Oli nautinto kasata tämä uusi polttiskrossari. Pitempään sitä iloa ei tosin vaan millään riitänyt vaikka kuinka yritti tehdä vain rauhallisesti vähän illassa.Nyt sitten pitää tuohon korin maalaamiseen kuluttaa 6-8 viikkoa.
Kaikki osat olivat viimeisteltyjä ja mitoitukseltaan täydellisiä. On ne reiskassa ennenkin ollut hienosti, mutta jotenkin tuntuu, että nyt oli vaan aivan täydellistä. Kun reiskakrossareita on jo muutaman koonnut, ei yllätyksiä tosin olettanutkaan tulevan vastaan.
Krossarin pakkaajat olivat jättäneet "käyntikorttinsa" jokaiseen pussiin. Näitä on nyt sitten kaikkiaan 27 ja useita vaihtureita. Noita voidaan sitten kisoissa vaihdella ja kerätä koko sarja... Mulla olis esim. vaihturina Michailikova ja Petovska. Sen sijaan Kolarova on harvinainen.
Kovin kummallisia vinkkejä ei ole tarjota, mutta ehkä se nyt olis hyvä tiettää, että jollei diffejä shimmaa, ne järmäävät diffikoteloissa (ainakin minulla kävi niin). Siis pinjonin ja kruunurattaan väli on liian ahdas. Shimmaus kannattaa tehdä laakerin ja diffikotelon väliin (kruunurattaan vastakkaiselle puolelle) heti kasausvaiheessa. Siihen tarvittavat shimmit tulevat myös mukana. Muutoin saa sitten purkaa juuri kasatun diffikotelon ja diffin ja laittaa sitten ne shimmit. Voi shimmauksen tehdä myös laakerin ja kotelon väliin, mutta niitä shimmejä ei tule kitissä mukana.
Setuppeja on jo muutama tullut foorumille. Vähän laidasta laitaan on haettu tai sitten on vaan kovasti erilaisia olosuhteita ollut. Ja meikäläisten radoille saattaa olla sitten taas jotain aivan muuta. No lähdetään Jurajn ehdotuksesta liikkeelle.
Korin muotoihin on kyllä silmällä totuttelemista, mutta se sopii autoon kuin nenä päähän. Voisin kuvitella että muodot ovat perusteltuja.