Kirjoittaja Aihe: Jens minne / ProCar open  (Luettu 3095 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Jens minne / ProCar open
« : 22.11.03 - klo: 23.31 »
Hälsningar från Sverige och ProCar Open / Jens minne.
Suomipojat tekivät jälleen kaikkensa ja vähän enemmänkin puolustaessaan kansakuntamme perinteistä RC-mainetta täällä Pohjanlahden vasemmalla puolella.

Lauantain neljän alkueräkieroksen jälkeen lähtöasetelmat huomisiin finaaleihin:
7. Jouko Termonen
9. Tommi Torikka
11. Christer Andersson
23. Teemu Saarinen
29. Juho Koskivuo

Osanottajia Touring-luokassa lähes 80.

Paalupaikan vei Anders Myrberg, kakkosruudun kotiradallaan Vässmarn ja kolmannen ruudun pikkuveli-Myrberg.

Mattoautoluokassa Teemu Saarinen lähtee 2. lähtöruudusta ja Matti Aaltonen 4. ruudusta.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Jens minne / ProCar open
« Vastaus #1 : 24.11.03 - klo: 00.52 »
Lopputulokset:
Jouko 8.
Tommi 9.
Christer 11.
Teemu 27.
Juho 29.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Jens minne / ProCar open
« Vastaus #2 : 24.11.03 - klo: 01.24 »
ONNEA KAIKILLE !
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Arska

  • Jäsen
    • Profiili
Jens minne / ProCar open
« Vastaus #3 : 24.11.03 - klo: 15.41 »
Onnea kaikille! Onnea myös sinulle JuhoK. Oli varmaan aika hyvin mennyt, kun noin korkealla olit niin monesta kuljettaesta.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Jens minne / ProCar open
« Vastaus #4 : 24.11.03 - klo: 15.57 »
Joo, Juho Hoiti homman tyylikkäästi ollen samassa erässä kuin Teemu Saarinen. Tosin toisessa hiitissä onni ei mukana. Muutoin sijoitus olis ollut vieläkin parempi.

Muutoin team koskivuot olivat tyytyväisiä Ruotsin reissuun. Luulempa, että ei ole viimeinen :wink:

Me kävimme uusimassa viime vuoden B-fin voiton.... Mutta ensi vuonna uudestaan.

Olipahan sekavainen viikonloppu. Kisakuskit oli jakautuneet kolmeen kisaan. Kärkimiehet olivat kylläkin Orion kisoissa, mutta kyllä Prahassa ja Eskilstunassakin lujaa ajettiin. molemmissa selvästi kotikenttä etu oli kova sana.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Mr Ollinmaki

  • Jäsen
    • Profiili
Jens minne / ProCar open
« Vastaus #5 : 24.11.03 - klo: 16.36 »
Miten mattoautoluokan lopputulokset???

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Jens minne / ProCar open
« Vastaus #6 : 24.11.03 - klo: 17.55 »
Kisareissusta jäi päällimmäiseksi tosi hyvä maku, minkä tietenkin kruunasi kokemattomuuteemme nähden hyvä sijoitus. Kiitos CAi:lle houkuttelusta mukaan ja opastuksista. Samoin Suomen joukkueen kaikille muillekin jäsenille!
Kuten meille jo etukäteen oli kerrottu, tämä kisa on mahdollisimman hyvä ensimmäiseksi ulkomaanreissuksi. Niin se todellakin oli, ja voimme vilpittömästi suositella sitä kaikille muillekin. Toivottavasti ensi vuonna saadaan tosi iso maajoukkue kasaan. Me ainakin aiomme olla siinä jälleen mukana.

Tiedoksi muuten, että AKK on sopinut Silja Linen ja Viking Linen kanssa hinta-alennuksista kilpailumatkoille. Ne ovat todella hyviä, sillä esim. Turusta Tukholmaan A-luokan hytillinen kisaajia/tallipäälliköitä maksaa autopaikkoineen vain noin 50€ per suunta (Viking).

Kisa pidetään Eskilstunassa, joka on alle 1½ tunnin helpon ajomatkan päässä Tukholmasta. Kun vielä suomalaisten suosima hotelli tarjoaa hyvät iltaruoat seisovasta pöydästä huoneen hintaan sisältyen, eivät matkajärjestelyt voisi enää toimia paremmin.
 
Oli hieno kokemus osallistua kisaan, jonka ”käsikirjoitus” tietenkin toimii ihan samalla tavalla kuin omatkin kisamme, mutta missä aivan kaikki oli 110%-sesti järjestetty. Kaikesta näki, että asiat oli mietitty viimeistä piirtoa myöten, ja että suuri kisaorganisaatio oli järjestyksessä. Ilman mitään nipotuksia.
Pientä tumpulointia ajanotossa oli toki täälläkin, eivätkä vähät tuomaritkaan olleet paljoa sen aktiivisempia kuin kotikisoissa. Mutta kokonaisvaikutelma kisapaikasta, radasta ja järjestelyistä oli täysi kymppi plusplus. Ekakertalaisen oli helppo olla mukana, ja kokemus oli upea.

Taso kilpailussa oli yllättävän hyvä. Olin odottanut jostakin D..E-finaaleista alkaen mekastusta, joka meillä päin on tuttua pappasarjasta, mutta sitä esiintyi oikeastaan ainoastaan viimeisessä, G-finaalissa. Sen olisin itse tuntenut omakseni :lol:
Kuskien ikärakenne Stock-luokassa (=TJ) sen sijaan poikkesi radikaalisti meikäläisestä. Mukana ei ollut montaakaan varsinaista junnua, vaan monet edustivat ennemminkin kypsähköä keski-ikää. Olisikohan meilläkin lopulta aika vaihtaa luokan nimi?

Oli yllätys, miten paljon finaalierien kuuluisassa ensimmäisessä mutkassa kolaroitiin, A-finaalia myöten ja kaikissa erissä. Näistä kasanmuodostumisista kärsivät ainakin Jouko ja Tommi pahasti.

Epäonnea oli myös Christerillä, joka tällä kertaa ei onnistunut tekemään A-finaaliin oikeuttavaa normaalia super-suoritustaan, vaan jäi täpärästi B:n paalulle. B:n voiton hän hoiti kotiin kahdella erävoitolla, joista toinen oikein naminami-ohituksilla.

Teemu ajoi kahta luokkaa, mutta joutui onnen hylkäämäksi kummassakin. Näimme silti tosi hyvät taistelut 1:12-luokan aika-ajoissa ja kahdessa finaalissa. Finaalierässä nähtiin myös kahden Suomipojan lennokas kohtaaminen, kun Matin auto heittäessään kärrynpyörää puolen radan poikki napsahti täsmälleen pääsuoraa kiitävään Teemun autoon. Yleisö kuuli Teemun selkeästi lausutun kommentin tapahtumasta jo, kun Matin auto oli vielä ilmassa tästä uudesta kimmokkeesta.
Teemun kolmas finaali päättyi jo ensimmäiselle kierrokselle auton ohjauksen vaurioitumiseen. Tuloksena oli silti koko kilpailun 3. sija.
Myös Modified-luokan finaalissa Teemu joutui maanmiehensä tönimäksi, kun Juhon Asso ja Teemun Corally ottivat lähietäisyydellä mittaa toistensa kestävyydestä. Corally hävisi.

Juniorin osalta voin paljastaa, että suorituspaineet olivat varmasti kovat, ja perhosyhdyskunta massussa hereillä. Eikä kaikki ihan nappiin mennytkään, kunnes 3. alkuerässä nuori mies kokosi itsensä, löysi suomalaisen sisunsa ja ajoi elämänsä puhtaimmalla ajolla itsensä hienosti C-finaaliin.
4. alkuerässä olikin jo varaa ottaa riskiä, joka oli vähällä onnistua.
Finaaleista ensimmäinen onnistui hyvin: alkurytinöiden jälkeen nousu hänniltä 7. sijalle ajolla, johon mahtui yksi uransa mehukkaimmista ohituksista. Toisen finaalierän pilasi joukkokolari, joka taittoi taka-alatukivarren tapin.

Valitsen kuvasadosta sellaisia, jotka parhaiten kertovat ruåtsalaisesta kisatouhusta. Make aikanaan laittanee niitä Rc-nettiin silmiteltäviksi.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Jens minne / ProCar open
« Vastaus #7 : 24.11.03 - klo: 18.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Ollinmaki"
Miten mattoautoluokan lopputulokset???

http://www.mkeskil.se/tavlingar/resultat_031122.htm

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jens minne / ProCar open
« Vastaus #8 : 24.11.03 - klo: 19.22 »
Hienoa, että Ruåtsistakin kuullaan mukavia ja hyviä uutisia!
Ennenkaikkea Juhon nouseva ura kuullostaa hyvältä, ei ole isäpapan aktiivinen valmennus mennyt hukkaan!
Onnittelut kaikille osallistujille!

Poissa Mr Ollinmaki

  • Jäsen
    • Profiili
Jens minne / ProCar open
« Vastaus #9 : 24.11.03 - klo: 19.30 »
Tulosten perusteella ei nyt sitten ihan parjatty ruotsalaisille, mutta ehka ensi kerralla sitten.

Seuraava ruotsissa jarjestettava hieno tapahtuma onkin sitten Tukholman kesakauden avaava Asfalttikilpailu toukokuun alussa. Hienoin rata, missa olen ajanut, helpon yhteyden paassa ja halpa majoitus radan yhteydessa, hyva meininki, ja perinteisesti suomalaisittain hyva menestys ja iso osanotto.

Viime kisan tuloksia

TP-10
1. joku ruotsalainen
2. T.Saarinen
3. J.Siltanen
4. A.Ollinmaki
jotain ruotsalaisia
9. O.Loflund

C-8
1.T.Saarinen
..jotain ruotsalaisia

karsitaan talvikausi akkia ja kun lumet sulaa niin laitetaan poristimet taas kayntiin..

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Jens minne / ProCar open
« Vastaus #10 : 24.11.03 - klo: 21.57 »
Lainaus käyttäjältä: "PJEP"
Ennenkaikkea Juhon nouseva ura kuullostaa hyvältä, ei ole isäpapan aktiivinen valmennus mennyt hukkaan!


Tuota... kiitoskiitos... käytäntö on kuitenkin osoittanut, että mitä vähemmän otan kantaa ajosuorituksiin, mitä kauempana pysyn juniorin autosta ja mitä vähemmän sitä hipelöin, sen parempi on lopputulos.

Ruåtsin kisassa sain kuitenkin kunniatehtävän: sain sorvata maestron moottorit. Laitoin kuitenkin ensimmäisten kertojen jälkeen merkille ankkureiden epäluuloisen tarkastuksen...

Esim. pondereiden kanssa minulla ei ole ollut vastuunalaisia tehtäviä sen jälkeen kun kerran ripustin sellaisen itse-irtoavalla tavalla autoon, ja erään toisen kerran asensin autoon väärän ponderin :oops:

Poissa Make

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcnetti.wmhost.com/
Jens minne / ProCar open
« Vastaus #11 : 25.11.03 - klo: 10.38 »
Kuvat netissä.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Jens minne / ProCar open
« Vastaus #12 : 25.11.03 - klo: 13.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Make"
Kuvat netissä.


http://rcnetti.wmhost.com/kuvapre.php?procar03
Kuvien koottuja selityksiä:

Kuvarivi 1.
Kuva 1: Ajajakokous. Miten monta Suomi-poikaa löydät kuvasta?
Kuva 2: Ajajakokous. Toimitsijat erottuivat kisan ajan valkoisista kerhopaidoistaan.
Kuva 3: Modified-voittaja Andreas Myrberg
Kuva 4: Kuuman alkuerän autot

Kuvarivi 2.
Kuva 1: Toiseksi kuumimman alkuerän autot
Kuva 2: Neljänneksi kuumimman alkuerän autot

Kuvarivi 3.
Kuva 3: Myrbergin perhe tykkäsi pelata erien välillä Christerillä koripalloa
Kuva 4: Christer pokkaa pokaalinsa

Kuvarivi 4.
Kuva 1: Ilmoitustaulu. Mikä järjestys!
Kuva 2: Huolto pelasi
Kuva 3: Katsastusasema
Kuva 4: Yleisöä. Huom. turva-aidat.

Kuvarivi 5.
Kuva 1: Christerin ankkuri erän jälkeen. Yritystä ei ole puuttunut.
Kuva 2: Mattoautoluokan kuumin alkuerä
Kuva 3: Mattoautoluokan kuumimmat autot
Kuva 4: Myrbergin voittajaveljekset

Kuvarivi 6.
Kuva 1: Ilman plakaattia ei kenenkään tarvinnut lähteä kotiin
Kuvat 2-4: Rata

Kuvarivi 7.
Kuva 1: Jens Minne –stipendin saajat, á 500 SEK. Olisi myönnetty Suomi-pojillekin, kun oltaisiin muistettu anoa.
Kuva 2: Stock-nuorisoa (TJ-10)
Kuva 3: Tommi ajoi päivittäin kisapaikalle Tukholmasta. Vasta varikolla ehti rentoutua.
Kuva 4: TQ-paidat (Top Qualifier = nopein alkuerätulos)

Kuvarivi 8.
Kuva 1: Rosan värisiä TQ-paitoja ei kukaan suostunut laittamaan päälleen. Ensi vuonna kuulemma pakotetaan.
Kuva 2: Modified A-finaali
Kuva 3: Modified A-finaalin autot. Nostajilla oli oma työasunsa.
Kuva 3: Modified voittajat

Kuvarivi 9.
Kuva 1: Modified C-finaali
Kuva 2: Tuloslista 3. alkueräkierroksen jälkeen
Kuva 3: Varikolle näkyvä suuri on-line-tulostaulu
Kuva 4: Suomi-poikien leiriä

Kuvarivi 10.
Kuva 1: Suomi-poikien leiriä

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Jens minne / ProCar open
« Vastaus #13 : 25.11.03 - klo: 16.57 »
Sellainen naurettavuus kuin "huoltajalisenssi" oli muuten ruotsalaisissa kisoissa, samoin kuin on ymmärtääkseni kaikissa muissakin maissa, pienoisautoilussa tuntematon käsite. Mitenkähän ne selviävät ilman sitä?  :shock: