RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: mirtsu - 16.01.09 - klo: 14.16

Otsikko: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 16.01.09 - klo: 14.16
Jepp.. Mulla on tollanen Ansmann Racing Royal Flash ARR.    Sillä oli pari kertaa ajettu, niin kun yritin mennä ajamaan ei auto liiku ohjaus toimii.. Ja auto ottaa kaasun vastaan mutta ei liiku.. Missä vika?? :undecided: :huh:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Shogunmarui - 16.01.09 - klo: 14.17
Jepp.. Mulla on tollanen Ansmann Racing Royal Flash ARR.    Sillä oli pari kertaa ajettu, niin kun yritin mennä ajamaan ei auto liiku ohjaus toimii.. Ja auto ottaa kaasun vastaan mutta ei liiku.. Missä vika?? :undecided: :huh:
Tän ois voinu kysyä tossa pienet kysymykset aiheessa  :roll: Sulla on motti sökö...
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 16.01.09 - klo: 14.28
 Voi hemmetti.. Ei yhtään tekis mieli ostaa uutta konetta kun pari kertaa ajanu.  :shocked:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Qazu - 16.01.09 - klo: 14.34
Ei se välttämättä ole rikki. Kuuluuko moottorista ääntä kun painaa kaasua? Tarkista vastarille menevät kytkennät sekä lähettimen napit onko niitä vahingossa ruukattu? Myös selvitys millä lailla auto lakkasi toimimasta voi selventää... vaikka jotain noloakin olisi sattunut.
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Shogunmarui - 16.01.09 - klo: 14.43
Ei se välttämättä ole rikki. Kuuluuko moottorista ääntä kun painaa kaasua? Tarkista vastarille menevät kytkennät sekä lähettimen napit onko niitä vahingossa ruukattu? Myös selvitys millä lailla auto lakkasi toimimasta voi selventää... vaikka jotain noloakin olisi sattunut.
Ja jos nuokkaan ei toimi niin lopullinen selvitys toimii niin että otat mosan irti ja laitat siitä piuhat akkuun jos kone pyörii niin se on aivan jees jos ei niin menee takuun piikkiin varmaankin jos on uusi...
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: snakepoison - 16.01.09 - klo: 14.52
ellei ole ite kytkenyt moottorinjohtoja väärinpäin ja käräyttänyt konetta,voiko se ees kärähtää siitä ? luultavasti
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Toikkanen - 16.01.09 - klo: 14.58
jos moottorin johdot kytkee väärin päin niin eikös moottori pyöri väärin päin?
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Shogunmarui - 16.01.09 - klo: 14.59
jos moottorin johdot kytkee väärin päin niin eikös moottori pyöri väärin päin?
Tietääkseni pakkia puskee  :roll:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 16.01.09 - klo: 15.24
Olin ajamassa tossa kääntöpaikalla ja kun lopetin vein auton kuivaa kun parin päivän päästä yritin menin mennä ajamaan niin auto ei liiku.. johdot on oikein.. ei pidä ääntä.. Sain ''joulupukilta''..
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Shogunmarui - 16.01.09 - klo: 15.28
Olin ajamassa tossa kääntöpaikalla ja kun lopetin vein auton kuivaa kun parin päivän päästä yritin menin mennä ajamaan niin auto ei liiku.. johdot on oikein.. ei pidä ääntä.. Sain ''joulupukilta''..
Nonniin, et suojannut ilmeisesti sähköä etkä myöskään huolellisesti kuivannut joten voi johtua noparistakin  :roll: Onko vielä noparista lähtenyt savut pihalle meinaan kun nuo sähkökaarat toimii savulla ja kun sen päästää ulos niin auto ei enään toimi.
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Qazu - 16.01.09 - klo: 15.41
Entä miten kuumaksi moottori pääsi ajaessa? Jos moottori dunkkasi tai sihisi kosteudesta niin se on voinut hajota. Eli jos ajoit vaikkapa monta akullista sellasta lyhyttä ajoa missä voimansiirto sekä tuuletus on kovilla voi moottori hajota. Tarkotan vaikkapa että revittää asfaltilla tai huudattaa autoa pitkän aikaa jos on jäänyt vaikkapa kiinni.
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 16.01.09 - klo: 15.47
nopari on veden kestävä ja en kun ajanu korkeintaan 20min yhellä akullisella.. hyppeskelin vaan pienestä hyppyristä..
 :police:


Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Shogunmarui - 16.01.09 - klo: 15.51
nopari on veden kestävä ja en kun ajanu korkeintaan 20min yhellä akullisella.. hyppeskelin vaan pienestä hyppyristä..
 :police:



Veden ja veden...Testaappa nyt ottaa se mosa käteesi ja koita akulla toimiiko jos ei toimi niin haet uuden. Yksinkertaista eikö totta?
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 16.01.09 - klo: 19.37
Jos se toimis lähtiskö renkaat pyörii tuhatta ja sataa.. onko "MOSA"=moottori??
ja miks se pitäs irottaa eikö voi olla alustassa kiinni ?? En oo expertti näiden kanssa  :embarrassed: :tongue:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: snakepoison - 16.01.09 - klo: 20.37
No on kyllä ihan parempi että otat moottorin irti ja lyöt akunjohdot sinne. Ensinäkin autosi ei karkaa mihinkään ja helpompi se niin on. Ja on tuossa nyt sekin mahdollisuus että olet polttanut noparin. Kokeile nyt eka se moottori
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Sysi - 16.01.09 - klo: 20.52
Ja semmoinen, että onko akku varmasti täysi? Yks ongelma foorumilla ratkastu tällä metodilla, en kettuile.
Tuo 20 min on pitkähkö ajoaika jo, ainakin minissä kone kuumenee jo alle 10 min. Miten kuivatit? Jotku halvat liittimet moottorinpiuhoissa tai jossakin on voinu hapettua.
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 16.01.09 - klo: 21.11
Akku oli ihan täys kuivatin, että otin kopan pois ja antennin ja väärinpäin valumaan ..  :cool:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: miksalo - 17.01.09 - klo: 01.15
No ei ole ihme kun ei toimi,jos laitoit kerran oikein valumaan. :shocked:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 17.01.09 - klo: 13.29
 :wink: :wink: Siis auto oli väärinpäin että vedet tulee pois sieltä kaikista väleistä.. Onko se väärin ?? ja miks niin ei saa tehdä??
 :roll: :grin:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Hyrsleri - 17.01.09 - klo: 13.46
Kokeila vaan sitä akusta suoraan virta moottoriin testiä. Mulla kävi kerran niin, että alkoi meno pätkimään kun ajoin lumivesiloska pinnalla, ohjaus kuitenkin pelasi koko ajan. Luulin ensin hajottaneeni noparin kun ei se oikein vedestä tykkää mutta sitten huomasin ajaneeni akun melkein tyhjäksi  :embarrassed: . Eikä konetta ole mun mielestä pakko irroittaa. Itse olen testannut sitä kaverin kanssa niin, että toinen pitää autoa ilmassa ja toinen antaa virtaa.
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 17.01.09 - klo: 14.42
Juups.. Mä testasin sitä kone-akku hommaa. Kone ei pyöri, onko siinä vika??  :shock:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: 4wdkanootti - 17.01.09 - klo: 16.14
Jos kone ei sähköstä pyöri (ja on vain 2 johtoinen malli), ni vikaa siinä on!

Seuraavaksi katotaan koneen ulkonäköä, että onko hiilet pelikuorien sisällä jossain,
vai muovisessa päädyssä jouset näkyen. Jälkimmäiseen koneeseen saa huolto ja kasausapua tuolta valmiilta sivuilta:
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/sahkomoottori/sahkomoottori.html
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: tomppa82 - 17.01.09 - klo: 17.11
Olettaisin kysyjällä olevan Ansmannissa alkuperäiskone. Eli ei ole purettavissa, hiilet jää sen peltikuoren sisään. Liitinpäädyssä on vain pienet liitinlipareet johtoja varten. Kertakäyttökamaa moiset koneet on. Suosiolla kannattaa vaihtaa. Mutta sen verta kannattaa huomata, että moottorin vaihdon yhteydessä, vaihdettavasta koneesta riippuen toki,olisi hyvä myös välityksiä vaihtaa. Käytännössä helpoin on vaihtaa moottorin akselille tuleva ratas, siis pinjoni. Toinen vaihtoehto spurri, eli se raas, joka on heti pinjonista seuraava. Tai vaikka molemmatkin voi vaihtaa. Tosin ongelma on siinä, että Ansmann käyttää näissä omia hammastuksiaan, kaupasta ei saa suoraa 100% Ansmannin jaoille käyviä tarvikerattaita. Ja arvoitus on sekin, kuinka paljon Ansmannilta eri kokoisia pinjoneita ja spurreja löytyy. Jos taas molemmat rattaat vaihtaa, niin spurrin kiinnittämiseen pitää käyttää jotain omaa patenttia, kun suoraa ei käy yleismallin spurrien jaot Ansmannin kiinnityksiin...

Ja huomatkaa allekirjoituksestani, mitä autoja mulla on, ennen kuin alatte asiasta inttämään... :wink:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 17.01.09 - klo: 19.50
Niin suoraan sanottuna kannatais ostaa uus kone mitä nopari kestää?? :mrgreen: Ja mulla oli alkuperäis kone. Ei kannata laittaa takuuseen?? :evil:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Qazu - 17.01.09 - klo: 20.02
Niin suoraan sanottuna kannatais ostaa uus kone mitä nopari kestää?? :mrgreen: Ja mulla oli alkuperäis kone. Ei kannata laittaa takuuseen?? :evil:
Jos Suomesta ostit niin kysy myyjältä. Aina kannattaa yrittää. Esitä juttu asiallisesti ja tärkeimmät asiat myyjälle niin hyvällä tuurilla saat uuden koneen. Toki voit myös kysyä voisko välirahalla ostaa paremman.
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: tomppa82 - 17.01.09 - klo: 20.25
Myyjän kannan nyt melkein arvaa, ko. merkin autoja kun myy tasan yksi taho Suomessa. Helpoimmalla pääsee ostamalla uuden koneen... :wink: Kannattaa vaan tosiaan muistaa, että käy alkuperäisvälityksille (ks. ed. viestini Ansmannin hammaspyörien vaihteluiden osalta). Eikä mielellään ihan noparin kestorajalle, pari lankaa varmuusrajaa siihen, eli esim. 15 lankaisen kestävälle noparille 17 lankainen...
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 17.01.09 - klo: 21.29
Eli mielummin pari lankaa ylöspäin?? :laugh: :tongue: :roll: :huh: :huh:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 17.01.09 - klo: 22.22
Mikäs jos ostan uuden tehokkaamman koneen tartteko li-po akun.. Ja mikä on LI-PO akku mitä eroo normaaliin tartteeko tehä muutoksia piuhoihin..??? :afro: :huh: :huh: :embarrassed:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: tomppa82 - 17.01.09 - klo: 23.10
Mitä vähämpi lankoja, sitä tehokkaampi kone. Noparien lankarajat on minimejä, siis sen alle ei saa mennä, mutta ylittää voi huoletta. Siis kuten ed. jo mainitsin, niin esim 15 lankaisen kestävälle noparille minimissään 17 lankainen kone.

Ei tarvi Lithium-Polymeeri-akkua. Ainakaan jos et jotain kovan luokan harjatonta (http://rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=1624.html) aio laittaa (en oikeen usko, joutuu uusimaan noparinkin ja hintaakin tahtoo tulla). Ni**-kennot on aloittejalle, joka ei todennäköisesti edes tiedä LiPoista ja niiden oikeaoppisesta käytöstä ja lataamisesta käytännössä mitään, turvallisempiakin.
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: 4wdkanootti - 17.01.09 - klo: 23.38
noparisi OIKEILLA VÄLITYKSILLÄ kestäisi vielä 17 lankasta konetta, mutta sen käyttökierrosluku on melkein tupla alkuperäkobneeseen nähden!
Siksi ehdotan 23 lankasta vääntökonetta, joka sopii paremmin niille rattaille/välityksille, joita ko autoon saa.

Vaikka tommonen:
http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=57771
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 18.01.09 - klo: 18.34
Mikä ois sit paras kone mikä kävis mun noparille siis väännöltään ja teholtaan?+?=??
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 19.01.09 - klo: 21.01
Ja nopari on siis 15t..
 :tongue:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: RealTaste - 19.01.09 - klo: 21.05
Muokkaa nappikin on olemassa.. ja jos nopari on max teholtaan 15 niin sitten suosittelen yli 17 koska jos laitat 15 niin nopari joutuu aika koville..  :roll:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 20.01.09 - klo: 16.07
Pitää tässä vähän harkita minkä ostais.. :cool: :cool:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Jabe - 20.01.09 - klo: 16.30
Niin ja jos laitat lipot kiinni joskus, niin tuossa noparissa pitää olla vähän enemmän "varaa" kun kaks lankaa...
Ite poltin 15t rajoituksella olevan novakin lipoilla ja 15t koneella, nyt on mamba max tilalla...
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: 4wdkanootti - 20.01.09 - klo: 17.07
Jos ton jo luit: - kaupasta ei saa suoraa 100% Ansmannin jaoille käyviä tarvikerattaita -

Varmaan uskot jos sanotaan, että joudut ton takia käyttämään sitä ratasta joka ex koneessasi on!?
Siirtämään sen pinionrattaan ostamaasi uuteen koneeseen.
Ja olet sidottu niihin välityksiin, mitä niillä rattailla saat!
Eli joudut ostamaan koneen, jonka käyntikierrosluvut ei kaameesti eroa nykyisestä (siis sillon ku se toimi!)
- - ja sillä perusteella 23 kiekkanen tai enemmän...
PS
toki voit valita semmosen merkin/mallin, jonka kisa-harjottelijat näkee kulkevaksi/ kestäväksi ..
(YV:n puolella pistin yhen esimerkin, jos luit)
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: tomppa82 - 20.01.09 - klo: 17.36
Jos ton jo luit: - kaupasta ei saa suoraa 100% Ansmannin jaoille käyviä tarvikerattaita -

Varmaan uskot jos sanotaan, että joudut ton takia käyttämään sitä ratasta joka ex koneessasi on!?
Siirtämään sen pinionrattaan ostamaasi uuteen koneeseen.
Ja olet sidottu niihin välityksiin, mitä niillä rattailla saat!
Eli joudut ostamaan koneen, jonka käyntikierrosluvut ei kaameesti eroa nykyisestä (siis sillon ku se toimi!)
- - ja sillä perusteella 23 kiekkanen tai enemmän...
PS
toki voit valita semmosen merkin/mallin, jonka kisa-harjottelijat näkee kulkevaksi/ kestäväksi ..
(YV:n puolella pistin yhen esimerkin, jos luit)

Totta. Ongelmaksihan tuossa siis tulee se, että jos kaupasta ostaa 48 jakoisen pinionin, joka on lähimpänä Ansmannin käyttämää jakoa, niin se pieni yhteensopivuusongelma ensimmäisen todennäköisesti aiheuttaa sellaista ongelmaa, ettei pinionin kiinnitysruuvi pysy kireällä, vaan löysää jatkuvasti ajossa ja sitten pinioni "valuu" taaksepäin niin, ettei lopulta kosketa spurria. Ruuvilukitetta kun pistää, että pinionin saa pysymään paikallaan, niin tulee ongelmaksi joko Pinionin tai Spurrin kesto. Kovemmasta materiaalista oleva ratas syö pehmeämmästä materiaalista valmistettua ratasta. Alkuperäisen spurrin kiinnitykseen taas tietääkseni ei käy ihan mikä tahansa, jos ylipäätäs mikään, yleisesti myynnissä olevista spurreista
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: mirtsu - 21.01.09 - klo: 08.50
Eli ei mitään huippu kisa konetta :D ? Joku vanhan tapanen..
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: kynamies - 21.01.09 - klo: 18.12
Kyllähän ajetaan myös vakio-luokkaa 27-lankaisilla moottoreilla. Mutta tuo ehdotettu 23-lankainen olisi ihan hyvä vaihtoehto, jos ostat tehokkaamman koneen, joutuisit ostamaan pienemmät välitykset, jottei moottori ja nopeudensäädin rasittuisi liikaa ja hajoaisi.
Asiat jo kertallen sanottuja, mutta tein tämmösen tiivistelmän  :roll:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Osku97 - 13.03.09 - klo: 18.26
Juu mulla on tämä sama auto, ja nyt on ongelmana että kun on kaasu keskellä niin auto menee eteenpäin ja pitää painaa pakin puolelle että auto ei liiku. tietääkö kukaan missä vika??? :huh:
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Jabe - 13.03.09 - klo: 18.34
Ohjaimen säädöissä.
Säädä trimmit kohdalleen ja katoppa vielä jos ohjaimessa on EPA säädöt, että ne on 100% (jollet sitten ole niitä tarkotuksella säätänyt).
Otsikko: Vs: Ei kule...
Kirjoitti: Osku97 - 13.03.09 - klo: 19.19
Trimmit on jo maksimissaan mutta ei tuoenää tunnu ryömivän kun sen laskee maahan...