RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Antti S - 12.06.03 - klo: 02.01
-
Kestääkö Hitecin HS-303 servot kuutta volttia?
Ajattelin tehdä kuuden voltin kennon.
Vastari kestää ohjeiden mukaan 8.4volttia(Acomsin vakio)
-
Rattaa joutuu varmasti koville lisääntyneen voiman takia!
Kyllä sen pitäisi kestää, mutta itse en laittaisi niin montaa volttia.
-
Kyllä ne servot kestää sen 6 volttia. Mä en ole koskaan muuta jännitettä käyttänyt missään servoissani, olivat ne sitten vakio- tai voimaservoja, ja ei ole vielä yhtään hajonnut.
Lisäksi voi olla, että vastarisi on ns. BEC-tyyppiä, joten voit käyttää sähköautosi ajoakkua myös antamaan virtaa servoille.
-
Mikä auto sulla on?
Ajattelin että kestääkö servot 6volttia joka autossa?
-
Noh, mulla on 1/8 Landmax, jossa servo oli jarrutuksessa. Hyvin kesti 3,5 kiloa painoisen auton jarrutuksessa. Vahdoin sen voimaservoon, kun tuli nopeuttakin sitten lisää 2-tomaatilla yms.
-
Mutta kestääkö ohjauksessa?
-
Riippuu, millä autolla ajat. Mutta pääsääntöisesti 1/8-autoja ei kannata ohjata vakioservoilla.
Kyllä ne vakiot kuluvat ohjauksessa 1/10:ssäkin, jos ei ole kunnollista servoseiveriä, ja muutenkin. Aikansa kestää, ennen kuin alkaa vähän näkymään vanhenemisen merkkejä. Ja nopeushan ratkaisee sen, miten noi vakioservot kestää.
-
Itselläni oli myös 1/8 LandMaxissa kaasu/jarru-servona tuollainen 303 ja kyllä se kai 4 vuotta siinä toimi :shock: Nyt servo on korvattu paremmalla...
Jos autosi on se 1/10 QRC, jota olet myymässä, niin kyllä tuollainen "normaali-servo" varmaan toimii, kun se on aika paljon kevyempi, kuin noi isommat.
Mulla ainakin oli vastarinakussa 4 patteria kiinni (6 volttia) ja hyvin toi 303 kesti sitä. Mulla on 5 tollaista ylimääräistä, että jos tarviit esim. varaosia, niin kysele...
-
Olen myynyt jo QRC-autoni ja nyt minulla on Thunder Tiger S2 EB-4!
Vanhassa autossa servot toimi hyvin mutta uudessa on vähän liikaa vastusta!
-
Itselläni oli myös 1/8 LandMaxissa kaasu/jarru-servona tuollainen 303 ja kyllä se kai 4 vuotta siinä toimi :shock: Nyt servo on korvattu paremmalla...
Jos autosi on se 1/10 QRC, jota olet myymässä, niin kyllä tuollainen "normaali-servo" varmaan toimii, kun se on aika paljon kevyempi, kuin noi isommat.
Mulla ainakin oli vastarinakussa 4 patteria kiinni (6 volttia) ja hyvin toi 303 kesti sitä. Mulla on 5 tollaista ylimääräistä, että jos tarviit esim. varaosia, niin kysele...
Millä myyt nuo kaikki servot???
-
Tarjoa jotain! En tiedä viitsinkö kaikkia myydä, kun voisin jättää hieman varastoon niitä tulevien projektien varalta...
-
No mitä pyydät kolmesta servosta??? (mieluiten toimivia)
-
Itselläni oli myös 1/8 LandMaxissa kaasu/jarru-servona tuollainen 303 ja kyllä se kai 4 vuotta siinä toimi :shock: Nyt servo on korvattu paremmalla...
Jos autosi on se 1/10 QRC, jota olet myymässä, niin kyllä tuollainen "normaali-servo" varmaan toimii, kun se on aika paljon kevyempi, kuin noi isommat.
Mulla ainakin oli vastarinakussa 4 patteria kiinni (6 volttia) ja hyvin toi 303 kesti sitä. Mulla on 5 tollaista ylimääräistä, että jos tarviit esim. varaosia, niin kysele...
Onko sulla niissä missään metallirattaita?
-
UP!
-
Olen myynyt jo QRC-autoni ja nyt minulla on Thunder Tiger S2 EB-4!
Vanhassa autossa servot toimi hyvin mutta uudessa on vähän liikaa vastusta!
Siis eikö renkaat käänny linkkuun ilmassa? Silloin syynä on etutukivarsien renkaanpuoleiset pallopäät. Kun käännät niitä vähäsen oikeeseen suuntaan, niin ohjau toimii niin kuin pitääkin.
Ostitko S2:n ihan uutena kaupasta ja paljonko maksoi, jos saan kysyä?
-
Itselläni oli myös 1/8 LandMaxissa kaasu/jarru-servona tuollainen 303 ja kyllä se kai 4 vuotta siinä toimi :shock: Nyt servo on korvattu paremmalla...
Jos autosi on se 1/10 QRC, jota olet myymässä, niin kyllä tuollainen "normaali-servo" varmaan toimii, kun se on aika paljon kevyempi, kuin noi isommat.
Mulla ainakin oli vastarinakussa 4 patteria kiinni (6 volttia) ja hyvin toi 303 kesti sitä. Mulla on 5 tollaista ylimääräistä, että jos tarviit esim. varaosia, niin kysele...
Onko sulla niissä missään metallirattaita?
En oo avannu, mutta voin 99.9% todennäköisyydellä sanoa, että ei. Eikös noi 303:t oo kuitenkin tuolta edullisimmasta päästä? Tai kai niitä voi vaihtaakin...
-
Voisi kokeilla sopiiko minkään muun servon metallirattaat.
Koko servon kaikkia rattaita ei varmaan voi vaihtaa, mutta kyllä varmaan jonkun rattaan voi saada vaihdettua metalliseen.
Olen kysynyt Hobbymanilta ja he sanoivat, että kyseiseen servoon ei tehdä metallirattaita. Kannattaa kattoa netistä myykö joku ulkomainen sivusto niitä. Muista lasken ennen kuin tilaat ulkomailta, että tuleeko halvemmaksi ostaa jo metallirattainen servo kun tilata rattaita ulkomailta.
-
Mää en ainakaan suosittele rattaiden vaihtoa noihin 303:iin. Ei niissä oo kunnolla voimaa ja uskon, että fiksumpaa on ostaa samalla hinnalla tai halvemmalla suoraan parempi servo :D
-
Mää en ainakaan suosittele rattaiden vaihtoa noihin 303:iin. Ei niissä oo kunnolla voimaa ja uskon, että fiksumpaa on ostaa samalla hinnalla tai halvemmalla suoraan parempi servo :D
Olen samaa mieltä!!
-
Olen myynyt jo QRC-autoni ja nyt minulla on Thunder Tiger S2 EB-4!
Vanhassa autossa servot toimi hyvin mutta uudessa on vähän liikaa vastusta!
Siis eikö renkaat käänny linkkuun ilmassa? Silloin syynä on etutukivarsien renkaanpuoleiset pallopäät. Kun käännät niitä vähäsen oikeeseen suuntaan, niin ohjau toimii niin kuin pitääkin.
Ostitko S2:n ihan uutena kaupasta ja paljonko maksoi, jos saan kysyä?
Ostin uutena maksoi 510e ilman radioita!
-
Eihän tota hintaa saisi oikein mainostella!!!
-
Mää en ainakaan suosittele rattaiden vaihtoa noihin 303:iin. Ei niissä oo kunnolla voimaa ja uskon, että fiksumpaa on ostaa samalla hinnalla tai halvemmalla suoraan parempi servo :D
Niinpä mutta uuden auton myötä budjettini on ERITTÄIN tiukka!
Voi olla että kestää hetken ennen kuin saan hommattua voimaservon :(
-
Kyllä kai se nyt sen verran jaksa käntää, että voit ajaa!!
-
Eihän tota hintaa saisi oikein mainostella!!!
Jaa miks ei jos saan kysyä??
-
Kyllä kai se nyt sen verran jaksa käntää, että voit ajaa!!
'
Ihan kuin et muka tietäisi!!!!!!!! :x
-
Sori!!! :D