Kirjoittaja Aihe: Traxxas Revo  (Luettu 924554 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #210 : 15.04.05 - klo: 09.11 »
Itsellä alkaa starttimoottori vetelemään viimeisiään. Lämpenee eikä jaksa pyöriä. On tekohengitetty vaikka millä litkulla ja purettu systeemi atomeiksi, mutta tien päässä ollaan. Kai sitä voi yhden starttimoottorin tilata ennen koneen vaihtoa....

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #211 : 15.04.05 - klo: 13.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
Itsellä alkaa starttimoottori vetelemään viimeisiään. Lämpenee eikä jaksa pyöriä. On tekohengitetty vaikka millä litkulla ja purettu systeemi atomeiksi, mutta tien päässä ollaan. Kai sitä voi yhden starttimoottorin tilata ennen koneen vaihtoa....


Ootko hionut sen kollektorin vois auttaa vaivaan, hiilet siinä onkin aika "muhkeen" kokoset noin halpismoottoriksi.....
Itse katsoin kanssa jottei sitä moottoria (Startterin siis) pysty sisäänajamaan ilman koko starttilaitteen purkamista.
Ongelmahan on vähän tuossa että uudellla koneella tuo starttimoottori joutuu kakista kovimille rasituksille ja siitä ei hiilet ja kollektori tykkää.
Meinaan itse sisäänajaa (Hiilet ja kollektorin siis) seuraavan startterin moottorin vaihdon yhteydessä (Sitten joskus tuo alkuperäinen "hyytyy").
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #212 : 15.04.05 - klo: 18.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
Itsellä alkaa starttimoottori vetelemään viimeisiään. Lämpenee eikä jaksa pyöriä. On tekohengitetty vaikka millä litkulla ja purettu systeemi atomeiksi, mutta tien päässä ollaan. Kai sitä voi yhden starttimoottorin tilata ennen koneen vaihtoa....


Ootko hionut sen kollektorin vois auttaa vaivaan, hiilet siinä onkin aika "muhkeen" kokoset noin halpismoottoriksi.....
Itse katsoin kanssa jottei sitä moottoria (Startterin siis) pysty sisäänajamaan ilman koko starttilaitteen purkamista.
Ongelmahan on vähän tuossa että uudellla koneella tuo starttimoottori joutuu kakista kovimille rasituksille ja siitä ei hiilet ja kollektori tykkää.
Meinaan itse sisäänajaa (Hiilet ja kollektorin siis) seuraavan startterin moottorin vaihdon yhteydessä (Sitten joskus tuo alkuperäinen "hyytyy").

Hyviä vinkkejä tulee kyllä, mutta ehdin jo tilata uuden moottrin. Pitää kuitenkin ottaa tuo vanha vielä auki. Uuden sisäänajan kyllä ennenkuin kiini laitan. Hyvällä säkällä mulla on sitten kaksi toimivaa starttimoottoria josita en koneen vaihdon jälkeen tarvitse kumpaakaan.  :D

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Traxxas Revo
« Vastaus #213 : 27.04.05 - klo: 23.25 »
en nyt oikein usko että johtuu sähkö moottorista kun ei jaksa pyörittää vaan niistä rattaista laatikon sisällä.
Eli tarkista että kaikki pyörii herkästi käsin pyörittämällä.
Moottori on todella laadukasta kamaa,olen käynnistänyt muutamat kerrat suoraan auton akusta kun on ollut startti akku tyhjä.Ja vielä toimaa.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #214 : 28.04.05 - klo: 03.19 »
Lainaus käyttäjältä: "transewaves"
en nyt oikein usko että johtuu sähkö moottorista kun ei jaksa pyörittää vaan niistä rattaista laatikon sisällä.
Eli tarkista että kaikki pyörii herkästi käsin pyörittämällä.
Moottori on todella laadukasta kamaa,olen käynnistänyt muutamat kerrat suoraan auton akusta kun on ollut startti akku tyhjä.Ja vielä toimaa.

Sähkömoottori on yhdyssana ja juuri siinä se vika oli. Kaikki rattaat on kunnossa. Toiminut tuo vanha startti rempan jälkeen kuin kello.  :wink:

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Traxxas Revo
« Vastaus #215 : 29.04.05 - klo: 00.05 »
Noh hyvä että toimaa.
Pitipähän vaan mainita koska omalla kohdalla käynyt niin että vika johtui juuri rattaista,moottori kuumeni koska rattaat ei pyörinyt.
Kiva kun täällä opetetaan oikeinkirjoitusta  :lol:
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #216 : 03.05.05 - klo: 22.28 »
Vihdoin sain (Posti toi) tuon takakardaanin vaihdettua ja vanha ei ollutkaan hajonnut "heikkouttaan" (Tosin "pahalla" hypyllä oli osuutta asiaan) niinkuin luulin, vaan akselista löytyi kaasukupla (Valun jäljiltä) mistä nivelen kaula oli katkennut.
Nyt on ollut jo kaksi "valuviallista" osaa, kardaani ja vetoakseli!
Onneksi tuo kardaanisetti (Etu ja takakardaanit siis) ei maksanut kuin 4€ luokkaa (Toivotaan ettei noissa ole enään valuvikoja)...
Niin niinkuin sanotaan tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.  :oops:
Tuli nimittäin tänään "tuhottua" nuo kytkinpalat (Slipperyn)....
Ajellessa huomasin kyllä että kytkin luistaa ja tein niinkuin "sähkiksissä" olen tehnyt, eli painoin kaasua lisää ja toivoin että "lika" palaa kytkimestä pois (Traxxasin sähköautoissa tu on "kikka" toiminut jos "slippery" on vain ollut riittävän tiukalla).
Noh toisin kävi, kytkinpalat lenteli hetken päästä murusina taivaalle.
Nyt olisi tehtävä väliaikaiset kytkinpalat, mietin vain olisiko kupari vai messinki mahdollisesti "käypää" tuohon tarkoitukseen.
Neuvoa tarvittaisiin, onko kukaan kokeillut (Vai löytyykö tarkoitukseen parempaa materiaalia?).
Revon kytkimessä on "oikeat" paksut kytkinapalat (3kpl), ne ovat tapeilla kiinni joka vaikeuttaa "hommaa"......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #217 : 04.05.05 - klo: 13.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Noh toisin kävi, kytkinpalat lenteli hetken päästä murusina taivaalle.
Nyt olisi tehtävä väliaikaiset kytkinpalat, mietin vain olisiko kupari vai messinki mahdollisesti "käypää" tuohon tarkoitukseen.
Neuvoa tarvittaisiin, onko kukaan kokeillut (Vai löytyykö tarkoitukseen parempaa materiaalia?).
Revon kytkimessä on "oikeat" paksut kytkinapalat (3kpl), ne ovat tapeilla kiinni joka vaikeuttaa "hommaa"......

Puolitoista gallonaa tuntuu kestävän nuo kytkinpalat ennekuin murenee. Mitään patentteja en itse ole joutunut kokeilemaan (olin tilannut korjaussarjan itselleni varastoon jo hyvissä ajoin) mutta kytkinsrjan mukana tulee myös uusi levy, eli sen puoleen uskaltaa vanhaa systeemiä "tuhota" ihan hyvillä mielin.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #218 : 04.05.05 - klo: 22.41 »
No niin, väliaikainen kytkin on sitten "viritelty".
Mielessä kävi sekä kupari, että messinki ja laakeripronssi.
Ajanpuutteen (Huomenna Tampereelle PRC radalle "ajamaan") vuoksi ei ollut aikaa sorvailla moisia palasia ja sopivaa 1/1 auton jarru / kytkinpalan "pintaa" ei löytynyt.
Ratkaisu tulikin yllättävältä taholta, putkiliikkeestä nimittäin.
Olin katselemassa paikallisella hanakat liikkeellä O rengasta tankinkorkin tiivisteeksi (Pienenä vinkkinä, se silikoonirengas ei kestä moottoriliuotinta vaan turpoaa) ja silmiini osui asbestin tapaisesta kuumuutta kestävästä aineesta tehtyjä tiivisteitä (Kuin isoja prikkoja).
No "kytkinpalaset" sattui olemaan taskussa ja valitsin sopivan "tiivisteen" (Sattui koko aivan kohdalleen) joka oli riittävän paksukin.
Jätin sen renkaanmuotoon ja porasin dremelillä vain lukitustappien kolot siihen, sen jälkeen "lisäkitkaa" (Saa spray pulloissa, tarkoitettu kiilahihnoille esim) pintaan ka kytkin kasaan.
Tuossa tuli kaksi tankillista testattua ja ainkin vielä on yhtenä kappaleena, jotenka korjaus näillänäkymin onnistui.
Annankin tuon "virityksen" olla niin kauan kuin se kestää........
Että tallaista tälläkertaa, kiire keksii keinot.  :wink:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #219 : 04.05.05 - klo: 23.04 »
Heh.. hyvät on patentit. 8) Kuluu muuten originaalit palat radalla ihan silmissä. Hos on yhtään liukkampi rata ja slipperistä haettu vähän kontrollia niin kiharoissa voi suunnilleen nähdä kun pöllähtää kuin formulan jarruista.  :lol:

Poissa akik

  • Tulokas
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #220 : 05.05.05 - klo: 09.34 »
millais ootte hommannut takuu osia revoon? Mul on ollut revo nyt noin kolmeviikkoo,siittä hajos eka viikolla etu diffin iso ratas.
otin yhteyttä rc sabeen,mistä olin ostanut auton. sieltä käskettiin lähettää sähköpostia traxxas uk:lle. en löytänyt sen sähköposti osoitetta,mut kirjoitin (support@traxxas.com) osoiteeseen,se oli jenkeis. sieltä tuli vastaus et ottaa yhteyttä traxxas uk:hon. ne lähetti fax numeron ja puhelin numeron. fax numeroon sai yhteyden,muttei se suostunut vastaan ottamaan :(

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #221 : 05.05.05 - klo: 09.39 »
Itse asiassa myyjä liikkeellä on velvollisuus hoitaa takuuasiat, eikä itsellä.

Itselläkin on Fg osa takuu tarkastettavana, eikä tarvinnut muuta tehdä kuin lähettää osa jälleenmyyjälle.

Mainitse sinne Sabeen, että on heidän velvollisuus hoitaa asia.
Axial SCX 10 TR

Poissa ToniL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #222 : 05.05.05 - klo: 10.43 »
Lainaus käyttäjältä: "akik"
millais ootte hommannut takuu osia revoon? Mul on ollut revo nyt noin kolmeviikkoo,siittä hajos eka viikolla etu diffin iso ratas.
otin yhteyttä rc sabeen,mistä olin ostanut auton. sieltä käskettiin lähettää sähköpostia traxxas uk:lle. en löytänyt sen sähköposti osoitetta,mut kirjoitin (support@traxxas.com) osoiteeseen,se oli jenkeis. sieltä tuli vastaus et ottaa yhteyttä traxxas uk:hon. ne lähetti fax numeron ja puhelin numeron. fax numeroon sai yhteyden,muttei se suostunut vastaan ottamaan :(


Pitääpi sen verran puuttua tähän että Akille ilmoitin että kannattaa itse ilmoittaa tuonne Traxxasille tuosta rikkoontuneesta rattaasta niin saa auton nopeammin kuntoon. Valitettavasti nuo diffin isorattaat on varastostamme loppu ja lisää toivottavasti tulee nyt perjantaina jolloin saamme Akille tuon rattaan annettua. Tämä on nopein tapa toimia traxxasin kohdalla että asiakas itse ottaa yhteyttä tehtaalle kertoo vian ja auton sarjanumeron. Kun liikkeenä teemme sen ketju kulkee kutakuinkin näin. Tarvitsemme autosta rikkoontuneet osat, sarjanumeron, ostokuitin kopion - lähetämme osat/tiedot Traxxasin pohjoismaiden edustajalle eli Minicarssille ruotsiin - he tutkivat asiaa viikon pari ja lähettävät samat romut eteenpäin Traxxasin tehtaalle jossa taas asiaa tutkitaan ja ihmetellään - viikon pari tutkittuaaan lähettää takuuna tulevat osat Ruotsiin josta taas tulee takaisin meille ja asiakkaalle. Tuo ns. virallinen toimintatapa kestaa vähintään n 2-3kk. (oman revon diffi hajosi jouluviikolla ja en vieläkään ole saanut osia tuohon viralliseen tyyliin). Nyt kun toimimme niin että asiakas reklamoi tuosta niin asia hoituu huomattavasti nopeammin. Tässäkin tapauksessa asiakas olisi heti saanut tuon rikkoontuneen osan mikäli se olisi ollut varastossamme.
T Toni L  www.sabe.fi/hobby
rc@sabe.fi   Puh02-2473222

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #223 : 05.05.05 - klo: 11.17 »
Tosiaankin kannattaa otaa yhteyttä Traxxas UK ja herra nimeltä Jeff puhelin 44-117-956-1002. Itseltä mennyt sekä etu- että takadidffi ja tuota kautta saanut osat viikossa kun taas asioitten hoitaminen jenkkilän kautta tuntuu olevan aivan mahdotonta. Kyllähän se kyselee että eikö takuuasioitten hoito jälleenmyyjän kautta onnistu, mutta sille kannattaa vaan heittää jotain ympäripyöreää vastaukseksi niin homma etenee. :lol:

EDIT:

Eikä sitä tuntunut kiinostavan sarjanumero ollenkaan vaan lähettimen pohjasta löytvä tarra josta selviää onko kyseessä EU vai USA -malli. Mitään ostokuitteja tms ei myöskään kyselty.

Toimivaksi testattu tapa

1. Soita 44-117-956-1002 ja kerro mitä asiasi koskee ja kysy mitä tietoja haluavat yms
2. Faksaa tarvittavat tiedot ja omat yhtystietosi numeroon 44-117-956-1121. Näin vältytään väärinkäsytyksiltä/väärinkuulemisilta.
3. Odota noin viikko
4. Laita osat kiinni
5. Mene ajamaan --> toinen diffi hajoaa
6. Palaa kohtaan 1.

EDIT2: Noniin.. ja tänään paikallisella crossiradalla tuli selvää jo toisesta takadiffistä. Onneksi on yksi setti varastossa niin ei tartte odotella, mutta englannin päähän otetaan yhteys perjantaina.  :evil:

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #224 : 09.05.05 - klo: 23.14 »
Noni nyt koko homma peruuntui... :(
Pitää ostaa uusi pyörä koska edellinen on LIIAN PIENI elikkäs revo jää tältä kesältä saamatta. :cry:

Poissa ranno

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://www.tuulelohed.com
Traxxas Revo
« Vastaus #225 : 10.05.05 - klo: 13.52 »
To: Hevimies.    Onko Traxxas UK-lla internetissa kotisivua? Meillä Virossa ei ole Traxxas tuoteille oma oma kauppa ja siihen asti olen tilanut kaiki vain Towerista.. kaiki tuoteet on saapunut noin 1-8 viikoa. Nyt viikonlopussa on kisat tulossa ja viimeinen tilaus on jossain tiellä... tuntuu että jää ajamatta...

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #226 : 10.05.05 - klo: 19.10 »
Lainaus käyttäjältä: "ranno"
To: Hevimies.    Onko Traxxas UK-lla internetissa kotisivua? Meillä Virossa ei ole Traxxas tuoteille oma oma kauppa ja siihen asti olen tilanut kaiki vain Towerista.. kaiki tuoteet on saapunut noin 1-8 viikoa. Nyt viikonlopussa on kisat tulossa ja viimeinen tilaus on jossain tiellä... tuntuu että jää ajamatta...

Eipä ole kotisivuja eikä ilmeisesti sähköpostiakaan. Brittiläiseen tapaan faksi ja puhelin on ne parhaat tavat hoitaa asioita. Traxxas UK:lla ei siis ole mitään omaa myymälää tai nettikauppaa, joten ostoaikeissa sinne on turha yhteyttä ottaa.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #227 : 11.05.05 - klo: 12.42 »
Jaahas.. pitää sitten lähettää hajonneet rattaat Traxxasille että saavat tukia missä vika. Kenelläkään ei kuulemma mene diffejä tähän tahtiin. Just... :roll:

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #228 : 27.05.05 - klo: 20.06 »
Nostetaas ylös ja pastetaan kova omasta uudesta Revosta. On se hieno laite 8)  Huomenna jos malttaa likastaa vois sisäänajaa.

allekiroitus

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #229 : 29.05.05 - klo: 21.55 »
Onko kellekkään tullut vastaan netissä kauppaa missä olisi myynnissä Revoon metallisia vaihdelaatikon rattaita? ,...nyt on tullut hieman ongelmia ykkösvaihteen rattaiden kestävyyden kanssa tiheillä välityksillä, kun vaihdoin O.S.18TM-moottorin ajokkiini.

Poissa ranno

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://www.tuulelohed.com
Traxxas Revo
« Vastaus #230 : 03.06.05 - klo: 10.20 »
Te täällä varmasti tiedäte onko Suomessa tämmoista hyvä kauppa mista ma saisin reaaliajassa tilata varaosia Revolle, maksaa visa kortilla ja lähetäisivät postitse Viron suuntaan. Tähän asti olen tilanut Towerista ja Saksasta, mutta nyt etsin vieläkin lähempää varastoa, et kun ajetaan täälläkin puolella kilpa, sitten aina en ole mahtollisuuta odotaa tavaroita viikokausia...

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #231 : 03.06.05 - klo: 12.21 »
Näyttää tällä hetkellä siltä ,että suurin osa Revon varaosista on tilaustavaraa ja kotimaisilla liikkeillä ei ole käytännössä lainkaan varaosia kyseiseen autoon hyllyssä, jota kyllä pikkuisen ihmettelen. Luulisin että Revoa jälleenmyyvillä liikkeillä on jo pikkuisen "hajua" mitä osia menee paljon, autohan on kuulemma maailmalla ohittanut T-Maxxin myynnin joka on ollut aika suosittu tähän asti.

...joku kyseli sitä O.S .18TM-moottorin hintaa, niin omani maksoi Hobbylinnassa 220+ 5€ postikuluja. Täytyy kyllä sanoa että on todella mukavan tuntuinen moottori , on helppo säätää, varmakäyntinen ja voimaa on Revoon aivan tarpeeksi.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #232 : 09.06.05 - klo: 23.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
Jaahas.. pitää sitten lähettää hajonneet rattaat Traxxasille että saavat tukia missä vika. Kenelläkään ei kuulemma mene diffejä tähän tahtiin. Just... :roll:

Ja päivitystä aiheeseen kun oli unohtunut. Traxxas UK:lta tuli vamiiksi kasattu, täydellinen diffi ilmaiseksi.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #233 : 10.06.05 - klo: 00.20 »
tuliskohan sieltä valmiiksi kasattu uusi vaihdelaatikkokin, kun ei tahdo millään kestää ykkösen rattaat ? =) , no vitsi. Tilasin nyt kuitenkin sen forward only-kitin jospa siinä olisi hiukan vahvemmat rattaat.

Poissa cozz_

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #234 : 16.06.05 - klo: 10.31 »
onko kenelläkään kokemusta miten paljon revo on t-maxx:a parempi ?
savage SS 4.6

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #235 : 16.06.05 - klo: 13.24 »
Lainaus käyttäjältä: "cozz_"
onko kenelläkään kokemusta miten paljon revo on t-maxx:a parempi ?


No itse voin verrata E-Maxiin.......
Toki autot on vähän eri kategoriaa, mutta ei paljon.
Revo on kaikin puolin kehittyneempi, maavaraa ja joustovaraa on enemmän.
Maximaalisen matala painopiste (Varsinkin verrattuna maavaraan) on omiaan radalle.
Ei ole yhtä näyttävän näköinen kuin korkeammat "serkkunsa", mutta mielestäni parempi näin ja saahan siihen korin "korkealle" jos haluaa (Ei kaadu niin helposti).
Jousitus on oikeasti kunnolla progressiivinen (Tätähän ei perinteisellä jousituksella kunnolla saadakkaan), eli "kiristyy" mitä enemmän auto painuu alaspäin (Auttaa varsinkin hypyissä, jousitus ei pohjaa niin helposti).
Huomattavasti helpompi huoltaa, autossa on uskomattomia ideoita joihin en ennen ole RC autoissa törmännyt.
Esim etu tai takadiffin saa käsiin autosta muutamassa minuutissa (Koko etu ja takaripustus lähtee muutamalla ruuvilla irti auton rungosta, tämän jälkeen vain vetoakselit sekä kardaani irti ja diffin voi nostaa "halkaisematta" apurunkoa).
Vaihteisytonkin postaa ja purkaa muutamassa minuutissa..........
Nyt alan ymmärtämään miksi autoa on kehitetty pari vuotta, ja mihin tuota aikaa on myös uhrattu.
Jos autoa olet ostamassa niin Revo ennemmin kuin T-Maxx, Revossa tulee myös niin paljon enemmän "oheistavaraa" jotta sen hinta on minusta jopa halvempi kuin T-Maxxin.
Mielestäni kaikin puolin Revo on upea auto niin ajaa kuin teknisiltä ratkaisuiltaankin.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Traxxas Revo
« Vastaus #236 : 17.06.05 - klo: 08.55 »
sisäänajot on ajettu, ja vielä hymyilyttää.

revo on lunastanut lupauksensa! vaikkakin vielä kuumana käy, niin laskemaan päin on lämmöt.
-Lithium Love Racing-

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #237 : 19.06.05 - klo: 22.25 »
Nyt alkaa näyttää että Revon voimansiiron pikkumurheet ovat takanapäin.
Auto on viikon pelannut kuin "kello" ja en voi olla kuin erittäin tyytyväinen.
Revo on todella nopea krossiradalla kun alustan säädöt löytyy.
Nyt alkaa olla "hajuakin" noista alusta säädöista ja tänään tulikin testattua PRCA:n radalla takapään vaimennuksen jäykistämisen vaikutusta, sekä takapään aurauksen vaikutusta.
Aikaisemmin radalla oli ongelma perän "pomppaamisesta" pahoissa röykyissä (Jopa nokan kautta ympäri), tuo takapään iskunvaimennuksen jäykistäminen auttoi asiaan huomattavasti (Vaihdettu No:3 männät takaiskareihin jotkatulevat auton mukana), myös perän "pompottaminen" töyssyisellä radalla loppui.
Aurauksella takapäässä olikin yllättävän suuri merkitys, vanttiruuvia puoli kierrosta (kumpaakin puolta) vaikutti ertittäin paljon perän "hakemiseen" kiihdytyksissä.
Jousitusta pitäisi vielä koittaa vähän pehmeempää koska auto tuntuu menevän ilmassa enemmän kuin radan pinnassa.
Sääli vain että maailmalla kisoissa suosituinta jousisettiä ei meinaa saada mistään kerralla, eli eteen "orange ja taakse "gold" jousia (Nyt "green" edessä ja "tan" takana).
Tarvitsee kokeilla noilla alkuperäisillä ("white edessä ja "green" takana) vielä ja katsoa mihin suuntaan "mennään".
Myöskin camber, caster ja auraukset ovat vielä vähän hakusessaan, mutta tänään tuli kokeiltua tuota takapään aurausta ja sillä olikin suht suuri vaikutus perän rauhallisuuteen/rauhattomuuteen.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Traxxas Revo
« Vastaus #238 : 23.06.05 - klo: 16.16 »
sainhan minänkin takadiffin hajalle. etuvetoisena aika turha.. :)

mitäs olet hermanni tehnyt voimansiirrolle, jotta kestääpi?

ja mitäs kaikkea kantsii tilata samalla? sellaisia pikkuosia, jotka eivät nosta postikuluja ja joita kuluu useinmiten

hypitty on gappeja ja röykkyjä ylitelty omaan "öö-kokeillaas" tyyliini. ihmekkös että hajosi
-Lithium Love Racing-

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #239 : 23.06.05 - klo: 16.42 »
Lainaus käyttäjältä: "wictro"
sainhan minänkin takadiffin hajalle. etuvetoisena aika turha.. :)

mitäs olet hermanni tehnyt voimansiirrolle, jotta kestääpi?

ja mitäs kaikkea kantsii tilata samalla? sellaisia pikkuosia, jotka eivät nosta postikuluja ja joita kuluu useinmiten

hypitty on gappeja ja röykkyjä ylitelty omaan "öö-kokeillaas" tyyliini. ihmekkös että hajosi


Jos iso ja pieni lautaspyörä on hajonnut niin niitä minulta löytyy yllinkyllin (5kpl alkuperäisissä pusseissa avaamattomina).  :wink:

Kaikki diffit mitä on hajonnu tähän asti minulta ja tutuilta on olleet näitä valmistevikaisia (Puuttunut se yksi shimmilevy).
No jos tilaat niin ne pikkurattaat (varaosanumero 5382, maksaa noin 10$), diffin kotelo koska siinä tulee mukana se puuttuva shimmilevy ja tiivisteet myös (varaosanumero 5381, maksaa noin 4$).
Slipperyn kytkin paloja on hajonnut (ne hajoaa lopulta jos pääsee löystymään liikaa, muutoin kestävät suht hyvin), varaosanumero 5352 (maksaa noin 7$).
Myös startin yksisuuntalaakereita menee "hiljakseen", ne on kulutustavaraa siinä missä tulpatkin mutta ei sentään onneksi yhtä usein (Varaosanumero 5211, maksaa alle 20$).

"Optiona" oman maun mukaan voi sitten valita alta "vähemmän" tärkeää.
Ja vaikka ei hajoakkaan, kannattaa taakse laittaa vähän jämäkämmät jouset (varaosanumero 5440, maksaa vähän yli 5$).
Tuolloin alkuperäiset takajouset laitetaan eteen, auton käyttäytyminen röykkyisellä pinnalla paranee huomattavasti (eikä ole kallistakaan).
Ylimääräisenä kannattaa ottaa tulppia (O.S LC3 jos löytyy, muutoin traxxasin omia Super Duty tulppia, osanumero 3232).
Myös joiltakin (Myös minulta, lumen ja jään takia) on hajonnut pakin rattaat (Mukaan tulee myös "eteenpäin" ratas ja vaihteen "lukitsin" varaosanumero 5395, maksaa alle 9$).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.