Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - miikkaj

Sivuja: [1]
1
jep eli akku kyykkää ja sen jännite iskee liian alas, josta johtuu auton pysähtyminen. Jos lipo akku niin akku lataukseen, jos nimh niin lipo cut off pois niinkuin jonu totesikin jo.

Uusi 5000 mAh 2S 30C lipo on akkuna ja testasin äsken pudottaa cutoffin minimiin, latasin ja tasasin akun ja autoon kiinni. Noin minuutin ajon jälkeen teki taas ekan kerran saman pätkäsyn. Virrat pois ja takas päälle, taas kulki sen 10 sekuntia ja meno loppui.

Kokeilin myös välityksiä muuttaa vähän vakiompaan suuntaan jos olisi jotain kuumenemisjuttuja mutta ei kyllä voi tolla minuutin ajolla ylikuumentua. Varsinkin kun saattaa virtojen katkaisun jälkeen taas pelata toisen minuutin putkeen.

Perhana, olis kiva päästä ajamaan ilman ongelmia  :embarrassed:

2
Kiitos tähän asti vastanneille, jatkan vielä hölmöjä kyselyitä.

Yhdistelmä on siis tällä hetkellä Novakin 5.5R + Ezrun 60A (ilman sensoritukea). Auto pelittää ihan kivasti ja suurempaa rykimistäkään ei ole, aavistuksen enemmän joutuu odottamaan esim. kaasun vastaamiseen. Noilla ajoituksilla en ole vielä suuremmin pelannut, 7.5 astetta laitoin noin alkuun testiksi.

Mutta ongelma: n. 10 minuutin ajon jälkeen auto "sammahtelee", eli kesken ajon loppuu kaasuvipuun vastaaminen täysin. Ohjausservo kyllä toimii ja nopari vilkkuu ohjainta painettaessa normaalisti. Moottorissa ei vaan tapahdu mitään. Haiskahtaa joltain ylikuumenemissuojalta mutta sitä taas ei tue a) moottorin/noparin lämpö eikä b) ajoajan epäloogisuus. Pidin vartin tauon ajossa ja pätkiminen alkoi melkein heti. "Sammuneen" moottorin saa eloon katkaisemalla autosta virrat ja laittamalla takaisin päälle.

3
Noniin, aikaisemmin kirjoittelin että hajosi Novak Velocitystä nopari. Tänään tuli postissa uusi Ezrunin 60A säädin.

Kysymys kuuluukin (kun en hätäisesti ostaessani huomannut tsekata) että toimiiko tuo nopeudensäädin sensorillisen moottorin kanssa? Ja jos toimii niin toimiiko hyvin vai onko luvassa jotain rykimistä tai muuta vastaavaa oiretta? Ezrunissa ei siis ole paikkaa sensorijohdoille.

Sillä kysyn, että jos on edes mahdollisuus ongelmiin, en ala asentamaan noparia vaan myyn sen. Hieman helpompi myydä kun on tehtaan paketissa käyttämättömänä.

4
Multa kärähti nopeudensäädin (Novak Velocity 5.5R). Mikä säädin kannattaisi hankkia tilalle? Eli mikä olisi ominaisuuksiltaan vastaava ja toimintavarma?

Nopari kärähti viallisen lipoakun takia (akusta tuli viallinen käyttäjän takia...). Nopeasti se menee kun on mennäkseen; liittimet kerkesi juuri hipaisemaan ja noparista alkoi nousta harmaa savu.

5
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 13.01.11 - klo: 16.45 »
Mitkä ovat oleellisimmat erot HP:n ja 3250:n välillä? HP näyttää olevan ainakin parissa nettikaupassa kalliimpi. :azn:
Erot ovat:
HP:ssä gigaradiot,huomattavasti paremmat/autoon sopivammat nopari+moottori sekä eri värinen kori.Siinäpä tärkeimmät.

Perhana, tuokin vielä kun olisi vasta viime kesänä hankittu Acomsin radio+vastari, meinasin ettei tarvisi niistä maksaa sitten uuden auton ohessa enää. Eli 3250 voisi olla siinä suhteessa fiksumpi vaihtoehto, vaihtaa sitten vastaanottimen vain tuohon jo olemassa olevaan.

6
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 13.01.11 - klo: 15.21 »
Noniin ihan hyvä että tuli sitten kyseltyä. Saitte ainakin yhden Savagemiehen lisää. Kunhan pääsen TT-01:stä eroon niin täytyy laittaa Savage tilaukseen :) Ainoa mikä Bulletista jää harmittamaan, on tuo matalahko ulkonäkö, joka on kyllä paremman näkönen. Täytyy etsiskellä onko Savagelle olemassa sarjoja joilla autoa voisi vähän tiputtaa alas. Rungonpidennyssettejä varmasti löytyy joilla tuota maavaraa saa suhteessa pienemmäksi. Tiukka alusta, katurenkaat ja kohtuullinen maavara olisi aika namuyhdistelmä.

Mutta nyt kun auto on jo näin lähelle päätetty niin vielä tulee muutamia kysymyksiä ja tässä pari.

- Myydäänkö Savagea ollenkaan itse kasattavana? Kaikki näyttää olevan RTR:ää mitä vastaan on tullut. Tyhmää maksaa siitä, että auto on kasattu, kun haluan kuitenkin ennen ekaa ajoa sen purkaa ja kasata ruuvilukitteen kanssa uudelleen. Ja laittaa muutaman hop-upin :)

- Mitkä ovat oleellisimmat erot HP:n ja 2350:n välillä? HP näyttää olevan ainakin parissa nettikaupassa kalliimpi. :azn:

Edit: typo.

7
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 12.01.11 - klo: 23.28 »
Ei käy osat keskenään, Bullet on uudempi malli niin ei varmaan näy kaikkia osia hpin sivulla, Turha sitä savagen painopistettä pudottamaan kun siinä on se uusi x runkolevyt joka se pudottaa tarpeeksi painopistettä.  :wink:

Kiitos nopeasta vastauksesta.

Osaatko vielä sanoa mikä tuon hintaeron tekee Savagen ja Bulletin välille? Jos Savage 2350 maksaa 400 puntaa ja Bullet ST 250 puntaa (@modelsport) niin jossain lienee iso ero mikä selittää hinnat?

8
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 12.01.11 - klo: 23.10 »
Onkos Bullet ST Fluxilla mitään tekemistä Savage Fluxin kanssa? Yhteisiä osia tai mitään?

Bulletista tuntui löytyvän vähän nihkeämmin tietoa ja varaosia mutta stadium truck -lookki miellyttää omaa makua 10x enemmän kuin Savagen suht korkea painopiste ja kaatuma- sekä keulimaherkkyys. Näin oli ainakin polttissavagessa muutama vuosi sitten.

Toinen vaihtoehto tietysti olisi jos Savageen löytyisi jotain kittiä millä painopistettä saa pudotettua Bulletin tyyppiseksi. Rakenne-eroista en sitten tiedäkään ja sitä tässä kyselenkin.

9
Tamiya / Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« : 10.01.11 - klo: 18.43 »
Moro!

Alkaa pikkuhiljaa olemaan talvi voiton puolella ja kaivelin TT-01:n varastosta esiin. Ensimmäinen ajatus oli sama joka oli kesäkautta lopetellessa; on saatava enemmän epätasaiselle alustalle sopiva auto. Joten varsinkin TT-01:n ja DF03-ra:n omistaneilta haluaisin kuulla kokemuksia autojen keskinäisistä eroista.

TT-01 on nyt ns. tappiin viritetty ja saisin autosta myydessä varmasti sen verran, että tämänkin automallin kanssa pääsisi hyvään alkuun osien suhteen. Mutta mitenkäs tällaiset asiat:

- Minkälainen on varaosien saatavuus ja valikoima TT-01:een verrattuna?
- Riittääkö DF03-ra:ssa mitoitus ajamaan ihan soralla, eli oikeastaan medium karkealla hiekkatiellä?
- Novak Velocity 5.5R (nyt TT01:ssä) varmasti riittää kuljettamaan tätä ihan kiitettävästi (?)
- Ostaessa stockkivehkeen, mitkä ovat komponentit esim. vetareiden lisäksi jotka kannattaa em. koneen asentamisen myötä vaihtaa kestävempiin?

10
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 29.06.10 - klo: 23.20 »
Kolme viikkoa ollut oma teetee telakalla. Autolle tehty perusteellinen putsaus yksi nappula kerrallaan, kaikki rasvattu uudelleen ja muutaman uuden palikankin laittanut lisää.

Tällä hetkellä uupuu vielä ohjauksen yksi työntövarsi servon ja vivuston välistä. Pitää koittaa metsästää. Lisäksi 6 mm liittimet ovat postissa matkalla kun lipopäivityksen tein eikä ollutkaan sopivia liittimiä laatikossa. Hyvin asettui loppujen lopuksi tuo akkukin paikalleen varsin pienillä modauksilla, samalla lisäsin jännitenäytön jotta tietää karkeasti missä mennään.

Nopeudensäätimen flekti otti vähän itseensä hiekasta ja muusta ja vaihdoin 3racingin 5 mm pienemmän flektin tilalle. Piti asentaa 45 astetta vinoon siilin päälle että sai pulttien etäisyydet täsmäämään siilin rakoihin.

Tässä on nyt haettu pitkään sellasta settiä jolla saataisiin ohjauksen välykset poistettua ja kuvissa näkyvä sarja vihdoin sen teki. Pallonivelistä ei ole ko. tarkoituksessa mihinkään  :embarrassed:

Pari kuvaa:




Loputkin kuvat: http://to.pic.fi/kuvat/TT-01/Kes%E42010/

11
Sähköautot / Vs: 1:10 autotraileri
« : 23.06.10 - klo: 23.07 »
Jees, ainakin Fechtner-modellbau bongattu. Hitto kun innostuin tästä aiheesta, miksi en ole ite tajunnut tätä. Kiitos vaan Hemille, löytyi seuraava rahareikä.

O2-luokan kärry kun on kysymyksessä niin yksi detaili osui heti silmään; vetopää. Näinköhän on mitään mahkuja löytää vetopäätä sylintereineen missään kokosuhteessa?

12
Sähköautot / Vs: 1:10 autotraileri
« : 23.06.10 - klo: 20.29 »
Täytyy sanoa että idea on kyllä todella mielenkiintonen. Itse duunailen peräkärryjen kanssa työn puolesta aika paljon ja täytyykin harkita josko sitä alkaisi moista tekemään TT-01:n perään?  :shocked:

Miten/mistä materiaalista olet ajatellut valot toteuttaa? Mistä alumiinikiskoa ym. tarviketta kannattaa lähteä hakemaan? Joku harrastustarvikeliike kuulostaa aika kalliilta...

13
Auto on TT-01 ja varustettu Novak GTB 5,5:llä. Minkälaisia välityksiä tossa nyt sitten uskaltaa käyttää? Jostain muistan lukeneeni että liian tiuhat välit saattavat vahingoittaa moottoria/nopeudensäädintä?

14
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 08.05.10 - klo: 14.49 »
Dodii, elämäni ensimmäinen sähköauto on nyt kasassa ja ensitestien jälkeen tuntuu ihan fiksulta peliltä. Kumirengassetti tulossa vasta postissa ja on vähän nihkeetä pitää autoa hanskassa driftirenkailla, varsinkin työpaikalla sisällä hallissa ajaessa. Pintana siis sileäpintainen betoni. Nimheillä mennään toistaiseksi, katotaan milloin alkaa kyllästyttää ja lipot tulevat ajankohtaiseksi.

Hiukan on opeteltavaa noissa sähköauton säädöissä varsinkin, en meinaa saada mitenkään fiksusti pakkia toimimaan. Tällä hetkellä ei toimi itseasiassa lainkaan  :embarrassed:

Turha tuskin selostaa mitä palikkaa autossa on, eiköhän jokainen osaa itse katsoa jos kiinnostaa :)





Muut kuvat: http://to.pic.fi/kuvat/TT-01/

15
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 03.05.10 - klo: 14.34 »
Mitsubishi Legnum VR-4 300hp/400Nm on nyt, tulossa loppukesästä Mitsu Evo 5/6.
Lisäksi löytyy 1978 Mitsu Celeste, 1977 Mitsu Celeste, 1976 Celeste...  :roll:

16
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 29.04.10 - klo: 20.23 »
Nimimerkeille hpi-cen ja sjos plussat kaupanteosta, minä ostajan roolissa  :grin:

17
Ensimmäinen sähkövehje on nyt niputettu (TT-01 vakiokoneella + Acoms 2.4ghz) ja ensimmäinen kysymyskin olisi ilmoilla, liittyen pakin säätämiseen. Tällä hetkellä tuntuu että auto kulkee pakilla aivan liian kovaa. Ohjaimesta säätämällä tiputin pakin arvon 100:sta noin 40:een, jolloin pakkinopeus tuntuu ihan hyvältä. Tällöin häviää kuitenkin jarrutkin käytöstä, tai ainakin jarrut ovat kovin heikot. Mitä pitää säätää, että saan pakkinopeuden hitaaksi mutta jarru olisi kuitenkin ärhäkkä?

Ja kysytään nyt samaan hintaan vielä sekin, että onko nopeudensäädin se ratkaiseva tekijä, jolla valitaan pakin kytkeytyminen? Nythän tuo on sellainen, että vaatii tuplaliipaisun että pakin saa vauhdista kytkettyä.

18
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 25.04.10 - klo: 20.06 »
Sähköautopuolen noviisi ilmottautuu TT-01-rälläykseen mukaan. Tavarat vasta tulossa postissa mutta eiköhän ensi viikolla päästä jo autoa ja muuta tavaraa räpläilemään.

Kovasti yrittänyt tätä ketjua selailla ja joitain vinkkejä on tullutkin. Pakko kuitenkin sanoa että kun aiheessa on 45 sivua eikä forumin hakutoiminto näytä tukevan hakua tietystä ketjusta, on todella hankalaa yrittää etsiä esim. soveltuvista moottoreista+nopareista tietoa. Käytännössä joutuu aina selaamaan uudelleen sivut läpi ellei sattunut laittamaan suosikkeihin ekalla kerralla.

Ehdottaisinkin jotain TT-01 FAQ-ketjua erikseen, johon voisi koota esim. juuri moottori-/nopariasiat, soveltuvia akkumalleja, välityksiä ynnä muuta ketjussa jatkuvasti kyseltyä asiaa. Ketjussa ei olisi muuta kuin aloitusviesti, jossa otsikoiden alla tieto ja mahdolliset linkit nettikauppoihin ym.

Sivuja: [1]