Kirjoittaja Aihe: GS Racing Storm Buggy  (Luettu 62683 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #390 : 18.08.04 - klo: 11.34 »
Kääk, no taidanpa jättää väliin. Tänks!

Ajaako kukaan 4xAA kennoilla?

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #391 : 18.08.04 - klo: 11.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Kääk, no taidanpa jättää väliin. Tänks!

Ajaako kukaan 4xAA kennoilla?

Tuskin ainakaan "normaaleilla" servoilla, servot hidastuu huomattavasti pienemmällä jännitteellä. Useammalta on kuulunut myös kommentti että käyttävät NiCD:jä siksi että NiMHeillä servot ovat hitaampia. Itse suunnittelin kokoavani ensi kesäksi 5xAA NiMH paketteja Sanyon kennoilla. Painoa hieman enemmän mutta kapasiteettia mukavat 1650mAh.

Ja tuosta painosta vielä, jos viisastelemaan aletaan niin auto on muutoinkin sivupainoinen moottorin puolelle. Moottori 350gr, tankki täynnä 100-150gr plus pilli auton toisella puolella vs. servot, vastari ja akut toisella puolella..
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #392 : 18.08.04 - klo: 11.46 »
OK!

Joo, toi tasapaino on hyvä pointti, painavampi akku tuo tasapainoa tuonne toiselle puolelle moottorin vastapainoksi. Sitä painoa pitäs varmaan ottaa pois tasaisesti muualta että tulee edullisimmaksi (niinkuin olen yrittänytkin; kai tossa joku pyöreät 100gr lähti).

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #393 : 19.08.04 - klo: 22.51 »
HVoltage, paljon oot laittanu preloadia?

Lavangossa tuntuu ainakin mulla toimivan parhaiten tuo keskikokoinen (3-4mm?) edessä ja isoin (5-6mm?) takana, jousina isot kelt. ja pienet siniset. Ja öljyt 30wt ja 20wt. Iskarien kiinnitys manuaalin mukaisesti (PRO). Vähän se pohjaa jos lento ja alastulo ei mee ihan kohilleen, mutta muilla rataosuuksilla hiton hyvä ajaa.

GS:n racing pannu on toiminut viimeiset treenit erinomaisesti, nyt kun se ei enää ole niin uusi. Helppo säätää ja tehossa löytyy.

10K keskidiffiä voisin melkein suositella, minusta ajo parani 7K nähden ainakin Lavangossa (vai kuvittelenko vain)

Mulla on vain yhdet jarrupalat ja sen tuntuu riittävän, painossa vähän säästyy ja vähemmän rotaatiomassaa

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #394 : 20.08.04 - klo: 08.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
HVoltage, paljon oot laittanu preloadia?

Lavangossa tuntuu ainakin mulla toimivan parhaiten tuo keskikokoinen (3-4mm?) edessä ja isoin (5-6mm?) takana, jousina isot kelt. ja pienet siniset. Ja öljyt 30wt ja 20wt. Iskarien kiinnitys manuaalin mukaisesti (PRO). Vähän se pohjaa jos lento ja alastulo ei mee ihan kohilleen, mutta muilla rataosuuksilla hiton hyvä ajaa.

GS:n racing pannu on toiminut viimeiset treenit erinomaisesti, nyt kun se ei enää ole niin uusi. Helppo säätää ja tehossa löytyy.

10K keskidiffiä voisin melkein suositella, minusta ajo parani 7K nähden ainakin Lavangossa (vai kuvittelenko vain)

Mulla on vain yhdet jarrupalat ja sen tuntuu riittävän, painossa vähän säästyy ja vähemmän rotaatiomassaa


En ole ihan noin pitkälle päässyt, eilen pääsin ekaa kertaan radalle testaan. Tämänkin testisession pilasi vesisade ja tolkuttomat radiohäiriöt juuri ennen vesisadetta. (oli ainakin 15 autokuntaa paikalla).

Lopputulos oli kuitenkin että iskarit pitää saada herkemmälle (ajattelin porata lisää reikiä mäntiin) ja kellon vaihdolle isompaan sain vahvistuksen 13t on pikkusen liian 'ärtsy'.

No - ofnan 14t on jo hankittua mutta ei paikalla. Fioronin slide kytkin on postissa joten laitan sen samalla.

Mulla on Cipollan 2005 pilli ja motti toimiin sen kanssa aivan loistavasti. BTW: Mikä sulla on ns. kisalämpö koneessa (120C?) Itse ajelin eilen 105C ja potkua oli jo silloin ihan pöntösti (siis taitoihini nähden). Mitä tulppaa olet käyttänyt, vakiona koneessa oli tulppa jossa luki R5 <- ei kerro mulle mitään. Nyt paikalla on Cipollan 6.

Muuten sain Mikkolta muovikassillisen varaosia mukaan joten jos tarttet niin mulla on sitten mukana :wink:

Huomisiin, toivottavasti kelit ovat edes siedettävät. Sen verran saa varmasti toivoa :wink:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #395 : 20.08.04 - klo: 10.11 »
Hieno juttu noiden varaosien suhteen! Mullahan toinen Storm varaosina joten sieltä olenkin jo jotain osia ottanut tilalle.

Minusta tolla setupilla jousitus on herkkä tai ainakin yhtä herkkä kuin kaverin Hyperin ja toimii hyvin Lavangossa. Olethan käynyt kaikki muoviosat läpi ja hionut pois hankaumat ja likistellyt palloniveliä pihdeillä  :wink: se auttaa.

OS #8 tulpalla olen ajellut ja eilen lämmöt olivat välillä 100-120 joka tuntui hyvältä ajaa.

Mulla on auto nyt aivan läpikotaisin kuivuineessa mudassa; aamulla yritin työntää pöydällä eteenpäin, ei liikahtanutkaan vaikka yritin paineilmalla putsata ajon jälkeen. Tänään täytyy purkaa vähän ja yrittää putsata sen minkä voi ja jaksaa. Koko autoa en pura, siinä menee 1/2 päivää eikä oo mahiksia. Saapa nähdä. Jarrupalat pitänee vaihtaa kuiviin ja kytkimessä saattaa olla jotain sisällä (tyhjäkäynnillä otti kiinni eilen).

Mielenkiintoista kuulla millanen auto on 14T kellolla; mulle ja Lavangon radalle minusta tuo 13T on juuri hyvä. Ottaa jengaa riittävän nopeasti ja pääsuorallakin löytyy vauhtia.

Jep, saapa nähdä pidetäänkö kisat?

Ai niin, auto painoi eilen paineilmaputsauksen jälkeen reilut 4kg joten eipä tolla painolla tosiaan niin rajusti väliä ole.. kyllähän se paikoin tuntui vähän raskaalta, mutta hyvin jaksoi vielä painella.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #396 : 20.08.04 - klo: 19.33 »
Hitto, aloitin puhdistuksen eilisen jälkeen tänään klo 14 ja vasta nyt loppusuoralla (klo 19:30). Ilkeää mennä sotkemaan auto huomenna  uudelleen jos kisat pidetään. Yksi laakeri oli menny renkaan hubin ulkoreunasta, muuten auto oli ehjä vaikka aikamoista treeniä on Lavangossa ajeltu.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #397 : 20.08.04 - klo: 20.53 »
Huh nyt ready 20:45
Tässä kaunotar ennen huomista. Jethro oletko iskussa? Mulla on sulle se vetari..


Poissa Raipe

  • Jäsen
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #398 : 20.08.04 - klo: 20.59 »
ota kuva kisan jälkeen, ennen puhdistusta... toivotaan ettei mee kovin huonoon kuosiin.. :mrgreen:  :mrgreen:

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #399 : 20.08.04 - klo: 21.12 »
eilen meinasin ottaa, auto painoi reilusti yli 4 kg ja pesuämpärin pohjalle jäi 5cm savikerros tämän päivän pesun jälkeen. Tulin illalla ajamasta enkä jaksanut puhdistaa muuta kuin ilmalla vähän.. aamulla auto ei liikahtanutkaan kun savi oli tukkinut **kaikki** paikat ..

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #400 : 21.08.04 - klo: 21.31 »
Kylläpäs auttoi alatukivarsien keittäminen (45min) kestävyyteen.

Tuli meinaan vedettyä Storm PRO:lla varmaan koko kesän jyrkkälän radan rajuimmat kaputit, otti kimmoketta Jani L:n autosta. Matkaa kertyi noin 10-20 metriä ns. kärrynpyörää pääsuoran lopussa (en ehtinyt laskea montako kieppiä meni). Ihmetykseni oli suuri kun mitään ei särkynyt  :shock: Sain oikein aplodeja :mrgreen:

No tämmöstä se on :wink:

Suosittelen muoviosien keittämistä lämpimästi kaikille GS:n omistajille!
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #401 : 21.08.04 - klo: 21.36 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Kylläpäs auttoi alatukivarsien keittäminen (45min) kestävyyteen.

Tuli meinaan vedettyä Storm PRO:lla varmaan koko kesän jyrkkälän radan rajuimmat kaputit, otti kimmoketta Jani L:n autosta. Matkaa kertyi noin 10-20 metriä ns. kärrynpyörää pääsuoran lopussa (en ehtinyt laskea montako kieppiä meni). Ihmetykseni oli suuri kun mitään ei särkynyt  :shock: Sain oikein aplodeja :mrgreen:

No tämmöstä se on :wink:

Suosittelen muoviosien keittämistä lämpimästi kaikille GS:n omistajille!


Joku sais joskus kehittää jonku RC-autojen niksipirkan, johon nuo kaikki niksit vois koota.  :)

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #402 : 21.08.04 - klo: 21.43 »
Hee, hyvä Jethro! Tsemppiä sinne Jyrkkälään.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #403 : 22.08.04 - klo: 01.17 »
Noista vastariakuista vielä.. Sabessa jeesustellessani koitin erilaisia akkuja kirjevaa'alla joka sattui olemaan hollilla. Vaaka näytti kutakuinkin seuraavaa (plusmiinus 10%, painoerot kuitenkin aika tarkkaan oikein)
5kpl 2/3A kennoja n.100gr (Dynomax)
5kpl AA kennoja n.120gr (KAN)
2kpl LiPo 1200mAh n. 50gr

LiPolla säästäisi siis kutakuinkin 50 grammaa, mutta se vaatisi vastaria ennen reguloinnin (liian iso jännite) sekä jonkinkaltaisen releen joka estää akkua purkautumasta liikaa. Akkujen lataaminen myös NiCD/NiMHeille tottuneelle melkoista kikkailua. Välillä ladataan rinnan, välillä sarjaan kytkettynä jne.

Ja tähän 2/3A vs AA -kennoihin.. Painoero siis noin 20 grammaa. Itse tilasin AA-kokoisia Sanyon 1650mAh (NiMH) kennoja oikeastaan kolmesta syystä; hintaero on mitätön, kapasiteetti suurempi sekä Sanyon kennot ovat huomattavasti laadukkaampia kuin "halpikset". Itse olen irtokennoista tehnyt kaksi halpispakettia ja täytyy sanoa että ne ovat viimeiset jotka teen. Servot ovat hitaat, purkukäyrä laskee kuin lehmän häntä jne. Suurin ongelma halpiskennojen kanssa on ollut se että kaasuservo ei jaksa enää jarruttaa, ohjaus toimii kyllä ihan kohtalaisesti. Servoina ohjauksessa Futaban 9450 ja kaasussa Hitec 525.

Talvella olisi tarkoitus hankkia vielä yks 2/3A NiCD paketti - Sanyon kenoilla toki. Kapasiteettia vain 650mAh mutta tällä olisi tarkoitus perstuntumalla testata servojen nopeutta NiCD vs NiMH. Yksi tälläinen paketti minulla jo on, täytyy sanoa että ominaisuudet ovat kyllä loistavat. Ei ehdi huomaamaan kunnolla servojen hidastumista ennenkuin failsafe vetää jarrun päälle ja virta yksinkertaisesti loppuu. Miltei kolminkertaisen kapasiteetin takia hankin noita AA NiMH -paketteja treenikäyttöön.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #404 : 22.08.04 - klo: 08.14 »
OK, mielenkiintoista! 4 x AA ei sitten riitä, edes nuo Sanyot? Eli normaali patterikotelo, olet varmaan testannut?

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #405 : 22.08.04 - klo: 09.27 »
Mistäs olet noita Sanyon kennoja tilaillu?

Vois tuossa varmaan talven aikana laittaa kaikki vastariakut uusiksi...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #406 : 22.08.04 - klo: 09.48 »
Sanyon AA-kennoja on tulossa Sabeen, tilasi enemmän kuin itse otan että hyllyssä pitäisi olla. Hinta aika tarkkaan 3e/kpl.

Ja tuosta 4 kennosta, en ole testannut käytännössä. Itse haluan pitää servot mahdollisimman nopeina ja vääntävinä, mutta sehän on ihan makuasia jos ei hitaat servot haittaa. Markkinoilta löytyy myös noita 4,8V speksattuja nopeita servoja, mutta itse kyllä pysyttäydyn näissä "tutuissa" merkeissä.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #407 : 22.08.04 - klo: 13.33 »
En tiedä helpottaako tieto, mutta kaiken maailman kennoja (Gp:stä sanyoon) ja kaikki pilipalit saa todella helposti Oulusta akkutalosta. Niillä toimii palvelu todella hyvin, jaa saapa mukavat alennuksetkin... (Vissiin pärstä kertoimen mukaan) Noi ei kai... :lol:

Mutta suosittelen.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #408 : 22.08.04 - klo: 14.01 »
Pikkiriikkisen etäällä tuo Oulu mulle (Raisio) mutta muille sielläpäin asuville kyllä...   :wink:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #409 : 22.08.04 - klo: 21.34 »
Noniin tänään meni sitten se toinen etuvetari murusiksi, taisi olla jotain susierää koska toinen uusi vetari ei ole mennyt miksikään.

Punnasin muuten tuossa auton kisapainon tyhjällä tankilla.
3468g, alla oli GS:n uudet racing levyvanteet ja Medialin Pulsarit.

Vaihdoin renkaat Kyösti & ProLine kompoon ja kappas paino nousi noin 150g ja se on pelkkää rotaatiomassaa sekä vielä lisäksi lähes jousittamatonta...   että sillain. Taidan ruveta medialin asiakkaaksi  :wink:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa ppkujala

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/pasi.kujala
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #410 : 22.08.04 - klo: 21.41 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Mistäs olet noita Sanyon kennoja tilaillu?

Vois tuossa varmaan talven aikana laittaa kaikki vastariakut uusiksi...


Käyppä Suomen Huoltopalvelussa katsomassa... löytyy myös Sanyon kennoja, eikä tarvii Aurajokirantaa kauemmas lähteä  8)
Kyosho Inferno MP777 SP1 - MP7.5 Sports - DX II - GS Storm
Futaba - JR - Hitec  Lasten kanssa radalla = iltalenkki isille :-)

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #411 : 22.08.04 - klo: 21.43 »
Huoltopalvelusta taitaa saada muutakin kivaa, eikö?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #412 : 22.08.04 - klo: 21.53 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Noniin tänään meni sitten se toinen etuvetari murusiksi, taisi olla jotain susierää koska toinen uusi vetari ei ole mennyt miksikään.

Punnasin muuten tuossa auton kisapainon tyhjällä tankilla.
3468g, alla oli GS:n uudet racing levyvanteet ja Medialin Pulsarit.

Vaihdoin renkaat Kyösti & ProLine kompoon ja kappas paino nousi noin 150g ja se on pelkkää rotaatiomassaa sekä vielä lisäksi lähes jousittamatonta...   että sillain. Taidan ruveta medialin asiakkaaksi  :wink:


Katohan. Mistäs saa Medialeja? Timpalta (Iso-hepa) oli loppu.
.mika

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #413 : 22.08.04 - klo: 21.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Katohan. Mistäs saa Medialeja? Timpalta (Iso-hepa) oli loppu.
.mika


Kysy HobbyManista, joska heillä olisi varastossa.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #414 : 22.08.04 - klo: 22.15 »
Lainaus käyttäjältä: "ppkujala"
Käyppä Suomen Huoltopalvelussa katsomassa... löytyy myös Sanyon kennoja, eikä tarvii Aurajokirantaa kauemmas lähteä  8)

Ovat muuten AA-kokoiset Sabessa halvempia. Olikos SHP:n yrityshinta ilman alvia kolmisen euroa, Sabessa samanmoinen kuluttajahintana verojen kanssa.
2/3A kennot ostin kyllä huoltopalvelusta.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa ppkujala

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/pasi.kujala
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #415 : 23.08.04 - klo: 10.05 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Huoltopalvelusta taitaa saada muutakin kivaa, eikö?


Kaikenlaista joo...
... mitä tuohon hintaan tulee, niin taitaa riippua tuotteesta, ehkä myös ostajasta  8)
Kyosho Inferno MP777 SP1 - MP7.5 Sports - DX II - GS Storm
Futaba - JR - Hitec  Lasten kanssa radalla = iltalenkki isille :-)

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #416 : 30.08.04 - klo: 13.02 »
Jethro, miltä näyttää GS lauantain kisoja ajatellen?
Joko ootte päässy ajaa Sutin kanssa?

Oot kuulemma tehnyt jotain säätöjä GS:ään..mitä?

Ehkä pääsen itsekin mukaan kisoihin

Tsemiä

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #417 : 30.08.04 - klo: 15.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Jethro, miltä näyttää GS lauantain kisoja ajatellen?
Joko ootte päässy ajaa Sutin kanssa?

Oot kuulemma tehnyt jotain säätöjä GS:ään..mitä?

Ehkä pääsen itsekin mukaan kisoihin

Tsemiä


Näyttää ihan hyvältä. Jousia ja iskareita olen testaillut oikeen urakalla, nyt rupee oleen semmonen kompromissi setuppi, melko pehmeesti röykyissä hypyissä ihan ok! Sitten kun saa säädöt toiseen tarkoitukseen hvyin niin toisessa se on mahdoton, niinkuin yleensä ;)

Ainut muutos iskareihin oli että porasin mäntien reijät  isommiksi 1,5mm terällä - auttoi aivan tajuttomasti. Kone kehrää nätisti ja on jotakuinkin varmatoiminen, 13t kellolla ajattelin kisat ajella. Ainiin laitoin kytkimeksi Fioronin slide kytkimen, aivan loistava ;)

Kone lähtee vähän vaikeasti vielä kuumana käymään kun ei ime kunnolla polttoainetta. Pitää ryypyttää aika paljon, mutta en ole sitä ongelmaksi koennut kun kepeästi pystyy ajeleen 30min ilman että pannu sammuu.

Ainut miinus mitä nyt enkaksi tulee mieleen on että etuvetareita on mennyt oikeen urakalla syytä en vielä tiedä. (Ja kun eivät halpoja ole)

Noin 6-7 litraa on nyt ajettu ja rikki on mennyt - kolme etuvetaria, yksi alatukivarsi. Niin autolle on annettu ruoskaa oikeen kunnolla.
(etuvetari murtuu nivelestään)

Niin ja takaiskarin tappi väänty kun HoBao tuli niskaan hyppyrissä  :wink:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #418 : 30.08.04 - klo: 17.35 »
Katohan! Mulla oli sama ton moottorin ryypytyksen kanssa, kuumana oli vaikeeta. Fuel nipplen käännön ylöspäin jälkeen auttoi tai sitten vaan säät viileni.

Ihme juttu noiden nivelvetareiden kanssa. Uudessa Xtremessä oli kokosivun mainoskuva Avenger PRO :sta, ihan siisti; tosin kori päällä :(

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #419 : 31.08.04 - klo: 08.44 »
Portugalin poika oli testannut tuota Fioronin chassis konversiota ja kehui kovasti.