Yksi tärkeä syy että ei valita yksityyppimoottoria on se, että alottelijoiden ei tarvitse panostaa enempää rahaa enää auton oston jälkeen vielä erikseen moottoriin, kun autojen mukana jo tulee moottori...
Ymmärrän tämän... ehkä ongelma onkin siinä, että yritetään kilpailla RTR autoilla.
Pitkällä aikavälillä luulisin yksityyppimoottorin ja -renkaiden tuovan kuitenkin säästöä.
Harrastuksen aloittaminen on aina kallista ja kilpaileminen vielä kalliimpaa.
Entä jos RTR moottorille olisi yksi vaihtoehtoinen "kunnon" moottori?
Hei... usko nyt että yksityyppi moottorista tai renkaista on turha puhua koska luokka on UUSI!!!!
Ei ole vielä kokemusta että pystyttäisiin tekemään mitään päätöstä renkaiden tai moottoreiden suhteen.
Moottoreiden suhteen pystyi sentään tekemään päätöksen että mitään kisa pannuja ei sallita ainakaan näin ekana vuotena.
Nämä autot kun kulkevat satkun pintaan jo vakio rtr koneilla.
Eri asia on sitten kun on saatu kokemusta eri renkaista ja kaikki järkevät vaihtoehdot käyty läpi.
Parissa muussa luokassa on yksityyppirenkaat joo ja niissä se toimii hyvin...
Arvaappas huviksesi montako vuotta siihen meni että pystyttiin ruveta päättämään mitkä renkaat ovat sopivat kyseiseen luokkaan.
Jos nyt keksitään vetää yksityyppirengas sääntö GT luokkaan niin mistä helvatasta kukaan tietää mitkä renkaat toimii kaikissa autoissa ja kaikenlisäksi kestää.
Keksitään että jokin rengas on se millä on pakko ajaa ja mennään ajamaan kausi... Hoplaa... kyseiset renkaat kestävätkin vain yhden erän kerrallaan.
Siinä sulle säästöä.
Tai päätetään ottaa yksi ainoa moottori.
No ensinnäkin on nimenomaan se että ostat auton jonka mukana tulee jokatapauksessa moottori.
Tällä et saakkaan ajaa vaan sinun on pakko ostaa sallittu mosa.
Ah niin halpaa aloittaa kyseinen luokka.
Ja mistä hemmetistä yhtäkkiä keksitään joku moottori joka tarjoaa sopivan tehon tähän luokkaan näillä renkailla...
Pitoa ei ole mitenkään päätähuimaavasti ja mitä enemmän tehoa, sitä vaikeampi auto on ajaa ja renkaat kuluu.
Entä mistäs hemmetistä tiedetään moottorin kestävyys, luotettavuus, varaosien saanti ja ylipäätään moottoreiden jatkuva hyllyssä olo.
Yksinkertaisesti tämä nyt ei vain ole mahdollista millään järkevällä tasolla ennenkuin oikeasti on kokemusta mistään.