Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 916987 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2100 : 26.08.10 - klo: 13.00 »
Mulla on laatikko nyt takarontlassa, siellä on oikein nimetyt pussukat itse kullekkin. Lisäksi "vapaata" riistaa olevia renkaita, sekä LS-5 kummiloita niitä tarvitseville (ei mitään hirmu määrää).

\ Jeppe
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2101 : 26.08.10 - klo: 13.49 »
Kiitoksia paljon jo etukäteen.
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa AnttiL

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2102 : 26.08.10 - klo: 19.38 »
Tämä se on palvelua, loistavaa!!!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2103 : 27.08.10 - klo: 12.18 »
Jepjep,

yöpymisarpajaisiin viitaten... Menee aikataulut siihen suuntaan, että ajelen vasta aamulla Espoosta mestoille. Kyytiä voi kysyä, jos joku on vielä semmoista vailla.

Olen jotenkin ajatellut, että paikan päältä saa ponderin lainaan eikä siitä tarvitse enää lähteä hätäratkaisuja tekemään?

Pitääpä vielä todeta erilaista vastoinkäymistä on riittäneen sen verran, että jos tankillisen saa ajettua kisoissa, niin alkaa tuntea itsensä jo voittajaksi  :mrgreen:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2104 : 27.08.10 - klo: 12.46 »
Jos tulee ponderin kanssa paniikki niin 5 kilsan päässä radasta on ensiapua tarjolla ;)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa ekiR

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2105 : 27.08.10 - klo: 12.58 »
Jepjep,

yöpymisarpajaisiin viitaten... Menee aikataulut siihen suuntaan, että ajelen vasta aamulla Espoosta mestoille. Kyytiä voi kysyä, jos joku on vielä semmoista vailla.

Olen jotenkin ajatellut, että paikan päältä saa ponderin lainaan eikä siitä tarvitse enää lähteä hätäratkaisuja tekemään?

Pitääpä vielä todeta erilaista vastoinkäymistä on riittäneen sen verran, että jos tankillisen saa ajettua kisoissa, niin alkaa tuntea itsensä jo voittajaksi  :mrgreen:

Järjestäjällä on lainapondereita kaikille ketkä tarvitsevat (mallia "personal")

Poissa pietro

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2106 : 27.08.10 - klo: 19.38 »
Käytiin tänään poikien(stail,RoddeR)kanssa tattiksella vähän vesi sulkeisissa, joten huomenna pääsee ajamaan radalle(jos ei vettä tuu kaatamalla) :roll:

Kaikki vaan ajamaan jotka ei ole lähtenyt vielä kouvolaan.
KYOSHO B-TEAM

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2107 : 28.08.10 - klo: 18.24 »
Olipahan ratki riemukas päivä tattiksella. pietro, mcjones, hoke ja hetken oli stailikin radalla pörräämässä. Rata oli TODELLA liukas ja autot pyöri kuin poranterät konsanaan radalla. Viimeisetkin pitoaineet ja foamit on huuhtoutuneet pois veden mukana. Ikuna ei oo noin liukas rata ollut mun lyhyen gt8 uran aikana. Aika meni taas kuin siivillä. Huomenna sit mekkaajan hommissa kouvolassa jatketaan.
« Viimeksi muokattu: 28.08.10 - klo: 20.21 kirjoittanut RoddeR »
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2108 : 28.08.10 - klo: 18.39 »
Jeps mukavaa oli. Harmi että piti lähtee niin aikasin.
Auto about pakattu huomista varten niin ei tarvii aamulla enää sählätä.
JQ

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2109 : 28.08.10 - klo: 19.22 »
Olipahan ratki riemukas päivä tattiksella. pietro, mc-jones, hoke ja hetken oli stailikin radalla pörräämässä. Rata oli TODELLA liukas ja autot pyöri kuin poranterät konsanaan radalla. Viimeisetkin pitoaineet ja foamit on huuhtoutuneet pois veden mukana. Ikuna ei oo noin liukas rata ollut mun lyhyen gt8 uran aikana. Aika meni taas kuin siivillä. Huomenna sit mekkaajan hommissa kouvolassa jatketaan.

no se on mukavaa että GT autoilla harrastaminen on kaikinpuolin hauskaa! sitä mieltä minäkin olen.

tällä hetkellä testailen uudelleen tuota e-versiota, kulkupuolta vielä lisää niin...
« Viimeksi muokattu: 28.08.10 - klo: 19.26 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2110 : 28.08.10 - klo: 20.44 »
Rata oli TODELLA liukas ja autot pyöri kuin poranterät konsanaan radalla. Viimeisetkin pitoaineet ja foamit on huuhtoutuneet pois veden mukana. Ikuna ei oo noin liukas rata ollut mun lyhyen gt8 uran aikana.

Lämpötila on myös iso tekijä tässä asiassa.

Tarkotus oli tulla käymään, mutta meni koko päivä mekkailessa kahta autoo huomisiin kisoihin, joten testit ajetaan sitten aamun erätreeneissä. :cool:
Flying Calacucco

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2111 : 28.08.10 - klo: 20.45 »
jos on kiinnostunut GTe-versiosta niin http://rc10.fi/index.php?topic=27163.msg465256#msg465256
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2112 : 28.08.10 - klo: 22.19 »
Täältä isot kiitokset tänään Tattiksella olleille. Neulat taas paremmin kohillaan, alakierroksille pieni lisävoima .28-koneesta .21-koneeseen siirtyneelle ei olisi pahasta, mutta josko sitä ehtisi vielä vaihteistoa säätää.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2113 : 30.08.10 - klo: 09.12 »
GT-sarja on tältä kaudelta saatu päätökseen. Kiitos kaikille mukana olleille ja taustajoukoille. Sarja oli tänä vuonna selvästi kovatasoisempi ja tasaisempi kuin viime vuonna, myös laite-/ja konerikkoja tuli huomattavasti vähemmän, kaikki tämä kehitys on ollut äärimmäisen positiivista.

Sanottakoon nyt vielä, jos joltakin on mennyt ohi, että varikkotouhu näissä kisoissa on kyllä ollut suurta riemua, naurua ei ole tarvinnut säästellä. Hieno homma, tästä sitten talvikautta kohti ja punomaan uusia juonia.

Ohessa lopulliset sarjapisteet. Jos taulukossa on laskentavirheitä tai muutoin tunsit itsesi kaltoin kohdelluksi, tännepäin voi viestitellä.

ONNITTELUT VIELÄ JIRILLE SUVEREENISTA SARJAVOITOSTA JA ISO KIITOS KAIKILLE MUKANA OLLEILLE!! :cool:

« Viimeksi muokattu: 30.08.10 - klo: 09.15 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2114 : 30.08.10 - klo: 09.17 »
+1

Onnittelut täältäkin menestyneille ja osallistuneille!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2115 : 30.08.10 - klo: 09.27 »
Kiitos kaikille mukana olleille kaudesta! Oli hienoa nähdä useampi uusi naama sarjassa ja varsinkin Kouvolan kisoihin osallistuneet! Tosissaan hauskaa oli ja Ylistaron keikka paloi kyllä aikapahasti muistin sopukoihin hyvässä mielessä, ei paljoa vatsalihakset saaneet sillä reissulla armoa.

Tämän kauden ehdoton fiiliksen nostattaja oli erittäin tasainen nippu, pois lukien Jiri ja vikassa kisassa Hoke, joille muut ei oikein mahtaneet mitään. Muuten olikin varmaan 8 jäbän nippu, jotka paukuttivat pienillä marginaaleilla läppejä perä perään. Oli todellakin mahtavaa ajaa kilpaa monen kaverin kanssa kun jokaisella oli mahdollisuudet menestyä.

Sarjan säännöt olivat mielestäni erittäin onnistuneet tälle kaudelle ja niistä kannattaisi jatkossakin pitää kiinni. Rengas ja moottorisääntö yksinkertaisesti toimivat!
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2116 : 30.08.10 - klo: 09.47 »
Jeps...
Nyt kun vika kisa tuli kokeiltua tätäkin luokkaa pienen tauon jälkeen niin kieltämättä säännöt tuntu hyviltä.
Eli lähinnä siis rengas ja moottorisäännöt.

Ainoat mieleen tulevat sääntömuutokset olis nostotoiminta.
Eli nostot kuten lähes kaikissa muissakin luokissa.
Tää ei nyt kuitenkaan ole mikään pro luokka missä virheiden määrä olis pientä, vaan siellä on todella eritasoisia kuskeja.
Se putkea päin jääminen voi tulla erittäin usein ihan vain kilpakumppanistakin johtuen.
Kierrosaikaerot niin suuria eikä kaikilla ole tuo tilan antaminen ihan hanskassa.

Luokka on myös pieni, eli niitä mekaanikkoja ei välttämättä ole edes jokaiselle, vaan yksi mekaanikko hoitaa monesti kaksi autoa.
Muutenhan nostot hoitui koko vuoden juuri sillä tyylillä kuin lähes kaikissa muissakin luokissa, eli GT autoillakin oli nostajat edellisestä erästä.

Tuohon moottorisääntöön myös ehdotan sitä mistä olen jo puhunutkin, eli jokin sääntö joka mahdollistaa varsinkin aloittelevan kuskin tulla mukaan millä tahansa korkeintaan .28 kokoluokan koneella.
Tällätavoin varmasti monen kynnys aloittaa kisaaminen laskee.
Voi ajaa sillä mikä tosiaan kaapista löytyy.

Esim minulle autoa lainannut kaveri joutui ostamaan moottorin että pääsi osallistumaan ekaan kisaansa.
Kyllä hänellä moottoreita oli, mutta ei nyt just sääntöjenmukaisia.
Kuinkahan monella muulla on GT autoja, mutta moottorit ei nyt satu menemään sääntöjen sisään, mutta olis kiva kokeilla kisaamista... Ei nyt vaan viitsi ostaa uutta konetta vain sen takia että pääsis kisaan mukaan.

Se tuskin heidän sijoituksiinsa kummoisesti vaikuttaa onko autossa sääntöjenmukainen kone vai ei.
Ja tosiaan jos nyt vaikka alkaa menestystä tulemaan ja ajaa itsensä vaikkapa sinne 3-5 kärkeen niin seuraavassa kisassa on jo ajettava sääntöjenmukaisella moottorilla.

Kyseistä luokkaa on kuitenkin ajanut todella harva sellainen kuski josta voisi sanoa että he selvästi hyötyisivät kireämmästä koneesta.
Ja toisaalta jos sinne sattuu tulemaan kuskeja jotka hätyyttelee niitä kärkisijoilla ajavia sen kireämmän koneen avustuksella niin mitä sitten... Saadaanpahan enemmän näyttävää kisaa.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2117 : 30.08.10 - klo: 09.56 »
Ja toisaalta jos sinne sattuu tulemaan kuskeja jotka hätyyttelee niitä kärkisijoilla ajavia sen kireämmän koneen avustuksella niin mitä sitten... Saadaanpahan enemmän näyttävää kisaa.

Tätä linjaa olen erittäin valmis itsekin supportoimaan. Juurinäyttävyyden takia, koska sitähän yleisö haluaa nähdä. Sama juttuhan se on muissakin nitroluokissa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2118 : 30.08.10 - klo: 09.57 »
Tässä kisajärjestäjän kommentti ensi vuotta ajatellen.

Kun virallisen SM-luokan LS-5:n kilpailijamäärä näyttää nousseen melkoisesti, voi olla käytännössä aika vaikeaa saada ajettua luokkia yhdessä saman päivän sisällä. Aikataulu venyy kohtuuttoman pitkäksi.

Voisiko SM-luokan kisapäivästä irtautuminen ja sitä kautta lisenssipakon poistaminen olla myös mahdollisuus kasvattaa GT-8 luokkaa ja madaltaa osallistumiskynnystä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2119 : 30.08.10 - klo: 10.13 »
Varmasti näin.

En tiedä onko liian aikaista sanoa, mutta ensi vuodelle on kaavailtu 2+2 kisaa näille alueille, minne GT toiminta muutenkin keskittyy eli Helsinki ja Turku(Raisio). Ei lisenssipakkoa. Sääntökirjan pohjana nykyinen GT-8 sääntökirja ja moottorilista suosituksena, mutta ei pakottavana - luulisin. Rengashan on varsin toimiva joten siinä kannattaisi varmaan pysyä (rengassääntö siis säilyisi).

Eli hieman tuolla GT open kuviolla mikä oli Tattiksella 1.8. tänä vuonna.

Tottakai jos järjestys halukkuutta löytyy muualtakin, niin mikä ettei!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2120 : 30.08.10 - klo: 10.53 »
Voisiko SM-luokan kisapäivästä irtautuminen ja sitä kautta lisenssipakon poistaminen olla myös mahdollisuus kasvattaa GT-8 luokkaa ja madaltaa osallistumiskynnystä.

Näin uskon erittäin vahvasti ja sen suuntaisia puheita olen myös muutamilta kuskeilta kuullut...
Vois se olla kiva kokeilla kisaamista, mut ku pitäis olla UAU jäsen ja vielä lisenssi... menee satanen sileeks samantien.

Tosin se miinus tuosta irtautumisesta taas olisi että viikonloput ja varsinkin järjestäjät loppuu varmasti kesken.

Jäiskö sen jälkeen todella hieno luokka lähinnä kerhokisailuks... mihin sitten enää noin "tiukkoja" sääntöjäkään tarvitaan jne jne.

Omat kokemukset tästä luokasta on aina olleet erittäin positiiviset.
Autot on helppoja ja varsinkin todella hauskoja ajaa.
Toki ne viimeset kymmenykset tarttee tarkkaa setupin viilausta ja ratin veivausta.
Vihmo tuli kokeilemaan luokkaa ja totes myös että todella mahtava luokka.
Erittäin hauskoja ajaa... renkaat toimii ja koneet toimii.
Olis todella sääli mikäli tämä luokka kuihtuisi.

Sen jälkeen ei taaskaan olisi vastaavanlaista rataluokkaa.
Muut on joko reilusti sähäkämpiä polttisturisteja, tai sitten seuraava hyppy on jo LS-5

Nää menee vähän luistossakin... tehoja on, mutta ei mitenkään liikaa... autot ei ole niin tarkkoja ajaa kuin pienemmät polttisturistit ja kun ovat kookkaampia niin jo muutenkin autot reagoi mutkissa jouheemmin ja antaa anteeks paljon.

Jos tän irtauttaa vitosten rinnalta niin sillon tarvitaan joku joka oikeesti jaksaa kyseistä luokkaa viedä eteenpäin... järjestää kisat yms.
Muuten koko luokalle käy huonosti ja hyvin äkkiä.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2121 : 30.08.10 - klo: 11.04 »
No ottamatta sen enempää kantaa siihen, tuoko AKK:n alla ajaminen GT-luokalle plussaa vai miinusta, mutta jos LS5 tukkii koko päivän niin kait noi voisi ajaa TP10 kanssa samaan aikaan. Siellä kun ei mitään ylenmäärästä tunkua ole, erät on järkevämmän mittaisia ja samaten saataisiin nopeat autot samalle päivälle  :wink:  :grin:

Muuten luokka on ehdottomasti eteenpäin viemisen arvoinen. Autot on hyvän näköisiä, suht edullisia ja helpompia viedä kovaa kuin esim LS5 tai TP10. Erinomainen entry-luokka, joka palkitsee kuskin nopeammin. Rengas pelaa ja konesääntö pitää kisat tasaisina ja siitä joustaminen aloittelijoiden kohdalla on OK. Eli kone kun kone ekaan kisaan ja jos ajat A-finaaliin/TOP5 tms. niin sitten suraavaan kisaan kiesi sääntöjen mukaiseen kuosiin ja baanalle. On ne kisat sitten jotain Openeita tai esim TP10 yhteydessä, ihan sama kunhan homma jatkuu.  
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2122 : 30.08.10 - klo: 11.07 »
Juuri tuota TP-10 luokan yhteyteen mahduttamista ajattelin myös.
Tosiaan erien mitat ym. lähempänä toisiaan kuin vitosten kanssa.

Ja tais sitä porukkaakin olla vähemmän polttis turisteissa, eli mahtuis ilmeisesti helpommin kuin nykyään vitosten kanssa.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2123 : 30.08.10 - klo: 11.27 »
No ottamatta sen enempää kantaa siihen, tuoko AKK:n alla ajaminen GT-luokalle plussaa vai miinusta, mutta jos LS5 tukkii koko päivän niin kait noi voisi ajaa TP10 kanssa samaan aikaan. Siellä kun ei mitään ylenmäärästä tunkua ole, erät on järkevämmän mittaisia ja samaten saataisiin nopeat autot samalle päivälle  :wink:  :grin:

Muuten luokka on ehdottomasti eteenpäin viemisen arvoinen. Autot on hyvän näköisiä, suht edullisia ja helpompia viedä kovaa kuin esim LS5 tai TP10. Erinomainen entry-luokka, joka palkitsee kuskin nopeammin. Rengas pelaa ja konesääntö pitää kisat tasaisina ja siitä joustaminen aloittelijoiden kohdalla on OK. Eli kone kun kone ekaan kisaan ja jos ajat A-finaaliin/TOP5 tms. niin sitten suraavaan kisaan kiesi sääntöjen mukaiseen kuosiin ja baanalle. On ne kisat sitten jotain Openeita tai esim TP10 yhteydessä, ihan sama kunhan homma jatkuu.  

Tässä on aika hyvin kiteytetty asian ydin ja myös minun mielipiteeni.
Flying Calacucco

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2124 : 30.08.10 - klo: 11.37 »
Mukava lukea positiivisia ajatuksia ja halua viedä tätä eteenpäin  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2125 : 30.08.10 - klo: 12.10 »
Turun suunnalla muuten yksi krossitaustan omaava GT kuljettaja lisää  :cool:
Porukka kasvaa...
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2126 : 30.08.10 - klo: 12.20 »
Vesijäähdytys GT autoon ?? Nyt vain 550€  :cool:

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2127 : 30.08.10 - klo: 14.00 »
Turun suunnalla muuten yksi krossitaustan omaava GT kuljettaja lisää  :cool:
Porukka kasvaa...

Olisikohan ennen kasvua tulossa ensin porukan pienemistä, kun 5-6 GT-8 kärkikuskia on hankkinut LS-5 auton viimeisen kuukauden aikana.

Tai voihan olla, että ajavat molempia luokkia. Siinä olisi hyvä syy GT-8 luokalla pyrkiä TP-10 kisapäiviin mukaan. Se ei kylläkään toisi muutosta lisenssipakkoon.

 
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2128 : 30.08.10 - klo: 14.05 »
Aivan.. no mutta siis meinaan vaan että uusiakin on tulossa tilalle. Ja siis kokemusta esim. M8 luokasta aikoinaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2129 : 30.08.10 - klo: 15.37 »
Eilen Kouvolasta takaisin tullessa funtsailtiin että 3 uutta kuskia olisi näillä näkymin tulossa ensikaudeksi gt8 luokkaan meidän tuntemia jamppoja itseni mukaan lukien tähän 3.
« Viimeksi muokattu: 30.08.10 - klo: 17.10 kirjoittanut RoddeR »
Kyosho, elämäni auto.