Kirjoittaja Aihe: Suomalaiset RC-Liikkeet  (Luettu 338564 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #330 : 28.07.11 - klo: 09.15 »
Lainaus
Mielestäni on turha verrata kotimaan ja ulkoa tulevan tavaran lähetyskuluja,hintarakenteet erilaiset.
Pakosti niitä tulee vertailtua tietenkin. Tavallisena kuluttajana en voi tietää mitään hintarakenteista, eikä myös kiinnosta.
Hinta ja palvelu ratkaisevat

Todella "hyvin" kirjoittaja jesi suhtautui ehkä jopa asiakkaanakin olevan pijokelan kehitys ideoihin/kysymyksiin.
Loistavaa asennetta pystyn lukemaan rivienvälistä. Jos ei pysty kuuntelemaan tai edes lukemaan edes tuollaista
niin kannattaa lopettaa yrittäminen.
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #331 : 28.07.11 - klo: 09.49 »
Siinä missä asiakas voi valita kauppansa, niin myös kauppa voi valita asiakkaansa  :cool:

Mutta turha sitä on kauppaan mussuttaa, että miksi postikulut maksavat niin paljon.
Vai käyttekö te ruokaostoksillakin mussuttamassa että miksi maito maksaa täällä kaupassa paljon enemmän kuin sielä missä se alunperin tuotetaan?

Enivei, haen popkorneja ja seuraan innolla keskustelua!

edit:
Otetaan omalta kohdalta esimerkki:
- luon suhteet kiinaan, totean niiden toimivaksi ja tuotteen hyväksi= kuukausia aikaa.
- tilaan rc-auton, keskimäärin joutuu suuntaan jos toiseen duunaamaan jotain = 3-6vrk aikaa.
- kun tilaus saatu hierottua kohdilleen, suoritan maksun rc-auto 500eur, tälle ems postikulu 250eur = rahaa mennyt hyvä tukko + pankki ryöstää tilisiirrosta 30eur.
- odotellaan 7-14 vuorokautta, sitten mennään tulliin, jonotetaan sielä tunti pari venäläisten rekkojen kanssa, maksetaan alvia 23% ja tullit perää.
- roudataan romut pajalle, käydään läpi ja koekäytetään.
- nyt rahaa palanut noin 800eur, jos -EI- lasketa hintaa omalle työlle alkaen suhteiden luonnista, tilauksen viemästä ajasta, tullin matkoista ja ajoista jne jne jne.

Sitten jos tuotetta pitäis kovaan tahtiin myydä hintaan 899eur, että on samalla tasolla kilpailijoiden kanssa.
Niin tässä kohtaa jos matti meikäläinen alkaa vielä urputtamaan siitä että velotan häneltä postikulut, ennenmainittuun tyyliin itellalle 25e, pyydän 27e kuskauksineen pakkauksineen, niin...


Ostakaa joskus kokeeks joku tuote vaikka kiinasta, olkoon sen postikulu pikana vaikka 13e.
Sitten kun noudatte sitä postista, nii kysyppäs tätiltä että paljon maksaa lähettää tuote takas lähettäjälle, myöskin pikana ja vakuutettuna.
Niin se hintalappu on aika rajusti eri.
« Viimeksi muokattu: 28.07.11 - klo: 10.06 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #332 : 28.07.11 - klo: 10.45 »
Lainaus
Mielestäni on turha verrata kotimaan ja ulkoa tulevan tavaran lähetyskuluja,hintarakenteet erilaiset.
Pakosti niitä tulee vertailtua tietenkin. Tavallisena kuluttajana en voi tietää mitään hintarakenteista, eikä myös kiinnosta.

Tässähän tämä tyypillisyys.

Ei tiedetä ja vielä vähemmän kiinnostaa, mutta kyllä valitetaan.

Miten voi valittaa kauppiaan toiminnasta jos ei tajua tippaakaan miten tuotteen hinta rakentuu...?
Ja vielä tärkeämpi pointti... miten ihmeessä voi valittaa jos ei kiinnosta????

Ja miten ihmeessä voidaan valittaa postikuluista kauppiaalle, jos itella on se joka hinnan määrittää?????
Pitäiskö sitten suomalaisten tehdä kuten moni ulkolainen nettikauppa tekee...
Löytyy esimerkki joka lähettää kaikki lähetykset alle dollarin toimituskuluilla. "wouw... tosi halpaa"
Joo... on ne lähetyskulut halpoja asiakkaalle... mutta kun tuotteiden hinnat ovatkin sitten selvästi korkeampia.
Kuin firmoilla jotka velottavat tuotteesta tuotteen hinnan ja lähetyksestä lähetyksen hinnan.

Jokatapauksessa nykyään nimenomaan valitetaan kyllä ymmärtämättä tippaakaan että kenties valittamiseen ei ole mitään aihetta.
Valitetaan ymmärtämättä mistään mitään.
Syytetään AINA suoraan kauppiasta vaikka kauppias palvelisi miten hyvin tahansa, eikä hän ole millään tavoin syyllinen valittajan ongelmiin.
Kaupanteossa vallitsee puhtaasti viidakon lait.
Syytetään aina ensimmäisenä sitä ekaa paikalla olijaa välittämättä tippaakaan siitä mikä on oikea syy... koska ei kiinnosta.

Postikulut on ikuinen narinan aihe.
Jos tilataan 5e varaosia kourallinen... niiden lähettäminen postiennakolla maksaa kauppiaalle kympin...
Jos kauppias jättää tuon kympin pois eikä siis velota asiakkaalta yhtään mitään postimaksuja niin mitä ihmettä kuvittelette myyjälle jäävän käteen.
Siitä vaikkapa laskemaan 50e lähetyksestä 10e alennusta... Tekee 20% alennuksen... Koko tavaroista ei jäänyt käteen kuin kahvikupillisen verran... Koska kyllä se Itella tuon toimituskulun kiskoo kauppiaalta jokatapauksessa.
Sillä eurolla parilla nyt sitten pitäis kustantaa kyseisen myyjän palkka, kaupan kulut, ja vielä tilata lisää tavaraa hyllyyn.
Huomioidaan vielä sekin että tavaroiden pitää olla postissa ennen viittä jotta lähtevät samana päivänä eteenpäin ja on mahdollisimman nopeasti asiakkaalla.
Tarkoittaen sitä että myyjä ei ole kaupassa myymässä, vaan pahimmillaan pistää hetkeksi lapun luukulle jotta voi viedä paketit postiin.
Joista niistäkin tulee bumerangina tavaroita takaisin kun ei asiakas suonut noutaa tilaamaansa tavaraa.
Joista taas veloitetaan kauppiasta.
Kympin tuote lähetetty maksina... kuluja vajaa kymppi... tulee takaisin... kuluja jälleen vajaa kymppi.
Lähemmäs parikymppiä meni kauppiaan lompakosta kympin tuotteen lähettelyyn eikä tullut edes kauppoja.... Siitä tuotteesta jos haluais tämän jälkeen omansa takas, pitäis läsäyttää hintalappuun vähintään 30... Ja silloinkin siitä saa omansa takaisin vain mikäli asiakas tulee itse kyseisen tuotteen ostamaan tiskiltä.

Sen päälle valitetaan miten ei ole tavaraa hyllyssä.
No jollain se hyllyyn hommattu tavarakin pitäis maksaa... mutta ei saa velottaa asiakkaalta itellan kynimiä kuluja jolloin myynistä ei jää yhtään mitään käteen.
Mennään siis toisinsanoen pakkaselle ja pahasti siinä vaiheessa kun on maksettu palkat ja myymälän kulut.
Sillä miinuksella ei saa yhdeltäkään tehtaalta mitään.

Ihan jokaiselle yleisesti, eli ei henkilökohtaisesti ollenkaan...

Ottakaa nyt hyvät ihmiset edes sekunniksi järki käteen ja miettikää ennenkuin valitatte ja syyttelette ensimmäistä kohdalle osuvaa syytöntä  (kauppiasta)  huonosta palvelusta... vaikka on itsessä tai jossain kolmannessa osapuolessa syy.

Pitkästä aikaa pistää oikein vihaks lukea jotain tältä foorumilta...
Valitetaan ja syytellään ilman että tippaakaan kiinnostaa missä se oikea syy on... ja jos joku vaivautuu selittämään niin nostetaan nenää vielä korkeammalle "Whot eVa" asenteella.
"mä saan valittaa jos mä tahon, mua ei kiinnosta, ja myllä ön öikeys MYN miälipiteeseen"

Tässäkin topikissa ohimennen mainittiin se kuinka jotku asiakkaat saavat alennusta... Nämä "hyvät asiakkaat" tai "hyvät kaverit"
Niin saa... tottakai.
Jokaisella on mahdollisuus ryhtyä hyväksi asiakkaaksi... jaa mitenkö??? OLEMALLA HYVÄ ASIAKAS!!!!!
Valittamalla vain aiheesta ja kiittämällä kauppiasta isosta työstä minkä näki yhden pikkunippelin eteen että se saatiin asiakkaalle niin nopeesti kuin mahdollista.

Poissa eurorc.com

  • Veteraani
    • Profiili
    • EuroRC
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #333 : 28.07.11 - klo: 10.54 »
Olenkin hiukan kaivannut asiallista keskustelua tästä aiheesta. Tosiasia nimittäin on, että Suomalaiset kaupat
on ihan kilpailukykyisiä ennen kuin postit lisätään hintoihin. Eikä se kokonaan ole itellan vika: monet ulkomaiset kaupat
ottavat turpaan posteissa, mutta suomalaiset eivät.

No, nopeimmat toimitukset suomalaisista RC-kaupoista olen saanut matkahuollon kautta.
Se on joissain tilanteissa myös halvempi. Mutta matkahuollon bussiennakko (tai mikä lie)
maksupalvelu on järjettömän kallis - edullista on vain paketin kuljetus bussiasemalta toiselle.

Siihen, miksi minusta suomalaisten kauppojen kannattaisi miettiä postitus- ja nettimaksuhintojaan
tarkemmin on ainakin neljä syytä:

1) Kun asiakas maksaa liikkeessä käteisellä se ei mene ilmaiseksi firman tilille. Kyllä pitää saada
nettiinkin jokin ilmainen maksutapa. (Monilla kaupoilla tämä onkin kunnossa.)

2) Kun asiakas tulee kalliiseen liiketilaanne ihmettelemään tuotteita ja kyselee teiltä asioita
puoli tuntia, sillä on oikesti jokin hinta, mutta hän ei maksa siitä mitään. Sen sijaan minä netissä maksan
yleensä 100% postimaksuista ja osallistun katteissa sen liiketilan vuokraan.
(Osa nettikaupoista toimii autotallista, mikä on kustannustehokasta, mutta osalla on oikea kauppa.)

3) Olen kuullut, että hyvät kaverit saavat alennusta RC-kaupoista. Nettikauppa ei paljon alennusta anna.
Ihan sama kuinka kauan vonkaan koneeni vieressä - hinta on silti se sama. Käsittääkseni nettikauppojen
hinnat ovat samoja kuin liikeen hyllyn reunassa, eli nettikaupan kate on parempi.

4) Osa nettikauppojen lähetyskululaskureista tuottaa kaupalle voittoa. 10.90€ on Postin "helposti paketti"
johon mahtuu vaikka mitä, mutta monien kauppojen hinnat menevät tästä nopeasti yli.
(Toisaalta osa kaupoista hoitaa tämän todella hienosti esim. palauttamalla ylimääräiset rahat luottokortille.)

Ei varmaan mikään noista kohdista päde kaikkiin kauppoihin, mutta olisin yllättynyt, jos ei jokin kohta osuisi jokaiseen.
En nyt kauheen pitkällisesti tähän vastaa koska suurinosa väittämistä ei ole lähelläkään totuutta. Mutta vähän selventääkseni asioita:

Hiukan korjauksia, kukaan kauppias ei ota turpaan posteissa, sen maksaa asiakas _aina_. Se että onko postihinnat eritelty vai ei onkin eri asia. Esim liquid rc:ssä postihinta on leivottu tuotteen hintaan ja se on aina hitain mahdollinen, ei tainnu ede solla mahdollisuutta valita EMS:ää

Eritellyt postihinnat on mun mielestä PALVELUA jolloin asiakas pystyy vertaamaan hintoja järkevästi eri kaupoissa.

Ulkomailta tilatessa voit tilata esim Air parcelina, hintaa noin 30-50$ kestää noin viikon tulla Suomeen, tai voit tilata EMS paketin jolloin tulee 3-4päivässä, maksaa noin 50-80$
Miten 10e postikulut on kallista jos saat kamat seuraavana päivänä? Tai sitä seuraavalla jos tilasit myöhemmin iltapäivällä? Kyllä itsekkin kauppiaana haluisin tarjota vielä halvemmat postit mutta se ei nyt vaan ole mahdollista koska haluan eritellä posti- ja pakkauskulut, jotta asiakas voi verrata hintoja.

1) netissä on tasantarkkaan yks ilmainen maksutapa, se on tilisiirto. Niinkuin tiedätte siinä menee 1-3 päivää että rahat on tilillä
kaikki muut maksutavat ovat kauppiaalle maksullisia. Keskimäärin keskikoon ja pienillä verkkokauppiaille liikevaihdosta noin 5% menee maksutapoihin. Tämä siis suomessa mille tahansa alalle ja on laskettu keskiarvo.

2) en ymmärrä sun pointtia mutta takaisin faktoihin, Se että palvelet asiakasta liikkeessä maksaa sun omaa aikaa. Netissähän se tuntuu että sehän on ilmaista kun tiedot on syötetty, ainii hups ne tiedot pitääki syöttää. Paljonko aikaa veikkaat että yhden isomman tuotteen syöttäminen verkkokauppaan menee silleen että se on melkeen täydellinen? (ei tule kyselyjä sähköpostiin tai asiakkaat poistuvat puutteelisen tiedon vuoksi)
Autotalli, kauppa, varasto ihan sama, vaikka oman kämpän nurkasta tekis kauppaa niin kaikki tilat maksavat, huonot tilat vähemmän mutta ovat helposti sitten vaikeita operoida. Jostian syystä se varasto omalla lastauslaiturilla on kohtuu mukava kun tulee 3 pallia kamaa varastoon. Jokainen yrittäjä valitsee sen mikä sopii heille ja yrityksen lompakolle.

3) väärin, monesta verkkokaupasta saa sekä alennusta sekä kohotettuja hintoja. Et vain aina sitä edes huomaa. Esim lentoliput, jos katot tiettyä lento sen hinta saataa olla 69e kun katot sitä tarpeeks monta kertaa hinta pompsahtaaki 10e
toinen esimerkki, mee hobbykingi sivuille, katso tuotetta tarpeeksi pitkään ja saat erikoistarjouksen tuotteesta, ei toimi kaikissa tuotteissa, eikä tule joka kerta.
EuroRC:llä vakioasikkaat saavat suoraan alennukset verkkokaupasta. Yleensä maksavat ennakkomaksulla joka vähentää myös meidän kuluja.

4) osa paketeista tuottaa voittoa, totta mutta moni paketti tuottaa myös tappiota. Asiakkaalle on selkeempää jos on yks hinta esim 10e, kuin että olisi 7 8 9 10 ja 11 e paketit, Nämä hinnat pitäisi jotenkin myös laskea joka vaati iesim paino ja koko tietojen syöttämisen verkkokauppaan.(tämä on työlästä ja on kallista, siksi tämä tehdään vain isoissa kaupoissa)
Yksi hinta palvelee kauppiasta ja kuluttajaa, kauppialle pienemmät kulut -> kuluttajalle halvempi tuote. Pitää muistaa että loppukädessä kuluttaja maksaa kaikki yrittäjän menot.

EuroRC:llä otetaan myös ns "takkiin" postikuluissa. Jos asiakas ostaa tarpeeksi isolla summalla hän tuottaa meille niin paljon liikevaihtoa joka sitten tuottaa liikevoittoa että se on kannattavaa tarjota tämmöisille asiakkaille ilmaiset postit. Esim yli 200e tilaukset ovat ilman postikuluja Suomeen meillä. Selvennykseksi, tässä ei siis liike tee tappiota vaan enemmän voittoa. Tämä on vähän sama asia kuin että 200e tilauksista annetaan 5% alennus.
HobbyWing | Xray| Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #334 : 28.07.11 - klo: 13.16 »
Lainaus
Miten voi valittaa kauppiaan toiminnasta jos ei tajua tippaakaan miten tuotteen hinta rakentuu...?
Ja vielä tärkeämpi pointti... miten ihmeessä voi valittaa jos ei kiinnosta????

Ja miten ihmeessä voidaan valittaa postikuluista kauppiaalle, jos itella on se joka hinnan määrittää?????
Pitäiskö sitten suomalaisten tehdä kuten moni ulkolainen nettikauppa tekee...
Löytyy esimerkki joka lähettää kaikki lähetykset alle dollarin toimituskuluilla. "wouw... tosi halpaa"
Joo... on ne lähetyskulut halpoja asiakkaalle... mutta kun tuotteiden hinnat ovatkin sitten selvästi korkeampia.
Kuin firmoilla jotka velottavat tuotteesta tuotteen hinnan ja lähetyksestä lähetyksen hinnan.
Niin, minä tavallisena kuluttajana en tajua hintarakennuksista mitään. Silti voin helposti kyllä arvostella/valittaa hinnoista.
Tietenkin. Voin valittaa mistävaan. Vaikka sinusta *HOKE*.
En ole tiennyt että Itella "määrää" noin kovasti postikuluista. Nyt sen tiedän, ehken niin valita enään.
Ja senhän nyt kaikki tietää että Liquidissa on halvempaa kuluineen kun suomessa, ainakin renkaaden osalta jota olen sieltä tilannut.
No ei muutakun tsemppiä kauppiaille!

Lainaus
Pitkästä aikaa pistää oikein vihaks lukea jotain tältä foorumilta...
Valitetaan ja syytellään ilman että tippaakaan kiinnostaa missä se oikea syy on... ja jos joku vaivautuu selittämään niin nostetaan nenää vielä korkeammalle "Whot eVa" asenteella.
"mä saan valittaa jos mä tahon, mua ei kiinnosta, ja myllä ön öikeys MYN miälipiteeseen"
Joo kyllä välillä pistää vihaksi kun lukee sun hyökkäyksiä. Onko sinun mielipide aina se oikea? Tietenkin kaikilla on omat mielipiteet,
tylsäähän täällä maanpäällä olisi jos kaikilla olisi vaikka sinun mielipiteet.

PEACE and LOVE
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #335 : 28.07.11 - klo: 13.41 »
Eli näin päästiin ontopikista offtopikkiin ja dissaamaan jotain tiettyä henkilö.
Noh, yleensähän se aihe tuppaa vaihtumaan kun menee itsellä jauhot suuhun.

Pakko myöntää, hoken viesti tuli mullekkin puskista, mutta asian ytimessä ollaan.


Mutta tosiaan koostettuna:
- ostetaan sieltä mistä halvimmalla saadaan.
- kannattaa aina haukkua kaikki muut, ihan varmuuden vuox.
- asiakas voi valita kauppansa.
- kauppa voi valita asiakkaansa (esim mulla on FORD-huoltomaisesti muutamassa kohtaa "ASIAKAS ON M*LKKU!") (lähde: iltalehdet vuonna käpy ja orava: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3850 )
- asiakas maksaa kaiken. Ilmaiset muovipussit, respantytön karkkikulho, liiketilojen kakkipaperit, ihan kaikki.
- asiakas ei aina ole oikeassa.


Ja alennuksiin, kyl mää oon monesti nakellu -20% <-> -40% alennuksia, niin silmästä silmään kaupassa kuin nettikaupassa,
mutta ne jannut on keskittänyt ostot, jättäny sen pään aukomisen muille ja muutenki käyttäytyneet täyspäisesti.

Täyspäisyydestä omalta osaltani, ei ole toki järkevää kauppiaana aukoa päätään rivien välistä jollain foorumilla, mut tää kenties perustunee siihen molemmin puoliseen fiilikseen: "en todellakaan halua ostaa tuolta mitään!" vs "en todellakaan halua myydä tuolle mitään!" = molemmat voittaa ja on hyvillään kun ei tarvinnu tonkaan reikäpään kanssa asioida.
/ Jere Siirilä

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #336 : 28.07.11 - klo: 14.17 »
Lainaus
Miten voi valittaa kauppiaan toiminnasta jos ei tajua tippaakaan miten tuotteen hinta rakentuu...?
Ja vielä tärkeämpi pointti... miten ihmeessä voi valittaa jos ei kiinnosta????

Ja miten ihmeessä voidaan valittaa postikuluista kauppiaalle, jos itella on se joka hinnan määrittää?????
Pitäiskö sitten suomalaisten tehdä kuten moni ulkolainen nettikauppa tekee...
Löytyy esimerkki joka lähettää kaikki lähetykset alle dollarin toimituskuluilla. "wouw... tosi halpaa"
Joo... on ne lähetyskulut halpoja asiakkaalle... mutta kun tuotteiden hinnat ovatkin sitten selvästi korkeampia.
Kuin firmoilla jotka velottavat tuotteesta tuotteen hinnan ja lähetyksestä lähetyksen hinnan.
Niin, minä tavallisena kuluttajana en tajua hintarakennuksista mitään. Silti voin helposti kyllä arvostella/valittaa hinnoista.
Tietenkin. Voin valittaa mistävaan. Vaikka sinusta *HOKE*.
En ole tiennyt että Itella "määrää" noin kovasti postikuluista. Nyt sen tiedän, ehken niin valita enään.
Ja senhän nyt kaikki tietää että Liquidissa on halvempaa kuluineen kun suomessa, ainakin renkaaden osalta jota olen sieltä tilannut.
No ei muutakun tsemppiä kauppiaille!

Lainaus
Pitkästä aikaa pistää oikein vihaks lukea jotain tältä foorumilta...
Valitetaan ja syytellään ilman että tippaakaan kiinnostaa missä se oikea syy on... ja jos joku vaivautuu selittämään niin nostetaan nenää vielä korkeammalle "Whot eVa" asenteella.
"mä saan valittaa jos mä tahon, mua ei kiinnosta, ja myllä ön öikeys MYN miälipiteeseen"
Joo kyllä välillä pistää vihaksi kun lukee sun hyökkäyksiä. Onko sinun mielipide aina se oikea? Tietenkin kaikilla on omat mielipiteet,
tylsäähän täällä maanpäällä olisi jos kaikilla olisi vaikka sinun mielipiteet.

PEACE and LOVE

Tää on taas sitä kuuluisaa "eriväristen lasien läpi lukemista"/"luetun ymmärrystä"/"luetun ymmärtämättömyyttä".
Kirjoittaminen ja lukeminen nettiin on välillä vaikeaa, samoin oikein tulkituksi tuleminen.
Itse kun aikoinaan muutama vuosi takaperin aloittelin harrastusta ja täällä törmäsin HOKEen muodostin kaverista tietyn mielipiteen
HOKEn "vääntöjen" ja kirjoitusten perusteella. Sitten alettiin pyöriä samoissa ajopaikoissa ja ensin jopa luulin HOKEa erääksi ihan
toiseksi osoittautuneeksi henkilöksi. Nyt kun kaverin tuntee ja on tutustunut naamatusten paremmin niin ymmärtää lukea/ tulkitsee
sen kirjoituksia ihan eri näkökulmasta. (Lasien väri on vaihtunut voisi sanoa)
Kaverilla on harrastuksesta pitkä kokemus, älyttömästi tietämystä, kummallakin puolella myymälän tiskiä olemisestä myös (ei pelkästään RC puljuista)
Jaksaa jakaa täällä päivästä toiseen neuvoja + myös aina livenä auttaa kaikkia jotka tarvii apua.
Niin se vain mielikuva mullakin muuttui "pätijästä" aika nopsaan kun alkoi tuntea tyypin livenä johonkin aivan erilaiseen henkilöön.

Sekin täytyy muistaa kun täällä kirjoittelee ja lukee että osa kirjoittajista tuntee toisensa myös livenä ja osaa lukea toistensa
kirjoituksia eri tavalla kun ne jotka eivät tunne henkilöitä F2F. Myös kirjoittajien ikä pitää ottaa huomioon mitä ei välttämättä tiedä.
Täälläkin kun pyörii porukkaa 10-60v haarukassa.

Jos antaa kritiikkiä vieläpä vähän "takki auki" niin pitää olla valmis myös vastaanottamaan sitä. Varsinkin kun kyseiset 3
henkilöä kohtuu asiallisesti ovat tuoneet palautteen asioita korjaten ja faktaan nojaten. Ja ikinä ei kannata ottaa kirjoituksia
henkilökohtaisina jos ne ei suoraan ole niiksi tarkoitettu.

Kylmä totuus kun kuitenkin on että suomi on kallis maa ja täällä kaikki maksaa enemmän. Ja se on tärkeää ymmärtää miksi
suomessa asiat maksaa enemmän kuin vaikka hongkongissa. Eli mistä se suomihinta muodostuu. Aikoinaan opiskelijana mullakin oli hinta
isoin kriteeri mutta nykyään työelämässä ollessa ja tasaisilla tuloilla tuen mielelläni ainakin tässä harrastuksessa näitä muutamia
suomalaisia puljuja jotka jaksaa yrittää. Mitään miljoonia näillä RC bisneksillä ei kyllä tehdä.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #337 : 28.07.11 - klo: 14.49 »
Mitäs mieltä ihmiset ovat tästä, että hobbylinnasta kun tilaa, niin jos tuotetta ei ole suoraan hyllyssä(niinkuin nyt yleensä näissä hommissa on) joka on kyllä ihan ymmärrettävää. Niin miksi joudun maksamaan enemmän siitä hyvästä, että tilaan tuotteen jota ei ole hyllyssä, kuin tilaisin tuotteen jota on hyllyssä. En ole samaan törmännyt missään muissa nettikaupoissa.

En vain millään ikinä viitsi tilata niitä osia, mitä ei suoraan ole hyllyssä pienen lisämaksun takia + koska tilaus tulee sitten postiennakolla, joudun menemään "lähimpään" postiin hakemaan maxikirjeeni, enkä saa sitä suoraan kotiovelle.
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #338 : 28.07.11 - klo: 14.53 »
Mitäs mieltä ihmiset ovat tästä, että hobbylinnasta kun tilaa, niin jos tuotetta ei ole suoraan hyllyssä(niinkuin nyt yleensä näissä hommissa on) joka on kyllä ihan ymmärrettävää. Niin miksi joudun maksamaan enemmän siitä hyvästä, että tilaan tuotteen jota ei ole hyllyssä, kuin tilaisin tuotteen jota on hyllyssä. En ole samaan törmännyt missään muissa nettikaupoissa.

En vain millään ikinä viitsi tilata niitä osia, mitä ei suoraan ole hyllyssä pienen lisämaksun takia + koska tilaus tulee sitten postiennakolla, joudun menemään "lähimpään" postiin hakemaan maxikirjeeni, enkä saa sitä suoraan kotiovelle.

Hyvä esimerkki taas miks kannattaa äänestää lompakolla ja ostaa tuotteita kaupoista missä tuotteita on hyllyssä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #339 : 28.07.11 - klo: 15.09 »
Olin eilen ensimmäistä kertaa elämässäni ajamassa polttiskrossarilla Lavangossa.

Hobbyfactoryn Artsi hyvää hyvyyttään sääti mun pielessä olleen pannun 15 minuuttissa kuntoon.

Ei olis joku Kiinalainen kauppias siinä paljon auttanut.

Kiitos siitä uudemman kerran.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #340 : 28.07.11 - klo: 15.29 »
 Minun mielestäni ei kuitenkaan myöskään kannata lähteä syyllistämään ihmisiä jotka tilaavat ulkomailta esim. kustannussyistä, sellaistakin olen täällä foorumilla joskus havainnut. Jokainen ansaitsee itse rahansa ja käyttää ne kuten parhaaksi näkee ja rahankäytön arvoittaminen sen perusteella mihin/minne rahansa käyttää on mielestäni lähinnä kummallista.  Nykymaailmassa kilpailu on erittäin tiukkaa ja kun suomalaiset kaupat eivät hinnoissa pärjää, on panostettava muihin asioihin, esim. hyvään palveluun, varaosapalveluun kisoissa yms.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #341 : 28.07.11 - klo: 16.20 »
Oon mä parille asiakkaalle sanonu jokka alkanu tosissaa tinkiin autoa, että tilaa ite jostai huisin nevadasta :)
Ja muutamalle fiksummalle asiakkaale oon antanu suorat linkit että mistä kannattaa alkaa katsomaan, että saa auton halvemalla...


Enivei, nyt sain omat sisäänostohinnatkin sille tasolle ettei tarvi enään ohjata asiakkaita ulkomaille.


/ Jere Siirilä

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #342 : 28.07.11 - klo: 19.35 »
hana79...
Kuten sanoin... en sanonut asiaa/asioita henkilökohtaisesti.
Älä sinäkään silloin alennu lapselliseen touhuun vaan mieti ihan oikeasti edes hetki mitä täällä on kauppiaat ja yksityiset henkilöt todenneet turhasta avautumisesta ilman pienintäkään ymmärrystä perus asioista.

Sinun mielipiteesi on täysin sallittu... kuten myös minun täysin saman arvoisesti... kuten muidenkin.
Minä EN sekuntiakaan koskaan ole sellainen etten hyväksyisi toisten mielipiteitä.
Kyllä hyväksyn... siksi pystyn myös mielipiteitä vaihtelemaan ihan kuinka kauan tahansa.
Jokainen joka näin aina sanoo, selvästi ei itse missään nimessä hyväksy muita mielipiteitä, eikä missään nimessä hyväksy sitä mahdollisuutta että faktaan nojaten voisi olla väärässä.

Aina jos mennään henkilökohtaiseen mussutukseen tai turvaudutaan sivistys sanoihin, todistaa henkilö kyvyttömyyttään keskustella asioista ja vaihtaa mielipiteitä hyväksyen erivät mielipiteet.

Sinä saat aivan vapaasti avautua minkä tahansa firman toiminnasta ymmärtämättä pätkääkään mistä asia edes johtuu.

Kuten nyt tämäkin asia... postikulut...
Ei yksikään firma voi lähettää mitään tässä maassa ilmaiseksi.
Itella veloittaa palveluistaan kauppiasta.
Ja kauppiaan on pakko veloittaa se asiakkaalta jotta tuotteesta jäisi kate millä maksetaan firman ylläpitokulut, työntekijän leipä, muksun tuttipullot jne.
Suurimmaksi osaksi firmat veloittavat asiakkaalta toimituskuluina hyvin puhtaasti pelkän itellan kynimän toimitushinnan.
Ottaen itse takkiin pakkaus ym kulut mitä tulee ennenkuin tilaus on toimitettu koneelle... listat ulos... tuote hyllystä... tuote pakaten... lähetteet kyytiin... lähetyslappujen kirjoitus... ja vielä paketin toimitus konttorille.
Tämä siis jos verrataan siihen että asiakas kävelee kauppaan... ottaa itse tuotteen hyllystä... kävelee kassalle, ojentaa maksuvälineen ja poistuu.
Okei... maksutavasta taas kauppias joutuu maksamaan pankille... eli aika plusmiinus nolla loppupeleissä.
Sillä erolla tietysti että kauppiaan aikaa on käytetty vähemmän jolloin kauppias voi taas tehdä päivän aikana enemmän nettitilauksia, vastata puhelimeen ja kaikkea muuta asiakaspalvelua.

Mut joo... nyt aiheuttaa taas vain lähinnä hilpeyttä kuinka vedetään koko asia henkilökohtaiselle ja lähes "mutsis oli" tasolle.

Onpahan tällä keskustelulla aika suuresti taas valistettu monia tietämättömiä siitäkin asiasta miksi ihmeessä postikulut ovat niin kovat (itella)
Miksi hinnat ovat mitä ovat... (no jollainhan se on pakko ne palkat ja tavarat maksaa)

Hauskaa miten suomalaiset aina valittavat kaikesta mahdollisesta miten paljon jotku nippelit maksaa... Mutta kyllä ollaan rafloissa tinttaamassa vitosen kaljatuoppeja ja jopa maksetaan pintaliitopaikkoihin jopa sisäänpääsymaksu ja narikka.
Kun himassa vois sitä samaa kuraa kiskoa ikeniin 4 tuopin hinnalla kokonainen lava...

Mut mistäs tämä aikamoinen haloo taas alkoikaan...
Siitä kun kiukuteltiin miten joku kauppa ei pidä tuotetta hyllyssä, tai nettikaupassa... vaikka tuote todellisuudessa on ollut hyllyllä ja myös nettikaupassa aivan normaalisti.
Vika löytyikin ihan vain peilistä jos ei osannut katsoa sitä nettikauppaa.
Ei mielipide kysymys, vaan näinhän homma meni.
Mutta silti kai mun pitäis olla täysin samaa mieltä että huonosti kauppa hoitaa asiat joo... Jos en ole sitä mieltä niin tottakai hyökätään henkilökohtaisesti.
 :laugh:

Ei... kenenkään ei tarvitse olla minun mielipiteideni kanssa samaa mieltä silloin kun puhutaan mielipiteistä.
Kun puhutaan jostain tietyistä faktoista tai vastaavista, ei silloin ole kyse minun mielipiteestäni... sehän kun ei ole mikään mielipide.
Jokainen saa sanoa mun korin väristä oman mielipiteensä ihan vapaasti... jokainen saa sanoa että hänen mielestään kori on keltainen... Ihan täysi oikeus.
Mutta jos totean että se on pinkki niin silloin en anna mielipidettäni... Sehän kun on pinkki vaikka värisokea olisi siitä mitä mieltä tahansa...  Värisokea sentään hyväksyy sen että hän ei tiedä, joten ei sitten koko asiaan myöskään ota kantaa.
Tai ei ainakaan ala mussuttamaan kuinka olen sellainen että mun mielipiteeni on ainoita oikeita, enkä hyväksy muiden mielipiteitä.

Tai noh... ei ainakaan vielä tähän mennessä ole tällaista tapausta eteen sattunut... tiedä vaikka tätä menoa sellainen tilanne tulisi... en ihmettelisi ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 28.07.11 - klo: 19.46 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #343 : 28.07.11 - klo: 21.55 »
Jaa tais tulla ensimmäinen kerta kun olin väärässä, tältä siis se tuntuu  :cry:

Lainaus
Mut mistäs tämä aikamoinen haloo taas alkoikaan...
Siitä kun kiukuteltiin miten joku kauppa ei pidä tuotetta hyllyssä, tai nettikaupassa... vaikka tuote todellisuudessa on ollut hyllyllä ja myös nettikaupassa aivan normaalisti.
Vika löytyikin ihan vain peilistä jos ei osannut katsoa sitä nettikauppaa.
Ei mielipide kysymys, vaan näinhän homma meni.
Mutta silti kai mun pitäis olla täysin samaa mieltä että huonosti kauppa hoitaa asiat joo... Jos en ole sitä mieltä niin tottakai hyökätään henkilökohtaisesti.
 :laugh:
Niin tämän taisin ottaa kontolleni. Niinhän se meni. Ja käsittääkseni en ole hyökännyt sen enempää kuin sinä, noh homma ok, hyökkäs kuka hyökkäs ja mihin  :wink:
Jos lainaat kirjoitustani niin kyllähän sen helposti tälläinen tyhmenpi tulkitsee että se on osoitettu henk.koht. mulle. Jos ei niin sit ymmärsin väärin.

Onneksi sentään olen tälleen tyhmästi avutunut ja mussuttanut käyttäen sivistys sanoja niin tämäkin hinnanrakennus tsydeemi
ja se RF:n setti on tullut selväksi, ainakin minulle.
Jos en olisi avautunut niin pohtisin sitä aina kossupullon puolivälissä kohdistaen turhautumiseni ehkä vaimoon tai/ja lapsiin  :laugh:

Peace and happiness
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #344 : 28.07.11 - klo: 22.18 »
Ihan lukemalla tällaiset asiat selviää.

Jos kirjoitan että ei kenellekään henkilökohtaisesti niin mitä se tarkoittaa???
Siltä osalta minkä sinulta lainasin, kommentoin kyllä ensin.
En ruvennut erikseen luomaan lisää viestejä vaan kirjoitin samaan viestiin mutakin kuin vain kommenttini sinun kirjoituksiin.

Kuten en myöskään ole sanonut että SINÄ olet käyttänyt sivistys sanoja.

SINÄ kyllä aivan suoraan henkilökohtaisesti minua kohtaan avauduit...
Teit myös täysin metsään menneen päätelmän siitä hyväksynkö muiden mielipiteitä vai en.
Noh... siinä et kyllä kieltämättä ole ainoa, vaan näinhän suurin osa tekee ja väittää tietävänsä minun ajatukseni ja sanomiseni paremmin kuin minä itse.

Noh... onpa mun kanssa väännetty kyllä siitäkin mitä olen täällä foorumilla sanonut, vaikka ihan mustaa valkoisella on ollut pari viestiä aikaisemmin juuri kyseiset sanomiseni.

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #345 : 28.07.11 - klo: 23.49 »
Jep, hävisin.

Peace and happiness
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #346 : 29.07.11 - klo: 00.31 »
Missähän lajissa kisailit...?


Black and White
Yes and No

Poissa Janne79

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #347 : 29.07.11 - klo: 01.04 »
Luullakseni tuohon asiakaspalveluun kuuluu myös se, että korjataan asiallisesti asiakkaan virheellisiä mielikuvia, vaikka ne kauppiaan mielestä olisivatkin kuinka typeriä itsestään selvyyksiä, kuten eurorc.com mielestäni teki. Ymmärrän toki, että netissä nimimerkin suojasta huudeltu palaute voi aiheuttaa pidon loppumista, mutta koska yrittäjän vastaukset eivät tule anonyymisti, niin niistä muodostuu ulkopuolisellekin väkisinkin tietty kuva yrityksen asiakaspalvelusta.

Janne Kähkönen

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #348 : 29.07.11 - klo: 02.40 »
Hmmmm... ainoat kauppiaat joita täällä on kommentoinut, näyttäis äkkiseltään olevan Jesi ja eurorc...
Eikä kukaan ole nimimerkin takaa huudellut.
Ihan asiallisesti on moni korjannut virheellisen mielikuvan...
Katselee sieltä mistä tämä keskustelu on lähtenyt eikä muutamaa viimeistä viestiä.


Itse itseäni edustaen
Markku Honkanen
« Viimeksi muokattu: 29.07.11 - klo: 02.48 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Janne79

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #349 : 29.07.11 - klo: 09.06 »
En tässä keskustelussa muita ole kauppiaiksi ajatellutkaan, kuin Jesiä ja eurorc:tä. Enkä tiennyt, että yrittäjät tunsivat kauppojen toimintatapoja kritisoineista henkilöistä muutakin, kuin nimimerkin.

Luin kyllä koko keskustelun.   

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #350 : 29.07.11 - klo: 11.03 »
Tarkensinkin lähinnä ettei kukaan saa väärää kuvaa ainakaan minusta.
Kuten huomattua, minusta olettamuksien tekeminen on lähinnä sääntö.

Tuon nimimerkin takaa huutelun näköjään heitin vähän turhan hätäisesti ja syyllistyin lukemisen ymmärtämättömyyteen.
Ymmmärsin ensin että tarkoitit joidenkin kauppiaiden huudelleen nimiemerkin takaa.
Pahoittelut.

Ja sitten taas tuolla että asiallisesti on korjailtu ja katselee sieltä mistä keskustelu lähti, tarkoitin yleisesti kaikille...
Lukeehan näitä viestejä muutkin kuin vain se kenelle on vastattu.
Ja kuten lukemattomia kertoja on nähty, moni joka tulee lukemaan jotain keskustelua, he lukevat vain viimeisimmät viestit ja tekevät kaikki päätelmänsä viimeisten viestejen perusteella... Ihan siis vain siksi tuon mainintani tein että ehkä joku joka tulee nämä viimeisimmät viestit lukemaan, huomaisi että katsotaanpas vähän taaksepäin ennenkuin ainakaan itse kommentoidaan sieltä nimimerkin takaa kauppiaille tai muille kirjoittajille jotain hyvin kärkevää.


Vaikka melkoselle turhan väännön asteelle jälleen kerran menikin, kun ei hana79 kiukuttelematta pystynyt huomaamaan miten turhaan avautuikaan... jäi vähän epäselväksi että ymmärsiköhän vieläkään kun hieman sarkasmilta tuntui.
Siitä huolimatta tästähän kehkeytyi hyvinkin hyödyllistä tekstiä ja paljon.
Kenties monille aukesi se miksi postikulut ovat mitä ovat... (koska itella kiskoo palveluistaan sen verran)
Eikä nämä suomen hinnat ja hinnottelut siis johdu mistään kauppiaan ahneudesta ja siitä että haluttaisiin ostaa toinen ferrari tai jopa jokaiselle päivälle oma...
Hinnat yms koostuu puhtaasti siitä että näilläkin hinnoilla firmat joutuvat tekemään paljon duunia että kuukauden jälkeen jäädään plussan puolelle...
Moni kauppias tekee työtä lähes ympäri vuorokauden...
Olen katsellut useat kerrat kuinka läppäri käy autossa kisamatkoilla.
Tehdään tilauksia, sitä ja tätä... vastaillaan asiakkaille sähköposteihin, päivitetään nettikauppaa.
Ja kun vihdoin pääsee kisapaikalle, jatkuu työt jälleen.
Eikä riitä että on normaali vapaapäivä ja kauppias sattuu menemään radalle itsekin joskus harrastamaan.
Töissä jälleen.

Aikanaan hifi alalla työskennellessäni alkoi iskemään ihan oikea burnoutti.
Jos ei voinut enää mennä edes ravintolaan kavereiden kanssa istumaan perimmäiseen nurkkaan ja rentoutumaan... Kun jo oli joku asiakas joka tuli morjestamaan ja keskustelemaan tuotteista ja kyselemään sitä ja tätä.
Sainpahan joskus asiakkaalta myymälän tiskillä palautteen kuinka oli sopimatonta toimintaa myyjälle olla ravintolassa hyvässä vauhdissa jammaillen pöydällä.

Kauppiasta kohdellaan aina kauppiaana... oli kellonaika, päivä tai vuodenaika ihan mikä tahansa.
Ei anneta hetken rauhaa työstä... ja annetaan vielä negatiivista palautetta kaikesta mahdollisesta niin paljon kun vain ehtii.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #351 : 29.07.11 - klo: 11.18 »
Sitä saa mitä tilaa.
Itseäni ja yritystäni tässä edustaen tyylikkäästi, tere tulemast kesäale ostoksille  :cool:
/ Jere Siirilä

Poissa patez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #352 : 29.07.11 - klo: 11.46 »
Eipä voi hirveesti moittia Suomen rc-liikkeitä. Aina on saanu palvelua ja nopeasti toiminu. Tosin ulkomailtakin on tullu tilattua ja eipä niistäkään valittamista (silloin kun tuotetta ei ole lähiaikoinakaan tulossa Suomeen ja kokeeksi aina jotain superhalpaa tietty). Se mitä on luvattu on pitäny.

Varmaan paras asia on suomesta ostaessa, että myyjät aikalailla tietävät asiansa, ja niitä _oikeita_ neuvoja tulee, eikä pelkkiä dollarin kuvat silmissä heitettyjä "kalliimpi on aina parempi". Hyvä kauppias osaa suhtautua kriittisesti myös edustamiinsa tuotteisiin, eli ei aina pelkkää suitsutusta, vaan heikotkin kohdat huomataan, joita kyllä joka rc-vehkeestä löytyy.

Meneppä kysymään jostain gigantista jotain teknista juttua vaikkapa kodinkoneista. Ne kaivelee sen jonku brosyyrin minkä itekki on lukenu just, ja tavailee sittä, että jooh tämmönen tää on kait joo..Tossa kalliimmassa näkys olevan kans joku kirjainyhistelmä, se on varmaan parempi.. Sitten kysyy sitä markan vehjettä, ja sekin on kuulemma huippulaatua... ja sitä rataa.. Yleensä huomaa hyvin äkkiä, että myyjällä ei ole hajuakaan myymistään tuotteista.

Se, että asiakkaat valittaa joskus ihan mistä sattuu ja on jo ehkä valmiiks liikenteessä sillai ei niin myönteisesti, johtuu varmaan siitä, että varmaanki keskimäärin jossai muualla ku rc-liikkeissä näkee ja kohtaa vaikka minkälaista palvelua ja sen puutetta. Sitä vaan olettaa, että yhtä huonoa palvelua on joka paikassa. Mutta onneksi näin ei ole.

Eli iso plussa kotimaisille rc-kaupoille noin kokonaisuudessaan!
Destiny RX-10S : Tamiya TRF 211XM TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #353 : 29.07.11 - klo: 15.59 »
Future-RC:lle täältä terveiset myös hyvästä toiminnasta. Postin tärvelemä lähetys oli oma-aloitteisesti hoidettu kuntoon ja laitettu vielä omin kätösin kirjoitetut terveiset mukaan. Onneksi ei ollut kriittisiä palikoita (taisiis että toinen kotimainen kauppias piti vastaavaa/korvaavaa hyllyssä ;))
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #354 : 29.07.11 - klo: 18.36 »
No, tulihan tästä aiheesta hyvääkin keskustelua. Kiitoksia tästä todella valaisevasta vastauksesta.

Minäkin olen ollut todella tyytyväinen Suomalaisten RC kauppojen palveluun.
Pari kertaa minut on yllätetty paljon odotukseni ylittävällä palvelulla. Kertaakaan ei ole jäänyt
pahaa makua suuhun. En minä tarkoittanut sitä kirjoitustani ollenkaan niin negatiivisesti kuin
se luettiin.

Kuten kirjoitin aluksikin - jokainen niistä neljästä kohdasta sopii mielestäni johonkin kauppaan.
Olen laskujeni mukaan ostanut kuudesta suomalaisesta RC kaupasta. Jos ne eivät tunnu sopivan
johonkin tiettyyn kauppaan, niin se ei automaattisesti tee minusta i*ioottia, vaan siitä kaupasta
todella hyvän. Halusin kirjoittaa yleisesti eikä liikkeiden nimillä, mutta ei se tarkoita, että kirjoitukseni
koski kaikkia liikkeitä.

Hiukan korjauksia, kukaan kauppias ei ota turpaan posteissa, sen maksaa asiakas _aina_.
Se että onko postihinnat eritelty vai ei onkin eri asia. Esim liquid rc:ssä postihinta on
leivottu tuotteen hintaan ja se on aina hitain mahdollinen, ei tainnu ede solla mahdollisuutta valita EMS:ää

No, tätähän minäkin tarkoitin. En tajunnut, että sanavalintani oli niin tulenarka. Olen pahoillani.

1) netissä on tasantarkkaan yks ilmainen maksutapa, se on tilisiirto.

Näinhän se menee, mutta on kauppoja, jotka eivät tarjoa tuohon tilisiirtoon mahdollisuutta ja sitä mahdollisuutta toivoin.
On muuten paljon 5% maksunvälityksestä.  :shocked:

Autotalli, kauppa, varasto ihan sama, vaikka oman kämpän nurkasta tekis kauppaa niin kaikki tilat
maksavat, huonot tilat vähemmän mutta ovat helposti sitten vaikeita operoida.

Se koko minun kirjoitukseni oli oikeastaan kohdistettu sellaisiin kauppoihin, joilla on nettimyynnin
 lisäksi jokin tyylikäs myymälä jossain. Teillä ei taida olla? Ja pointtini oli, että minä nettiasiakkaana maksan
sen liiketilan vuokraa, vaikka siitä tilasta ei ole minulle mitään hyötyä.

EuroRC:llä vakioasikkaat saavat suoraan alennukset verkkokaupasta. Yleensä maksavat
ennakkomaksulla joka vähentää myös meidän kuluja.

Tiesin kyllä, että joistain nettikaupoista saa alennusta - esim. juuri sivua tuijottamalla, mutta en tiennyt,
että missään suomalaisessa RC kaupassa olisi jotain tuon kaltaista systeemiä. Kiitos tiedosta.

EuroRC:llä otetaan myös ns "takkiin" postikuluissa. Jos asiakas ostaa tarpeeksi isolla summalla hän
tuottaa meille niin paljon liikevaihtoa joka sitten tuottaa liikevoittoa että se on kannattavaa tarjota
tämmöisille asiakkaille ilmaiset postit. Esim yli 200e tilaukset ovat ilman postikuluja Suomeen
meillä. Selvennykseksi, tässä ei siis liike tee tappiota vaan enemmän voittoa. Tämä on vähän sama
asia kuin että 200e tilauksista annetaan 5% alennus.

No, tällainen toimintahan on juuri sitä, mitä kaipasin! Hieno juttu! :grin: Tätä kannattaisi muuten mainostaa
sivuilla, vaikka sen toki huomaa nopeasti, kun ottaa jotain arvokkaampaa koriin.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa racersrcshop

  • Veteraani
    • Profiili
    • RacersRCshop
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #355 : 29.07.11 - klo: 21.39 »
Postikuluista omassa verkkokaupassani:

Postikulut määräytyvät painon mukaan, jonka olen lisännyt tuotteeseen. Joskus verkkokauppaohjelma ei siinä kohtaa oikein toimi, kun on kirjeitä maksikirjeitä ja paketteja. Ja painon mukaan määrittyy postikulut. Jos omastakin mielestäni jossain tilauksessa menee postikulut liian suureksi, niin palautan asiakkaalle rahaa tai vähennän laskusta. Jos tilatessa joskus tuntuu siltä että postit on tolkuttomat, niin toivon palautetta sähköpostilla jolloin voin korjata asian. Jos asiakas vain siirtyy toiselle kaupalle, niin en koskaan saa tietää moisesta ongelmasta. Rohkeasti vaan postia tännepäin.

Toinen asia on alennukset. Myös meillä on vakioasiakkaita jotka saavat alennuksia, ja lisäksi silloin tällöin laitan liikkeelle alennuskoodeja, joista ilmoitan foorumilla ja uutiskirjeellä verkkokauppaan rekisteröityneille ja uutiskirjeen hyväksyneille.

Tälläkin hetkellä joitakin suosittuja tuotteitamme on asiakkaat joutuneet odottamaan pitkään niiden ollessa loppu. Toistaiseksi ongelma on ollut toimittajan päässä, eli ei aina voi kauppiasta haukkua jos jotain tavaraa ei heti ole varastossa. Toisekseen ei kaikkea voi ottaa lavatolkulla kerralla varastoon, tai sitten pitäisi sijoittaa miljoonia tähän bisnekseen. Myyntien ollessa suomessa hieman eri lukemilla...

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #356 : 29.07.11 - klo: 23.38 »
Kiitoksia Rceet.netille nopeasta toimituksesta. Tälläiseen toimitukseen ei edes kiinanihmeet pysty.
Ja toim.maksut+postimaksut ei tukehduttanut budjettiani! Hienoa!  :wink:

Lainaus
Vaikka melkoselle turhan väännön asteelle jälleen kerran menikin, kun ei hana79 kiukuttelematta pystynyt huomaamaan miten turhaan avautuikaan... jäi vähän epäselväksi että ymmärsiköhän vieläkään kun hieman sarkasmilta tuntui.
Anteeksi mutta täältä sarkasminverhon takaa hiukan kurkistan ja ihmettelen, miten avautumiseni oli turhaa?
Minusta ei ollut. Varmaan sinulle oli kun tiesit nämä jutut, anteeksi siitä. Myönnettäköön että ehkä välillä väännettiin vaan iloksi...se kun on helppoo.
Sounot, nyt kaikki on selvää...
Tsemppiä.
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #357 : 29.07.11 - klo: 23.56 »
Kyseiselle kauppiaalle avautuminen oli turhaa.

Se että avautuminen johti keskusteluun, ei ollut...
Mutta lähtökohta oli että avauduit kaupan toiminnasta täysin turhaan.
Turhaan, koska kauppa ei ollut tehnyt yhtään mitään väärää eikä ansaitakseen kyseistä huomiotasi.

Poissa eurorc.com

  • Veteraani
    • Profiili
    • EuroRC
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #358 : 30.07.11 - klo: 00.17 »
Näinhän se menee, mutta on kauppoja, jotka eivät tarjoa tuohon tilisiirtoon mahdollisuutta ja sitä mahdollisuutta toivoin.
On muuten paljon 5% maksunvälityksestä.  :shocked:

Se koko minun kirjoitukseni oli oikeastaan kohdistettu sellaisiin kauppoihin, joilla on nettimyynnin
 lisäksi jokin tyylikäs myymälä jossain. Teillä ei taida olla? Ja pointtini oli, että minä nettiasiakkaana maksan
sen liiketilan vuokraa, vaikka siitä tilasta ei ole minulle mitään hyötyä.

Tiesin kyllä, että joistain nettikaupoista saa alennusta - esim. juuri sivua tuijottamalla, mutta en tiennyt,
että missään suomalaisessa RC kaupassa olisi jotain tuon kaltaista systeemiä. Kiitos tiedosta.

No, tällainen toimintahan on juuri sitä, mitä kaipasin! Hieno juttu! :grin: Tätä kannattaisi muuten mainostaa
sivuilla, vaikka sen toki huomaa nopeasti, kun ottaa jotain arvokkaampaa koriin.
Tilisiirto on aika hankala kauppiaalle, kun pitää tiliä kytätä/olla automatisoitu systeemi. Joten ymmärrän ihan hyvin että jokin kauppias ei sitä tarjoa.

Nettiasiakkaanna maksat yrityksen kuluja, en nyt suoraan sanois että maksat kivijalkakaupan esittelytiloista nettiasiakkaana. Riippuu täysin kyseisen kaupan kulurakenteesta.
Jokin kauppa voi tehdä niin paljon myyntiä kaupanpuolella että se kattaa koko vuokran heittämällä, tai sit tilanne voi olla täysin toisinpäin.

Meillä ei oo tota tuijotus juttua otettu käyttöön, se vaatii niin isot volyymit että sen saa toimimaan hyvin ettei kenelläkään Suomalaisella RC-liikkellä ole semmosia volyymejä.

Meillä ei oikeen oo noi sivut sillä tasolla mitä haluttaisiin, tieto kyllä sieltä löytyy mutta on hiukan piilossa. Odottakaa kun syksy tulee kun EuroRC v2 julkaistaan.
HobbyWing | Xray| Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

Poissa muppe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #359 : 30.07.11 - klo: 14.40 »
mistäs kaikkialta suomesta saa tuota traxxasia?
kyosho ultima sc