RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: *HOKE* - 06.10.04 - klo: 22.30

Otsikko: Touring korit
Kirjoitti: *HOKE* - 06.10.04 - klo: 22.30
Eli kyselen kuinka eri korit toimii?
Autona on TC3 FT.

Olen ajellut Honda Accordilla ja Stratuksella (molemmat Proline).
Nyt ois tulossa Andy's Stratus ja Prolinen Astra ja MG ZS.

Kiinnostais siis tietää että kuinka nuo korit käyttäytyy jos vertauskohteena käyttää Prolinen Stratusta. Ois kiva tietää vähän ennakkoon että vois säätöjä laitella edes vähän kuosiin ennen radalle menoa.

Mistä koreista itse pidätte eniten?
Otsikko: Touring korit
Kirjoitti: Matias V - 06.10.04 - klo: 22.33
Itellä Protoformin Stratus jolla on ajettu, nyt on uus Protoformin MG kori, jota en päässyt testaamaan ku testisession lopetti savut päästänyt lurpuke.

Pidä säädöt ennallaan ja vaiha korii välissä, ilman että teet autoon mitään muutoksia. Silleen ne erot huomaan, eri korit toimii eri tavalla. Ja jokin kori sopii eri kuskille eri tavalla.
Otsikko: Touring korit
Kirjoitti: *HOKE* - 06.10.04 - klo: 22.44
Joo tiedän kyllä. (En oo alottelija vaan on kolme vuotta siitä kun viimeks TC kolmosella ajoin)

Mutta kun oon kyllästyny tuon stratuksen ulkonäköön niin aattelin suoraan laittaa joko ton MG:n tai Astran ja kotona laitella säädöt edes vähän sinnepäin ennakkoon. Mutta kun ei oo hajuakaan kuinka nuo kaks käyttäytyy. En haluais ekaa ajokertaa ihan kokonaan käyttää jonkinlaisten pohjasäätöjen hakuun.

Tarkoitus siis ei ole ajaa kisaa vaan omaks huviks vaan Torpassa muita vastaan kaahailla.
Eli en rupea hakemaan korilla säätöjä vaan haluan hyvän näkösen auton ja sit säätää se toimimaan niin hyvin kuin suinkin mahdollista omaan ajotapaani. (Sillä korilla joka eniten omaa silmää miellyttää).
Otsikko: Touring korit
Kirjoitti: Matias V - 06.10.04 - klo: 22.46
Sanotaanko näin, että kori vaikuttaa 5-10% kokonais-setuppiin.

Laita ensin joltakin setuppi, joka on rauhallinen ja helppo ajettava, sit siitä lähetään kiristään.
Otsikko: Touring korit
Kirjoitti: *HOKE* - 06.10.04 - klo: 22.59
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Sanotaanko näin, että kori vaikuttaa 5-10% kokonais-setuppiin.


No näinhän se on, ja joskus ehkä jopa enemmänkin.

Mutta jos joku nyt osais edes vähän antaa suuntaa että onko Astra vaikkapa yli vai aliohjaava verrattuna Stratukseen, ja sama MG vs. Stratus.
Kai nyt joltain löytyy ihan konkreettista kokemusta.

Kun ei jaksais heti ekalla kerralla ruveta lotrailemaan iskariöljyjen kanssa ihan hirveesti.
Otsikko: Touring korit
Kirjoitti: Mr Cale - 07.10.04 - klo: 09.34
Astrasta tai MG:stä ei ole kokemuksia, mutta Andy's Stratus on ajokäytökseltään agressiivisempi, kuin Protoformin Stratus.
Otsikko: Vs: Touring korit
Kirjoitti: the_man - 29.12.09 - klo: 17.39
Auttakaapa alkavaa tourinkimiästä mäessä ja kertokaa nykyisten Efra laillisten 190mm korien eroista ja ominaisuuksista.
Otsikko: Vs: Touring korit
Kirjoitti: Heuli - 29.12.09 - klo: 17.53
Protoformin Mazda6 oli vielä pari vuotta sitten hyvin suosittu, mutta uudempi Protoformin MazdaSpeed on syrjäyttänyt sen. Se on agressiivisempi kori, mutta silti vakaa ajettava. Toinen hyvä vaihtoehto on Protoformin Lexus IS-F (myydään LTC-R nimellä): se on astetta haastavampi ajaa kovan kääntyvyyden takia.
Otsikko: Vs: Touring korit
Kirjoitti: umas - 29.12.09 - klo: 22.40
Mikä VTR koreista on kaikista kestävin? kokemuksia?
Otsikko: Vs: Touring korit
Kirjoitti: jerzirccar1 - 30.12.09 - klo: 01.18
Mikä VTR koreista on kaikista kestävin? kokemuksia?

HPI camaro.
Jerzi
Otsikko: Vs: Touring korit
Kirjoitti: JuhaS14 - 30.12.09 - klo: 14.30
Stanua moni kärkikuski tuntuu ajavan R9:llä.
Otsikko: Vs: Touring korit
Kirjoitti: Janne A - 30.12.09 - klo: 14.56
Stanua moni kärkikuski tuntuu ajavan R9:llä.

Hehe, aloin vähän tutkiin tota R9-R:ää ja että se olisi "muka" Audi ja törmäsin tällaseen viestiin, joka oli saatu Protoformilta:

Lainaus
Hello Jack;

The R9R was not really designed to replicate a real car. It primarily a "form follows function" type of deal with a few Audi and Jaguar XF styling cues thrown in. I'd rather be doing variations of "real" cars but we'd be out of business by now. The outright greed and irrational tactics of the modern day licensing firms and their agents (as well as the real car companies) insure that you'll never turn a profit. Sad state of affairs.

Dale - Protoform

Lähde: http://www.rctech.net/forum/electric-road/321500-what-protoform-r9-r-2.html#18

EDIT:
Mitenkäs kun tuolla FTT:n korilistassa (http://rc10.fi/index.php?topic=42695.msg394329#msg394329) ei ole noita uusia koreja hyväksytty vai luenko listaa jotenkin väärin?

Pro-Line Racingin sivujen mukaan korien tuotenumerot on:
LTC-R: 1505-0x
R9-R: 1498-0x

EDIT2: Ja RCTechin viisaat (http://www.rctech.net/forum/electric-road/254270-new-protoform-ltc-r-sedan-body-8.html#111) sanovat näin:
Lainaus
4020 Audi A4 DTM Version Protoform = R9-R
4018 Lexus ISF Protoform = LTC-R
4019 Saab Concept Vehicle Protoform = DNA2

eli on ne listassa...
Otsikko: Vs: Touring korit
Kirjoitti: Koheltaja - 30.12.09 - klo: 19.32
Stanua moni kärkikuski tuntuu ajavan R9:llä.

Vaikka kärkikuskeja ei ollakkaan stanuissa niin R9:llä mennään, pelkästään siitä tyystä että paanalla on muitakin kuin eri värisiä Mazdoja, eikä R9 ole yhtään pöllömmän näköinen turistikoriksi :wink: