Elikkäs...säädän siis kaasutrimmin sellaiseen asentoon, että kaasuttimen liuku ei mene enää enempää sisään. Eli se on silloin säädetty kohdalleen kun auto on tyhjäkäynnillä, eikä liukua pysty "painamaan" enempää sisäänpäin? Ja kun liuku on kohdallaan, niin sen raon siitä ilmanottoputkesta pitäisi olla n. Millimetrin?
No niin, nyt meni perille :lol: Eli tee just noin.
Kun laitat sen Ossin kiinni, niin eipä tarvitse paljon säädellä. Mun Ossi RZv01b lähtee nätisti käyntiin parissa sekunnissa startterilootalla. Ja sulla taisi olla vetari, joten eipä tarvitse montaa kertaa nykiä, uskallan väittää. Toimii muutenkin loistavasti, pieniä säätöjä jouduin vain tekemään edellisen omistajan jäljiltä viime kesän ajoilta. Mutta pidemmän välityksen kyllä tarvitset. Mun EB-4:ssa toi Ossi kiidättää autoa välityksellä noin 12 ja noin 12cm renkailla ihan kiitettävää vauhtia, mutta pienemmillä renkailla välitystä voisi pienentää melkein puoleen 8)
Kävin eilen ja tänään hyppimässä krossareillani (ja niille jotka eivät vielä tiedä, tein Landmaxistani krossarin modauksilla, ja toinenkin autoni on samankokoinen kisabuggy) ja olipahan aika kiva skeittirampeilla hyppiä hyppyristä ja suoraan toisen hyppyrin alamäkeen!!! 8) Mahtavaa, kyllä hyppiminen on siistii! Pitää joskus mennä kyllä krossiradoille ajelemaan.
Sitten vielä pieni outo juttu. Toisen kuin Ossi, mun Rossi käynnistyy hädin tuskin ollenkaan. Kun pyöritän startterilla moottoria, se kuulostaa kuin lähtisi käyntiin. Kun painaa kaasua, kierrokset noudevat ja renkaat pyörivät vinhasti ilmassa. Mutta heti kun nostaa auton startterin päältä, kone sammuu. Ja tätä jatkuu noin 10 starttausyrityksen ajan. Nyt tuli äsken mieleen, että voikohan toi sammahtelu startissa johtua siitä, että kun kone on käynnissä ja vauhtipyörä koskettaa vielä startterin kumipyörää, niin kun nostaa autoa ylöspäin, ehtii startteri sammua vielä kun se koskettaa vauhtipyörää. Joten siksi sammuisi noin ihmeellisesti. Vai voiko toi johtua siitä, että koneeseen olisi mennyt jotain likaa? En ole varma, mutta voi olla, että putsarista on päässyt livahtamaan salakavalasti jotain ruohoa tms sisälle koneeseen. Nyt on jo uusi putsari kiinni, mutta pitäisi kai avata kone ja tarkistaa, onko tuhon jälkiä näkyvissä.