huhtikuu-Syyskuu   TS-10 SM-sarja ¾
Toukukuu-Syyskuu   M-10, TP-10, M-8, C-8 SM-sarja ¾.

TS-10, TP-10 ja C-8 ulkokisat voitaisiin ajaa samana päivänä/viikonloppuna
M-10 ja M-8 kisat myös samana päivänä/viikonloppuna.

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Miksi aina touringkisat?
« Vastaus #9 : 08.10.03 - klo: 16.40 »
Tos ois ideaa  :D  mäkin oon ajatellu alottaa sähköcrossin ens kesänä, mutta ajan touringia niin aika ei välttämättä aina riitä kahteen tai kolmeen luokkaan (Tj-10, M2-10, M4-10)luokkaan :cry:
Xray